ترین های جهانسبک زندگی

25 حقیقت شگفت انگیز در مورد حیوانات کمیاب و عجیب و غریب

وقتی صحبت از قلمرو حیوانات می شود، حقایق شگفت انگیز بی شماری وجود دارد.

در سرتاسر جهان، انواع حیوانات در طول ده‌ها میلیون سال، سازگاری‌های تکاملی خارق‌العاده‌ای داشته‌اند.

هر گونه داستان منحصر به فرد خود را روایت می کند، از حشرات کوچک، عنکبوت ها، ماهی ها و سایر موجودات کوچک گرفته تا برخی از بزرگترین حیوانات جهان.

امروز قصد نداریم به شما بگوییم که یک عنکبوت چقدر می تواند بپرد، یک یوزپلنگ با چه سرعتی می تواند بدود، یا چرا سگ ها دم خود را تکان می دهند.

امروز به بررسی حیواناتی می‌پردازیم که در خطر انقراض، غیرمعمول یا عجیب و غریب هستند.

در اینجا 25 واقعیت جالب در مورد حیوانات کمیاب و عجیب و غریب وجود دارد!

قاچاق شده ترین حیوان جهان

قاچاق شده ترین حیوان جهان

مورچه خوار پانگولین.

پانگولین ها موجوداتی صلح آمیز و منفرد هستند که در صورت تهدید به شکل توپ در می آیند. چهار گونه از هشت گونه پانگولین جهان را می توان در آفریقا یافت. این حیوانات عجیب، صلح‌آمیز و زره‌دار، افتخار غم‌انگیز بودن قاچاق‌ترین حیوان جهان را دارند که باعث شده توسط قوانین بین‌المللی حمایت شوند و هرگونه تجارت بین‌المللی تجاری ممنوع است.

دلیل وضعیت بسیار قاچاق این حیوان یک دلیل غم انگیز است. بدن آنها با فلس پوشیده شده است که در انواع داروهای “سنتی” استفاده می شود. غم انگیزترین واقعیت این است که سالانه بیش از 100000 از این حیوانات از طبیعت در آفریقا و آسیا به سرقت می روند. مردم باعث انقراض خاموش خود می شوند.

مدفوع مربعی وامبت ها

وامبت ها

وامبت ها پستانداران کیسه دار با پا های کوتاه.

این واقعیت که وامبت مدفوع مربعی مدفوع می کند اخیراً مورد توجه زیادی قرار گرفته است و جای تعجب نیست!

دلایل این امر مدتهاست که یک راز بوده است، اما چند دانشمند از موسسه فناوری جورجیا و دانشگاه آدلاید استرالیا تصمیم گرفتند تحقیقات دقیق تری را انجام دهند.

مدفوع Wombat به طور استثنایی خشک است، زیرا وومبت ها که در مناطق خشک زندگی می کنند، هر قطره رطوبت را از غذا جذب می کنند. به گفته نشنال جئوگرافیک، روده‌های آن‌ها نیز به طرز عجیبی شکل گرفته و خاصیت ارتجاعی دارد که به شکل‌گیری پوسته خشک به شکل متمایز مکعب مانند آن کمک می‌کند.

دومین حیوان زشت دنیا

طوطی کاکاپو

طوطی کاکاپو زلاندنو یا جغدی

استریگوپس هابروپتیلا، که به نام کاکاپو نیز شناخته می شود، طوطی بدون پرواز و شبگرد بومی نیوزلند است که تقریباً 60 سال زندگی می کند.

و بله، آنها به عنوان دومین پستاندار زشت جهان طبقه بندی می شوند. (اگرچه ما فکر نمی کنیم که آنها آنقدر بد به نظر می رسند).

استعمار بشر در کشور جزیره ای و در نتیجه ورود گربه ها به منطقه، کاکاپوها را ویران کرد. در واقع تصور می شود که طوطی در زیستگاه طبیعی خود منقرض شده است.

با این حال، تعداد این گونه ها به دلیل برنامه حفاظت و جابجایی تحت حمایت دولت به طور پیوسته در حال افزایش است.

یک کاکاپو نر بالغ می تواند تا 4 کیلوگرم وزن داشته باشد، که آن را به بزرگ ترین و سرسخت ترین طوطی جهان تبدیل می کند که تقریباً به وزن چهار آناناس عظیم الجثه است.

خرگوش ها فقط از طریق بینی می توانند نفس بکشند

خرگوش ها

خرگوش ها فوق العاده زیبا هستند. این یک واقعیت است. با این حال، ما یک واقعیت جالب برای شما پیدا کردیم – آیا می دانستید که خرگوش ها فقط می توانند از طریق بینی نفس بکشند؟

درسته. این موجودات کوچک در واقع “تنفس اجباری از بینی” نامیده می شوند، به این معنی که آنها برای تنفس منحصراً به بینی خود متکی هستند.

خرگوشی که دهانش را برای نفس کشیدن باز می کند ممکن است مجاری بینی ملتهب با مخاط یا مجاری بینی مسدود شده باشد که توسط ماده دیگری مسدود شده است که مانع از تنفس راحت می شود.

اگر صاحب خرگوش هستید یا از او مراقبت می کنید، به یاد داشته باشید که اگر زمانی در این موقعیت قرار گرفتید، باید حیوان را در اسرع وقت نزد دامپزشک ببرید.

ظهور “خرس گرولار”

خرس گرولار

خرس گرولار

گرمایش زمین برای ماندن در اینجاست. اما در حالی که دانشمندان فلوچارت ها را ایجاد کردند و پیش بینی هایی انجام دادند، چندین پیامد غیرمنتظره رخ داده است.

یکی از آنها ظهور خرس‌های دورگه‌ای بود که به نام «خرس‌های گرولار» در طبیعت شناخته می‌شوند.

از نظر تاریخی، خرس‌های قطبی و خرس‌های قهوه‌ای زیستگاه‌های جداگانه‌ای داشتند، خرس‌های قطبی در شمال دور می‌ماندند در حالی که خرس‌های قهوه‌ای مناطق جنوبی را اشغال می‌کردند.

با این حال، زمستان‌های کوتاه‌تر و سخت‌تر، خرس‌های قطبی را در جستجوی غذا از زیستگاه اصلی‌شان به سمت جنوب سوق داده است که منجر به برخورد (و گشت و گذارهای عاشقانه) با خرس‌های قهوه‌ای شده است.

دانشمندان معتقدند که این تعاملات تصادفی نیست، با توجه به شیوه های معاشقه طولانی هر دو گونه خرس.

در حالی که هیچ کس نمی تواند صددرصد مطمئن باشد که چه تعداد از این خرس های هیبریدی در حال حاضر در طبیعت وجود دارند، روند مداوم افزایش دما نشان می دهد که تعداد بیشتری از این خرس ها در سال های آینده ظهور خواهند کرد.

خرس های قطبی واقعا سفید نیستند

خرس های قطبی

در حالی که ما در مورد این موضوع تحقیق می کنیم، فکر کردیم که این واقعیت را برجسته کنیم.

درسته. خرس های قطبی پوست سیاهی دارند (به بینی آنها توجه کنید) که با موهای شفاف و بدون رنگدانه پوشیده شده است.

خز هر خرس قطبی نور مرئی را منعکس و پراکنده می کند و باعث می شود این حیوانات زیبا در حالی که نیستند سفید به نظر برسند.

خیلی یواشکی قبل از اینکه به مورد بعدی برویم، آیا می دانستید که خرس های قطبی زبان آبی دارند؟

ماهی اکسولوتل بزرگ نمی شود

ماهی اکسولوتل

اکسولوتل (جالب ترین یا عجیب ترین ماهی)

آکسولوتل موجودی سمندر مانند است که می تواند تا حدود یک فوت رشد کند. کاملاً آبزی، گیاهخوار است و 10 تا 15 سال عمر می کند.

آکسولوتل ها در طول شکل گیری لاروی خود شبیه سمندرهای ببر هستند، اما هرگز به طور کامل به سمندرهای کامل تبدیل نمی شوند.

آکسولوتل‌ها می‌توانند با استفاده از ید برای تحریک تیروئیدشان، تغییری را که در جایی از خط رها کرده‌اند، تجربه کنند، عملکردی که فاقد هورمون‌هایی هستند که به تنهایی انجام دهند.

متأسفانه، تنها زیستگاه بومی آکسولوتل در آب های اطراف مکزیکو سیتی است. کثیفی، آلودگی، مهاجم گونه های ماهی و این واقعیت که به نظر می رسد خوشمزه هستند، همگی در کاهش تعداد آنها نقش داشته اند.

در حال حاضر در آکواریوم های شخصی بیشتر از طبیعت وجود دارد. به نظر من آنها شایان ستایش هستند، اما آنها توانسته اند در لیست “زشت ترین چیزهای موجود” در اینترنت قرار بگیرند.

پنگوئن ها مدفوع خود را شلیک می کنند

پنگوئن ها

ممکن است از این موضوع آگاه باشید یا ندانید، اما پنگوئن‌ها می‌توانند مدفوع خود را در فواصل باورنکردنی شلیک کنند، در واقع تا دو برابر طول بدنشان. و گروهی از دانشمندان دور هم جمع شدند تا بفهمند دقیقاً چه مقدار نیرو نیاز دارد.

چون آنها دانشمند هستند

و بله، مهم است که یک پنگوئن برای شلیک مدفوع به چه مقدار نیرو نیاز دارد.

محققان بر روی پنگوئن‌های هومبولت (Spheniscus Humboldt) تمرکز کردند که مدفوع خود را در یک قوس پیچیده از لانه‌های خود رها می‌کنند.

فشار ایجاد شده در رکتوم پنگوئن ها حدود 4 پوند بر اینچ مربع یا 28.2 کیلو پاسکال محاسبه شد. این بدان معناست که پوپرهای قدرتمند می توانند مدفوع خود را با سرعت 5 مایل در ساعت (8 کیلومتر در ساعت) و تا 53 اینچ (134 سانتی متر) دورتر شلیک کنند. واقعا جذاب است.

کوالاها دارای اثر انگشتی شبیه به ما هستند

کوالاها

اثر انگشت کوالا و انسان عملاً از یکدیگر قابل تشخیص نیستند. این بخشی از فرآیندی است که به عنوان «تکامل همگرا» شناخته می‌شود، که بیش از آنچه انتظار دارید در قلمرو حیوانات گسترده‌تر است.

اما توضیح این ویژگی خاص – اثر انگشت تقریبا مشابه بین ما و کیسه‌داران جذاب – کمی عجیب است.

برای یک چیز، دانشمندان تخمین می زنند که آخرین جد مشترک ما با کوالاها بیش از 100 میلیون سال پیش مرده است.

ممکن است تعجب کنید که چاپ های ما چقدر قابل مقایسه هستند. خوب، اجازه دهید آن را اینگونه بیان کنیم. برای چندین دهه، پرسنل اجرای قانون در استرالیا، اثر انگشت های کشف شده در صحنه های جرم را علامت گذاری و ثبت کرده اند.

آنها پایگاه داده وسیعی را جمع آوری کرده اند، و زمانی که اثر انگشت از جنایات جدید به دست می آورند، بررسی می کنند که آیا آنها به جرایم قدیمی مربوط می شوند یا نه.

کاملا استاندارد اما در حال حاضر تعداد زیادی اثر انگشت بی همتا در پایگاه داده وجود دارد که مقامات در این فکر هستند که آیا بخش قابل توجهی از این اثرهای مرموز متعلق به کوالاها است یا خیر.

چین مالک همه پانداها است

پانداها

واقعیت: همانطور که بسیاری از مردم معتقدند پانداها فقط بامبو مصرف نمی کنند (اما بامبو 99 درصد از رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهد). واقعیت: پانداها خیلی بامزه هستند. واقعیت: پانداها به شدت در معرض خطر هستند.

ممکن است متوجه شده باشید که باغ وحش محلی شما هیچ گونه نگهداری نمی کند و این دلیل خوبی دارد.

پانداها در اسارت به خوبی زاد و ولد نمی کنند، و تنها چند صد تا در باغ وحش وجود دارد که 1500 تا 3000 دیگر نیز در طبیعت زندگی می کنند.

ما در طول تحقیقات خود متوجه شدیم که چین مالک همه پانداهای جهان است. سال‌ها پیش، این کشور “دیپلماسی پاندا” را تمرین کرد و پانداها را به عنوان هدیه به دوستان خود مانند ایالات متحده و بریتانیا به عنوان نشان حسن نیت تحویل داد.

با این حال، از سال 1984، دولت چین این حیوانات را تنها تا سقف یک میلیون دلار در سال اجاره کرده است. همراه با هزینه هنگفت حفظ رژیم غذایی پانداها، نگهداری همه آنها را غیرممکن می کند، مگر بزرگترین و سودآورترین باغ وحش ها.

رتیل خود را بشناسید

رتیل

مراقبت از عنکبوت‌ها به‌عنوان حیوانات خانگی آسان است، تعامل با عنکبوت‌ها سرگرم‌کننده است، حتی اگر اکثر آنها قابل کنترل نباشد، و معمولاً با هیجان، اضطراب و سایر واکنش‌های شدید اما در نهایت لذت‌بخش دوستان مواجه می‌شوند. به عنوان مثال، رتیل دنیای جدید یا عنکبوت های جهنده حیوانات خانگی عالی هستند.

با این حال، رتیل های دنیای قدیم، بر خلاف برادران دنیای جدید خود در قاره آمریکا، به شدت متفاوت هستند و به طور قابل توجهی کمتر معقول هستند. در حالی که عنکبوت های دنیای جدید اغلب خونسرد هستند، حتی آنقدر آرام هستند که با دانش رفتاری اندک و بدون خطر نیش زدن با آنها برخورد شود، عنکبوت های دیگر نقاط جهان چندان دوستانه نیستند. در حالی که گونه‌های دنیای قدیم نمی‌توانند موهای آزاردهنده‌ای را از بین ببرند، اما معمولاً بسیار سریع‌تر، بسیار دفاعی‌تر هستند و حتی ممکن است سم قوی‌تری داشته باشند، که اگرچه همیشه کشنده نیست، اما بیشتر انسان‌ها را از این غول‌های مودار دور نگه می‌دارد.

موش خرمای گرما خورده

جنس فرت

آیا می دانستید که اگر یک موش خرمای ماده به گرما برود اما نتواند جفت گیری کند، می میرد؟

موش های ماده می توانند گرمای طولانی مدتی را تجربه کنند که در طی آن باید تولید مثل کنند، یا ممکن است بر اثر کم خونی آپلاستیک بمیرند، اختلالی که در آن مغز استخوان به اندازه کافی سلول های خونی جدید تولید نمی کند (ناشی از مسمومیت با استروژن). از آنجایی که موش‌های ماده تخمک‌گذار القایی هستند، باید جفت‌گیری انجام شود تا موش‌های ماده از گرما خارج شوند. ماده های دست نخورده ای که جفت نشده اند در گرما باقی می مانند و مقادیر بالای استروژن در مغز استخوان در نهایت باعث می شود که مغز استخوان ساخت گلبول های قرمز خون را متوقف کند.

وقتی صحبت از تنبل ها می شود همه چیز کند است

تنبل ها

تنبل ها برای همه چیز وقت می گذارند، از حرکت گرفته تا کوهنوردی و نگاه کردن به اطراف. با این حال، فعالیت و حرکت تنها چیزی نیست که در زندگی یک تنبل زمان می برد. هضم تنبلی نیز فوق العاده کند است!

برای اینکه ایده و نقطه مرجع بهتری به شما ارائه شود، انسان به طور متوسط ​​هر وعده غذایی را در حدود 12 تا 24 ساعت هضم می کند، در حالی که برخی افراد چرخه هضمی دارند که کمی کوتاهتر طول می کشد. برای تنبل‌ها، این فرآیند بسیار بسیار طولانی‌تر طول می‌کشد. هضم هر وعده غذایی برای تنبلی به طور متوسط ​​دو هفته طول می کشد. بله دو هفته در شدیدترین موارد، کارشناسان کشف کرده اند که تنبل ها می توانند غذای خود را تا 30 روز هضم کنند!

خوکچه هندی ویتامین C خود را نمی سازد

خوکچه هندی

وقتی صحبت از حیوانات خانگی بامزه و نوازش می شود، خوکچه هندی ممکن است فنجان چای همه افراد نباشد. همانطور که هستند، آنها معمولا در قفس زندگی می کنند – و آن قفس ها نیاز به تمیز کردن روزانه دارند. در غیر این صورت، می‌تواند به یک ماجرای کثیف تبدیل شود، اما اجازه دهید از مزایا و معایب خوکچه هندی غافل نشویم.

اگر به دنبال یکی از آنها هستید، ضروری است بدانید که خوکچه هندی به مکمل های خوراکی ویتامین C روزانه نیاز دارد – تغذیه آنها با غذاهای غنی از ویتامین C مانند فلفل دلمه ای تفاوتی ایجاد نمی کند. اگر خوکچه هندی ویتامین C کافی دریافت نکند، قادر به تولید کلاژن و سایر پروتئین های مورد نیاز بدنش نخواهد بود. دندان‌هایشان می‌ریزد، لثه‌هایشان خونریزی می‌کند و رگ‌های خونی‌شان به‌طور طبیعی کار نمی‌کنند.

کشتن یک گونه برای خز آن

پلنگ آمور

پلنگ آمور را می توان در منطقه آمور، چین و روسیه یافت. به خاطر خز خالدار متمایزش تا مرز انقراض شکار شده است. با این حال، در سال‌های اخیر، جمعیت افزایش متوسطی را تجربه کرده است و از تنها 14 فرد بالغ در سال 2005 به تقریباً 84 نفر افزایش یافته است. این روند تا حدی به ایجاد یک منطقه حفاظت شده در خاور دور روسیه نسبت داده می شود که نقشی اساسی در کمک به بازیابی آنها ایفا کرده است. اعتقاد بر این است که نبود طعمه آنها را از بازگشت به زیستگاه قدیمی خود منصرف می کند.

حال، در حالی که قول داده بودیم امروز در مورد سرعت یوزپلنگ صحبت نکنیم – شایان ذکر است که پلنگ آمور، موجودی با وزن بین 75 تا 100 پوند، می تواند به سرعت 60 کیلومتر در ساعت (37 مایل در ساعت) برسد و جهش های افقی را انجام دهد. 6 متر (19 فوت) و به سمت آسمان به ارتفاع 3 متر (10 فوت) محدود شده است.

رنگ چشم لمور

لمور

لمورها در سراسر جهان علاقه مندان زیادی دارند. و فهمیدن دلیل آن آسان است. آنها شایان ستایش، کاریزماتیک و به طرز عجیبی شبیه انسان هستند. لمورها علیرغم اینکه به اندازه شامپانزه ها و سایر میمون ها با انسان ها مرتبط نیستند، هنوز بخشی از خانواده هستند. این موجودات ساکن ماداگاسکار شامل لمور دم حلقه‌ای، موجوداتی با دم بسیار بلند، و لمور سیاه چشم آبی – که به اندازه کافی باورنکردنی است – تنها پستاندار با چشمان آبی غیر از انسان است.

متأسفانه، با وجود جذابیت جهانی، لمورها در معرض خطرترین پستانداران جهان هستند. این گونه ها به طور چشمگیری در حال کاهش هستند زیرا زیستگاه های جنگلی آنها در اثر قطع درختان برای زغال چوب و هیزم سوخت ویران شده است.

ببرها درخشان ترین چشم ها را در بین تمام حیوانات دارند

ببر

در حالی که ما در مورد چشم ها صحبت می کنیم، آیا می دانستید که ببرها درخشان ترین چشم ها را در بین حیوانات دارند؟

این به این دلیل است که چشم ببر توسط لایه‌ای از بافت روشن می‌شود که نور را در شبکیه پراکنده می‌کند. در نتیجه، ببرها درخشان ترین – و به نظر من، زیباترین چشم ها را در طبیعت دارند.

و در حالی که ما در مورد ببرها صحبت می کنیم، آیا می دانستید ادرار ببر بویی شبیه ذرت بو داده کره ای دارد؟

فلامینگوها صورتی نیستند

فلامینگو

این یک واقعیت حیوانی جذاب اما واقعی است که ارزش تکرار دارد فقط به این دلیل که بسیار باحال است: فلامینگوهای صورتی معروف صورتی نیستند.

آنها در واقع خاکستری متولد شده اند. و اگر رژیم غذایی بسیار فردی آنها از سخت پوستان و جلبک های سبز آبی نبود، همینطور می ماندند.

به گزارش بی بی سی Science Focus، این غذاها حاوی کانتاکسانتین هستند، رنگ طبیعی که باعث می شود پرهای فلامینگو در طول زمان صورتی رنگ شوند. برای تکمیل این مورد خاص، جالب است بدانید که سر فلامینگو هنگام غذا خوردن باید وارونه باشد. تصور کنید که غذای خود را به این شکل قورت می دهید.

آفتاب پرست ها در تاریکی می درخشند

آفتاب پرست

در سال 2018، محققان تعدادی از حیوانات تغییر رنگ را در یک اتاق تاریک قرار دادند و یک لامپ UV در مقابل آنها قرار دادند . بیشتر آفتاب پرست ها پس از آن شروع به درخشش آبی برقی خیره کننده کردند. نور بیولوژیکی قدرتمند هیچ ارتباطی با توانایی افسانه ای موجودات در تنظیم رنگ هایشان نداشت. در کمال تعجب، درخشش نئونی از استخوان‌هایشان بیرون می‌آمد.

تمایل استخوان ها به درخشش در زیر نور UV برای علم تازگی ندارد. با این حال، اسکلت های زنده پوشیده از ماهیچه و پوست هستند و تشخیص آنها را بسیار سخت تر می کند. توانایی تازه کشف‌شده آفتاب‌پرست‌ها به دلیل ساختار کم‌عمق‌ترشان آسان‌تر قابل شناسایی بود. می بینید، استخوان های آفتاب پرست با “میخ هایی” پوشانده شده اند که عملاً پوست را لمس می کنند و امکان فلورسانس بدون مانع را فراهم می کنند. از آنجایی که آفتاب پرست ها می توانند نور فرابنفش را حس کنند، احتمالاً می درخشند و عاشقانه به نظر می رسند.

اورانگوتانگ و استخوان های شکسته

اورانگوتانگ

ما به ندرت در مورد آن فکر می کنیم، با این حال منطقی است که حیوانات به طور منظم استخوان های خود را در طبیعت می شکنند. آنها می دوند، می پرند، شکار را تعقیب می کنند، از شکارچیان فرار می کنند، بالا می روند و به ناچار صدمه می بینند. بنابراین، جای تعجب نیست که بسیاری از حیوانات وحشی در طول زندگی خود از شکستگی استخوان رنج می برند.

به طور خاص برای یک گونه، اورانگوتان ها، این وقفه ها به قدری منظم است که محققان به معنای واقعی کلمه انتظار دارند با آن ها در حیوانات وحشی که مشاهده و مطالعه می کنند مواجه شوند. بر اساس تخمین ها، حداقل نیمی از اورانگوتان های بالغ یک یا چند استخوان در جایی از بدنشان خرد شده است. در حالی که این حیوانات قوی، چابک هستند و برای زندگی در درختان ساخته شده اند، اورانگوتان ها اغلب سقوط می کنند. و هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند، بسیاری از آنها در هنگام برخورد با زمین دچار شکستگی استخوان فاجعه بار می شوند. پس از هفته‌ها ناراحتی، افراد خوش‌شانس عموماً آسیبی ندیده‌اند و می‌توانند یا آن آسیب زندگی کنند.

جذام در آرمادیلوس

آرمادیلوس

جذام یک بیماری هولناک و مخرب است که در دوران باستان بسیار رایج بود.با این حال، ناقل غیر معمول دیگری برای جذام وجود دارد: آرمادیلو. گونه مخفی و زره پوش بومی جنوب آمریکا است، جایی که بیشتر به عنوان کشتار جاده ای با آن مواجه می شود.

این بیماری به این دلیل گسترش می‌یابد که، باور کنید یا نه، حتی در عصر حاضر که غذاهای سریع و پیتزای یخ‌زده وجود دارد، چند نفر، عمدتاً در لوئیزیانا و تگزاس، آرمادیلو می‌خورند.

در حالی که جذام در صورت شناسایی زودهنگام قابل درمان است، آسیب عموماً قبل از ظاهر شدن علائم ایجاد می شود. انسان ها و آرمادیلوس ها تنها موجودات زنده ای هستند که به این بیماری مبتلا می شوند.

اژدهای ریشو

اژدهای ریشو

اژدهای ریشو را می توان در صحراها، ساواناها، بوته زارها و جنگل های نیمه گرمسیری استرالیا یافت. با این حال، به دلیل خلق و خوی دوستانه، لبخندهای همیشگی و طبیعت بی‌رحمشان، اغلب در سراسر جهان به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند. یکی از جنبه‌های جذاب در مورد ریش‌ها، همانطور که با محبت شناخته می‌شوند، این است که می‌توانند با سرعت انسان بدود. بله آیا هنوز آن را تصویر می کنید؟

ما همچنین دوست داریم که چگونه این خزندگان احساسات خود را روی چانه خود حمل می کنند. درسته. ریش مشخص این اژدها مانند حلقه خلق و خو عمل می کند و زمانی که حیوان احساس خطر، استرس یا هیجان می کند سیاه می شود. آنها همچنین به خاطر تکان دادن بازوها و تکان دادن سرشان معروف هستند. دلیل این اقدامات ناشناخته است، با این حال، ریش‌ها عادت دوست‌داشتنی دارند که بازوهای خود را به شکلی غیرعادی شبیه انسان تکان دهند تا تشخیص دهند.

پلاتیپوس را تحریک نکنید

پلاتیپوس

مهم نیست چقدر احمقانه به نظر می رسند، شما نمی خواهید در سمت اشتباه پلاتیپوس قرار بگیرید. یکی از حقایق جالب در مورد حیواناتی که مانند پلاتیپوس بی گناه به نظر می رسند، مکانیسم های دفاعی غیرعادی آنهاست. پاشنه‌های پای پشتی آنها خارهای سمی را حمل می‌کنند و این موجودات رام نشده را به یکی از انواع کمیاب پستانداران سمی تبدیل می‌کنند. در حالی که سم آنها کشنده نیست، آزاردهنده است و می تواند باعث تورم شود.

اما ما 100% مطمئن هستیم که شما قبلاً این واقعیت را می‌دانستید، بنابراین سه مورد دیگر را به شما معرفی کردیم – آیا می‌دانستید که آنها یکی از تنها پستاندارانی هستند که تخم می‌گذارند؟ این حیوانات فوق‌العاده باهوش همچنین برای فریب شکارچیان حفره‌هایی حفر می‌کنند و شاخه‌هایی می‌سازند و از صورتحساب آن‌ها به عنوان یک اندام حسی برای یافتن شکار در زیر آب استفاده می‌شود.

آلپاکاها در برابر آتش و آب مقاوم هستند

آلپاکاها

آلپاکاها حیواناتی با ظاهر عجیب و غریب و کرکی هستند که عادت به جویدن و تف کردن مداوم دارند. آنها به شدت صمیمانه هستند و هرگز نباید آنها را تنها گذاشت. آنها همچنین در برابر آب و آتش مقاوم هستند. حداقل پشم گوسفند آنها است! هر محصولی که با استفاده از الیاف آنها ایجاد شود، ضد شعله و رطوبت است. خیلی خوب است بدانید که آیا شما از آن دسته افرادی هستید که عاشق بافندگی یا قلاب بافی هستند – اگرچه نخ آلپاکا یا ترکیب نخ می تواند بسیار گران باشد.

با این حال، سالم‌ترین واقعیتی که می‌توانیم کشف کنیم این است که بودن در اطراف آلپاکاها فوق‌العاده درمانی است و آنها را اغلب به بیمارستان‌ها می‌آورند تا شفا و شادی به‌ویژه برای کودکان به ارمغان بیاورند.

شادترین حیوان دنیا

کوککا

کوئوکا کیسه‌داری از تیره درازپایان است

یک کوئوکا به ندرت دیده می شود که “لبخند” بزرگی روی صورت آنها نباشد! این پستانداران خوش شانس استرالیایی اینستاگرام را تسخیر کرده اند، اما کوئوکاها خیلی بیشتر از یک چهره دوستانه هستند! جانوران ناز بومی جزیره روتنست در استرالیای غربی هستند، منطقه ای طبیعی که آب شیرین در آن نادر است.

خوشبختانه، این بچه های کوچک به دلیل رژیم غذایی خود که عمدتاً از برگ ها و گیاهان مرطوب تشکیل شده است، می توانند یک ماه بدون آب دوام بیاورند. از آنجایی که آنها کیسه‌داران هستند و مربوط به کانگوروها هستند، مادران کوئوکاهای تازه متولد شده را که به نام جوی نیز شناخته می‌شوند، در کیسه‌هایی حمل می‌کنند! یک واقعیت جالب دیگر این است که مانند گاوها، آنها غذای خود را نشخوار می کنند و سپس آن را می خورند!

متأسفانه، کوئوکاها آسیب پذیر هستند. در قانون محیط زیست ملی استرالیا، کوئوکاها به دلیل آسیب زیستگاه، تغییرات آب و هوایی و شکارچیان مهاجم، در معرض انقراض دسته بندی می شوند. پوزخندهای شاد آنها را می توان در سراسر شبکه های اجتماعی به شکل سلفی کوئوکا مشاهده کرد!

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، از طریق فرم ارسال دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

منبع
list25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا