ترین های جهانسبک زندگی

25 دانشمند دیوانه واقعی را بشناسید

راهنمای مطالعه

دانشمندان دیوانه بیش از حد جاه طلب و معمولاً عجیب و غریب هستند. اما همه دانشمندان دیوانه شرور نیستند. برعکس، برخی از آنها اکتشافاتی کردند که زندگی ما را بهبود بخشید.

این دانشمندان نمی ترسند آزمایشات خود را به حد افراط برسانند، حتی اگر به معنای عبور از مرزهای اخلاقی باشد.

در اینجا لیستی از 25 دانشمند دیوانه واقعی وجود دارد.

اروین شرودینگر

اروین شرودینگر

اروین رودولف یوزف الکساندر شرودینگر (1887-1961) یک فیزیکدان اتریشی بود که بعداً تابعیت ایرلندی گرفت، کار او در نظریه کوانتوم نتایج مهمی به همراه داشت.

شرودینگر معادله موجی را ارائه کرد که به دانشمندان امکان می دهد عملکرد موج یک سیستم را محاسبه کنند.

شکل توابع موج بر حرکت ذرات کوچک حاکم است، و آنچه فیزیکدانان اکنون معادله شرودینگر می نامند به آنها اجازه می دهد تا مشخص کنند که چگونه این توابع موج (همچنین به عنوان امواج احتمال شناخته می شود) توسط تأثیرات خارجی اصلاح می شوند.

هنری هد

هنری هد

سر هنری هد (1861-1940) عصب شناس انگلیسی و عضو انجمن سلطنتی لندن بود.

ادعای شهرت هد، کار پیشگامانه او بر روی اعصاب حسی و شبکه ساختارهای عصبی در مغز و بقیه بدن است که به سیستم حسی تنی معروف است.

سیستم حسی جسمی چیزی است که باعث درک لمس (معروف به ادراک لمسی)، درد، موقعیت بدن یا حس عمقی و دمای بدن یا حس حرارتی می شود.

برای آزمایشات خود، سر هنری هد با روانپزشک ویلیام هالس ریورز کار کرد.

اما چیزی که دکتر هد را به یک دانشمند واقعی دیوانه تبدیل می کند این است که او اغلب از بدن خود برای انجام کارهای عصبی خود استفاده می کرد.

دو اختلال به نام او نامگذاری شده اند: سندرم هد هولمز و سندرم هد ریدوخ.

مایکل پرسینگر

مایکل پرسینگر

مایکل ای پرسینگر (1945-2018) روانشناس و پروفسور کانادایی آمریکایی بود. مایکل پرسینگر از سال 1971 تا زمان مرگش در سال 2018 در سن 73 سالگی، استاد روانشناسی در دانشگاه لورنتین سادبری در سادبری بزرگ، انتاریو، کانادا بود.

دکتر پرسینگر یک حوزه تحقیقاتی غیرعادی را انتخاب کرد، حوزه پدیده های فراروانشناسی. او این فرضیه را مطرح کرد که بین لوب های زمانی مغز و تجربیات عرفانی ارتباطی وجود دارد. پرسینگر از طریق کار خود به دنبال یافتن توضیحات علمی برای توانایی های ماوراء الطبیعه مانند روشن بینی و تله پاتی بود.

جیووانی آلدینی

جیووانی آلدینی

جووانی آلدینی (۱۷۶۲-۱۸۳۴) یک پزشک ایتالیایی اهل بولونیا، منطقه امیلیا رومانیا ایتالیا بود.

آلدینی به دلیل کارش در مورد گالوانیزم یا تولید جریان الکتریکی توسط عمل شیمیایی مشهور است. او روی ساختن فانوس دریایی کار کرد و برخی از آزمایشاتش با هدف حفظ جان انسان در هنگام آتش سوزی انجام شد.

آثار آلدینی در سطح بین المللی شهرت یافت زیرا به غیر از زبان مادری خود ایتالیایی و لاتین، او به زبان های انگلیسی و فرانسوی نیز می نوشت.

یک واقعیت قابل توجه در مورد این دانشمند دیوانه این است که وقتی مری شلی شاهکار خود را فرانکنشتاین نوشت، الهام‌بخش مهمی برای مری شلی بود.

چارلز گاتری

چارلز گاتری

با آمدن به شماره 21، یک روانشناس دیگر وجود دارد. در این مورد، چارلز کلود گاتری آمریکایی (1880-1963) که کارش در زمینه فارماکولوژی و فیزیولوژی اعتباری به دست آورد.

با این حال، پروفسور گاتری به دلیل آزمایشات خود در مورد پیوند سر در انسان بحث برانگیز بود. این حتی می توانست مانع از بردن جایزه نوبل شود.

آلبرت بندورا

آلبرت بندورا

روانشناس کانادایی آمریکایی آلبرت باندورا (1925-2021) استاد روانشناسی در دانشگاه معتبر استنفورد در کالیفرنیا بود.

مشارکت های علمی پروفسور بندورا شامل روانشناسی شخصیت، نظریه شناختی اجتماعی و درمان است.

معروف ترین آزمایش او آزمایش عروسک بوبو است که برای اولین بار در سال 1961 انجام داد. این یک سری آزمایش برای مطالعه رفتار کودکان بود که از طریق تماشای افراد زیر سن قانونی یک بزرگسال را که در برابر یک اسباب بازی ته گرد به نام عروسک بوبو.

کار باندورا نشان می‌دهد که افراد در کودکی از طریق مشاهده، تقلید و سپس الگوبرداری از رفتار بزرگسالان یاد می‌گیرند چگونه رفتار اجتماعی داشته باشند.

ویلهلم رایش

ویلهلم رایش

ویلهلم رایش (۱۸۹۷-۱۹۵۷) دکترای پزشکی و روانکاو اتریشی بود. او در پادشاهی گالیسیا، که اکنون بخشی از اوکراین و سپس بخشی از اتریش-مجارستان است، به دنیا آمد.

رایش به نسل دوم روانکاوان تعلق دارد که از گام های همکار اتریشی خود زیگموند فروید پیروی می کنند.

امروزه رایش یکی از رادیکال‌ترین چهره‌های حوزه خود بود و نویسنده چندین کتاب تأثیرگذار مانند «عملکرد ارگاسم» (1927) و «روان‌شناسی توده‌های فاشیسم» (1933) بود.

رایش پس از زندگی در اروپا بیشتر عمر خود را در سال 1939 در مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی نیویورک گذراند.

در ایالات متحده، رایش به خاطر ساخت انباشته‌کننده‌های ارگون برای ذخیره انرژی حیات بدنام شد.

او در سال 1957 بر اثر نارسایی قلبی در زندانی در ایالات متحده جان خود را از دست داد، جایی که در حال گذراندن دو سال حبس به دلیل نقض دستور اداره غذا و داروی ایالات متحده در مورد ارسال انباشته‌کننده‌های ارگون بود.

کارنی لندیس

کارنی لندیس

کارنی لندیس یک دانشجوی فارغ التحصیل در دانشگاه مینه سوتا بود که در سال 1924 آزمایشی غیراخلاقی انجام داد که برای آزمایش ارتباط بین احساسات مختلف و حالات چهره طراحی شده بود.

آیا چهره افراد در زمان معین با توجه به احساساتش تغییر می کند؟ آیا ترس، شوک یا انزجار باعث ایجاد حالات چهره خاصی می شود؟ و آیا آن حالات چهره جهانی است؟

چیزی که آزمایش کارنی لندیس را مشکل‌ساز کرد، روشی بود که او برای به دست آوردن شواهد از طریق قرار دادن داوطلبان در معرض تصاویر تکان‌دهنده، تماس آنها با سیم‌های برق، و بدتر از آن، آزمایش‌های آزاردهنده‌تر استفاده کرد.

هوانگ وو سوک

هوانگ وو سوک

هوانگ وو سوک دامپزشک کره جنوبی متولد 1953 است. او که یکی از مبتکرترین دانشمندان در تحقیقات سلول های بنیادی به حساب می آید، به دلیل ادعاهایش مبنی بر اینکه با موفقیت یک کلون انسانی ساخته است، بحث برانگیز شد.

اگرچه این ادعاها در سال های 2004 و 2005 مطرح شد، اما او تا سال 2006 به عنوان استاد دانشگاه ملی سئول اخراج نشد، اما به دلیلی کاملاً متفاوت. او به دلیل تحقیقات جعلی اخراج شد.

هوانگ وو سوک همچنین پس از اتهاماتی مبنی بر استفاده از تخمک های دانش آموزان دختر خود و سایرین که از بازار سیاه به دست آورده بود، به نقض اخلاقی در تحقیقات سلول های بنیادی خود اعتراف کرده است.

سرگئی بروخوننکو

سرگئی بروخوننکو

سرگئی سرگیویچ بروخوننکو (1860-1960) دانشمند شوروی بود که تحقیقاتش در جراحی قلب بسیار مهم بود.

بروخوننکو در موسسه تحقیقاتی معروف جراحی تجربی در مسکو کار می کرد.

در دوران استالینیست (1927-1953)، کار او به توسعه جراحی قلب باز در اتحاد جماهیر شوروی کمک کرد. اولین عمل قلب باز در روسیه در سال 1957 توسط همکار بروخوننکو، الکساندر ویشنفسکی، با موفقیت انجام شد.

لویی جولیون وست

لویی جولیون وست

روانپزشک آمریکایی، لوئیس جولیون وست (1924-1999) کار خود را به عنوان استاد روانپزشکی در دانشگاه اوکلاهاما آغاز کرد.

تأثیرگذارترین تحقیقات او شامل زمینه های تکنیک های شستشوی مغزی، سوء مصرف مواد مخدر و نحوه عملکرد فرقه ها است. او همچنین از فعالان برجسته ضد مجازات اعدام بود.

سیدنی گوتلیب

سیدنی گوتلیب

سیدنی گوتلیب (1918-1999) شیمیدان آمریکایی بود که به دلیل کار خود به عنوان رئیس پروژه MKUltra در آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) بدنام شد.

این پروژه غیرقانونی که بین سال های 1953 و 1973 اجرا شد، بر کنترل ذهن و تلاش برای ترور متمرکز بود. آزمايش‌هايي شامل مواد مخدر، شستشوي مغزي و ساير روش‌هاي شكنجه رواني براي اجبار به اعتراف از افراد انجام داد.

ماکس پتنکوفر

ماکس پتنکوفر

جوزف پتنکوفر (1818-1901)، که بعدها به نام ماکس جوزف فون پتنکوفر شناخته شد، شیمیدان و بهداشت شناس اهل بایرن بود.

کار او به ایجاد دفع فاضلاب به صورتی که اکنون می شناسیم کمک کرد. باور کنید یا نه، قبل از کار علمی پتنکوفر، اثرات مفید هوای تازه و آب تمیز به طور گسترده ای شناخته نشده بود، حداقل در دنیای غرب.

رابرت وایت

رابرت وایت

رابرت وایت (1926-2010)، جراح مغز و اعصاب آمریکایی اهل مینه‌سوتا، در رتبه 12 قرار دارد که احمقانه‌ترین آزمایش‌هایش شامل پیوند سر میمون‌های زنده بود.

J.B.S Haldane

J.B.S-Haldane

جان بوردون ساندرسون هالدن (1862-1964) دانشمند بریتانیایی-هندی بود که به خاطر کارش در زمینه ژنتیک و سایر زمینه ها شهرت داشت.

هالدن در سال 1961 تابعیت بریتانیایی خود را رها کرد و به دلیل عقاید مارکسیستی خود شهروند هند شد. او بیشتر به خاطر ابداع اصطلاح «کلون» و مشتقات آن به یاد می‌آید.

خوزه دلگادو

خوزه دلگادو

ما 10 دانشمند دیوانه برتر خود را با خوزه مانوئل رودریگز دلگادو (1915-2011)، که بیشتر با نام خوزه دلگادو شناخته می شود، آغاز می کنیم.

دلگادو که اصالتا اهل مالاگا اسپانیا بود، سال‌ها پیش از نقل مکان به مادرید، استاد فیزیولوژی عصبی در دانشگاه ییل بود. در آنجا، او در سال 1975 یک دانشکده پزشکی ایجاد کرد. دلگادو بقیه عمر خود را در کشور خود سپری کرد.

تحقیقات دلگادو در مورد کنترل ذهن، که برای آن از تحریک الکتریکی استفاده کرد، او را در لیست ما قرار داد. او آزمایش های خود را بر روی میمون ها و انسان ها انجام داد.

دانکن مک دوگال

دانکن مک دوگال

دانشمند اسکاتلندی دانکن مک دوگال (1866-1920) خالق آزمایش 21 گرمی بود که نتایج آن در سال 1907 منتشر شد، زمانی که مک دوگال در هاورهیل، ماساچوست زندگی می کرد.

مک دوگال فرض کرد که وزن روح انسان دقیقاً 21.3 گرم است.

آزمایشات او نه تنها تخیل دانشمندان دیگر، بلکه هنرمندان را نیز تغذیه کرده است. مشهورترین اشاره به آثار او در فرهنگ عامه، فیلم هالیوود 21 گرم محصول 2003 به کارگردانی الخاندرو گونزالس ایناریتو و با بازی شان پن، نائومی واتس و بنیسیو دل تورو است.

ویلیام باکلند

ویلیام باکلند

الهی‌دان، زمین‌شناس و دیرینه‌شناس انگلیسی ویلیام باکلند (1784-1856) اولین کسی در تاریخ بود که گزارش کاملی از یک دایناسور فسیل‌شده نوشت که در غار کرک‌دیل در شهرستان انگلیسی یورکشایر شمالی یافت.

باکلند دایناسوری را که پیدا کرده بود مگالوسوروس نامید.

فرانسیس کریک

فرانسیس کریک

فرانسیس هری کامپتون کریک (۱۹۱۶-۲۰۰۴) دانشمند انگلیسی بود.

کار او به عنوان یک زیست شناس مولکولی به او اجازه داد تا در رمزگشایی مارپیچ دوگانه که ساختار اسید دئوکسی ریبونوکلئیک (DNA) است، نقش داشته باشد.

استابینز فیرث

استابینز فیرث

ما به دکتر استابینز فیرث (1784-1820) آمریکایی مدیون تب زرد بودیم، بیماری ویروسی که او معتقد بود مسری نبوده است.

فیفرث در این فکر اشتباه بود که گرما عامل تب زرد است، اما تحقیقات او به پیشرفت درک علمی این بیماری کمک کرد تا اینکه دلیل واقعی (نیش پشه) توسط یک دانشمند کوبایی به نام کارلوس فینلی کشف شد.

رابرت جی. هیث

رابرت جی هیث

به گفته روانپزشک آمریکایی رابرت گالبریت هیث (1915-1999)، بیماری های روانی نتیجه نقص های جسمانی هستند. بنابراین فکر می کرد که بیماری های روانی با درمان بدن قابل درمان است.

اگر این برای طبقه بندی او به عنوان “دانشمند دیوانه” کافی نبود، رابرت جی. هیث به دلیل کارش در مورد به اصطلاح تبدیل گرایش جنسی بدنام است. کار هیث اکنون توسط دانشمندان بی اعتبار شده است.

ایلیا ایوانف

ایلیا ایوانف

دانشمند روسی ایلیا ایوانف (1870-1932) یکی از شناخته شده ترین زیست شناسان دوران شوروی است.

ایوانف بیشتر در لقاح مصنوعی کار می کرد و به دلیل تلاش هایش برای تلقیح شامپانزه های ماده با اسپرم انسان برای ایجاد هیبرید انسان و میمون در این لیست گنجانده شده است. خوشبختانه آزمایش با شکست مواجه شد و هیچ بارداری به نتیجه نرسید.

جک پارسونز

جک پارسونز

یکی از تأثیرگذارترین دانشمندان در تاریخ برنامه فضایی ایالات متحده بدون شک مهندس موشک آمریکایی جان وایتساید پارسونز (1914-1952) است.

اما آنچه پارسونز را بحث برانگیز می کند، ذوق او برای غیبت و اعتقاد به ماوراء طبیعی است. او حتی برای فراخوانی الهه‌های اسطوره‌ای مراسمی برگزار می‌کرد.

عمرش کوتاه بود پارسونز در 37 سالگی بر اثر انفجاری در آزمایشگاه خانه اش جان باخت.

پاراسلسوس

پاراسلسوس

تا زمانی که علم وجود داشته است، دانشمندان دیوانه نیز وجود داشته اند. و برای اثبات آن تئوفراستوس فون هوهنهایم (حدود 1493-1541) را در شماره 2 قرار داده ایم.

این پزشک سوئیسی که بیشتر با نام Paracelsus شناخته می شود، یک مرد واقعی رنسانس و یک مبتکر بود.

پاراسلسوس مسئول بسیاری از پیشرفت های پزشکی زمان خود است و اغلب به او پدر علم سم شناسی لقب داده می شود.

پاراسلسوس که یک فیلسوف، یک کیمیاگر و یک الهی‌دان نیز هست، ممکن است با ایده معاصر ما از یک دانشمند سازگار نباشد. با این حال، مشارکت او در زمینه های مختلف علمی، مانند شیمی و سم شناسی، در توسعه بیشتر این رشته ها حیاتی بوده است.

نیکولا تسلا

نیکولا تسلا

در رتبه اول، مخترع آمریکایی صربستانی قرار دارد که نام او توسط یک شرکت خودروسازی معروف محبوب شده است.

من به نیکولا تسلا (1856-1943) اشاره می کنم که چشم انداز آینده نگر و سخت کوشی او در مهندسی مکانیک و برق اثری پاک نشدنی در علم بر جای گذاشته است.

تسلا در سال 1884 به ایالات متحده مهاجرت کرد و چند سال بعد در سال 1891 شهروند آمریکایی شد.

معروف ترین اختراع تسلا سیم پیچی است که می تواند برق را به صورت بی سیم منتقل کند. این در حال حاضر به عنوان سیم پیچ تسلا شناخته می شود.

سخن آخر: در این مقاله سعی ما در این بود تا شما را اندکی با آنها آشنا کنیم، برای شناخت هر یک بهتر است تحقیقات بیشتری انجام دهید تا متوجه شوید چرا در لیست ما قرار گرفته اند.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 200,000 تا 400,000 تومان

امتیاز کاربران

کتاب فن آوری خشکبار اثر مهندس شهرام مقصودی انتشارات علم کشاورزی ایران

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک موضوع رده‌بندی کتاب
شهرام مقصودی علم کشاورزی ایران 9786005410471 فن آوری خشکبار علوم کشاورزی (تکنولوژی و علوم کاربردی و مهندسی)
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب داده کاوی و یادگیری ماشین اثر جمعی از نویسندگان انتشارات قدیس جلد 2

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده مترجم ناشر شابک موضوع
جمعی از نویسندگان دکترسید محمد تقی بطحایی، مهندس حسن گلزاری کلور قدیس 978-622-6723-44-2 هوش مصنوعی و داده کاوی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب جامع نسخه پیچی در داروخانه اثر مهران ملکی انتشارات کتاب ایده نوین

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده شابک رده‌بندی کتاب قطع نوع جلد
دکتر مهران ملکی 9786009791873 پزشکی و بهداشت و سلامت (تکنولوژی و علوم کاربردی... وزیری شومیز
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب مقدمه‌ای بر یادگیری ماشین با Python اثر جمعی از نویسندگان انتشارات آتی‌نگر

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده شابک موضوع رده‌بندی کتاب زبان نوشتار
جمعی از نویسندگان 9786227571424 پایتون علوم مهندسی (تکنولوژی و علوم کاربردی و مهندسی) فارسی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب تشريح مسائل حساب ديفرانسيل و انتگرال با هندسه تحليلي سيلورمن عام اثر امين شيراني انتشارات پويش انديشه جلد 2

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک موضوع رده‌بندی کتاب
امین شیرانی پویش اندیشه 9789647781857 حسابان - هندسه تحلیلی - حسابان - مسائل و تمرین ... علوم مهندسی (تکنولوژی و علوم کاربردی و مهندسی)
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 400,001 تا 800,000 تومان

امتیاز کاربران

کتاب مدیریت در بیمارستان 2 اثر اباسط میرزایی و فاطمه میرپارسا نشر الکترونیکی و اطلاع رسانی جهان رایانه امین

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک موضوع رده‌بندی کتاب
اباسط میرزایی ، فاطمه میرپارسا نشر الکترونیکی و اطلاع رسانی جهان رایانه امین 9789641611721 پزشکی و مدیریت در بیمارستان پزشکی و بهداشت و سلامت (تکنولوژی و علوم کاربردی...
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب مبانی و اصول مهندسی اکسترودرها اثر مجید حیاتی انتشارات ارسطو

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک موضوع رده‌بندی کتاب
مجید حیاتی انتشارات ارسطو 9786004320696 مهندسی علوم مهندسی (تکنولوژی و علوم کاربردی و مهندسی)
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب فاناروف 2020 مروری بر طب نوزادی پیرامون نوزادی بیماری های جنین و نوزاد اثر جمعی از نویسندگان انتشارات حیدری جلد 3

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده مترجم ناشر شابک موضوع
جمعی از نویسندگان دکتر محمد حسین عطایی نخعی و دکتر راحله فرامرزی حیدری 9786004894661 مروری بر طب نوزادی - پیرامون نوزادی , بیماری ها...
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب فاناروف 2020 مروری بر طب نوزادی پیرامون نوزادی بیماری های جنین و نوزاد اثر جمعی از نویسندگان انتشارات حیدری جلد 4

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده مترجم ناشر شابک موضوع
جمعی از نویسندگان دکتر محمد حسین عطایی نخعی و دکتر راحله فرامرزی حیدری 9786004894678 مروری بر طب نوزادی - پیرامون نوزادی , بیماری ها...
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب فاناروف 2020 مروری بر طب نوزادی پیرامون نوزادی بیماری های جنین و نوزاد اثر جمعی از نویسندگان انتشارات حیدری جلد 1

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده مترجم ناشر شابک موضوع
جمعی از نویسندگان دکتر محمد حسین عطایی نخعی و دکتر راحله فرامرزی حیدری 9786004894203900 مروری بر طب نوزادی - پیرامون نوزادی , بیماری ها...
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 800,001 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

کتاب آناتومی گری برای دانشجویان 2024 اثر جمعی از نویسندگان انتشارات ابن سینا 4 جلدی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده مترجم ناشر شابک موضوع
ریچارد درک و وین وگل و آدا میچل دکتر غلامرضا حسن زاده و دکتر پریچهر پاسبخش و دک... انتشارات ابن سینا 9786227664928 آناتومی بدن انسان
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب آناتومی گری برای دانشجویان 2024 اثر دریک ریچارد ال انتشارات آرتین طب 4 جلدی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده مترجم ناشر شابک موضوع
دریک ریچارد ال دکتر مهدی مهدی زاده و دکتر منیره عزیزی و دکتر م... انتشارات آرتین طب 9786222935610 آناتومی بدن انسان
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب من و کودک من اثر جواد فیض

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک موضوع قطع
جواد فیض انتشارات امیرکبیر 9789640012079 سلامت و بهداشت وزیری
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب میکروب شناسی مورای اثر جمعی از نویسندگان انتشارات ابن سینا 2 جلدی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده مترجم ناشر شابک موضوع
پاتریک ار .مورای و کن اس روزنتال و مایکل فالر دکتر امیر قائمی و دکتر بهاره فلاح و دکتر آیلار ... انتشارات ابن سینا 9786226889964 میکروب شناسی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب جامع پایدارسازی دیواره گودها اثر جمعی از نویسندگان انتشارات پردیس علم

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده شابک موضوع رده‌بندی کتاب زبان نوشتار
دکتر بهروز باباخوانی، دکتر سهراب سپهرنیا و مهند... 978-600-8366-80-5 کتاب جامع پایدارسازی دیواره گودها به روش خرپا و... علوم مهندسی (تکنولوژی و علوم کاربردی و مهندسی) فارسی
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 1,000,001 تا 2,000,000 تومان

امتیاز کاربران

کتاب معارف گیاهی اثر حسین میر حیدر انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی 8 جلدی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک موضوع رده‌بندی کتاب
حسین میر حیدر نشر دفتر فرهنگ اسلامی 9789644301674 گیاهان دارویی - واژه‌نامه‌ها - انگلیسی,پزشکی سن... پزشکی و بهداشت و سلامت (تکنولوژی و علوم کاربردی...
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب قانون در طب اثر شیخ الرئیس ابوعلی سینا - 8 جلدی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر موضوع قطع نوع جلد
شیخ الرئیس ابوعلی سینا سروش پزشکی وزیری شومیز
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب قانون اثر شیخ الرئیس بوعلی سینا انتشارات سروش 8 جلدی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده مترجم ناشر شابک موضوع
شیخ الرئیس بوعلی سینا عبدالرحمن شرفکندی سروش 978-964-12-1585-1 پزشکی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب مراقب های ویژه نوزادان گوملا 2020 اثر دکتر رویا طاهری تفتی انتشارات حیدری 2 جلدی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک رده‌بندی کتاب قطع
دکتر رویا طاهری تفتی حیدری 9786004895002 پزشکی و بهداشت و سلامت (تکنولوژی و علوم کاربردی... رحلی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب تاریخ جهانی آجر اثر جیمز دبلیو پی کمپل انتشارات ویژه نشر

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک موضوع زبان نوشتار
جیمز دبلیو پی کمپل ویژه نشر 9786227063257 آجر فارسی
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 2,000,001 تا 3,000,000 تومان

امتیاز کاربران

کتاب Konemans Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology اثر جمعی از نویسندگان انتشارات لیپین کات

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک موضوع قطع
Gary W. Procop ,Elmer W. Koneman, Deirdrie L. C... Lippincott 9781451189353 میکروبیولوژی، علوم آزمایشگاهی رحلی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب Te Lindes Operative Gynecology اثر جمعی از نویسندگان انتشارات لیپین کات

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک موضوع قطع
Victoria L Handa, Linda Van Le Lippincott 9781975142322 زنان و زایمان وزیری
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب Textbook of Diagnostic Microbiology اثر Connie R. Mahon and Donald C. Lehman انتشارات الزویر

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک موضوع قطع
Connie R. Mahon , Donald C. Lehman Elsevier 9780323482189 علوم آزمایشگاهی، میکروب شناسی رحلی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب Braunwalds Heart Disease A Textbook of Cardiovascular Medicine اثر جمعی از نویسندگان انتشارات الزویر دو جلدی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک موضوع قطع
Douglas P. Zipes ,Peter Libby ,Robert O. Bonow ... Elsevier 9780323463423 قلب و عروق رحلی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب Berek & Novaks Gynecology International Edition اثر Jonathan S. Berek انتشارات لیپین کات

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نویسنده ناشر شابک موضوع قطع
Jonathan S. Berek Lippincott 9781975143800 زنان و زایمان رحلی
مشخصات بیشتر
منبع
list25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا