ترین های جهانسبک زندگی

25 تا از مخرب ترین آتش سوزی های ثبت شده در تاریخ

آتش سوزی های جنگلی می‌توانند واقعاً اتفاقی باشند و اغلب بدون توجه شروع می‌شوند.

آنها معمولاً توسط رعد و برق یا حوادثی ایجاد می شوند که اغلب اوقات توسط افراد غیرمسئول ایجاد می شود.

آنها به سرعت گسترش یافتند، مراتع، درختان و خانه ها را آتش زدند، هزاران جریب زمین بکر را ویران کردند و مردم بی گناه را کشتند.

بنابراین دفعه بعد که به کمپینگ یا بازدید از جنگل می روید، ابتدا سیگار خود را خاموش کنید و مطمئن شوید آتش کمپ را خاموش کرده اید،

در ادامه با گردآوری 25 آتش سوزی وحشتناک، امیدواریم به شما کمک کنیم تا متوجه شوید که عواقب یک آتش سوزی غیرقابل کنترل می تواند ترسناک و ویرانگر باشد.

آتش سوزی های ماری در سال 1921

آتش‌سوزی‌های ماری

آتش سوزی های جنگلی در منطقه خودمختار ماری، در بخش شرقی روسیه اروپایی، در تابستان سال 1921 رخ داد و هزاران هکتار از جنگل‌های کاج را سوزاند. آتش سوزی های جنگلی جان سی و پنج انسان و هزار گاو را گرفت. حدود شصت روستای کوچک ویران شد.

آتش والو

آتش والو

آتش والو نام خود را از منطقه بیابان خرس والو در شرق آریزونا گرفته است، جایی که آتش سوزی سرچشمه گرفته است. آتش توسط یک کلبه متروکه در 26 ژوئن 2011 آغاز شد. حدود 841 مایل مربع (2180 کیلومتر مربع) در شهرستان های آپاچی، گرینلی، گراهام، و ناواهو در آریزونا و شهرستان کاترون در نیومکزیکو سوخت. خوشبختانه، و علیرغم اینکه بزرگترین آتش سوزی ثبت شده در تاریخ آریزونا بود، هیچ کس جان خود را از دست نداد اما بیش از شش هزار نفر تخلیه شدند.

آتش سوزی بزرگ جوجه تیغی

آتش سوزی بزرگ

آتش سوزی بزرگ جوجه تیغی در سال 1911 یکی از ویرانگرترین آتش سوزی های جنگلی بود که تا به حال در شمال انتاریو در کانادا رخ داده است. بهار در اوایل آن سال فرا رسیده بود و به دنبال آن یک دوره خشکی غیرعادی گرم که تا تابستان ادامه داشت. این شرایط ایده آلی را برای فاجعه بعدی ایجاد کرد که در آن تعدادی آتش سوزی کوچکتر به هم نزدیک شدند. تخمین زده می شود که به دلیل آتش سوزی بیش از 500000 هکتار از جنگل ها به طور کامل سوخته و حداقل هفتاد نفر جان خود را از دست دادند، اگرچه گزارش های اولیه حاکی از کشته شدن صدها نفر بود.

آتش اژدهای سیاه

آتش اژدهای سیاه

آتش اژدهای سیاه در سال 1987 رخ داد و در مجموع 72884 کیلومتر مربع (28141 مایل مربع) جنگل را در امتداد رودخانه آمور در چین سوزاند. سه میلیون هکتار از ذخایر جنگلی بکر در چین (15 میلیون هکتار در روسیه) را به طور کامل نابود کرد و یک فاجعه اقتصادی حیرت انگیز را پشت سر گذاشت.

آتش بزرگ میرامیچی

آتش بزرگ میرامیچی

آتش سوزی بزرگ میرامیچی در 7 اکتبر 1825 اتفاق افتاد و ساکنان میرامیچی کانادا به طور رسمی از آن یاد می کنند. آتش چنان شدید و غیرقابل کنترل بود که بیش از شش هزار مایل مربع را در کمتر از هشت ساعت نابود کرد.

آتش بزرگ شست

آتش بزرگ شست

در 6 سپتامبر 1881، آسمان ماساچوست به رنگ زرد سوخته در آمد و نور خورشید را به اندازه ای پنهان کرد که ظهر را شبیه به گرگ و میش کند. روز زرد در اثر آتش سوزی بزرگ جنگلی در میشیگان به نام آتش سوزی بزرگ شست که روز قبل رخ داد، ایجاد شد. خشکسالی و بادهای پرسرعت چهار شهرستان در میشیگان را فرا گرفت و بیش از یک میلیون هکتار را سوزاند. حدود بیست روستا ویران شد و حداقل 282 نفر کشته شدند.

آتش سوزی تپه Yarnell

آتش سوزی تپه Yarnell

آتش سوزی Yarnell Hill یکی از فریبنده ترین آتش سوزی های تاریخ بود و دلیل آن این است که با وجود اینکه مسئول سوزاندن تنها هشت هزار هکتار زمین بود، نوزده آتش نشان شهر پرسکات، اعضای گروه Granite Mountain Hotshots را کشت. این منجر به دومین مرگ و میر آتش نشانان زمینی وحشی در ایالات متحده شد و مرگبارترین آتش سوزی تا کنون در آریزونا بود.

آتش سوزی هامبورگ

آتش سوزی هامبورگ

آتش سوزی هامبورگ در سال 1842 بدترین فاجعه ای بود که شهر آلمان در قرن نوزدهم متحمل شد، جایی که حدود یک چهارم شهر داخلی ویران شد، پنجاه و یک نفر جان خود را از دست دادند و حدود بیست هزار نفر دارایی خود را از دست دادند.

آتش سوزی بزرگ شیکاگو

آتش سوزی بزرگ شیکاگو

آتش سوزی بزرگ شیکاگو در سال 1871 که بخش بزرگی از منطقه مرکز شهر را ویران کرد بیش از سیصد نفر را کشت و حدود 100000 شهروند را بی خانمان کرد. تا به امروز، این یکی از بزرگترین بلایای ایالات متحده و تنها فاجعه ای است که بیشتر بخش تجاری مرکزی یک شهر بزرگ را ویران کرد.

آتش سوزی جنگل کوه کارمل

آتش سوزی جنگل کوه کارمل

آتش‌سوزی جنگلی کوه کرمل در سال 2010 که با نام «فاجعه کارمل» نیز شناخته می‌شود، یک آتش‌سوزی مرگبار جنگلی بود که در کوه کرمل در شمال اسرائیل، درست در جنوب حیفا آغاز شد. بیش از هفده هزار نفر از جمله ساکنان چندین روستای مجاور تخلیه شدند و خسارات مالی و زیست محیطی قابل توجهی وارد شد. پس از چهار روز بیداد، آتش در 5 دسامبر مهار شد و هزاران جریب را سوزاند و چهل و چهار نفر را کشته بود.

آتش بزرگ متسون

آتش بزرگ متسون

آتش سوزی بزرگ ماتسون یک آتش سوزی مرگبار جنگلی بود که در 29 ژوئیه 1916 از منطقه اطراف جوامع رودخانه بلک ریور-ماتسون و آبشار ایروکوئیس در انتاریو، کانادا عبور کرد. بر اساس برآوردهای رسمی توسط ادارات پلیس محلی و بیمارستان ها بیش از 273 مورد مردم در آتش سوزی فاجعه باری که نیم میلیون هکتار را در یکی از فاجعه بارترین آتش سوزی های جنگلی در تاریخ کانادا سوزاند، جان باختند.

آتش سوزی جنگل یونان در سال 2007

آتش سوزی جنگل یونان

آتش سوزی جنگل های یونان در سال 2007 به مدت سه ماه (از ژوئن تا سپتامبر) ادامه یافت و بدترین آتش سوزی در جنوب اروپا در پنجاه سال گذشته بود. در مجموع 670000 هکتار از جنگل‌ها، باغ‌های زیتون و زمین‌های زراعی نابود شد – عددی فوق‌العاده بالا اگر کوچک بودن کشور را در نظر بگیریم – همراه با هزار خانه و 1100 ساختمان و خرابه دیگر. در این فاجعه 91 نفر از جمله تعداد زیادی آتش نشان جان خود را از دست دادند.

آتش سوزی بزرگ هینکلی در سال 1894

آتش سوزی بزرگ هینکلی

روز شنبه 1 سپتامبر 1894 بین ساعت 14:00. و ساعت 4 بعد از ظهر، یک طوفان آتش سوزی بزرگ هینکلی و پنج اجتماع کوچکتر را نابود کرد. حدود 200000 هکتار مساحت به طور کامل نابود شد و حداقل 418 نفر جان خود را از دست دادند.

آتش کلوکت سال 1918

Cloquet Fire

این بدترین فاجعه طبیعی در تاریخ مینه سوتا از نظر تعداد جان باختگان در یک روز است. در مجموع 453 نفر جان باختند و 52 هزار نفر مجروح یا آواره شدند. تخمین زده می شود که بیش از 73 میلیون دلار (1.145 میلیارد دلار به ارزش دلاری امروز) دارایی از دست رفته است.

فاجعه شهر تگزاس در سال 1947

فاجعه شهر تگزاس

انفجار عظیمی که در 16 آوریل 1947 هنگام بارگیری کود روی کشتی باری گراند کمپ در اسکله ای در شهر تگزاس، تگزاس رخ داد، جان نزدیک به ششصد نفر را گرفت و هزاران نفر دیگر مجروح شدند. علاوه بر این، این انفجار 100 میلیون دلار خسارت وارد کرد.

سوختگی بزرگ (1910)

سوختگی بزرگ

آتش سوزی بزرگ سال 1910 که با نام‌های انفجار بزرگ، سوختگی بزرگ و آتش‌سوزی جارو شیطان نیز شناخته می‌شود، آتش‌سوزی جنگلی بود که وسعت باورنکردنی سه میلیون هکتار را سوزاند و در سه ایالت مختلف گسترش یافت: مونتانا، آیداهو و واشنگتن. طوفان آتش بیش از دو روز سوخت و هشتاد و هفت نفر را که اکثراً آتش نشان بودند، کشت. علیرغم اینکه مرگبارترین آتش سوزی نیست، بزرگترین آتش سوزی جنگل در تاریخ ایالات متحده محسوب می شود.

آتش سوزی های شنبه سیاه

آتش سوزی های شنبه سیاه

آتش سوزی های شنبه سیاه نام آتش سوزی هایی است که در 7 فوریه 2009 در ویکتوریا استرالیا آغاز شد. تقریباً چهارصد آتش سوزی در آن روز آغاز شد و در فاجعه بارترین فاجعه طبیعی در تاریخ مدرن استرالیا، 173 نفر را کشت، 414 نفر را مجروح کرد، 2100 خانه را ویران کرد، 7562 نفر را آواره کرد و بیش از 1100000 هکتار را سوزاند.

آتش سوزی داکا 2010

آتش سوزی داکا

در ژوئن 2010 بیش از 120 نفر در آتش سوزی که آپارتمان ها را در بخش قدیمی داکا، پایتخت بنگلادش ویران کرد، کشته شدند. این بدترین و مرگبارترین آتش سوزی در داکا از زمان استقلال این کشور در سال 1971 در نظر گرفته می شود.

آتش سوزی بزرگ مونترال

آتش سوزی بزرگ مونترال

آتش سوزی بزرگ مونترال در سال 1852 فاجعه ای بود که در انتظار وقوع بود: ترکیبی از بدبختی، آب و هوای بد، و مدیریت بد همانطور که اکثر مورخان کانادایی موافق هستند. کمبود آب در شهر نقش تعیین کننده ای در این حادثه غم انگیز داشت و دلیل اصلی طولانی شدن این مدت برای کنترل آتش توسط مقامات محلی بود.

ده هزار نفر در شهری تنها پنجاه و هفت هزار نفری بی خانمان شدند. این فاجعه منجر به ساخت مخزن جدیدتر و بزرگ‌تر مک‌تاویش و اخراج مهندس ارشد شهر که شرکت‌های آتش‌نشانی کاملاً داوطلب مونترال را هماهنگ کرده بود، به دلیل کوتاهی در واکنش سریع برای متوقف کردن آتش‌سوزی انجامید.

آتش سوزی بزرگ قرون وسطی لندن (1212)

آتش سوزی بزرگ قرون وسطی لندن

دومین آتش سوزی از دو آتش سوزی بزرگ قرون وسطایی لندن (اولین آتش سوزی در سال 1135) که به عنوان “آتش سوزی بزرگ ساوتوارک” نیز شناخته می شود، بدون شک یکی از مرگبارترین و فاجعه بارترین این دوره بود. در 10 ژوئیه 1212 در Southwark، ناحیه ای که مستقیماً در جنوب پل لندن قرار دارد، آغاز شد و بر اساس تخمین های مختلف بیش از سه هزار نفر تنها بر روی پل لندن کشته شدند، در حالی که جمعیت کل شهر در این زمان بیش از چهار هزار نفر نبود.

کورشا-2 طوفان آتش

کورشا-2 طوفان آتش

کورشا-2 نام جامعه شوروی در مشچیورای مرکزی، استان ریازان بود. بلافاصله پس از انقلاب اکتبر برای بهره برداری از جنگل های محلی ساخته شد و در 3 آگوست 1936 توسط طوفان آتش از بین رفت. این فاجعه بزرگ بدترین فاجعه در تاریخ کوتاه اتحاد جماهیر شوروی در نظر گرفته شده است و در مجموع 1200 نفر جان باختند.

آتش بزرگ پشتیگو

آتش بزرگ پشتیگو

در شامگاه 8 اکتبر 1871، بدترین آتش سوزی ثبت شده در جنگل های آمریکای شمالی در شمال شرقی ویسکانسین و میشیگان علیا بیداد کرد و میلیون ها دلار دارایی و زمین های چوبی را ویران کرد و حدود دو هزار نفر را کشت.

آتش بزرگ رم

آتش بزرگ رم

در شب 18 جولای سال 64 پس از میلاد، یکی از مرگبارترین و فاجعه بارترین آتش سوزی های دوران باستان در منطقه تجاری رم رخ داد و بیشتر شهر را ویران کرد. شعله های آتش که توسط بادهای تابستانی شعله ور شد، به سرعت در سازه های خشک و چوبی شهر امپراتوری پخش شد. قبل از اینکه پس از شش روز تحت کنترل درآید، ویرانی گسترده ای ایجاد کرد، و علیرغم داستان های معروف، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه امپراتور نرون، یا آتش را به راه انداخته و یا در حین سوختن کمانچه می نواخت، وجود ندارد. با این حال، او از این فاجعه برای پیشبرد برنامه سیاسی خود استفاده کرد.

آتش بزرگ Smyrna

آتش بزرگ Smyrna

اسمیرنا در آغاز قرن بیستم یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپا بود و میزبان یکی از بزرگترین جمعیت یونانی و ارمنی بود. در طول جنگ یونان و ترکیه بین سال‌های 1919 و 1922، نیروهای مسلح یونان در 15 مه 1919 کنترل سمیرن را به دست گرفتند. هنگامی که ارتش ترکیه این شهر را در 9 سپتامبر 1922 پس گرفت، تعداد زیادی از یونانی‌ها و ارمنی‌ها به عنوان بخشی از این شهر کشته شدند.

با وجود اینکه هیچ کس نمی تواند به طور قطع بگوید که آتش سوزی بزرگ Smyrna چه زمانی شروع شد، مورخان معتقدند که این آتش سوزی در 13 سپتامبر 1922 بود و تقریباً نه روز در آتش سوخت تا سرانجام در 22 سپتامبر خاموش شد. تخمین زده می شود که نزدیک به 100000 نفر در آن جان خود را از دست داده اند.

آتش بزرگ Meireki

آتش بزرگ Meireki

بسیاری از مورخان ادعا می کنند که آتش بزرگ Meireki، همچنین به عنوان آتش Furisode شناخته می شود، مرگبارترین و فاجعه بارترین آتش سوزی ثبت شده در تاریخ است. تقریباً شصت تا هفتاد درصد از پایتخت ژاپن ادو (توکیو کنونی) را در 2 مارس 1657 در سومین سال از دوره امپراتوری Meireki ویران کرد. این آتش سوزی به مدت سه روز ادامه داشت و گفته می شود بیش از 100000 غیرنظامی کشته شده اند.

از طریق فرم ارسال دیدگاه با ما در ارتباط باشید، سپاسگزاریم.

منبع
list25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا