سلامتی و تندرستی

همسرم بر سر من فریاد می زند: 8 گام برای توقف او

راهنمای مطالعه

وقتی آن حلقه را روی انگشت همسرتان گذاشتید، احتمالاً هرگز تصور نمی کردید که او روزی بی وقفه سر شما فریاد بزند. و حتی در ملاء عام. حداقل، این همان چیزی بود که وقتی دیدم یک غریبه کاملاً غریبه در ملاء عام سر شوهرش فریاد می زد، به این فکر می کردم.

او مدتی ادامه داشت و چنان صحنه ای ساخت که شوهر و فرزندش به نظر می رسید که آرزو می کنند زمین آنها را ببلعد (یا کوهی روی آنها بیفتد). مرد احتمالاً آنقدر خجالت می‌کشید که بگوید: «همسرم سرم داد می‌زند».

خجالت، خشم، درد، و شرم. همه این احساسات به وضوح در چهره پسر نوجوان و پدرش نقش بسته بود.

آیا او می دانست که همسرش فریاد می زند؟ تعجب کردم که آیا او همیشه به این شیوه رفتار کرده است یا این رفتار تازه آموخته شده است، و چگونه شوهرش می تواند او را وادار کند که فریاد نکشد؟

اگر شما یا کسی که به او اهمیت می‌دهید در ازدواجی هستید که در آن فریاد زدن و جیغ زدن یکی از مهمترین موارد است، این مقاله برای شما مناسب است، زیرا مراحلی را که می‌توانید انجام دهید تا همسرتان از فریاد زدن بر سر شما دست بردارد، توضیح می‌دهم.

فریاد همسر

آیا فریاد زدن در ازدواج طبیعی است؟

همه ما گاهی صدایمان را بلند می کنیم. زندگی اتفاق می افتد؛ شما احساس ناامیدی، ناراحتی و عصبانیت دارید، و به سادگی این اتفاقات پیش می آید. در نتیجه، آخرین مهار را از دست می‌دهی و اجازه می‌دهی با زبانت مانند افعی که سم پرتاب می‌کند، عمل کنی.

فریاد میزنی – فریاد میزنی و توهین کلامی انجام می دهی و چهره زشتی به وجود می آوری.

آیا این طبیعی است؟ آیا مردم باید سر هم داد بزنند و فریاد بزنند؟ به زبان ساده: خیر.

وقتی سر کسی فریاد می زنید (یا اگر کسی این کار را با شما انجام می دهد)، شما (یا او) در آن لحظه تمام احترام خود را از دست داده اید.

قرار است ازدواج فضای امنی باشد که در آن مورد حمایت و احترام شریک زندگی خود قرار بگیرید. وقتی آن شریک بر سر شما فریاد می زند، پایه های شما را از بین می برد.

بنابراین، در حالی که مردم فریاد می‌زنند، بالاخره ما انسان هستیم، وقتی این رفتار در یک ازدواج عادی می‌شود، قابل قبول نیست.

چرا همسرم سر من داد می زند؟

در یک رابطه عاشقانه، چرا همسرتان سر شما فریاد می زند؟ مطمئناً، او باید به اندازه کافی مراقب باشد که نخواهد به احساسات شما آسیب برساند. آیا به این دلیل است که شما نیز سر او فریاد می زنید؟ شاید شما اصلاً فریاد نزده باشید، اما او برای هر چیز کوچکی فریاد می‌زند.

دلایل احتمالی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • احساس شنیده نشدن
  • احساس بی احترامی
  • از ناراحتی های روانی مانند افسردگی، اضطراب و استرس رنج می برند
  • دیگر به فردی که روی او فریاد می زنید احترام نمی گذارید
  • سرزنش کردن طرف مقابل و در نتیجه میل به تنبیه او
  • هرگز مهارت های ارتباطی مناسب برای برقراری ارتباط بدون فریاد را یاد نگرفته اید
  • آموختن استفاده از جیغ و داد به عنوان وسیله ای برای رسیدن به آنچه می خواهید

البته ممکن است دلایل موجهی وجود داشته باشد که همسرتان سر شما فریاد می زند. و اگر خودآگاه باشید، می‌توانید تشخیص دهید که کجا اشتباه پیش رفته اید و چرا شریک زندگیتان سر شما فریاد می‌زند:

  • شما غیرقابل اعتماد هستید و او احساس می کند که در ازدواج تنهاست
  • تو اصلا به حرفش گوش نمیدی
  • شما همیشه او را نادیده می گیرید
  • شما او را تحریک می کنید
  • او ناامید است که شما او را جدی بگیرید

فریاد همسر

اثرات منفی فریاد زدن توسط فردی که با او ازدواج کرده اید

ازدواج فضای مشترکی است که در آن باید بتوانید طرف آسیب پذیر خود را بیرون بگذارید. وقتی شریک زندگی شما بر سر شما فریاد می زند، این اعتماد را نقض می کند. در نتیجه اعتماد به دیگران را متوقف می کنید، از صمیمیت و آسیب پذیری با دیگران دوری می کنید و از نظر عاطفی بسته می شوید، یعنی خاموش.

فریاد زدن نوعی سوء استفاده است و متأسفانه سوء استفاده اغلب مسری است. شریک زندگی تان بر سر شما فریاد می زند، که باعث می شود سر فرزندانتان فریاد بزنید، آن ها نیز شروع به فریاد زدن بر سر دوستان یا معلمان خود می کنند. چرخه معیوب ادامه دارد.

فریاد زدن رئیستان به اندازه کافی آسیب زا است، اما بسیار کمتر از این است که همسر یا شریک زندگیتان سر شما فریاد بزند. یک رئیس یا همکار که سر شما فریاد می زند، این کار را در ظرفیت خاصی از زندگی شما انجام می دهد، یعنی کار شما.

ولی وقتی همسرتان سر شما فریاد می زند، او در رابطه صمیمی شما سر شما فریاد می زند. مشارکت شما با همسرتان جنبه بزرگی از احساس شما از خود است.

در شرایطی که غریبه‌ها یا رئیستان سر شما فریاد می‌زند، ترک شغل یا ترک شغلتان آسان‌تر از ترک یک رابطه اختصاصی با همسرتان به دلیل فریاد زدن است.

تاثیر فریاد زدن در مقابل تماشاگران

فریاد زدن به ندرت در خلوت اتفاق می افتد. مخاطبی که شاهد کل ماجرا بود چطور؟ در حالی که ممکن است بخواهید فریاد بزنید، “کمک کن، همسرم سر من فریاد می زند”، فرزندان یا خانواده شما که شاهد این فریاد هستند نیز آسیب دیده و متحمل عواقب منفی خواهند شد.

داشتن رفتار فریاد زدن توسط شخصی که به او نگاه می کنید (مادر یا همسرتان) به آسیب شدید سلامت روان منجر می شود.

تحمل تحقیر عمومی ناشی از فریاد زدن می‌تواند منجر به ناهنجاری‌های رفتاری جدی، رشد ذهنی ضعیف و سایر مسائل مانند کمرویی، عدم اعتماد به نفس و گوشه‌گیری شود.

فریاد همسر

8 راه برای کمک به همسرتان برای اینکه سر شما فریاد نزند

هیچ کس با کمال میل با کسی ازدواج نمی کند که بی وقفه یا در ملاء عام سر آنها فریاد می زند، پس چرا برخی از مردان در نهایت همسری پیدا می کنند که سر آنها فریاد می زند؟

آیا چیزی تغییر کرده است؟ یا تغییر وحشتناکی در ازدواج اتفاق افتاده که منجر به داد و فریاد شده است.

در اینجا چند راه برای جلوگیری از فریاد زدن همسرتان و اینکه چگونه به همسرتان کمک کنید که فریاد نزند، آورده شده است.

نکته 1. توجه را متوقف کنید

فریاد زدن اغلب نتیجه کسی است که می خواهد توجه را به خود جلب کند و دیده شود. با فریاد زدن، همسر از استراتژی منفی برای دریافت پاسخ استفاده می کند. اگر دلیلی برای رفتار منفی او وجود ندارد، واکنش نشان ندهید و به او جایزه ندهید.

وقتی او سر شما فریاد می زند، دعوا نکنید و جوابش را با فریاد ندهید. در عوض خونسردی خود را حفظ کنید، ساکت بمانید و (اگر دلیلی برای فریاد زدن او وجود ندارد) طوری ادامه دهید که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. هنگامی که او آرام شد و فریاد زدن را متوقف کرد، می توانید به او پاسخ دهید و اقدامات لازم را برای کمک به او یا رفع نیازهایش انجام دهید.

فریاد زدن همسرتان ممکن است یک عادت ناخودآگاه باشد.

نکته 2. به او گوش دهید و جملات را بیان کنید

این احتمال وجود دارد که همسرتان از اینکه شما واقعاً او را بشنوید ناامید است (بین شنیدن و گوش دادن تفاوت وجود دارد).

بنابراین زمانی که او شروع به فریاد زدن کرد، لحظه ای وقت بگذارید تا احساسات خود را از موقعیت دور کنید، گوش دهید و سخنان او را بشنوید. او در واقع چه می گوید؟

شاید آنقدر ناامید است که از ترس یا عصبانیت فریاد می زند. برای آرامش او چه کاری می توانید انجام دهید؟ وقتی کنارش باشی و به او از ته دل گوش بدهی، فریاد زدن را متوقف می کند.

نکته 3. به خاطر خودتان وقت بگذارید

ضرب المثلی وجود دارد که می گوید وقتی دیگر روی میز احترام گذاشته نمی شود، باید بلند شوید و بروید. وقت گذاشتن و دور شدن از بحث، باخت نیست بلکه مدیریت لحظه هستش.

به جای اینکه به فریادهای او واکنش نشان دهید، در صورت امکان از مکان دور شوید و اجازه دهید در تنهایی راجب کار خودش فکر کند. آیا حق داشته است یا نه!

نکته 4. بفهمید چرا او فریاد می‌زند

برای حل یک مشکل، ابتدا باید آن را بفهمید. همسرتان را با پرسیدن دلیل فریاد زدن او به رسمیت بشناسید و سپس در نظر بگیرید که برای آن فریاد خاص چه کاری می توانید انجام دهید. هیچ راه حل ساده ای برای همه دلایل فریاد زدن اعمال نمی شود، قبل از اینکه بتوانید فریاد زدن را متوقف کنید باید دلیل آن را بدانید.

وقتی از دست شما عصبانی است، با آرامش در مورد کاری که انجام دادید یا او را عصبانی کرده صحبت کنید.

وقتی به دلیل ترس فریاد می زند، به او اطمینان دهید که در کنارش هستید.

اگر به دلیل ناامیدی فریاد می زند، به آرامی به او گوش دهید.

علیرغم آنچه غریزه شما به شما می گوید، همسرتان نیازی ندارد که شما قهرمانی باشید که روز او را نجات می دهد. درعوض، او از شما می‌خواهد که به او گوش دهید و او را بشنوید.

نکته 5. محرک های او را پیدا کنید و آنها را پخش کنید

همسر شما صبح ها بیدار نمی شود و بی دلیل فریاد می زند. چیزی او را تحریک می کند. شاید وضعیت آشپزخانه به این دلیل باشد که شما یک میان‌وعده درست کرده‌اید و خودتان را تمیز نکرده‌اید، یا شاید او یک کابوس دیده و با ترس از خواب بیدار شده است. هر چیزی می تواند محرک باشد.

شروع به مشاهده زمانی که او فریاد می زند و روی آنچه درست قبل از فریاد زدن او اتفاق افتاده است تمرکز کنید. به زودی، می‌توانید فهرستی از محرک‌ها ایجاد کنید و در نهایت متوجه شوید که چه چیزی در قلب محرک‌های او نهفته است.

به مشکلی که واقعاً او را ناراحت می کند رسیدگی کنید. شاید فریاد زدن در مورد آشپزخانه کثیف یا کابوس ها در واقع به این دلیل باشد که او احساس قدردانی نمی کند. به او نشان دهید که می توان روی او حساب کرد و او را می بینید و می شنوید.

نکته 6. کاری خاص برای او انجام دهید

منتظر نمانید تا او یک جلسه فریاد زدن دیگر برای این مرحله داشته باشد، بلکه ابتکار عمل را به دست بگیرید و کاری ویژه برای او انجام دهید تا نشان دهید و به او اطمینان دهید که دوستش دارید. او در اعماق درونش می داند که برای فریاد زدن اشتباه می کند، اما احتمالاً احساس می کند بسیار مورد بی مهری و ناامنی است.

این باور اشتباه را فراموش کنید و کاری خاص برای او انجام دهید. اگر می توانید، هر روز کاری کوچک انجام دهید تا به او نشان دهید که دوستش دارید. چه قبل از رفتن به محل کار برای او یک فنجان چای درست کنید یا یک گل روی صندلی خودرویش بگذارید، چیزی پیدا کنید که به او بفهماند تنها نیست.

نکته 7. بار او را سبک کنید

آخرین باری که برای همسرتان کار خوبی انجام دادید کی بود؟ آیا شما به سادگی فرض می کنید که او سهم خود را از کارها انجام می دهد و شما سهم خود را انجام می دهید؟ شاید او احساس نمی کند که تقسیم کار در رابطه شما منصفانه است و مخفیانه با بار خود دست و پنجه نرم می کند.

یک شراکت نمی تواند همیشه 50/50 باشد. گاهی اوقات باید کمی بیشتر از بار را حمل کنید. سعی کنید کارهایی را که او به طور معمول انجام می دهد، انجام دهید تا بار او را سبک کنید.

هنگامی که استرس شروع به کاهش می کند، ممکن است تعجب کنید که او کمتر از قبل شروع به داد زدن می کند.

نکته 8. مشاوره را در نظر بگیرید

همسر شما ممکن است به دلیل مسائل عمیق‌تری مانند نحوه تربیت و رفتار او فریاد بزند. اینها چالش های پیچیده ای هستند که ممکن است برای حل آنها به کمک یک مشاور یا روانشناس آموزش دیده نیاز داشته باشند.

اگر همسرتان بتواند مهارت‌های مقابله با آسیب‌های درونی خود را بیاموزد، به جای دعوا و داد و فریاد، دوستانه‌تر پذیرای بحث‌ها خواهد بود. مشاوره می تواند به شریک زندگی شما مهارت و دانش بدهد تا بر چالش های گذشته و آسیب هایی که تجربه کرده است غلبه کند.

جمع بندی در مورد همسرم بر سر من فریاد می زند

فریاد زدن همسرتان بر سر شما می تواند یک تجربه فوق العاده آسیب زا باشد. من مطمئن هستم که مردی که در وسیله نقلیه با همسرش فریاد می زد، احساس می کرد که قلبش در حال کنده شدن است.

شاید او کاری کرده که او را ناراحت کرده باشد، اما فریاد زدن تنها به رابطه آنها آسیب می رساند. متأسفانه، فرزند آنها ممکن است به مردی تبدیل شود که سر شریک زندگی خود فریاد بزند.

تأثیرات زنی که بر سر شوهرش فریاد می زند، برای همه دست اندرکاران ویرانگر است. مهم است که فریاد زدن را یک موضوع جدی تلقی کنیم و با شناخت علت اصلی و رفع مشکلاتی که باعث فریاد زدن می‌شوند، اقداماتی برای توقف این رفتار منفی و غیرمولد انجام دهیم.

منبع: happierhuman

مشاهده نسخه pdf مقاله: همسرم بر سر من فریاد می زند: 8 گام برای توقف او

پیشنهادهایی برایش ما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 30,000 تومان

امتیاز کاربران

کتاب صوتی رهبری خصوصیتی متفاوت اثر برایان ترسی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر نویسنده مترجم مدت زمان
رهبری خصوصیتی متفاوت کلید آموزش برایان تریسی محسن واعظی 41
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب گویا چطور بدون تنش با فرزندم حرف بزنم و با حوصله به او گوش کنم اثر آدل فابل

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مترجم مدت زمان شماره پروانه یا مجوز
چطور بدون تنش با فرزندم حرف بزنم و با حوصله به ... کلید آموزش محسن واعظی 60 8-03620-060416
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب گویا قوانین نانوشته تجارت اثر دابلو جی کینگ

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مترجم خلاصه مدت زمان
قوانین نانوشته تجارت کلید آموزش محسن واعظی این کتاب صوتی در سه فصل با عناوین مهارت های مدی... 150
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب گویا مدیریت کاربردی زمان اثر برایان تریسی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر نویسنده گوینده مترجم
مدیریت زمان کلید آموزش برایان تریسی پیام دهکردی محسن واعظی
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 50,001 تا 60,000 تومان

امتیاز کاربران

کتاب صوتی پرورش تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان سه تا هفت سالگی اثر دکتر فرهنگ هلاکویی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر نویسنده مدت زمان شماره پروانه یا مجوز
کتاب صوتی پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان نور رایانه سپهر میچ البوم 9 9789651273650
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی پرورش تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تولد تا سه سالگی اثر دکتر فرهنگ هلاکویی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر نویسنده مدت زمان شماره پروانه یا مجوز
کتاب صوتی پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان نور رایانه سپهر میچ البوم 14 9789651273650
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 60,001 تا 100,000 تومان

امتیاز کاربران

کتاب صوتی چگونه بر خود مسلط شویم اثر پل ژاگو

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مترجم مدت زمان شماره پروانه یا مجوز
چگونه برخود مسلط شویم نوین کتاب ایرج مهربان 271 374/283/ک/95
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی کوکولوژی اثر تاداهیاکوناگاوو و ایساموسایتو انتشارات نوین کتاب گویا

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مترجم مدت زمان شماره پروانه یا مجوز
کوکولوژی نوین کتاب گویا چکاد سرامی، شاهین دهقان 200 557/646/ک/97
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن اثر آرتور شوپنهاور

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مترجم مدت زمان شماره پروانه یا مجوز
هنر همیشه بر حق بودن نوین کتاب عرفان ثابتی 155 365/284/ک/95
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی از شنبه اثر محمد پیام بهرام‌پور

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مدت زمان شماره پروانه یا مجوز مرجع صادر کننده
از شنبه نوین کتاب 385 511405ک96 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

سمینار بزرگ راز اثر علیرضا آزمندیان

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ناشر نوع بسته بندی کتاب صوتی
پدیده فکر کیپ کیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا