سلامتی و تندرستی

6 روند تناسب اندام که باید در سال 2022 به آنها توجه کنید

راهنمای مطالعه

انطباق یک موضوع کلیدی در هنگام بررسی تأثیرات همه‌گیری بود.این انطباق یک ضرورت مربوط به جنبه‌های مختلف زندگی روزمره مانند نحوه خرید مواد غذایی، گذراندن وقت با خانواده و دوستان و حتی ورزش کردن برای تناسب اندام و سلامت بود.

در طول همه‌گیری، عادات ورزشی (و مربیان شخصی در کنار این تغییرات) برای بسته شدن مراکز تناسب اندام و فاصله‌گذاری اجتماعی متمرکز شدند.

به طور خاص، بسیاری از افراد زمانی که آب و هوا اجازه می داد به ورزش در فضای باز روی آوردند.

علاوه بر این، دیگران از پیشنهادات تناسب اندام مجازی یا دسترسی گسترده به تجهیزات تمرینی خانگی برای ورزش در راحتی اتاق نشیمن خود استقبال کردند.

گرایش‌هایی که باید به آن توجه کنید شامل پیاده‌سازی فناوری پوشیدنی، اولویت‌بندی تمرین‌های کوتاه‌تر و سبک HIIT (تمرینات هیت به تمرینات چربی سوز معروف است)، ورزش در فضای باز، و ساختن یک باشگاه هوشمند در خانه است.

در مورد این روندها در زیر بیشتر بخوانید.

6 روند تناسب اندام

  1. تکنولوژی پوشیدنی
  2. مینی تمرینات
  3. تمرینات HIIT (تمرینات چربی سوز)
  4. ساخت باشگاه بدنسازی خانه هوشمند
  5. استفاده از کلاس های مجازی
  6. تمرینات در فضای باز با گروه های اجتماعی
  • تکنولوژی پوشیدنی

در طول همه‌گیری، افراد همان منابعی را در خانه نداشتند که در امکانات و استودیوهای تناسب اندام در محل خود داشتند.

برای اطمینان از اینکه آنها همچنان درگیر تمرینات با کیفیت بالا در خانه یا خارج از منزل هستند، بسیاری به فناوری پوشیدنی روی آوردند.

مردم راهی مناسب و دقیق برای تمرکز بر روی اهداف سلامتی و رفاه خود می‌خواستند و در عین حال می‌توانستند موفقیت خود را در این مسیر پیگیری کنند.

ابزارهای پوشیدنی پاسخی به این نیاز بودند. این به افراد کمک کرد تأثیر جلسات ورزشی خود را اندازه گیری کنند و مطمئن شوند که خود را به چالش می کشند زیرا مربوط به ناحیه ضربان قلب، کالری سوزی، قدم های برداشته شده، سطح فشار خون، زمان ریکاوری و شدت ورزش است.

استفاده از فناوری پوشیدنی تنها در دو سال گذشته به رشد خود ادامه داده است. گزینه‌های فناوری پوشیدنی شامل ردیاب‌های تناسب اندام، ساعت‌های هوشمند، نمایشگر ضربان قلب و دستگاه‌های ردیابی GPS است.

دستگاه‌های پوشیدنی مختلفی در بازار وجود دارد که بسیاری از آنها به افراد اجازه می‌دهند تا معیارهای تناسب اندام خود را به همراه سایر بخش‌های سلامتی خود مانند خواب، تغذیه و غیره ردیابی کنند. برای ادامه رشد در سال آینده.

  • مینی تمرینات

در طول همه گیری، اولویت دادن به حرکت روزانه برای بسیاری ضروری شد، زیرا بیشتر در داخل خانه و خانه گیر می کردند.

این باعث شد که افراد بیشتری در طول روز در جلسات تمرینی کوتاه‌تر و در عین حال موثر تمرین کنند.

این انطباق ضروری اکنون به محبوبیت “مینی تمرینات” به عنوان یک روند فعلی تناسب اندام منجر شده است.

مینی تمرین یک تمرین کوتاه است که ده دقیقه یا کمتر طول می کشد و در صورت تمایل می توان آن را چندین بار در طول روز انجام داد.

تمرینات کوتاه اغلب ترکیبی از تمرینات قلبی عروقی، قدرت و استقامت عضلانی و تمرینات حرکتی را در یک روتین ترکیب می کنند.

آنها همچنین می توانند به طور متفاوتی طراحی شوند. مینی تمرینات فواید مختلفی دارد. شرکت در جلسات ورزشی کوچک می‌تواند به افراد پرمشغله کمک کند علی‌رغم انواع اولویت‌های کاری و زندگی، تناسب اندام داشته باشند.

به طور مشابه، ترکیب جلسات مینی حتی می‌تواند به ورزشکاران جدید کمک کند تا راحت‌تر در تمرینات ورزشی قرار بگیرند.

در هر دو سناریو، جلسات مینی به افراد اجازه می‌دهد تا علی‌رغم محدودیت‌های زمانی یا انگیزشی، در تمرین‌های موثر شرکت کنند. ورزش برای مدت زمان کوتاه‌تر در طول روز در مقابل انجام یک جلسه ورزشی یک ساعته یا بیشتر، بسیار ترسناک‌تر است.

اکنون که افراد مزیت این رویکرد جدید را تجربه کرده‌اند، این روند همچنان ادامه دارد. مردم می خواهند کار را با تعهد زمانی کمتر انجام دهند.

  • تمرینات HIIT (تمرینات چربی سوز)

ایده حداکثر رساندن تلاش با مینی تمرینات کوتاه تر، یکی دیگر از روندهای تناسب اندام برای سال 2022، استفاده از تمرینات تناوبی شدید به جای سبک های تمرین با حالت ثابت است.

تمرین تناوبی با شدت بالا یک برنامه تمرینی معمولی است که شامل دوره‌های کوتاه حرکات یا تمرینات شدید و به دنبال آن یک دوره کوتاه ریکاوری فعال است.

اگرچه تمرینات HIIT برای مدتی طولانی یک فرمت ورزشی مطلوب بوده است، انتظار می‌رود محبوبیت آنها در سال 2022 همچنان رو به رشد باشد.

مردم می‌خواهند مطمئن شوند که در طول زمانی که صرف ورزش می‌کنند، از حداکثر سود ممکن بهره می‌برند.

گنجاندن تمرینات HIIT در یک برنامه منظم تناسب اندام یکی از راه های اطمینان از این نتیجه است.

اگرچه تمرینات HIIT مفهوم جدیدی نیست، اما آنهایی که در طول همه گیری از تمرینات HIIT استقبال کردند، همچنان به اولویت بندی و پذیرش این روش ادامه می دهند.

  • ساختن یک باشگاه بدنسازی در خانه هوشمند

اگرچه ورزش کردن در خانه در طول همه‌گیری افزایش یافته است، اما مفهوم داشتن یک باشگاه در خانه چیز جدیدی نیست.

اگرچه مفهوم سالن های ورزشی خانگی جدید نیست، اما ساخت یک باشگاه بدنسازی خانه هوشمند نسبتاً جدید است.

با این گفته، یک روند تناسب اندام که در سال 2022 به رشد خود ادامه خواهد داد، خرید تجهیزات تناسب اندام هوشمند برای استفاده در خانه است.

برندهای هوشمند تجهیزات تناسب اندام شامل نام هایی مانند Peloton ( برند Peloton نسبتا کم فروش در ایران، اما محبوب فرنگی ها ) و Mirror ( تولیدکننده و فروشنده لباس‌ها و تجهیزات ورزشی )هستند.

تجهیزات تناسب اندام هوشمند به افراد اجازه می دهد تا به کلاس های درخواستی و تحت هدایت مربی زنده که برای افزایش انگیزه، پایبندی به ورزش و عملکرد طراحی شده اند، دسترسی داشته باشند.

آنها همچنین به ردیابی معیارهای تناسب اندام کمک می کنند و بازخورد زمان واقعی را در مورد تلاش عملکرد فرد مانند شدت ناحیه ضربان قلب، ست ها و تکرارهای تکمیل شده و کالری سوزانده شده ارائه می دهند.

اگرچه Peloton و Mirror معمولاً مارک های شناخته شده ای هستند، اما تجهیزات تناسب اندام هوشمند دیگری مانند دستگاه های قایقرانی Hydrow، تجهیزات بوکس هوشمند FightCamp و طناب های پرش هوشمند Tangram در حال افزایش هستند.

شرکت‌های قدیمی تجهیزات تناسب اندام مانند NordicTrack اکنون یک گزینه تردمیل هوشمند را ارائه می‌کنند که به افراد امکان می‌دهد به تمرینات زنده با مربیان حرفه‌ای در راحتی در باشگاه خانگی خود دسترسی داشته باشند.

با رشد باشگاه‌های خانه هوشمند، بسته به علاقه و ترجیحات هر کسی چیزی برای آن وجود دارد.

  • استفاده از مربیان و کلاس های مجازی

علاوه بر خرید تجهیزات تناسب اندام خانگی هوشمند، افراد به سرمایه گذاری در تناسب اندام هیبریدی ادامه می دهند.

حتی اگر افراد چند روز از هفته به یک باشگاه ورزشی در محل برگردند، اغلب همچنان علاقه مند به دسترسی به برنامه های تناسب اندام هستند که کلاس های مجازی یا آموزش شخصی مجازی را در آسایش خانه خود ارائه می دهند.

مزیت ترکیب این رویکرد ترکیبی این است که نیاز افراد به سفر به یک باشگاه ورزشی در محل را برای تمرین با یک متخصص خبره یا استفاده از کلاس تناسب اندام به حداقل می رساند.

به طور کلی، انتخاب های بیشتری در مورد نحوه تناسب افراد در جلسات تمرینی خود ارائه می دهد.

افراد می توانند انتخاب کنند که به باشگاه ورزشی در محل بروند یا در صورت تمایل از امکانات مجازی استفاده کنند.

با توجه به این روند، حتی مراکز و استودیوهای تناسب اندام محلی اکنون گزینه های ترکیبی بر اساس تقاضا را از طریق ایجاد برنامه عضو منحصر به فرد خود برای اعضای خود ارائه می دهند.

اغلب این بهبود به عنوان بخشی از عضویت موجود یا از طریق هزینه ارتقا ارائه می شود.

  • ورزش در فضای باز با گروه های اجتماعی

روند دیگری که در سال 2022 ادامه خواهد داشت، ورزش در فضای باز با گروه های اجتماعی است.

اگرچه ورزش کردن در فضای باز چیز جدیدی نیست، اما افراد بیشتری روال‌های ورزش در فضای باز را که در طول همه‌گیری ایجاد شده بود، حفظ می‌کنند.

این امر به ویژه در مورد فعالیت های خارج از منزل که دارای یک عنصر اجتماعی هستند، صادق است.

مثال‌ها شامل رویدادهایی مانند دویدن‌های گروهی یا پیاده‌روی در شهر، پیاده‌روی‌های روزانه سازمان‌دهی شده توسط گروه، دویدن‌های هفتگی گروهی در فضای باز، و غیره است.

ناتوانی در اجتماعی بودن در طول همه‌گیری باعث محبوبیت بیشتر این روند به عنوان یک اولویت ورزشی شده است.

بنابراین حتی اگر افراد اکنون می توانند به ورزش در مراکز تناسب اندام در محل برگردند، اغلب ترجیح می دهند مشارکت اجتماعی خود را در محیط های تناسب اندام در فضای باز و گروه های اجتماعی حفظ کنند.

اگرچه این بیماری همه‌گیر مانند ابتدا بر مراکز تناسب اندام در محل تأثیر نمی‌گذارد، برخی از روندهایی که در آن زمان تکامل یافتند، باقی می‌مانند.

این روندها شامل استفاده از فناوری پوشیدنی، استفاده از مربیان و کلاس‌های مجازی با استفاده از برنامه‌های پخش جریانی، سرمایه‌گذاری، و ساخت باشگاه‌های بدنسازی در خانه هوشمند با تجهیزات نوآورانه جدید، به حداکثر رساندن تلاش با فرمت‌های تمرینی HIIT و مینی و ادامه تمرینات در فضای باز در تنظیمات گروه‌های اجتماعی است.

نتیجه

اگرچه زمان از شروع همه‌گیری گذشته است و مردم در حال بازگشت به سالن‌ها و استودیوهای محل هستند، صنعت تناسب اندام برای همیشه از این تجربه تکامل یافته است.

بسیاری از افراد به حفظ جنبه‌های روتین و ترجیحات خود که در طول همه‌گیری ایجاد شده بود، ادامه می‌دهند.

به عنوان مثال، به طور گسترده اعتقاد بر این است که افراد از ترکیبی از پیشنهادات تناسب اندام در محل و مجازی به طور منظم تر از قبل از همه گیری استفاده می کنند.

این بیماری همه گیر حتی نحوه ورزش کردن افراد را با این روندهای خاص که انتظار می رود در سال آینده رشد کند، تغییر داده است.

این روندهای جدید به نحوه برخورد افراد با زمانی که صرف ورزش، دسترسی به منابع تناسب اندام و استفاده از مربیان شخصی می کنند، مربوط می شود.

از اینکه برای مقاله امروز وقت گذاشتید سپاسگزاریم.

مشاهده نسخه pdf مقاله: 6 روند تناسب اندام که باید در سال 2022 به آنها توجه کنید

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 400,000 تا 800,000 تومان

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند مدل W26 Pro Max به همراه هدفون بلوتوثی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری فرم صفحه جنس بدنه جنس بند
آقایان و بانوان روزمره، ورزشی مستطیل سیلیکون سیلیکون
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند پاجی مدل T900 Ultra Newpack

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری ابعاد قاب قطر قاب عرض قاب
آقایان و بانوان ورزشی، رسمی، روزمره 11x40x48 میلی‌متر 11 میلی‌متر 40 میلی متر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند مدل KD99 Ultra 45mm

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری فرم صفحه جنس بند نوع قفل بند
آقایان و بانوان ورزشی، رسمی، روزمره مستطیل سیلیکون سگکی ساده
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 5 NFC

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع باتری ظرفیت باتری سایر ویژگی‌ها نوع کاربری فرم صفحه
لیتیوم پلیمری 125 میلی آمپر ساعت بلوتوث نسخه 5 فناوری NFC دارای 512 کیلوبایت رم ... روزمره، ورزشی بیضی
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 800,001 تا 1,500,000 تومان

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند مدل hk9 pro plus

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری فرم صفحه جنس بند نوع قفل بند
آقایان و بانوان ورزشی، رسمی، روزمره مستطیل سیلیکون پین‌بند
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

مچ بند هوشمند آنر مدل Band 6

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ظرفیت باتری نوع کاربری فرم صفحه جنس بند نوع قفل بند
180 میلی آمپر ساعت روزمره، ورزشی مستطیل سیلیکون سگکی ساده
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند مدل Ultra به همراه بند اضافی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع کاربری ابعاد قاب قطر قاب عرض قاب وزن
ورزشی، روزمره 48x44x11 میلی‌متر 50 میلی‌متر 44 میلی متر 40 گرم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند میبرو مدل C2 global

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری فرم صفحه جنس شیشه جنس بدنه
آقایان و بانوان ورزشی، رسمی، روزمره مستطیل معدنی پلی کربنات
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 1,500,001 تا 3,000,000 تومان

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 3 Active

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع کاربری ابعاد قاب وزن فرم صفحه جنس بدنه
ورزشی، روزمره 46.9x38.9x10.9 میلی‌متر 42 گرم مستطیل پلاستیک
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند میبرو مدل Watch Lite2 به همراه بند

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع کاربری قطر قاب وزن فرم صفحه توضیحات جنس بدنه
ورزشی، رسمی، روزمره 44.7 میلی‌متر 54.2 گرم دایره فلز (PA+GF)
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند مدل watch8

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع کاربری فرم صفحه جنس بند نوع قفل بند توضیحات رنگ بند و بدنه
ورزشی، رسمی، روزمره مربع آلومینیوم سگکی ساده رنگ بدنه ساعت تیتانیومی مات و رنگ بند ها مشکی و...
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند مدل X9-Ultra به همراه هندزفری بلوتوثی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری فرم صفحه جنس بند نوع قفل بند
آقایان و بانوان ورزشی، رسمی، روزمره مربع سیلیکون پین‌بند
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 3,000,001 تا 6,000,000 تومان

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند مدل HL WATCH PRO

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری فرم صفحه جنس بند نوع قفل بند
آقایان و بانوان ورزشی، رسمی، روزمره مستطیل سیلیکون سگکی ساده
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند هوآوی مدل WATCH FIT New

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری ابعاد قاب قطر قاب عرض قاب
آقایان و بانوان ورزشی، رسمی، روزمره 46x30x10.7 میلی‌متر 46 میلی‌متر 30 میلی متر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 40mm بند سیلیکونی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری ابعاد قاب عرض قاب وزن
آقایان و بانوان ورزشی، رسمی، روزمره 40.4x39.3x 9.8 میلی‌متر 40 میلی متر 26 گرم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTR 2 بند سیلیکونی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری ابعاد قاب قطر قاب وزن
آقایان و بانوان رسمی، روزمره، ورزشی 46x46 میلی‌متر 10 میلی‌متر 31.5 گرم
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 6,000,001 تا 10,000,000 تومان

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 44mm

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری ابعاد قاب وزن فرم صفحه
آقایان و بانوان ورزشی، رسمی، روزمره 42.8x44.4x9 میلی‌متر 33.3 گرم دایره
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند امیزفیت مدل T-rex 2 smartwatch

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری فرم صفحه جنس بند نوع قفل بند
آقایان و بانوان ورزشی، روزمره دایره سیلیکون سگکی قلاب‌دار
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند امیزفیت مدل T-Rex Pro بند سیلیکونی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری فرم صفحه جنس بدنه جنس بند
آقایان و بانوان ورزشی، روزمره گرد پلی کربنات سیلیکون
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS 4

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری ابعاد قاب فرم صفحه جنس بدنه
آقایان و بانوان ورزشی، رسمی، روزمره 42.7×36.5×9.9 میلی‌متر مربع آلومینیوم
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 10,000,001 تا 15,000,000 تومان

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند اپل مدل SE 2023 Aluminum Case 40mm

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری ابعاد قاب وزن فرم صفحه
آقایان و بانوان ورزشی، روزمره 10.7×34×40 میلی‌متر 26 گرم مستطیل
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند اپل واچ سری SE 2021 مدل 40mm Aluminum Case with Sport silicone Band

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع کاربری ابعاد قاب وزن فرم صفحه جنس شیشه
ورزشی، روزمره 10.4×34×40 میلی‌متر 30.7 گرم مستطیل Ion-X Glass
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 Classic 47mm

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری ابعاد قاب قطر قاب عرض قاب
آقایان و بانوان ورزشی، رسمی، روزمره 46.5x46.5x10.9 میلی‌متر 46.5 میلی‌متر 46.5 میلی متر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 Classic 43mm

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای نوع کاربری ابعاد قاب قطر قاب عرض قاب
آقایان و بانوان ورزشی، رسمی، روزمره 42.5x42.5x10.9 میلی‌متر 42.5 میلی‌متر 42.5 میلی متر
مشخصات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا