ترین های جهان

25 تا از وحشتناک ترین موجودات اعماق دریا

آیا موجودات اعماق دریا شما را می ترسانند؟

اگرچه این روزها همه شیفته زامبی ها و موجودات فضایی هستند، برخی از عجیب ترین و وحشتناک ترین موجودات جهان در زیر سطح امواج در سیاره خودمان قرار دارند.

در اعماق تاریک اقیانوس که فشار می تواند ده ها برابر بیشتر از سطح دریا باشد، ممکن است به خوبی با یکی از این حیوانات دریایی ترسناک برخورد کنید.

به ما اجازه دهید تا شما را با 25 تا از مخوف ترین موجود در اعماق زمین آشنا کنیم.

اژدها ماهی

اژدها ماهی

اگرچه آنها در اعماق نزدیک به 2 کیلومتری یافت می شوند، اما اژدها در واقع زندگی خود را در سطح اقیانوس به دلیل شناور بودن تخم خود آغاز می کند.

مانند بسیاری دیگر از موجودات اعماق دریا، در نهایت قادر به تولید نور خود با استفاده از روشی به نام بیولومینسانس می شود و پس از آن به اعماق فرود می آید.

یکی از بسیاری از فتوفورهای تولید نور آن را می توان روی هالتر متصل به فک پایین آن یافت که به احتمال زیاد از آن برای شکار استفاده می کند.

کوسه چین‌دار

کوسه

این کوسه که به ندرت دیده می شود، فسیلی زنده نامیده می شود و در اعماق اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام زندگی می کند.

دانشمندان حدس می زنند که طعمه خود را با خم کردن بدن و پریدن به سمت جلو مانند مار در حالی که قربانی خود را به طور کامل می بلعد، دستگیر می کند.

ماهی مرکب جهنمی، مکنده خون

ماهی مرکب خون آشام

این موجود در اعماق دریا با بزرگ‌ترین چشم‌ها (به تناسب) از هر حیوانی در جهان، برای زندگی در اعماق به دنیا آمده است.

خون نمی مکد، در واقع شاخک هایش به سختی مکنده دارند. این نام در واقع از چشمان به شدت قرمز و روپوشی مانند تار می آید.

عروس دریایی قرمز بزرگ

چتر دریایی

طول این چتر دریایی شگفت‌انگیز بزرگ می‌تواند به بیش از 1 متر برسد و همانطور که ممکن است از نام نسبتاً ساده آن استنباط کرده باشید، رنگ قرمز کمی دارد.

این چتر دریایی اعماق دریا به جای شاخک از یک سری “بازوهای تغذیه” گوشتی برای گرفتن طعمه خود استفاده می کند.

ماهی مرکب غول پیکر

ماهی مرکب

ماهی مرکب غول پیکر که به ندرت توسط چشم انسان دیده می شود، برای قرن ها یک افسانه بوده است.

تنها شکارچی واقعی آن نهنگ اسپرم است که در اعماق زیر امواج زندگی می کند.

در واقع، این دو به دلیل نبردهای عمیق دریایی خود مشهور هستند و لاشه آنها اغلب با آثار نبرد فانی بر روی بدن آنها یافت می شود.

حباب‌ماهی: زشت‌ترین ماهی دنیا

لکه ماهی

این ماهی که عمدتاً در آبهای عمیق استرالیا و نیوزلند یافت می شود در اعماق بیش از 1200 متری زندگی می کند.

فشار در اینجا چندین ده برابر بیشتر از سطح است و در نتیجه بدن آن کمی بیشتر از یک توده ژلاتینی است.

تابوت ماهی

تابوت ماهی

این شکارچیان در اعماق دریا که شبیه بادکنکی صورتی و پوشیده از ستون فقرات هستند چیزی شبیه به تلاقی بین ماهی بادکنکی و مارماهی هستند.

اگرچه آنها طعمه خود را با استفاده از یک برآمدگی گوشتی فریب می دهند، اما در صورت تهدید می توانند خود را پف کنند.

ایزوپود غول پیکر

ایزوپود غول پیکر

بر خلاف دیگر موجودات اعماق دریا در این فهرست، ایزوپود به طور دائمی محدود به خزنده در اعماق اقیانوس، در درجه اول آب های سرد و تاریک اقیانوس اطلس شمالی و دایره قطب شمال است.

اورانوس ماهی

ستارگان

این ماهی ها در حالی که هم چشم ها و هم دهانشان بالای سرشان قرار دارد، خود را در شن ها دفن می کنند و به سمت بالا می جهند تا به طعمه خود در حین شنا حمله کنند.

علاوه بر این، بسیاری از گونه ها الکتریکی هستند و قادر به ایجاد شوک های کشنده هستند.

ماهی خرگوشی

chimaera

نباید با Chimera اساطیر یونان اشتباه شود، این موجودات به عنوان کوسه ارواح نیز شناخته می شوند، و اگرچه در گذشته در سراسر اقیانوس های جهان زندگی می کردند، امروزه بیشتر در آب های عمیق محدود شده اند.

دوپایان غول پیکر

amphipod

اگرچه این سخت پوستان کوچک معمولا بیش از یک اینچ بیشتر نیستند، اما در اعماق اقیانوس آرام، حدود 6 کیلومتر زیر امواج، طول آنها می تواند تا 1 فوت هم رشد کند.

دراگون سیاه اقیانوس آرام

دراگون سیاه اقیانوس آرام

این شکارچی در اعماق دریا به دلیلی نام خود را گرفت. از آنجایی که بیشتر طعمه‌های آن بیولومنسانس هستند، معده آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که از تابش نور به آن جلوگیری کند.

اختاپوس دامبو

اختاپوس دامبو

این اختاپوس که به نام فیل در فیلم دیزنی نامگذاری شده است، لزوماً به اندازه کوسه پرخاشگر وحشتناک نیست، اما بسیار عجیب است که در این لیست قرار ندهیم.

ماهی ماهیگیر (Anglerfish)

ماهی گیر

این ماهی به دلیل تکنیک شکار خود، از شاخک گوشتی بیرون زده از بالای سر خود به عنوان طعمه برای جذب طعمه خود استفاده می‌کند.

مارماهی گلپر

گولپر مارماهی

همچنین به عنوان مارماهی پلیکان شناخته می شود، این احتمالا یکی از عجیب ترین موجودات اعماق دریا است. با دهان عظیم خود می تواند چیزهای بسیار بسیار بزرگتر از خودش را ببلعد.

کوسه دندان گیر، Snaggleoth

snaggletooth

راه های زیادی برای توصیف این جانور اعماق دریا وجود ندارد که شامل کلمات “بسیار زشت” نباشد.

مانند چندین حیوان دیگر در اعماق دریا در این لیست، به دلیل این که در چنین اعماق زندگی می کند، قادر است نور خود را تولید کند و از این توانایی برای شکار طعمه خود استفاده می کند.

ماهی هچر

هچت ماهی

نباید با ماهی هچری آب شیرین که در بسیاری از آکواریوم های خانگی یافت می شود اشتباه گرفت، این گونه به دلیل شکل متمایز هچ ماهی بدنش نامگذاری شد.

زندگی در اعماق بسیار زیاد دارای دو چشم لوله‌ای شکل است که به سمت بالا می‌روند و به آن امکان می‌دهد مواد غذایی را که از بالا می‌افتد، بگیرد.

چشم خمره ای

بارلی

این موجودات دریایی که به نام ماهی شبح نیز شناخته می‌شوند، شبیه ماهی هچ‌ماهی هستند، زیرا دو چشم رو به بالا دارند تا شکار را جستجو کنند.

اما ویژگی متمایز آنها گنبد شفافی است که آنها را در بر گرفته است.

ماهی گرنادیر

grenadier

تخمین زده می‌شود که ماهی گرنادیر، یکی از فراوان‌ترین ساکنان پایین، حدود 15 درصد از جمعیت اعماق دریا را تشکیل می‌دهند. در اعماق 6 کیلومتری موجودات کمی وجود دارند که می‌توانند در چنین محیط‌های متخاصم زنده بمانند.

اختاپوس حلقه آبی

اختاپوس حلقه-ای آبی

اگرچه ممکن است از نظر فیزیکی به اندازه برخی دیگر از موجودات اعماق دریا در این لیست جذاب نباشد، اختاپوس حلقه ای آبی به راحتی یکی از خطرناک ترین حیوانات اقیانوس است.

سم آن بسیار قوی است و چون پادزهری برای آن وجود ندارد، مطمئناً ایده خوبی است که از آن جلوگیری کنید.

کوسه مگاموت

کوسه مگاموت

از زمان کشف آن در سال 1976، این گونه بسیار نادر از کوسه آب های عمیق به ندرت توسط چشم انسان دیده شده است و هنوز در جامعه علمی درباره نحوه طبقه بندی واقعی آن اتفاق نظر وجود ندارد.

مشخص ترین ویژگی آن همانطور که احتمالا حدس زدید دهان باز آن است که به احتمال زیاد از آن برای بلع پلانکتون و ماهی های کوچک استفاده می کند.

گرزه ماهی

گرزه ماهی

در حالی که در طول روز این حیوان دریایی ترسناک در اعماق آب می ماند، در شب در آب های کم‌عمق‌تر دیده می شود، و گاهی در تور ماهیگیران به دام می افتد.

با این حال، آنها در اسارت خیلی خوب زنده نمی مانند، بنابراین اطلاعات زیادی در مورد آنها وجود ندارد، اگرچه ظاهر آنها مطمئناً جایگاهی را در این لیست به دست آورده است.

بلعنده سیاه

بلع سیاه

همچنین به عنوان بلع بزرگ شناخته می شود، ظرفیت این موجود در اعماق دریا برای بلع و هضم چیزهایی که به طور قابل توجهی بزرگتر از خودش است را نباید دست کم گرفت. در واقع، می تواند طعمه ای بیش از 10 برابر جرم خود را مصرف کند.

ماهي دندان نيش

دندان نیش

نام آن به دلیل دندان‌هایش که به نسبت بزرگ‌ترین ماهی‌های اقیانوس بزرگتر می باشد انتخاب شده است،

دندان نیش در واقع بسیار کوچک و برای انسان بی‌ضرر است. وحشتناک…اما بی ضرر.

ديو كوسه

کوسه گابلین

اطلاعات زیادی در مورد این ساکن در اعماق دریاها در دست نیست، زیرا تنها چند نمونه توسط قایق های ماهیگیری صید شده اند، اما همین صیدهای نادر برای کسب شهرت وحشتناک آن کافی بوده است.

با پوزه برجسته و آرواره های جمع شونده ویژگی های ظاهری آن شایسته نام آن است.

منبع
list25

3 دیدگاه

  1. چرا ماهی ماهیگیر و ماهی دندان‌نیش عکس هردوتاشون یکی بود؟ اینخا جفتشون یه ماهی هستن یا شما دوتا یکی کردین؟ یا عکس نبود که تکراری گذاشتین؟

    1. سلام دوست عزیز.
      از همراهی و توجه خاصی که داشتید سپاسگزاریم.
      با توجه به کنترل کردن منبع مقاله، متوجه شدیم که هر دو ماهی از یک گونه و کاملا شبیه به هم هستند،
      فقط تنها تفاوت آنها با هم این است که ماهی ماهیگیر یک شاخک گوشتی باریک بیرون زده از بالای سر خود دارد که به دلیل تیره بودن پس زمینه در عکس مشاهده نمی شود.
      البته حق با شماست، می توانستیم عکس بهتری انتخاب کنیم.
      در صورت امکان اصلاح عکس صورت می گیرد.
      ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا