ترین های جهان

25 تا از ترسناک ترین دزدان دریایی که وحشت را بر دریاها حاکم کردند

ترسناک ترین دزدان دریایی که تا به حال بر روی دریاها دیده شده اند چه کسانی هستند؟ خوب، ما اینجا هستیم تا بفهمیم.

در حالی که فرهنگ امروزی دوست دارد دزدان دریایی را به‌عنوان سرکش‌های دوست‌داشتنی و کاریزماتیکی که برای شورش شجاعانه علیه شرکت‌های تجاری ظالم و حریص در دریاها حرکت می‌کنند، عاشقانه جلوه دهد، نباید خیلی تعجب‌آور باشد که دزدان دریایی واقعی تقریباً آنقدرها خوب نبودند.

در زمان خود، دزدان دریایی نه تنها به این دلیل که اغلب جنایتکار و قاتل بودند، بلکه به این دلیل که کاملاً وحشتناک بودند، از جامعه دور می شدند.

چه به دلیل موفقیت گسترده آنها باشد و چه به دلیل ظلم شدید آنها، نمی توان انکار کرد که این دریانوردان شرور، 25 تا از مخوف ترین دزدان دریایی هستند که تا به حال در دریاها دیده شده اند.

ویلیام کید

ویلیام کید

ویلیام “کاپیتان” کید یک ملوان اسکاتلندی بود که پس از بازگشت از یک سفر دریایی به اقیانوس هند به دلیل دزدی دریایی محاکمه و اعدام شد.

برخی از مورخان مدرن شهرت دزدی دریایی او را ناعادلانه می‌دانند، زیرا شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کید فقط به عنوان یک شخص خصوصی در دریاها تجارت می کرده است.

شهرت کید عمدتاً ناشی از شرایط حساس بازجویی او در پارلمان انگلیس و محاکمه های بعدی او می باشد.

غارتهای واقعی او در دریاهای آزاد، خواه دزدی دریایی یا غیر دزدی دریایی، در مقایسه با بسیاری دیگر از دزدان دریایی و تجار معاصر، کمتر مخرب و درآمد کمتری داشته است.

پیر لو گراند

پیر لو گراند

اگرچه اطلاعات کمی در مورد پیر لو گراند مرموز وجود دارد، با وجود اینکه برخی از مورخان به وجود او کاملاً تردید دارند، آنچه شناخته شده است چیزی کمتر از هاردکور نیست.

لو گراند با کشتی کوچک و خدمه 28 نفره خود توانست یک کشتی گنج اسپانیایی را غافلگیر کند و کاپیتان و خدمه آن را حتی قبل از اینکه بدانند مورد حمله قرار گرفته اند را تحت سلطه خود درآورد.

طبق افسانه ها، لو گراند همچنین سوراخی در پهلوی کشتی خود داشت تا قبل از عقب نشینی آن را غرق کند و به خدمه خود ثابت کرد که گزینه ایی برای عقب نشینی ندارد و آنها را مجبور به جنگیدن برای جان خود می کرد.

سزار سیاه

سزار سیاه

او که برده به دنیا آمد، نزدیک به یک دهه به کشتی‌هایی در امتداد فلوریدا کیز حمله کرد و بعداً به عنوان یکی از ستوان‌های ارشد کاپیتان بلک‌ریش در کشتی Queen Anne’s Revenge خدمت کرد.

او یکی از اعضای بازمانده خدمه Blackbeard پس از مرگ کاپیتان در سال 1718 بود و در نهایت کاپیتان کشتی خودش شد.

سنگ سزار، یکی از سه جزیره واقع در شمال کی لارگو، محل کنونی مقر اصلی او است و به افتخار او نامگذاری شده است.

ادوارد لو

ادوارد لو

ادوارد لو که به دزدان دریایی شکنجه گر مشهور است، دوران کودکی خود را با جیب‌زنی و کتک زدن مردم برای پول گذراند.

با نزدیک شدن به دوران نوجوانی، او به یک کارگر کشتی تبدیل شد و با کشتی سواری به هندوراس سفر کرد، جایی که اولین تجربه دزدی دریایی خود را داشت.

گفته شده است که او اغلب اسیران خود را در حین حرکت شکنجه می‌کرده است و اغلب با دزدان دریایی دیگری که روش‌های وحشیانه‌اش را به اشتراک می‌گذاشتند، متحد می‌شد.

فرانسوا اولونیس

فرانسوا اولونیس

L’Olonnais برای اولین بار به عنوان یک خدمتکار قراردادی در طول دهه 1650 وارد دریای کارائیب شد.

در سال 1660، او شروع به سرگردانی و سفر در جزایر مختلف کرد، در نهایت به سنت دومینگ رسید و به شغل دزدی دریایی مشغول شد.

یک یا دو سال پس از فعالیت دزدی دریایی، کشتی او در نزدیکی Campeche در مکزیک غرق شد. گروهی از سربازان اسپانیایی به خدمه او حمله کردند و اکثر آنها را کشتند.

خود L’Ollonnais با پوشاندن خود در خون دیگران و پنهان شدن در میان مردگان زنده ماند.

او موفق به فرار شد و راهی تورتوگا شد، جایی که نیروهای زیادی جمع کرد و کل شهر را گروگان گرفت و از حاکمان اسپانیایی آن باج خواست.

فرماندار هاوانا یک کشتی جنگی فرستاد تا او را بکشند، اما اولونیس تمام خدمه کشتی را دستگیر کرد و سر برید، به جز یک نفر، او را نکشت تا پیامی به هاوانا برساند: «از این پس هرگز به هیچ اسپانیایی رحم نخواهم کرد. ”

توماس تیو

توماس تیو

تیو که توسط پادشاه ویلیام سوم به عنوان “شخصی شرور و بد اخلاق” یاد می شود، یکی از مخوف ترین دزدان دریایی دریای سرخ در قرن هفدهم بود.

دزدی دریایی او زمانی آغاز شد که فرماندار برمودا با او وارد قرارداد شد تا به تمام کشتی ها و مستعمرات فرانسوی که در امتداد ساحل آفریقا پیدا می کرد حمله کند.

او بدنام نترس بود و یک بار به یک کشتی مشهور هندی در ماداگاسکار که حدود 300 سرباز سرنشین آن بودند حمله کرد و موفق شد پیروز بازگردد.

او در نهایت در طی یک حمله در ماداگاسکار با گلوله توپ کشته شد و بقیه خدمه او پس از مرگ او اعدام شدند.

دون پدرو گیلبرت

دون پدرو گیلبرت

دون پدرو گیبرت یک دزد دریایی در اوایل قرن نوزدهم بود که یکی از معدود دزدان دریایی باقی مانده بود که به حمله به کشتیرانی در سواحل اقیانوس اطلس ادامه می داد.

گیلبرت امتیاز شرکت در آخرین اقدام ثبت شده دزدی دریایی در آب های اقیانوس اطلس را داشت،

هرچند که تمایز “آخرین دزد دریایی آمریکایی” متعلق به ناتانیل گوردون است که در سال 1862 به دلیل تلاش برای قاچاق برده های آفریقایی در نقض قانون دزدی دریایی ایالات متحده اعدام شد.

ادوارد انگلستان

ادوارد انگلستان

حرفه او به عنوان یک دزد دریایی از زمانی آغاز شد که او به عنوان یک کارگر در کشتی مسافرتی نام نویسی کرد ولی اون کشتی در نهایت توسط دزد دریایی به نام کاپیتان وینتر مورد حمله قرار گرفت و او به عنوان برده به کشتی دزدان دریایی راه پیدا کرد.

او در نهایت اعتماد خدمه را به دست آورد و در کشتیرانی و غارت در سراسر دریای کارائیب و آفریقا به آنها پیوست.

سرانجام او یک کشتی و خدمه برای خود گرفت و سلطنت وحشتناک خود را به ماداگاسکار آورد، در آنجا به چندین کشتی هلندی حمله کرد و حتی دریانوردان بیشتری را به دزدی دریایی دعوت کرد.

استید بونت

استید بونت

استید بونت در سال 1688 در خانواده ای ملاک به دنیا آمد، و در آن زمان به عنوان “دزد دریایی جنتلمن” شناخته می شد،

اولین بار با خرید یک اسلحه که نام آن را انتقام گذاشت، به زندگی دزدی دریایی روی آورد.

او توانست مقامات محلی انگلستان را متقاعد کند که یک شکارچی دزدان دریایی است،

در حالی که تنها حمله، غارت و سوزاندن کشتی ها در امتداد سواحل شرقی و نبرد علیه ملوانان اسپانیایی را دستور کار خود قرار داده بود.

لورن دو گراف

لورن دو گراف

لورن دو گراف که به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین کشتیران تاریخ دریانوردی شناخته می شود، تعدادی از حملات پرسود دزدان دریایی به کشتی های اسپانیایی و مستعمرات ساحلی در خلیج مکزیک و دریاهای کارائیب و اطراف آن را رهبری کرد.

در پایان قرن هفدهم، او چنان شهرتی به دست آورده بود که تعدادی از اسپانیایی‌ها از او به عنوان شیطان یاد می‌کردند.

کالیکو جک

کالیکو جک

کالیکو جک که به نام جان راکهام متولد شد، بی رحمی و وحشی بودن خود را به عنوان یک دزد دریایی با تسخیر بزرگترین کشتی جنگی اسپانیا در دریای کارائیب، کشتن تعداد زیادی ملوان و حتی خنجر زدن به بسیاری از نزدیکترین هموطنان خود از پشت به اثبات رساند.

تورگوت رئیس

تورگوت رئیس

ریس یک دریاسالار بدنام ترک بود که دریای مدیترانه و دریای سیاه را به وحشت انداخت و یکی از تأثیرگذارترین مردانی بود که راه را برای گسترش ترکیه به شمال آفریقا هموار کرد.

او تعداد زیادی نبرد دریایی را علیه ونیزی ها رهبری کرد و کنترل کامل برخی از پیشرفته ترین کشتی های دریایی و تجهیزات جنگی قرن خود را به دست آورد.

او همچنین به عنوان فرمانده نیروی دریایی امپراتوری عثمانی منصوب شد و به تعدادی از شهرهای سواحل اروپا حمله کرد.

آن بانی

آن بانی

آن بانی که به نام آن کورماک از شهرستان کورک، ایرلند به دنیا آمد، در سن بسیار جوانی اقیانوس اطلس را با کشتی پیمود.

او در جوانی با روی آوردن به پناهگاه دزدان دریایی ناسائو به زندگی پرماجرای دزدان دریایی رضایت داد.

جدا کردن افسانه از حقایق آن بانی دشوار است. تنها چیزی که می توانیم از آن مطمئن باشیم این است که آن بانی یک زن قوی و مستقل بود که بسیار جلوتر از زمان خود بود.

قرن هجدهم هنوز زمانی بود که مرد تمام تصمیمات مهم را می گرفت، دورانی که زنان از حقوق زیادی برخوردار نبودند. در این دنیای مردانه، برای آن بانی سخت بود که به خدمه ای برابر و یک دزد دریایی محترم تبدیل شود.

او در طول زمان فعالیت خود شهرت تشنه به خون خود را بیشتر کرد.

چارلز وین

چارلز وین

چارلز وین یک دزد دریایی انگلیسی بود که برای اولین بار در طول جنگ جانشینی اسپانیا در قرن هفدهم وارد پورت رویال شد.

پس از رد شدن پادشاه از اعطای بازنشستگی شرافتمندانه از دزدی دریایی به او و دزدان دریایی دیگر، او با استفاده از کشتی‌های کوچک خود برای گسترش وحشت در سراسر کارولینای شمالی انتقام گرفت،

جایی که حدود دوازده کشتی را اسیر کرد و ملوانانی را که نتوانستند به او کمک کنند تا محل گنج های موجود در کشتی را پیدا کند، به‌شدت عذاب می‌داد.

چونگ پو تسای

چونگ پو تسای

یک دزد دریایی چینی، Cheung Po Tsai به دلیل افسانه گنج پنهان در غار Cheung Po Tsai در چین بدنام شد.

تاریخ حاکی از آن است که او منطقه ساحلی گوانگدونگ را در زمان سلطنت سلسله چینگ آزار داد و بیش از 20000 دزد دریایی و صدها کشتی را فرماندهی کرد.

اعتقاد بر این است که او گنجینه های عظیمی را در مخفیگاهی در جزیره ای به سختی قابل دسترس در جایی در دریای چین جنوبی احتکار کرده است.

سر هنری مورگان

سر هنری مورگان

سر هنری مورگان برای اولین بار زمانی که سانتیاگو دی کوبا و کامپچه مکزیک را غارت کرد، مدت کوتاهی پس از قایقرانی در ناوگان های کاوشگر که توسط انگلستان برای حمله به شهرک های اسپانیایی در قرن شانزدهم استفاده می شد، شهرت خود را به عنوان یک دزد دریایی به دست آورد.

بعداً در زندگی خود به عنوان یک دزد دریایی، توسط فرماندار جامائیکا مودیفورد مأموریت یافت تا نبردی را علیه ملوانان اسپانیایی در دریای کارائیب انجام دهد، جایی که در نهایت به عنوان پیروز ظاهر شد و شهرت وحشتناک خود را مستحکم کرد.

ساموئل بلامی

ساموئل بلامی

ساموئل بلامی که سپس به عنوان «سم سیاه» دریای کارائیب شناخته می‌شود، ناخدای دزد دریایی انگلیسی بود که وقتی کشتی غول‌پیکر بردگان Wydah را تصرف کرد، که محموله‌ای ارزشمند از طلا را حمل می‌کرد، او کارائیب را به وحشت انداخت.

بلامی پس از نصب 28 توپ در Wydah و تبدیل آن به گل سرسبد خود، با چندین کشتی نیروی دریایی سلطنتی پا به پا شد.

او قبل از اینکه به همراه خدمه اش به نیوانگلند برود تا خطوط کشتیرانی سودآورتر را غارت کنند، تعداد زیادی کشتی دزدان دریایی و ملوانان دیگر را هنگام عبور از دریای کارائیب دستگیر کرد.

هاول دیویس

هاول دیویس

دیویس که در میلفورد هاون، پمبروکشر، ولز به دنیا آمد، دزدی دریایی را در 11 ژوئیه 1718 آغاز کرد،

زمانی که کشتی برده کادوگان، که در آن او به عنوان خدمتکار کار می کرد، توسط دزد دریایی ادوارد انگلستان اسیر شد.

او حرفه ای کوتاه اما شدید داشت که فقط 11 ماه طول کشید تا اینکه در کمین او قرار گرفت و کشته شد.

اما در این مدت کوتاه توانست میراثی از خونریزی و فریب از خود به جای بگذارد.

مری رید

مریم بخوانید

فعالیت دزدی دریایی مری رید بابت دوران سخت کودکی او آغاز شد، این کار زمانی آغاز شد که او به نیروی دریایی ملحق شد تا از زندگی فلاکت بار خود فرار کند.

به عنوان بخشی از ارتش دریایی، رید با یک کشتی هلندی به سمت دریای کارائیب حرکت کرد و در آنجا با دزدی بدنام کالیکو جک روبرو شد که کشتی آنها را گرفت و غارت کرد.

رید خیلی زود پس از دستگیری آنها زندگی دزدان دریایی را آغاز کرد، با آن بانی دوست شد و در فتوحات او در سراسر آبهای کارائیب به او پیوست.

هنری هری

هنری هری

هنری هری که اغلب به اشتباه جک یا جان اوری از او یاد می شود، یک دزد دریایی انگلیسی بود که در اواسط دهه 1690 در اقیانوس اطلس و هند فعالیت می کرد.

او احتمالاً در طول زندگی حرفه‌ای خود از چندین نام مستعار از جمله هنری بریجمن استفاده می‌کرد و برای خدمه و همکارانش به نام لانگ بن شناخته می‌شد.

هری که توسط اطرافیانش «دزدان دریایی قوس» و «پادشاه دزدان دریایی» لقب گرفته بود، بدنام ترین دزد دریایی زمان خود بود.

او بدنامی خود را با تبدیل شدن به یکی از معدود کاپیتان های دزدان دریایی که با غارت کشتی ها بدون دستگیری یا کشته شدن در جنگ بازنشسته شد به دست آورد.

برادران بارباروسا

برادران بارباروسا

اروج و های الدین که مشترکاً به عنوان برادران بارباروسا یونان شناخته می شوند، کار خود را با حمله دزدان دریایی به کشتی های دریای اژه از جزیره لسبوس آغاز کردند.

در سال 1505، آنها به پایگاه جربا یورش بردند و کشتی های تجاری و جنگی را در دریای مدیترانه غارت کردند.

عروج سلطان الجزایر را کشت، فرمان را به دست گرفت و بخش بزرگی از دریای شمال آفریقا را تحت کنترل خود درآورد و در آنجا چندین قلعه برای دفاع از سرزمین های خود و حمله به قدرت های اروپایی ساخت.

بارتولومیو رابرتز

بارتولومیو رابرتز

یک دزد دریایی ولزی، بارتولومیو رابرتز، که بیشتر به عنوان “بلک بارت” شناخته می شود، اغلب بدنام ترین دزد دریایی زمان خود در نظر گرفته می شود.

او در جوانی به دریا رفت و به عنوان یک دریانورد بسیار ماهر بزرگ شد.

در قرن هفدهم، به دلیل بدنامی او، مردم از قایقرانی در سواحل آمریکای جنوبی می ترسیدند.

کریستوفر مینگز

کریستوفر مینگز

مینگز به ارتش سلطنتی بریتانیا ملحق شد و در قرن هفدهم با بوکانیرها کشتی رانی آغاز کرد.

او سرانجام کشتی خود را دریافت کرد و به یکی از موفق ترین کاپیتان های دریای کارائیب تبدیل شد، کشتی های جایزه اسپانیایی را غارت کرد و به نیروهای دریایی اطراف پورت رویال حمله کرد.

فتوحات بعدی او در نهایت به آمریکای جنوبی گسترش یافت، جایی که او چندین شهر و روستای ساحلی ثروتمند را غارت کرد.

ادوارد تچ

ادوارد تچ

ادوارد تچ، معروف به ریش سیاه، یک دزد دریایی بدنام انگلیسی بود که در اطراف هند غربی و سواحل شرقی مستعمرات آمریکا فعالیت می کرد.

اگرچه اطلاعات کمی در مورد زندگی اولیه او وجود دارد، او احتمالاً در بریستول، انگلستان به دنیا آمده است.

تچ که یک رهبر زیرک و حسابگر بود، استفاده از زور را رد کرد و در عوض بر تصویر ترسناک خود تکیه کرد تا پاسخی را که می‌خواست از کسانی که دزدیده بود به دست آورد.

برخلاف تصویر امروزی دزد دریایی مستبد سنتی، او کشتی‌های خود را با اجازه خدمه فرماندهی می‌کرد و هیچ گزارش شناخته‌شده‌ای مبنی بر آسیب رساندن یا قتل او به افرادی که در اسارت داشت وجود ندارد.

او پس از مرگش رمانتیک شد و الهام بخش تعدادی از آثار داستانی با مضمون دزدان دریایی در طیف وسیعی از ژانرها شد.

چینگ شی

چینگ شی

چینگ شیه در یک شناور در کانتون کار می کرد که در یک یورش دزدان دریایی ربوده شد و توسط فرمانده دزدان دریایی ژنگ یی به عنوان همسر گرفته شد.

شیه در حالی که در نقش جدیدش به عنوان همسر ارباب دزدان دریایی داشت، از هیچ چیز کوتاهی نکرد و وقتی شوهرش از دنیا رفت، خودش کنترل ناوگان او را به دست گرفت.

تنها در عرض چند سال، امپراتوری دزدان دریایی خود را ده برابر کرد، با بیش از 1500 کشتی و بیش از 180000 دزد دریایی که هر فرمان او را انجام می دادند.

اگر چه او ممکن است نام دزدان دریایی مانند ادوارد تچ را نداشته باشد، او نه تنها بدنام ترین دزد دریایی در آسیا بود، بلکه موفق ترین و ترسناک ترین ارباب دزد دریایی بود که تا به حال زندگی کرده است.

منبع
list25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا