ترین های جهانسبک زندگی

25 تا از پرفروش ترین فیلم های جهان + خلاصه داستان

هنگامی که جهان متوجه شد که کارگردان جیمز کامرون در حال ساخت یک ماکت 236 متری از تایتانیک برای فیلم 1997 است، همه می دانستند که این فیلم یا یک موفقیت بزرگ خواهد بود یا یک شکست بزرگ.

این فیلم به اولین فیلمی تبدیل شد که کمتر از چهار ماه پس از اکران به فروش ۱ میلیارد دلاری در سرتاسر جهان دست پیدا کرد، از آن زمان تاکنون، 52 فیلم به تایتانیک در فهرست «میلیاردها» ملحق شده‌اند که شامل ده انیمیشن می‌شود.

در اینجا 25 تا از پرفروش ترین فیلم های جهان آورده شده است. همراه ما باشید.

فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (2016)

1.153 میلیارد دلار

فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی یک فیلم ابرقهرمانی است که در سال 2016 منتشر شد و بخشی از دنیای سینمایی مارول (MCU) است. این فیلم حول درگیری بین دو تا از برجسته‌ترین انتقام‌جویان، کاپیتان آمریکا و مرد آهنی می‌چرخد، زیرا آنها خود را در طرف‌های متضاد بر سر موضوع مقررات دولتی ابرقهرمانان می‌بینند.

داستان فیلم توسط یک حادثه بین‌المللی مربوط به انتقام‌جویان آغاز می‌شود که باعث آسیب جانبی قابل توجهی می‌شود و منجر به درخواست‌ها برای پاسخگویی و نظارت بیشتر بر اقدامات گروه می‌شود. این امر باعث تصمیم گیری سیاسی برای ایجاد پیمان سوکوویا می شود، توافقی که انتقام جویان را تحت کنترل دولت قرار می دهد.

با این حال، کاپیتان آمریکا با این ایده مخالف است و معتقد است که این امر توانایی گروه را برای اقدام در جهت بهترین منافع جهان محدود می کند. از سوی دیگر، مرد آهنی، قرارداد سوکوویا را اقدامی ضروری برای اطمینان از مسئولیت پذیری انتقام جویان در قبال اعمال خود می داند.

با بالا گرفتن اختلاف، دیگر ابرقهرمانان خود را درگیر می‌کنند و Black Widow، War Machine و Vision خود را با مرد آهنی هماهنگ می‌کنند، در حالی که Scarlet Witch، Ant-Man و Hawkeye به تیم کاپیتان آمریکا می‌پیوندند. وضعیت از قبل متشنج با ظاهر شدن یک شرور جدید که تهدید به تشدید بیشتر درگیری می کند به سر می رسد.

این فیلم مضامین مسئولیت پذیری، پیامدهای اعمال و رویکردهای مختلف استفاده از قدرت را بررسی می کند. مجموعه ای از بازیگران ابرقهرمانان شناخته شده ای مانند کاپیتان آمریکا، مرد آهنی، پلنگ سیاه و مرد عنکبوتی را در خود دارد و به دلیل سکانس های اکشن، توسعه شخصیت و عمق احساسی اش مورد تحسین قرار گرفته است.

انیمیشن مینیون ها 2015

1.159 میلیارد دلار

انیمیشن مینیون ها

«مینیون ها» یک انیمیشن کمدی محصول سال ۲۰۱۵ است که به عنوان پیش درآمد مجموعه «من نفرت انگیز» عمل می کند. این فیلم منشا موجودات کوچک و زرد رنگی را که به عنوان مینیون شناخته می‌شوند، توضیح می‌دهد که از ابتدا وجود داشته‌اند و دائماً به دنبال یک استاد شرور برای خدمت هستند.

داستان اصلی فیلم سه مینیون به نام‌های استوارت، کوین و باب را روایت می‌کند که پس از اینکه به طور تصادفی باعث مرگ ارباب قبلی خود شده‌اند، سفری را برای یافتن یک استاد جدید برای جامعه خود آغاز می‌کنند. سفر آنها آنها را به شهر نیویورک دهه 1960 می برد، جایی که با اسکارلت اورکیل، شرور فوق العاده ای آشنا می شوند که آنها را استخدام می کند تا به او کمک کنند تا جواهرات سلطنتی انگلستان را بدزدد.

در طول فیلم، مینیون‌ها با موانع مختلف و حوادث خنده‌دار مواجه می‌شوند که همگی زبان منحصربه‌فرد و شخصیت دوست‌داشتنی خود را به نمایش می‌گذارند. در نهایت، «مینیون‌ها» به عنوان یک مکمل سرگرم‌کننده به مجموعه «من نفرت‌انگیز» عمل می‌کند و داستانی را برای یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌هایش ارائه می‌کند.

فیلم مرد آهنی 3 (2013)

1.215 میلیارد دلار

فیلم مرد آهنی 3

فیلم «مرد آهنی ۳» (Iron Man 3) اکشن، علمی تخیلی و ماجرایی محصول سال ۲۰۱۳ میلادی کشور آمریکا به کارگردانی شین بلک ستاره‌ای همچون رابرت داونی جونیور، گوینت پالترو، دون چیدل، بن کینگزلی، ربکا هال و … در آن حضور دارند.

داستان فیلم درباره تونی استارک (رابرت داونی جونیور) است که با تهدید شدید یک تروریست به نام ماندارین (بن کینگزلی) مواجه می‌شود و باید با استفاده از تکنولوژی‌های موجود، به‌همراه یک ارتش از دست سربازان او، او را متوقف کند.

فیلم سریع و خشن 8 (2017)

1.236 میلیارد دلار

فیلم سریع و خشن 8

فیلم Fast and Furious 8 که با نام The Fate of the Furious نیز شناخته می شود یک فیلم اکشن هیجان انگیز است که در سال 2017 منتشر شد. در این فیلم دومینیک تورتو (با بازی وین دیزل) با همکاری با یک تروریست سایبری به نام به خدمه و خانواده خود خیانت می کند. سایفر (با بازی شارلیز ترون)، که او را به ارتکاب جنایت علیه دوستانش باج می‌زند.

بقیه خدمه، از جمله لتی (میشل رودریگز)، رومن (تایریس گیبسون)، تج (لوداکریس) و هابز (دواین جانسون)، مجبور می شوند با دکارد شاو (جیسون استاتهام)، دشمن سابق، متحد شوند تا متوقف شوند. نقشه های شیطانی تورتو و سایفر.

این فیلم شامل تعقیب و گریز ماشینی با سرعت بالا و شیرین کاری های باورنکردنی است، از جمله تعقیب و گریز ماشین در خیابان های شهر نیویورک و صحنه ای که در آن Cipher ناوگان ماشین های خودران را هک می کند و کنترل آن را به دست می گیرد.

به طور کلی، Fast and Furious 8 ادامه‌ی هیجان‌انگیز مجموعه فیلم‌های محبوب است، با اکشن و تعلیق فراوان که بینندگان را در لبه صندلی‌هایشان نگه می‌دارد.

انیمیشن شگفت انگیزان ۲ (2018)

1.243 میلیارد دلار

انیمیشن شگفت انگیزان ۲

شگفت‌انگیزان ۲ (به انگلیسی: The Incredibles 2) یک فیلم ابرقهرمانی انیمیشن کامپیوتری محصول ۲۰۱۸ است که توسط استودیوی انیمیشن پیکسار تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز توزیع شده است. این فیلم دنباله فیلم The Incredibles محصول 2004 است. فیلم از جایی شروع می‌شود که اولین فیلم متوقف شد، با خانواده پار که به‌عنوان ابرقهرمان زندگی می‌کنند.

داستان روی خانواده پار متمرکز است که همگی ابرقهرمانانی با قدرت های منحصر به فرد هستند. آقای باور نکردنی، پدر، قدرت فوق العاده ای دارد، در حالی که همسرش الاستیگرل توانایی کشش بدن خود را دارد. فرزندان آنها، ویولت و داش نیز به ترتیب دارای قدرت نامرئی و سرعت فوق العاده هستند. این فیلم ماجراها و مبارزات آنها را به تصویر می‌کشد که سعی می‌کنند بین وظایف ابرقهرمانی خود و زندگی خانوادگی‌شان تعادل برقرار کنند.

خلاصه داستان این خانواده را دنبال می کند که آنها با هم کار می کنند تا با شرور جدیدی به نام Screenslaver مبارزه کنند که از فناوری برای کنترل ذهن مردم استفاده می کند. در حالی که Elastigirl برای نجات روز با شخصیت شرور روبرو می شود، آقای Incredible برای مراقبت از فرزندانشان در خانه می ماند و لحظات طنز و دل انگیزی را برای او به وجود می آورد، زیرا او تلاش می کند تا وظایف ابرقهرمانی خود را با نقش جدید خود به عنوان پدری که در خانه می ماند، انجام دهد.

این فیلم توسط برد برد کارگردانی شد که اولین فیلم را نیز کارگردانی کرد و صداپیشگی کریگ تی نلسون، هالی هانتر، سارا وول، هاک میلنر، و ساموئل ال جکسون و دیگران را به عهده داشت. The Incredibles 2 نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و همچنین یک موفقیت تجاری بود و بیش از 1.2 میلیارد دلار در باکس آفیس فروخت و آن را به یکی از پردرآمدترین فیلم های انیمیشن تاریخ تبدیل کرد.

فیلم دیو و دلبر (2017)

1.274 میلیارد دلار

فیلم دیو و دلبر

Beauty and the Beast (2017) یک فیلم اکشن زنده بر اساس افسانه ای به همین نام از نویسنده فرانسوی ژان ماری لپرنس دو بومونت است. داستان فیلم درباره زن جوانی به نام بل است که توسط شاهزاده نفرین شده ای اسیر می شود که تبدیل به یک جانور می شود. دلبر با کارکنان مسحور قلعه دوست می شود، از جمله یک شمعدان سخنگو، یک ساعت، و یک قوری، که به او کمک می کنند تا دریابد که در زیر نمای بیرونی ترسناک هیولا، او در واقع یک شاهزاده مهربان است.

با نزدیک‌تر شدن این دو، بل شروع به دیدن انسانیت در هیولا می‌کند و او را تشویق می‌کند تا راه خود را تغییر دهد. در طول راه، بل همچنین باید با یک شکارچی بیهوده که او را مورد توجه قرار داده و همچنین ناامنی های هیولا در مورد ظاهرش مبارزه کند. این فیلم یک فانتزی عاشقانه است که مضامین عشق، زیبایی درونی و رشد شخصی را بررسی می کند. اما واتسون در نقش بل و دن استیونز در نقش هیولا بازی می‌کنند.

انیمیشن فروزن 1 (2013)

1.282 میلیارد دلار

انیمیشن فروزن 1

«یخ زده» یک فیلم پویانمایی موزیکال فانتزی محصول سال ۲۰۱۳ است که توسط استودیو انیمیشن والت دیزنی ساخته شده است. این فیلم بر اساس داستان پریان «ملکه برفی» اثر هانس کریستین اندرسن ساخته شده است.

داستان در پادشاهی خیالی آرندل رخ می دهد که توسط ملکه السا و خواهر کوچکترش آنا اداره می شود. السا دارای قدرت های جادویی است که به او اجازه می دهد یخ و برف را کنترل کند، اما او با کنترل کردن قدرت خود مبارزه می کند. یک روز، السا در جریان دعوا با آنا، به طور تصادفی یک زمستان ابدی را در آرندل آغاز می کند و به قلعه ای کوهستانی عقب می نشیند تا با قدرت های خود به دیگران آسیب نرساند.

آنا سفری خطرناک را آغاز می کند تا السا را ​​پیدا کند و او را به آرندل بازگرداند تا زمستان را به پایان برساند. در طول راه، او با کریستوف، گوزن شمالی او سون و یک آدم برفی دوستانه به نام اولاف ملاقات می کند. آنها با هم با چالش ها و ماجراجویی هایی روبرو می شوند تا پادشاهی خود را از نفرین یخی نجات دهند.

این فیلم دارای آهنگ های به یاد ماندنی است، از جمله آهنگ برنده اسکار “Let It Go” و به دلیل شخصیت های زن قوی و مضامین عشق، پذیرش و خواهری شناخته شده است.

فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (2018)

1.311 میلیارد دلار

فیلم دنیای ژوراسیک

«دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده» یک فیلم علمی تخیلی ماجراجویی محصول سال ۲۰۱۸ و پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «پارک ژوراسیک» است. داستان فیلم سه سال پس از وقایع “دنیای ژوراسیک” می گذرد و شخصیت های اوون و کلر را دنبال می کند که به جزیره متروکه ایلا نوبلار باز می گردند تا دایناسورهای باقی مانده را از فوران آتشفشانی نجات دهند.

با این حال، گروهی از مزدوران، که برای یک تاجر ثروتمند به نام لاک‌وود کار می‌کنند، نقشه‌های دیگری برای دایناسورها دارند. آنها به دنبال گرفتن موجودات و فروش آنها در بازار سیاه برای سود هستند. از جمله این موجودات، دایناسور هیبریدی اصلاح شده ژنتیکی، Indoraptor است که دانشمند ارشد لاکوود، دکتر وو، آن را به عنوان یک سلاح ساخته است.

همانطور که اوون و کلر سعی می کنند دایناسورها را نجات دهند، آنها یک توطئه مخفی را در سازمان لاک وود کشف می کنند و برای افشای آن و جلوگیری از بدرفتاری با موجودات مبارزه می کنند.

فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (2017)

1.333 میلیارد دلار

فیلم جنگ ستارگان

“جنگ ستارگان: آخرین جدای” هشتمین قسمت از مجموعه محبوب جنگ ستارگان است که در سال 2017 اکران شد. این فیلم داستان فیلم های قبلی را ادامه می دهد و ماجراهای گروهی از قهرمانان را دنبال می کند که با گروه شیطانی به رهبری اول سفارش می جنگند. توسط مقام معظم رهبری اسنوک.

در این فیلم، ری، یک زن جوان قدرتمند با ارتباط با نیرو، از لوک اسکای واکر، یکی از آخرین جدای‌های باقی‌مانده، راهنمایی می‌گیرد. با این حال، لوک تمایلی به آموزش او ندارد و اساساً از نقش یک استاد جدی بازنشسته شده است. در همین حال، فین، یک Stormtrooper سابق، و یک متحد جدید به نام رز، مأموریتی را آغاز می‌کنند تا توانایی First Order برای ردیابی کشتی‌های شورشی را از طریق فضای ابری غیرفعال کنند.

این فیلم همچنین یک رویارویی دراماتیک بین کایلو رن، شاگرد درگیر اسنوک شرور، و ری را به نمایش می‌گذارد که برای کنترل سرنوشت خود و سرنوشت کهکشان مبارزه می‌کنند. در طول مسیر، قهرمانان با چالش‌ها و انتخاب‌های دشوار مواجه می‌شوند، همه در حالی که روابط پیچیده و ایدئولوژی‌های متضاد را دنبال می‌کنند.

به طور کلی، «جنگ ستارگان: آخرین جدای» ادامه‌ی فرنچایز محبوب است که داستان شخصیت‌های کلاسیک را پیش می‌برد و در عین حال شخصیت‌های جدید را معرفی می‌کند و مضامین امید، رستگاری و قدرت پایدار نیرو را بررسی می‌کند.

فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت ۲ (2011)

1.342 میلیارد دلار

فیلم هری پاتر

«هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت دوم» هشتمین و آخرین قسمت از مجموعه فیلم های هری پاتر است که بر اساس مجموعه کتاب های محبوب جی.کی. رولینگ. فیلم از جایی شروع می‌شود که «قسمت اول» متوقف می‌شود، زیرا هری، رون و هرمیون به جستجوی خود برای یافتن و نابود کردن هورکراکس‌های باقی‌مانده – اشیایی حاوی تکه‌هایی از روح جادوگر شیطانی لرد ولدمورت – قبل از اینکه ولدمورت و مرگ‌خوارانش بتوانند از آنها استفاده کنند ادامه می‌دهند. شکست ناپذیر شدن

در قسمت دوم، این سه نفر با یکی از سخت‌ترین چالش‌های خود مواجه می‌شوند، زیرا در جستجوی هورکراکس دیگری به بانک جادوگر گرینگوتز نفوذ می‌کنند. پس از کسب موفقیت آمیز آن، به مدرسه جادوگری و جادوگری هاگوارتز باز می گردند، جایی که نبرد نهایی بین خیر و شر اتفاق می افتد. هری و دوستانش با هم دانش‌آموزان و اعضای محفل ققنوس جمع می‌کنند تا یک بار برای همیشه جلوی ولدمورت را بگیرند.

فیلم در یک رویارویی دراماتیک بین هری و ولدمورت به اوج خود می رسد که سرنوشت دنیای جادوگران در تعادل است. بدون خدشه دار کردن پایان، می توان گفت که فیلم به بسیاری از رشته های داستانی طولانی مدت و قوس های شخصیتی که کل مجموعه را در بر گرفته اند، بسته می شود و در عین حال نتیجه ای رضایت بخش و احساسی را به داستان ارائه می دهد. این فیلم در باکس آفیس موفق بود و مورد استقبال طرفداران و منتقدان قرار گرفت.

فیلم پلنگ سیاه (2018)

1.348 میلیارد دلار

فیلم پلنگ سیاه

“پلنگ سیاه” یک فیلم ابرقهرمانی است که در سال 2018 اکران شد. این فیلم بر اساس شخصیتی به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده توسط استن لی و جک کربی ساخته شده است.

خلاصه داستان: تچالا، پادشاه کشور خیالی آفریقایی واکاندا است که به تازگی پس از مرگ پدرش تاج و تخت را به دست گرفته است. واکاندا به دلیل فراوانی ویبرانیوم، یک فلز کمیاب و قدرتمند، شناخته شده است که به این کشور اجازه داده است تا از نظر تکنولوژیکی پیشرفته شود، در حالی که هنوز در جهان خارج بدوی به نظر می رسد.

با این حال، سلطنت T’Challa توسط گروهی از شورشیان تهدید می شود که می خواهند او را سرنگون کنند و از منابع واکاندا برای منافع خود استفاده کنند. علاوه بر این، یک فرد خارجی به نام اریک کیلمونگر با برنامه های خود و ادعای تاج و تخت به واکاندا می رسد.

در حالی که T’Challa برای دفاع از واکاندا و حفظ جایگاه واقعی خود به عنوان رهبر کشور مبارزه می کند، با مسائل مربوط به سنت، قدرت و گذشته پیچیده خانواده خود دست و پنجه نرم می کند.

این فیلم به‌خاطر بازیگران عمدتا سیاه‌پوست، زیبایی‌شناسی افروآینده‌نگر و کاوش در موضوعاتی مانند هویت و استعمار مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم یک موفقیت تجاری و انتقادی بود و بیش از 1.3 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروخت و به پردرآمدترین فیلم سال 2018 در ایالات متحده تبدیل شد.

فیلم انتقام‌ جویان: عصر اولتران (2015)

1.402 میلیارد دلار

فیلم انتقام‌ جویان عصر اولتران

Avengers: Age of Ultron یک فیلم ابرقهرمانی است که در سال ۲۰۱۵ به تهیه کنندگی مارول استودیو و کارگردانی جاس ویدون منتشر شد. این فیلم دنباله فیلم 2012 “انتقام جویان” و یازدهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است.

خلاصه داستان فیلم حول محور انتقام‌جویان می‌چرخد، تیمی از ابرقهرمانان که تلاش می‌کنند اولتران، یک برنامه هوش مصنوعی که توسط تونی استارک (مرد آهنی) و بروس بنر (هالک) ساخته شده است را از نابود کردن بشریت پس از خودآگاهی و خودآگاهی متوقف کنند. میل به ریشه کن کردن بشریت ایجاد می کند.

این فیلم شامل گروهی از بازیگران با حضور رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک/مرد آهنی، کریس همسورث در نقش ثور، مارک روفالو در نقش بروس بنر/هالک، کریس ایوانز در نقش استیو راجرز/کاپیتان آمریکا، اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف/بلک است. بیوه، و جرمی رنر در نقش کلینت بارتون/هاوکی. شخصیت های جدید عبارتند از: الیزابت اولسن در نقش واندا ماکسیموف/اسکارلت ویچ، آرون تیلور جانسون در نقش پیترو ماکسیموف/کوئیکس سیلور و جیمز اسپیدر به عنوان صدای اولترون.

در طول فیلم، انتقام‌جویان با چالش‌های متعددی روبرو هستند، از نبرد با عوامل روباتیک اولترون گرفته تا درگیری‌های داخلی در تیم. این فیلم تعدادی ایده و مضامین از جمله اخلاق هوش مصنوعی، بهای قهرمانی و مبارزات شخصی قهرمانان را معرفی می کند.

در نهایت، تیم در نهایت اولترون را شکست می دهد و بشریت را نجات می دهد، اما بدون هزینه های قابل توجه. این فیلم خطوط داستانی آینده را در دنیای سینمایی مارول تنظیم می کند، از جمله معرفی شخصیت های جدید و پیشرفت قوس های شخصیتی موجود.

انیمیشن فروزن 2 (2019)

1.450 میلیارد دلار

انیمیشن فروزن 2

Frozen 2 یک فیلم پویانمایی موزیکال فانتزی محصول 2019 آمریکایی محصول استودیوی انیمیشن والت دیزنی است. این فیلم دنباله ای بر فیلم «یخ زده» محصول 2013 است و همان شخصیت ها و خط داستانی را دنبال می کند.

در Frozen 2، السا شروع به شنیدن صدای عجیبی می کند که او را صدا می کند، که او و خواهرش آنا، اولاف، کریستوف و سون را به سفری به جنگل مسحور، زادگاه السا و مادر آنا هدایت می کند. در طول مسیر، آنها با موجودات و چالش های جدیدی روبرو می شوند و در مورد تاریخچه خانواده خود و قدرت های جادویی که السا دارد بیشتر می آموزند.

همانطور که داستان باز می شود، السا و آنا شروع به کشف حقیقت در مورد گذشته خود و رازهای جنگل مسحور می کنند. آنها همچنین با تهدیدات جدیدی برای پادشاهی خود و عزیزان خود روبرو هستند که باید برای بازگرداندن تعادل و هماهنگی بر آنها غلبه کنند.

این فیلم به خاطر انیمیشن خیره کننده، موسیقی زیبا، و مضامین عشق، خانواده و خودشناسی شناخته شده است.

فیلم تاپ گان: ماوریک (2022)

1.488 میلیارد دلار

فیلم تاپ گان

“تاپ گان: ماوریک” دنباله ای بر فیلم موفق “تاپ گان” محصول 1986 است. این فیلم داستان یک پیت “ماوریک” میچل (با بازی تام کروز) که اکنون مسن تر است را دنبال می کند که یک مربی پرواز در نیروی دریایی ایالات متحده است. ماوریک وظیفه دارد گروهی از خلبانان جوان را آموزش دهد، از جمله بردلی (با بازی مایلز تلر)، پسر دوست فقیدش و افسر سابق رهگیری رادار نیک “گوس” برادشاو.

همانطور که داستان پیش می رود، ماوریک باید با گذشته خود مقابله کند و با چالش های محیط جنگ مدرن مقابله کند. این فیلم وعده سکانس‌های اکشن هوایی با اکتان بالا، تصاویری خیره‌کننده و داستانی حماسی را می‌دهد که آن را به یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال 2022 تبدیل می‌کند.

کارگردانی این فیلم بر عهده جوزف کوسینسکی است که در سال 2010 فیلم «ترون: میراث» را نیز کارگردانی کرد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به جنیفر کانلی، جان هام، گلن پاول و اد هریس اشاره کرد. این فیلم برای اکران در 27 می 2022 برنامه ریزی شده است و طرفداران فیلم اصلی “تاپ گان” مشتاقانه منتظر اکران آن هستند.

فیلم سریع و خشن 7 (2015)

1.515 میلیارد دلار

فیلم سریع و خش 7

Fast and Furious 7 یک فیلم اکشن است که در سال ۲۰۱۵ به عنوان هفتمین قسمت از مجموعه سریع و خشمگین منتشر شد. داستان حول محور دومینیک تورتو (وین دیزل) و تیمش می‌چرخد که توسط دکارد شاو (جیسون استاتهام) انتقام‌جو تعقیب می‌شوند که او به دنبال انتقام گرفتن از برادر در کما خود، اوون شاو (لوک ایوانز) است که توسط تورتو و تیمش شکست خورد. در فیلم قبلی

فیلم با کشتن هان سئول اوه (سونگ کانگ)، یکی از اعضای تیم تورتو، دکارد شاو شروع می‌شود که تورتو و تیمش را به دنبال انتقام می‌برد. در همین حین، یک مامور دولتی به نام آقای هیچکس (کورت راسل) با ماموریتی برای بازیابی یک دستگاه ردیابی پیشرفته به نام “چشم خدا” که می تواند هر کسی را در هر نقطه از جهان پیدا کند، به تورتو نزدیک می شود.

در حالی که تورتو و تیمش ماموریت خود را برای بدست آوردن چشم خدا آغاز می کنند، شاو به تعقیب آنها ادامه می دهد و منجر به تعقیب و گریز ماشین های پرسرعت و سکانس های اکشن شدید می شود. مسابقه نهایی در لس آنجلس اتفاق می‌افتد، جایی که شاو به تیم تورتو حمله می‌کند که منجر به نبردی شدید و پر اکشن می‌شود.

این فیلم به دلیل آخرین فیلمی است که پل واکر بازیگری را که در حین فیلمبرداری در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد، به نمایش گذاشته است. این فیلم به شخصیت واکر، برایان اوکانر، ادای احترام می‌کند و برای این کاراکتر و بازیگر، ارسال مناسبی را فراهم می‌کند.

فیلم انتقام جویان (2012)

1.520 میلیارد دلار

فیلم انتقام جویان

انتقام‌جویان یک فیلم ابرقهرمانی است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و برخی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مارول کامیکس از جمله مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور، هالک، بیوه سیاه و چشم هاوکی را در خود دارد.

داستان فیلم حول محور تهاجم بیگانگان به زمین است که توسط لوکی شرور رهبری می شود. انتقام جویان که در ابتدا با یکدیگر اختلاف دارند، گرد هم می آیند تا تهاجم را متوقف کنند و جهان را نجات دهند.

این فیلم توسط جاس ویدون کارگردانی شد و گروهی از بازیگران شامل رابرت داونی جونیور در نقش مرد آهنی، کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا، کریس همسورث در نقش ثور، مارک روفالو در نقش هالک، اسکارلت جوهانسون در نقش بیوه سیاه و جرمی رنر در نقش هاوکی هستند.

انتقام جویان یک موفقیت تجاری و انتقادی بود و بیش از 1.5 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروخت. چندین دنباله و اسپین آف از جمله Avengers: Age of Ultron، Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame را ایجاد کرد.

انیمیشن شیرشاه (2019)

1.663 میلیارد دلار

انیمیشن شیرشاه

شیر شاه (2019) یک بازسازی واقعی انیمیشن کامپیوتری از انیمیشن سال 1994 به همین نام است. این فیلم توسط جان فاورو کارگردانی شده است و صداپیشگانی از جمله دونالد گلاور در نقش سیمبا، بیانسه در نقش نالا و جیمز ارل جونز در نقش موفاسا حضور دارند.

داستان در ساوانای آفریقا می گذرد و سفر شاهزاده شیر جوانی به نام سیمبا را دنبال می کند که قرار است پادشاه پراید راک شود. پدر سیمبا، موفاسا، توسط عموی تشنه قدرتش اسکار کشته می‌شود که سیمبا را متقاعد می‌کند که او مسئول مرگ پدرش است و باید از سرزمین‌های پراید فرار کند. سیمبا در نهایت با کمک دوستان جدید تیمون و پومبا بزرگ می شود، اما در نهایت باید با گذشته خود روبرو شود و جایگاه شایسته خود را به عنوان پادشاه بگیرد.

شیر شاه (2019) از نزدیک داستان فیلم اصلی را دنبال می کند، اما از فناوری جدیدی برای ایجاد محیط های واقعی و شخصیت های حیوانی خیره کننده استفاده می کند. این فیلم همچنین دارای نسخه های به روز شده آهنگ های کلاسیک فیلم اصلی، از جمله “Circle of Life”، “Hakuna Matata” و “Can You Feel The Love Tonight” است. به طور کلی، شیر شاه (2019) یک بازگویی بصری چشمگیر از یک داستان محبوب است که مخاطبان را برای نسل‌ها مجذوب خود کرده است.

فیلم دنیای ژوراسیک (2015)

1.671 میلیارد دلار

فیلم دنیای ژوراسیک

«دنیای ژوراسیک» یک فیلم ماجرایی علمی-تخیلی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی کالین ترورو است. این چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های «پارک ژوراسیک» است و 22 سال پس از وقایع فیلم اول اتفاق می افتد.

داستان فیلم در جزیره خیالی Isla Nublar می گذرد، جایی که یک پارک موضوعی دایناسورها به نام دنیای ژوراسیک ایجاد شده است. این پارک چندین سال است که کار می کند، اما به دلیل کاهش علاقه مردم به دایناسورهای نمایش داده شده، شاهد کاهش سود بوده است. ژنتیک دانان پارک برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر، دایناسور هیبریدی به نام Indominus rex ایجاد می کنند که بسیار باهوش و کشنده است.

این فیلم شخصیت اصلی، کلر دیرینگ (برایس دالاس هاوارد)، مدیر عملیات پارک، و همچنین مربی Velociraptor، اوون گریدی (کریس پرت) را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند از تخریب ایندومینوس رکس در جزیره و آسیب رساندن به آن جلوگیری کنند. بازدیدکنندگان پارک در طول مسیر، آنها با دایناسورهای متعدد دیگری روبرو می شوند، با خرابی های زیرساختی پارک مقابله می کنند و با عواقب دستکاری در طبیعت روبرو می شوند.

به طور کلی، «دنیای ژوراسیک» یک ماجراجویی اکشن با جلوه‌های بصری خیره‌کننده و مجموعه‌های هیجان‌انگیز، و همچنین برخی مضامین تامل برانگیز مربوط به اصلاح ژنتیکی و اخلاق علمی است.

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (2021)

1.921 میلیارد دلار

فیلم مرد عنکبوتی

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» یک فیلم ابرقهرمانی است که در دسامبر 2021 به عنوان بخشی از دنیای سینمایی مارول اکران شد. این فیلم ماجراهای پیتر پارکر، همچنین معروف به مرد عنکبوتی را دنبال می‌کند، در حالی که او عواقب وقایع «مرد عنکبوتی: دور از خانه» را دنبال می‌کند و تلاش می‌کند پس از متهم شدن نادرست به یک جنایت، نام خود را پاک کند.

این فیلم به دلیل بازگرداندن چندین شخصیت از فرانچایزهای قبلی فیلم مرد عنکبوتی، از جمله توبی مگوایر و اندرو گارفیلد به عنوان نسخه‌های دیگر مرد عنکبوتی، و همچنین شخصیت‌های شرور مانند دکتر اختاپوس، گرین گابلین و الکترو قابل توجه است. این امر با مفهوم چندجهانی ممکن می شود، که به این معناست که نسخه های متعددی از واقعیت وجود دارد که در آن شخصیت ها و رویدادهای مختلف می توانند وجود داشته باشند.

در مجموع، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» به دلیل سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز، بازی‌های قوی بازیگران و نوستالژیک‌اش نسبت به اقتباس‌های قبلی مرد عنکبوتی، مورد استقبال طرفداران و منتقدان قرار گرفته است.

فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت (2018)

2.052 میلیارد دلار

فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» یک فیلم ابرقهرمانی استودیو مارول است که در سال 2018 منتشر شد. این فیلم به کارگردانی آنتونی و جو روسو است و گروهی از قهرمانان دنیای سینمایی مارول از جمله رابرت داونی جونیور در نقش مرد آهنی، کریس همسورث حضور دارند. در نقش ثور، کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا، اسکارلت جوهانسون در نقش بیوه سیاه، مارک روفالو در نقش هالک و بسیاری دیگر.

داستان «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» حول محور تانوس شرور می‌چرخد که با به دست آوردن شش سنگ بی‌نهایت، نیمی از زندگی در جهان را از بین می‌برد: سنگ قدرت، سنگ فضایی، سنگ واقعیت، سنگ زمان، سنگ ذهن، و سنگ روح. با این سنگ ها، تانوس قدرت رسیدن به هدف خود را خواهد داشت، بنابراین انتقام جویان به همراه متحدان جدیدی مانند نگهبانان کهکشان باید با هم متحد شوند تا او را متوقف کنند.

در طول فیلم، قهرمانان درگیر نبردهای حماسی علیه تانوس و عواملش در سیارات مختلف می‌شوند و در عین حال با درگیری‌ها و خیانت‌های شخصی نیز سروکار دارند. در نهایت، فیلم با پایانی ویرانگر به پایان می رسد که اتفاقات قسمت بعدی، «انتقام جویان: پایان بازی» را رقم می زند.

فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (2015)

2.071 میلیارد دلار

فیلم جنگ ستارگان

«جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» یک فیلم علمی تخیلی است که در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی جی. آبرامز این هفتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» و اولین فیلم از سه گانه دنباله است. داستان فیلم 30 سال پس از وقایع “بازگشت جدی” می گذرد و شخصیت های ری، فین و پو دامرون را دنبال می کند که در یک درگیری جدید بین مقاومت و نظم اول گرفتار می شوند.

داستان با کشف نقشه ای آغاز می شود که ممکن است به مکان لوک اسکای واکر، آخرین استاد جدی که ناپدید شده، منجر شود. First Order، یک سازمان نظامی جدید به رهبری اسنوک، رهبر اسرارآمیز، به دنبال یافتن نقشه و حذف هر کسی است که در راه آنها قرار می گیرد. مقاومت، به رهبری ژنرال لیا ارگانا، خلبان ace Poe Dameron را برای بازیابی نقشه می فرستد، اما او توسط First Order اسیر می شود.

در همین حال، فین، یک طوفان‌باز سابق، از First Order جدا می‌شود و با ری، یک لاشخور در سیاره صحرای Jakku، همکاری می‌کند تا نقشه را به مقاومت بازگرداند. در طول راه، آنها با بسیاری از شخصیت‌های کلاسیک جنگ ستارگان مانند هان سولو و چوباکا روبرو می‌شوند و در نبردهای حماسی علیه اولین سفارش شرکت می‌کنند.

این فیلم همچنین شخصیت‌های جدیدی مانند کایلو رن، یکی از اعضای آشفته و متعارض First Order را معرفی می‌کند که از دارث ویدر بت می‌کند، و BB-8، یک دروید اخترومک زیبا اما سخت که به پو کمک می‌کند و در نهایت به یک همراه قابل اعتماد برای ری تبدیل می‌شود.

به طور خلاصه، “جنگ ستارگان: ننیرو برمی‌خیزد” در مورد مبارزه ای جدید بین مقاومت و نظم اول و سفر گروهی از قهرمانان غیرمحتمل است که باید برای نجات کهکشان با هم متحد شوند.

فیلم تایتانیک (1997)

2.254 میلیارد دلار

فیلم تایتانیک

«تایتانیک» یک فیلم درام رمانتیک تاریخی است که در سال ۱۹۹۷ به کارگردانی جیمز کامرون اکران شد. داستان عاشقانه‌ای خیالی بین جک، هنرمندی فقیر، و رز، زنی ثروتمند، سوار بر کشتی بدبخت RMS تایتانیک در طول اولین سفر سرنوشت‌ساز آن از ساوتهمپتون به نیویورک در سال 1912 است.

هنگامی که این دو عاشق می شوند، رابطه آنها توسط نامزد رز، کال، که از خانواده ای ثروتمند است و ارتباط او با جک را تایید نمی کند، به چالش کشیده می شود. در همین حال، خدمه کشتی و مسافران از خطری که در برابر برخورد تایتانیک با کوه یخ وجود دارد و باعث می شود کشتی به آرامی در اقیانوس اطلس منجمد غرق شود، بی اطلاع هستند.

این فیلم مبارزه برای بقای مسافران و خدمه را در حالی که سعی می‌کنند راهی برای امنیت پیدا کنند، به نمایش می‌گذارد، در حالی که داستان عشق جک و رز به پایانی غم‌انگیز می‌رسد. این فیلم در ادامه 11 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین آهنگ اصلی را برای تصنیف نمادین “قلب من ادامه خواهد داد” که توسط سلین دیون اجرا شد، برد. «تایتانیک» یکی از نمادین‌ترین و خاطره‌انگیزترین فیلم‌های تاریخ است.

فیلم آواتار: راه آب (2022)

2.315 میلیارد دلار

فیلم آواتار

“آواتار: راه آب” یک فیلم اکشن علمی تخیلی به کارگردانی جیمز کامرون است که قرار است در سال 2022 اکران شود. این پنجمین قسمت از مجموعه “آواتار” و دنباله ای بر فیلم “آواتار” محصول 2009 است.

داستان فیلم در همان جهان تخیلی فیلم‌های قبلی روی ماه بیگانه پاندورا می‌گذرد، جایی که مردم ناوی و طیف گسترده‌ای از گیاهان و جانوران عجیب و غریب در آن زندگی می‌کنند. در «راه آب» شخصیت جدیدی به نام «نیتیری» را دنبال خواهیم کرد که یک ناوی زاده انسان و اهل پاندورا است.

خلاصه داستان فیلم حول تلاش نیتیری برای نجات اکوسیستم پاندورا، از جمله منبع آب سیاره، از یک تهدید جدید می چرخد. این بار، داستان بر روی اقیانوس های پاندورا متمرکز خواهد شد که دارای خواص منحصر به فرد و عرفانی است که برای اکوسیستم سیاره حیاتی است. عنوان فیلم «راه آب» به ارتباط معنوی مردم ناوی با آب و احترام و حفاظت از آن اشاره دارد.

به طور کلی، «آواتار: راه آب» نوید ارائه یک نگاه همهجانبه و بصری خیره کننده به دنیای خیالی پاندورا را می دهد، در حالی که مضامین محیط زیست گرایی و ارتباط بین انسان و طبیعت را بررسی می کند.

فیلم انتقام جویان: پایان بازی (2019)

2.799 میلیارد دلار

فیلم انتقام جویان

«انتقام‌جویان: پایان بازی» یک فیلم ابرقهرمانی است که در سال ۲۰۱۹ به کارگردانی برادران روسو اکران شد. این فیلم بخشی از دنیای سینمایی مارول (MCU) است و به عنوان پایانی برای فیلم قبلی “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” عمل می کند.

این فیلم داستان انتقام‌جویان باقی‌مانده را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند آسیب‌های وارد شده توسط تانوس شرور را که از قدرت سنگ‌های بی‌نهایت برای از بین بردن نیمی از زندگی در جهان استفاده کرد، برگردانند. انتقام‌جویان باقی‌مانده از جمله مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور، بیوه سیاه، هالک و هاوکی با دیگر قهرمانان MCU، مانند مرد مورچه‌ای و کاپیتان مارول، متحد می‌شوند تا Infinity Stones را جمع‌آوری کنند و دستکش اینفینیتی جدید بسازند. که می تواند برای معکوس کردن اقدامات تانوس استفاده شود.

این فیلم شامل چندین نبرد حماسی است، از جمله نبرد علیه خود تانوس، و موضوعات فداکاری، خانواده و رستگاری را بررسی می کند. در پایان، انتقام‌جویان می‌توانند همه را برگردانند و تونی استارک، با نام مستعار مرد آهنی، از قدرت سنگ‌های بی نهایت برای شکست دادن تانوس استفاده می‌کند اما در این راه می‌میرد. فیلم با خداحافظی انتقام‌جویان باقی‌مانده با رفیق کشته‌شده‌شان به پایان می‌رسد.

فیلم آواتار (2009)

2.923 میلیارد دلار

«آواتار» یک فیلم علمی تخیلی اکشن و ماجراجویی است که در سال 2009 به کارگردانی جیمز کامرون منتشر شد. داستان در اواسط قرن بیست و دوم رخ می دهد، جایی که انسان ها منابع طبیعی زمین را به پایان رسانده اند و در جستجوی ماده معدنی ارزشمندی به نام unobtanium به قمری دور به نام پاندورا روی آورده اند.

داستان یک جانباز پاراپلژیک به نام جیک سالی (با بازی سم ورتینگتون) است که به او این فرصت داده می شود تا در یک ماموریت به پاندورا شرکت کند و هویت یک آواتار مهندسی ژنتیک شده از مردم ناوی، گونه بومی پاندورا را به عهده بگیرد. ، که به شدت از سرزمین و فرهنگ خود محافظت می کنند.

همانطور که جیک بیشتر با ناوی ها و فرهنگ آنها درگیر می شود، شروع به همدلی و احترام به شیوه زندگی آنها می کند. او در نهایت عاشق Neytiri (با بازی Zoe Saldana)، یک شاهزاده خانم ناوی می شود و درگیر درگیری بین ناوی ها و نیروهای نظامی انسانی می شود که به معدن unobtainium فرستاده شده اند.

این فیلم به بررسی موضوعاتی مانند محیط زیست، استعمار، استثمار و ارتباط انسان با طبیعت می‌پردازد. این به دلیل جلوه های بصری پیشگامانه اش که امکان خلق دنیایی کاملاً واقعی، سرسبز و با جزئیات از پاندورا، گیاهان، جانوران و مردم ناوی را فراهم می کرد، قابل توجه بود.

دوستان گرین لیست مقاله امروز از آن جهت تهیه شد تا شما را برای دیدن این شاهکارها ترغیب کنیم. امیدواریم از دیدن این فیلم های برتر لذت ببرید.

باید بگم که خودم عاشق فیلم های کامرون هستم شما چطور؟ برای ما بنویسید. سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا