سلامتی و تندرستی

17 قانون برای کاهش سرعت برای لذت بردن بیشتر از زندگی

راهنمای مطالعه

شگفت‌انگیز است که چقدر در گذشته چیزی را دیده‌ام بدون اینکه واقعاً آن را ببینم.خوشبختانه، در چند سال گذشته توانسته ام کارهای بیشتری را در زمان خودم انجام دهم… و این یک تجربه یادگیری بوده است. چیزی به سادگی توقف برای لذت بردن از غروب آفتاب از ابتدا تا انتها، لحظه ای برجسته در سفر.البته من در زندگیم غروب آفتاب را تکه تکه دیده بودم . این اولین باری بود که از غروب تا شب کاملاً در آن محصور بودم.

اکنون، بدون عذرخواهی وقت خود را صرف شناختن یک محله یا منطقه کوچک‌تر در هنگام سفر می‌کنم… به‌جای اینکه نگران گشتن در کل شهر برای نشان دادن عکس‌های این تجربه باشم.

این نوع کاهش سرعت فقط برای سفر نیز قابل استفاده نیست. این کاری است که می توان در تمام جنبه های مختلف زندگی انجام داد. بنابراین، کاهش سرعت به چه معناست؟

کاهش سرعت به چه معناست؟

کاهش سرعت به این معنی است که وقت خود را صرف مشاهده، یادگیری و قدردانی بدون احساس نیاز به عجله کنید. چه با یک کار یا فعالیت باشد، شما وقت خود را صرف می کنید تا جزئیات هر چیزی که در اطراف شما اتفاق می افتد را بررسی کنید.

این می تواند به سادگی زودتر از خواب بیدار شدن و داشتن اوقاتی آرام برای خودتان باشد. یا می‌تواند پیاده‌روی آرام و تماشای زیبایی‌های طبیعت باشد. این در مورد توقف قبل از اقدام و اطمینان از اینکه تصمیمات شما فکر شده و معنادار است لحاظ می شود.

چرا کاهش سرعت مهم است؟

لذت بیشتر از زندگی

کاهش سرعت مهم است زیرا به ما امکان می دهد مکث کنیم، قدردانی کنیم و ارتباط برقرار کنیم. این به ما کمک می کند تا از زندگی بیشتر لذت ببریم و در عین حال سطح استرس را نیز کاهش دهیم.

وقتی یک قدم به عقب برمی‌گردیم و سرعت خود را کم می‌کنیم، می‌توانیم افکار و احساسات خود را بهتر درک کنیم. ما می‌توانیم در مورد نیاز یا خواسته‌هایمان در موقعیت‌های خاص با خود صادق باشیم و بهترین تصمیم را بگیریم.

کاهش سرعت ما را قادر می سازد تا با احساسات خود هماهنگ تر باشیم و موقعیت های دشوار یا ناراحت کننده را بهتر مدیریت کنیم.

ما همچنین می توانیم در تعاملات خود با دیگران حضور داشته باشیم. آهسته کردن سرعت ما را قادر می سازد تا واقعاً به آنچه کسی می گوید گوش دهیم و پیامی را که او می خواهد منتقل کند درک کنیم. این به تقویت روابط و ارتباطات معنی دار با افراد در زندگی ما کمک می کند.

چگونه بفهمم زمان آن رسیده که به کاهش سرعت فکر کنم؟

چند نشانه وجود دارد که ممکن است نشان دهد زمان آن رسیده است که به کاهش سرعت فکر کنید.

اولاً، اگر متوجه شدید که دائماً از یک کار یا تعهد به سمت دیگری عجله می کنید بدون اینکه وقفه ای در این بین داشته باشید، پس احتمالاً ایده خوبی است که عقب نشینی کنید و دوباره ارزیابی کنید. این می تواند نشانه آن باشد که شما بیش از حد به خودتان متعهد شده اید و زمان کافی برای خود نمی گذارید.

علامت دیگر این است که احساس می کنید ذهن شما دائماً در حال تپش است یا در خوابیدن یا تمرکز مشکل دارید. اینها می توانند نشانه هایی باشند که سطح استرس شما خیلی بالاست و زمان آن رسیده که یک قدم به عقب بردارید و سرعت خود را کاهش دهید. خواب، انرژی و خلق و خوی کلی شما از استراحت سود می برد.

در نهایت، اگر احساس می‌کنید که در حال انجام این حرکت‌ها هستید یا احساس می‌کنید از نظر عاطفی خسته شده‌اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که سرعت خود را کاهش دهید تا بتوانید زمان بسیار لازم را برای خود اختصاص دهید. اگر مراقب خودتان نباشید، نمی توانید در کنار دیگران باشید.

17 قانون اساسی برای کاهش سرعت و لذت بردن بیشتر از زندگی

relaxing

  • زمانی را برای خود اختصاص دهید

مطمئن شوید که هر روز حداقل 15 تا 20 دقیقه برای استراحت و پاکسازی ذهن خود وقت می گذارید. این می تواند به معنای نشستن در یک مکان ساکت و بدون حواس پرتی یا درگیر شدن در فعالیت هایی باشد که به کاهش استرس کمک می کند، مانند یوگا، مدیتیشن یا روزنامه خواندن.

همچنین می‌توانید یک روز کامل یا آخر هفته را برای انجام کاری که از آن لذت می‌برید، مانند خواندن کتاب یا پیاده‌گردی، اختصاص دهید. هنگامی که در دوره ای از تنهایی هستید، به آن متعهد بمانید! زمان تنهایی خود را برای پاسخ دادن به ایمیل ها یا انجام کارهایی که ممکن است تا بعداً صبر کنید، تلف نکنید.

  • فعالیت های خود را اولویت بندی کنید

مشخص کنید چه فعالیت هایی ضروری هستند و ابتدا روی آنها تمرکز کنید. سپس، اگر وقت دارید، به سراغ فعالیت هایی بروید که اهمیت کمتری دارند یا می توانند در تاریخ بعدی انجام شوند. این می تواند به شما کمک کند که احساس سرگیجه یا رزرو بیش از حد نداشته باشید.

مطمئن شوید که تصمیم می گیرید چه چیزی برای شما اولویت دارد و اجازه ندهید دیگران تعیین کنند که شما چه کاری باید انجام دهید. شما مجبور نیستید همه کارها را انجام دهید یا همه را راضی کنید. نه گفتن اشکالی ندارد و برای انجام کارهایی که برایتان مهم است وقت بگذارید. برای آسان‌تر کردن کارها، سعی کنید فهرستی از وظایف را برای تمرکز در روز یا هفته نگه دارید.

  • ارتباط خود را با شبکه های اجتماعی قطع کنید

از حساب های رسانه های اجتماعی خود فاصله بگیرید، حتی اگر چند روز باشد. این به شما کمک می‌کند تا از وزوز و اعلان‌های دائمی که همیشه با اتصال همراه است دور شوید. این می تواند به شما فرصتی بدهد تا با خودتان و دنیای فیزیکی ارتباط برقرار کنید.

بسیاری از مردم درگیر لایک‌ها، ریتوییت‌ها و اعلان‌های ایمیلی فیسبوک می‌شوند که فراموش می‌کنند روی خودشان تمرکز کنند. دوری از دنیای دیجیتال به شما کمک می کند تا از لحظه حال قدردانی کنید و دوباره با افراد اطراف خود ارتباط برقرار کنید.

رسانه‌های اجتماعی همچنین می‌توانند افراد را به گفتگوهای درام یا منفی بکشانند، بنابراین استراحت می‌تواند به تمرکز مجدد انرژی شما بر روی چیزهای مثبت‌تر و ارزشمندتر کمک کند.

  • برای ارتباط با طبیعت وقت بگذارید

woman-walking-in-the-forest

یکی از بهترین کارهایی که برای استرس انجام می دهم این است که در جایی در طبیعت قدم بزنم: ساحل، جنگل، دریاچه و غیره. گذراندن وقت در خارج از منزل یک راه عالی برای جدا شدن از استرس های زندگی روزمره است.

از این گذشته، وقتی پرندگان بامزه به شما کنسرت رایگان می دهند یا می توانید صدای برخورد امواج به ساحل را بشنوید، چگونه می توانید استرس داشته باشید؟ وقتی در محاصره طبیعت و حضور آرامش بخش آن هستید، سخت است که احساس عجله کنید.

تحقیقات در واقع نشان داده است که بیرون از منزل بودن می تواند سطح استرس را کاهش دهد و خلق و خو و تمرکز شما را بهبود بخشد. بنابراین، اگر احساس خستگی یا اضطراب می کنید، برای لذت بردن از طبیعت وقت بگذارید و ببینید چگونه می تواند به شما کمک کند.

بیرون رفتن همچنین راهی عالی برای درک زیبایی طبیعت و دریافت مقداری ویتامین D مورد نیاز از خورشید است. طبیعت می تواند به شما احساس آرامش بدهد، پس از آن استفاده کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید به آنجا بروید.

  • به بدن خود توجه کنید

اگر بدنتان به شما می گوید که سرعت خود را کم کنید، وقت آن است که استراحت کنید. وقتی بیش از حد به خود فشار می آورید، می توانید علائمی از بدن خود دریافت کنید که نشان می دهد بدن به استراحت بیشتری نیاز دارد. این می تواند به معنای خستگی راحت تر، مشکل در تمرکز یا احساس درد عمومی فیزیکی باشد.

از نیازهای بدن خود آگاه باشید و به آن گوش دهید. اگر متوجه شدید که بیشتر از حد معمول به استراحت نیاز دارید، استراحت کنید و کمی بخوابید. از چرت زدن در وسط روز دریغ نکنید، گربه ها همیشه این کار را انجام می دهند!

  • به خودتان اجازه رویاپردازی بدهید

هر روز زمانی را به رویاپردازی، تفکر و برنامه ریزی اختصاص دهید. تجسم کنید که داشتن زندگی که می خواهید و کارهایی که می خواهید متفاوت انجام دهید چگونه خواهد بود. این می تواند راهی عالی برای شارژ مجدد باتری ها و حفظ انگیزه برای آینده، به جای تمرکز بر گذشته یا نگرانی در مورد حال باشد.

رویاها می توانند به اشکال مختلف ظاهر شوند و هیچ رویایی خیلی کوچک یا خیلی بزرگ نیست. این می تواند به سادگی یک پیک نیک در پارک با دوستان یا داشتن یک خانه در ساحل باشد. خلاق باشید و به خودتان اجازه دهید تا احتمالات مختلف را کشف کنید.

  • سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهید

سریع غذا خوردن می تواند به اندازه خوردن غذاهای ناسالم برای سلامتی شما مضر باشد. وقت گذاشتن برای لذت بردن از وعده های غذایی می تواند به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید و از غذایی که دارید قدردانی کنید.

وقتی با عجله وعده‌های غذایی خود را می‌خوریم، تمایل به پرخوری داریم و لذت مزه کردن هر لقمه را از دست می‌دهیم. آهسته غذا خوردن به بدن شما اجازه می دهد تا غذا را بهتر هضم کند و همچنین به شما فرصتی می دهد تا از تجربه غذا خوردن لذت ببرید. در حین غذا خوردن، به ادویه ها، بافت ها، حس ها و طعم های مختلفی که میل می کنید فکر کنید.

  • زمانی را برای ورزش اختصاص دهید

فعالیت بدنی بخش مهمی از زندگی و حفظ سلامت بدن شما است. در حالی که ممکن است زمانی که شما احساس خستگی می کنید، تمرین غیر منطقی به نظر برسد، اما در واقع می تواند به کاهش استرس کمک کند و شما را بازدهی بیشتر کند.

وقتی احساس استرس می کنید، بدن شما هورمون هایی تولید می کند که می تواند منجر به خستگی و سایر علائم فیزیکی شود. ورزش به کاهش این هورمون ها کمک می کند، بنابراین مطمئن شوید که حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز دارید. این می تواند دویدن، انجام یوگا یا پیاده روی در اطراف محله شما باشد.

  • خود را نوازش کنید

گاهی اوقات مهم است که استراحت کنید و با خودتان درست رفتار کنید. زمانی را برای خود در نظر بگیرید، حتی اگر فقط چند ساعت باشد. این می تواند هر چیزی از ماساژ گرفتن تا لذت بردن از سرگرمی یا فعالیت مورد علاقه شما باشد. هر چیزی که به شما کمک می کند آرامش داشته باشید و استرس را از بین ببرید مهم است!

انواع مختلفی از ماساژها مانند ماساژ سنگ داغ، سوئدی و تایلندی وجود دارد. ماساژ بافت عمیق به ویژه برای رهایی از تنش خوب است، بنابراین ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد. یا اگر چیز ملایم‌تری را ترجیح می‌دهید، ممکن است ماساژ آروماتراپی بیشتر مورد توجه شما باشد.

  • با عزیزان وقت بگذرانید

معاشرت با دوستان و خانواده می تواند به بهبود خلق و خوی شما و کاهش استرس کمک کند. وقت خود را با افرادی بگذرانید که به شما احساس خوبی می دهند و چیزهایی را که در زندگی مهم هستند به شما یادآوری می کنند.

صحبت کردن با افرادی که می شناسید و به آنها اعتماد دارید می تواند به شما کمک کند تا افکار و احساسات خود را مرتب کنید. همچنین این یک راه عالی برای به دست آوردن دیدگاه های مختلف در مورد مشکلاتی است که ممکن است با آن روبرو شوید. سرعت خود را کم کنید و به داستان های خنده دار خانوادگی گذشته یا خاطرات خنده دار که با دوستان خود به اشتراک گذاشته اید فکر کنید.

  • از درهم ریختگی خلاص شوید

شلوغی فیزیکی می تواند طاقت فرسا باشد، بنابراین مهم است که از شر چیزهایی خلاص شوید که دیگر به آنها نیاز ندارید یا استفاده نمی کنید. وقت بگذارید و از خانه، کمد و محل کار خود عبور کنید و از شر وسایل غیر ضروری خلاص شوید.

هنگامی که فضای خود را شلوغ کردید، آرامش و تمرکز روی کارهایی که باید انجام دهید برای شما آسان تر خواهد بود. همچنین می تواند به کاهش استرس کمک کند و به شما فضای ذهنی بیشتری برای تفکر واضح بدهد.

slow-living-improve-lifestyle

  • از فناوری جدا شوید

اولین قدم ممکن است فاصله گرفتن از رسانه های اجتماعی همانطور که در بالا ذکر شد باشد. یک قدم جلوتر بروید و سعی کنید به طور کلی استفاده از تلفن، رایانه و تلویزیون خود را محدود کنید.

فناوری خود را برای چند ساعت در روز کنار بگذارید، یا حتی در هنگام خواب آن را از اتاق خواب دور نگه دارید. این به ایجاد یک محیط آرام تر کمک می کند و همچنین به ذهن شما زمان بسیار مورد نیاز را به دور از حواس پرتی های فناوری می دهد.

کمی آن را بالا بیاورید و مکانی پیدا کنید که در آن بتوانید برای چند روز از فناوری جدا شوید تا واقعاً به ذهن و بدن خود استراحت دهید.

  • بیشتر بخوابید

خواب کافی برای سلامتی و تندرستی شما ضروری است. هنگامی که به اندازه کافی نمی خوابید، بدن شما زمان لازم برای بازیابی خود را ندارد و منجر به خستگی روانی می شود. طبق گفته بنیاد ملی خواب، بزرگسالان باید هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابند. این مقدار خواب به بدن شما زمان کافی برای استراحت و شارژ شدن می دهد.

این لزوماً به این معنا نیست که زودتر به رختخواب بروید، بلکه مطمئن شوید که اقدامات لازم را برای یک خواب راحت انجام می دهید. از قبل محیطی مناسب برای خواب و استراحت ایجاد کنید.

این بدان معناست که از مصرف کافئین در اواخر روز اجتناب کنید و قبل از خواب همه دستگاه ها را خاموش کنید. ملافه های راحت و با کیفیت داشته باشید و تکنیک های تمرکز حواس مانند تنفس عمیق را تمرین کنید تا به آرامش برسید.

  • شکرگزاری را تمرین کنید

وقتی زندگی طاقت فرسا می شود، تمرکز بر روی چیزهای منفی می تواند آسان باشد، اما وقت گذاشتن برای ابراز قدردانی می تواند به تغییر دیدگاه شما کمک کند. هر روز، چند دقیقه را به شکرگزاری از افراد و چیزهایی در زندگی اختصاص دهید که آن را خاص می کنند.

این می تواند به سادگی نوشتن سه موردی باشد که بابت آنها سپاسگزار هستید در یک دفترچه یادداشت کنید، یا حتی فقط چند لحظه وقت بگذارید تا روی چیزهای خوب زندگی خود مراقبه کنید. روز خود را با تفکر در مورد اینکه چه کسی با شما خوب بوده، چه چیزی باعث لبخند زدن شما شده یا هر نعمت ساده دیگری که می تواند احساس آرامش و رضایت را به همراه داشته باشد، به پایان برسانید.

  • ذهن آگاهانه زندگی کنید

زندگی آگاهانه به معنای حضور و آگاهی از افکار، احساسات و محیط است. این می تواند به کاهش استرس در لحظه کمک کند و به شما احساس آرامش و شادی بدهد که با کاهش سرعت همراه است.

سعی کنید محیط خود را تماشا کنید و واقعاً به مناظر و صداهای اطراف خود توجه کنید. این می تواند به معنای نشستن آرام در طبیعت یا پیاده روی آگاهانه در شهر باشد. وقت بگذارید و سعی کنید در طول تجربه از احساسات و عواطف فیزیکی خود آگاه باشید.

این تمرین می تواند به ایجاد وضوح و آرامش در زندگی شما کمک کند.

  • تعیین حد و مرز

زمانی که سعی می کنید سرعت خود را کاهش دهید و از خود مراقبت کنید، مهم است که با دیگران مرزبندی کنید. این به معنای صحبت کردن و صادق بودن در مورد آنچه باید از خود مراقبت کنید.

اگر احساس می‌کنید کسی بیش از حد وقت یا انرژی شما را می‌گیرد، صادق باشید و به او بگویید که به فضایی نیاز دارید. ممکن است سخت باشد، اما به شما کمک می کند تا در مسیر هدف خود که کاهش سرعت و مراقبت از خود است، بمانید.

  • یک زمان قطع برای تماس های تلفنی تعیین کنید

اگر در سالهای قدیم بودید، زمانی را به یاد می آورید که منشی تلفنی وجود داشت و تلفن های ماشین یک کالای لوکس محسوب می شد. اکنون به لطف تلفن‌های هوشمند، پیام‌رسانی و رسانه‌های اجتماعی، بسیاری از مردم همیشه انتظار دارند که دیگران در زمان تماس در دسترس باشند، صرف نظر از ساعت. به خودتان لطف کنید و زمان قطعی برای تماس های تلفنی تعیین کنید.

این می تواند یک ساعت قبل از خواب یا یک ساعت قبل از شام باشد. یکی از بازیگران مشهور گفت که بعد از ساعت 6 بعدازظهر به تلفن خود پاسخ نمی دهد. سعی کنید قانون مشابهی را برای خود تعیین کنید و به مردم بگویید که اکنون زمان آرامش شماست.

سخن آخر درباره کاهش سرعت برای لذت بردن بیشتر از زندگی

انسان ها گربه نیستند، بنابراین ما فقط یک فرصت داریم که آن را در این زندگی درست کنیم. کاهش سرعت بخش مهمی از مراقبت از خود و اطمینان از اینکه می توانید از زندگی به طور کامل لذت ببرید، است.

وقت گذاشتن برای استراحت و شارژ مجدد می تواند به ما کمک کند بهره وری بیشتری داشته باشیم، روابط بهتری ایجاد کنیم و از چیزهای کوچک لذت ببریم. تنظیم برنامه های روزمره، خواب کافی، تمرین شکرگزاری، زندگی آگاهانه و تعیین حد و مرز، همگی می توانند ابزارهای مفیدی برای کاهش سرعت و مراقبت از خود باشند.

اکنون که راه‌هایی برای کاهش سرعت می‌دانید، این شما هستید که باید برای خود وقت بگذارید و کمی بیشتر از زندگی لذت ببرید. هنگامی که شروع به کاهش سرعت کردید و واقعاً جهان را در داخل و خارج خانه خود مشاهده کردید، می توانید زیبایی و شگفتی های زندگی را درک کنید.

منبع: happierhuman

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 50,000 تومان

امتیاز کاربران

کتاب صوتی قصه‌ های من و مامان 2 اثر ویولت رزاق پناه

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مدت زمان شماره پروانه یا مجوز مرجع صادر کننده
قصه‌های من و مامان 2 نوین کتاب 45 6521 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی مرگ و مرگ کینکاس اثر ژرژه آمادو نشر خوب

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مترجم مدت زمان شماره پروانه یا مجوز
کتاب صوتی مرگ و مرگ کینکاس اثر ژرژه آمادو نشر خوب نشر خوب قاسم مومنی 2 ساعت و 39 دقیقه 978-622-6983-59-4
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی قصه‌ های من و مامان 1 اثر ویولت رزاق پناه

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مدت زمان شماره پروانه یا مجوز مرجع صادر کننده
قصه‌های من و مامان 1 نوین کتاب 45 6522 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی شازده کوچولو برای بزرگتر‏ها اثر روبرتو لیما نتو نشر خوب

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان گوینده مترجم مدت زمان مرجع صادر کننده
کتاب صوتی شازده کوچولو برای بزرگتر‏ها اثر روبرت... فارسی فروغ کیان‌زاد 4 ساعت و 35 دقیقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
محدوده قیمت 50,001 تا 100,000 تومان

امتیاز کاربران

کتاب صوتی گربه علف است و ماهی درخت اثر مسعود شامحمدی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مدت زمان شماره پروانه یا مجوز مرجع صادر کننده
گربه علف است و ماهی درخت نوین کتاب 185 359/436/ک/96 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی نگهبان اثر پیمان اسماعیلی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر چکیده مدت زمان شماره پروانه یا مجوز
نگهبان نوین کتاب اجرا شده بر اساس کتاب داستان ایرانی «نگهبان» نش... 465 505/386/ک/96
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی آداب دنیا اثر یعقوب یادعلی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مدت زمان شماره پروانه یا مجوز مرجع صادر کننده
آداب دنیا نوین کتاب 450 96ک536-438 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی پس لرزه اثر هاروکی موراکامی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مترجم مدت زمان شماره پروانه یا مجوز
پس لرزه نوین کتاب سما قرایی 220 384294ک95
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 100,001 تا 150,000 تومان

امتیاز کاربران

کتاب صوتی بر دیوار کافه اثر احمدرضا احمدی نشر ماه آوا

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر خلاصه مدت زمان شماره پروانه یا مجوز
کتاب صوتی بر دیوار کافه اثر احمدرضا احمدی نشر م... ثالث داستان از زبان مردی روایت می‌شود که سال های جوا... ۳۳۳ 8-29900-061326
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی شکار گوسفند وحشی اثر هاروکی موراکامی نشر ماه آوا

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر خلاصه مدت زمان شماره پروانه یا مجوز
کتاب صوتی شکار گوسفند وحشی اثر هاروکی موراکامی ... ثالث شکار گوسفند وحشی به سبک بیشتر داستان های موراکا... ۷۱۰ ۸-۲۹۹۰۰-۰۶۳۵۵۵
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی هزار خورشید تابان اثر خالد حسینی نشر ماه آوا

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر مدت زمان شماره پروانه یا مجوز مرجع صادر کننده
کتاب صوتی هزار خورشید تابان اثر خالد حسینی نشر ... ثالث ۱۱۱۰ ۸-۲۹۹۰۰-۰۶۱۱۳۴ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کتاب صوتی چهار داستان نشر ماه آوا

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر خلاصه مدت زمان شماره پروانه یا مجوز
کتاب صوتی 4 داستان نشر ماه آوا نشر چشمه این مجموعه، شامل 4 داستان صوتی است: 1. علامتچی ... 177 8-29900-061156
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 200,001 تا 250,000 تومان

امتیاز کاربران

کتاب صوتی به تماشای زنان جهان اثر علی اسدی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عنوان ناشر نویسنده چکیده مدت زمان
کتاب صوتی به تماشای زنان جهان آوای باربد ال تویین آلبوم به تماشای زنان جهان قصه واقعی زنان را روا... 4 ساعت و دو دقیقه
مشخصات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا