20 پیام پنهان در لوگوهای معروف جهان
آیا تا به حال به کلمه “MOM” در حاشیه یقه در لوگوی وندی دقت کرده اید؟ در مورد طاووس در لوگوی NBC چطور؟
اکثر شرکتهای بزرگ میلیونها دلار را صرف استخدام آژانسهای تبلیغاتی بزرگ میکنند تا لوگوی ایدهآل برای شرکت خود ایجاد کنند.
آنها به چیزی نیاز دارند که نه تنها چشم مصرفکننده را جلب کند، بلکه ماهیت مأموریت شرکت را نیز به نمایش بگذارد.
برای شما، ما تعدادی از جالب ترین پیام های پنهان را در لوگوهای سراسر جهان پیدا کرده ایم. با ما همراه باشید.
Cisco
یکی از بزرگترین شرکت های شبکه آنلاین در جهان می باشد، سیسکو چند چیز در لوگوی خود پنهان کرده است.
این شرکت در سانفرانسیسکو تشکیل شد و دفتر مرکزی آن هنوز در آن شهر قرار دارد.
این جایی است که نام شرکت در واقع از آنجا می آید، سان فرانسیسکو. فهمیدی؟!
همچنین، خطوط بالای کلمه نه تنها نشان دهنده یک موج الکترومغناطیسی است. اگر دقت کنید نماد شهر را نیز خواهید دید. پل گلدن گیت!
جالب بود نه، هوشمندانه و زیبا.
FedEx
لوگوی FedEx در سراسر جهان شناخته شده است.
مردم در همه جا آن را تشخیص می دهند. اگر به دقت نگاه کنید، می توانید یک فلش پنهان در فضای منفی بین E و X را ببینید.
این فلش نشان دهنده این ایده است که FedEx همیشه در حال حرکت به جلو است.
چیزی که واقعاً از شرکتی که بسته های شما را تحویل می دهد می خواهید.
من عاشق این لوگو هستم. شا چطور؟
Vaio
در سال 1998، زمانی که سونی می خواست گزینه مقرون به صرفه تری برای رایانه های شخصی ایجاد کند، نام Vaio را انتخاب کرد.
Vaio در انگلیسی به معنای “عملیات یکپارچه صوتی تصویری” است.
برای دهمین سالگرد نام تجاری، به معنای «سازماندهنده هوشمند صوتی تصویری» تغییر یافت که یک رایانه را به خوبی خلاصه میکند.
لوگو بسیار مبتکرانه است زیرا ماهیت محاسبات را در خود جای داده است.
ادغام فرم های آنالوگ و دیجیتال V و I قطعات آنالوگ هستند،
با V طراحی شده مانند طول موج آنالوگ،
و I و O نشان دهنده 1 ها و 0 ها هستند که کد دیجیتال را تشکیل می دهند.
شیک، باکلاس و مفهومی.
London Symphony Orchestra ( ارکستر سمفونیک لندن )
ارکستر سمفونیک لندن یکی از ارکسترهای برتر جهان است.
آنها به لوگویی نیاز داشتند که ظرافت و فرهنگ بالا را نشان دهد.
LSR اسکریپتی استفاده شده در لوگو این را به خوبی بیان می کند.
اما آنها همچنین باید سرگرم کننده و قابل ارتباط باشند.
برای انجام این کار، آنها یک عنصر پنهان سرگرم کننده اضافه کردند.
اگر به فیلمنامه LRS نگاه کنید، آنها یک رهبر ارکستر مینیمالیست را تشکیل می دهند که نوازندگان خود را رهبری می کند.
من که نفهمیدم، شما چطور؟
Tostitos
تشخیص تصویر پنهان در لوگوی Tostitos بسیار آسان است.
دو T در مرکز به شکل دو نفر در حال لذت بردن از چیپس Tostitos ساخته شده اند.
تنها چیزی که بین آنها وجود دارد یک کاسه سالسا است (که توستیتوس هم درست می کند).
لذت و همراهی را به مصرف کننده منتقل می کند.
رابطه خوب و لذت بخشی رو با مشتری برقرار می کنه.
BMW
BMW قبلاً یک شرکت هوانوردی پیشرو بود که موتورهای مخصوص مدلهای مختلف هواپیما را طراحی میکرد.
این فعالیت پس از جنگ جهانی اول به پایان رسید. با امضای معاهده ورسای، آلمان از تولید هواپیما یا قطعات مورد استفاده برای ساخت آنها منع شد.
این امر نحوه تجارت بی ام و را تغییر داد. این شرکت به صنایع دیگری تبدیل شد که بزرگترین آنها تولید خودرو بود.
لوگوی BMW به گذشته آنها ادای احترام می کند. قسمت های سفید نمایانگر نمای پروانه ها در حال پرواز است در حالی که قسمت های آبی نمایانگر آسمان هستند.
(توجه: توسط برخی از بینندگان اشاره شد که دایره مرکزی آبی و سفید نشان دهنده پرچم باواریا است. این نیز درست است. در بسیاری از سطوح کار می کند.)
در کل این لوگو خیلی حس قدرتمند بودن رو به شخص نشون میده و این برای من خیلی جالب بود. شما با دیدن این لوگو چه حسی دارید؟
Amazon
آمازون، بزرگترین و زیباترین.
این شرکت جزئیات بسیار زیبایی در لوگوی خود پنهان کرده است.
زیر نام شرکت چه می بینید؟ آیا این یک لبخند است؟ آیا فلش است؟
در واقع هر دو است. آمازون می خواست لبخند، نشان دهنده شادی ناشی از دریافت بسته شما به موقع و در شرایط عالی باشد.
و همچنین یک فلش است که از A به Z کشیده شده است. معنای پشت آن این بود که بگوییم “ما همه چیز را از a تا z داریم”.
آمازون، همه چیز تموم مگه نه؟ البته این نظر منه.
Milwaukee Bucks ( میلواکی باکس )
تیم های ورزشی فکر زیادی روی لوگوی خود می کنند.
لوگوی آنها باید نشانده تیم و انتقال پیام آنها باشد.
همه در مورد لوگوی میلواکی برورز با حروف M و B که یک دستکش بیسبال را تشکیل می دهند، می دانند، اما تیم دیگر در میلواکی چطور؟
لوگوی تیم بسکتبال میلواکی باکس نیز بسیار جالب است.
یک حیوان کاملاً بزرگ با ظاهر ترسناک به صورت شما خیره شده است!
اما دقیق تر نگاه کنید. آیا علامت M را برای «مینسوتا» می بینید که بخشی از بدن حیوان را تشکیل می دهد؟ آنجاست.
و این تنها چیزی نیست که در این لوگو پنهان شده است.
به فضای سفید بین مجموعههای کوچکتر و بزرگتر شاخها نگاه کنید… بله، این یک توپ بسکتبال است!
خیلی روی این لوگو کار شده و به نظرم می تونه یه نمونه کامل برای ایده گرفتن باشه.
Baskin Robins ( باسکین رابینز )
Baskin-Robbins به خاطر 31 طعم بستنی که دارد شناخته می شود.
این مفهومی است که این بستنی فروشی بر اساس آن ساخته شده است.
اگر به لوگوی آنها نگاه کنید، 3 را در B و 1 را در F خواهید دید.
Baskin-Robbins از شما میخواهد که همیشه انواع مختلفی را که میتوانید هنگام ورود به فروشگاههای آنها انتخاب کنید، به خاطر بسپارید.
جالب و خوشمزه، این الفاظ رو با دیدن این لوگو حس کردم. شما چطور؟
Hope for African Children Initiative ( ابتکار امید برای کودکان آفریقایی )
ابتکار امید برای کودکان آفریقایی، سازمانی است که تلاش می کند به کودکانی که زندگی خود را تحت تاثیر ایدز قرار داده اند، زندگی بهتر و پایدارتری بدهد.
اپیدمی ایدز همچنان بسیاری از کشورهای آفریقایی را ویران می کند.
این ابتکار عمدتاً با کودکانی که به دلیل ایدز یتیم شدهاند یا خود مبتلا به ایدز هستند و همچنین جوامعی که در آن زندگی میکنند کار میکند.
این لوگو شکل قاره آفریقا بر روی دریایی از نارنجی و زرد است که زیبایی آفریقا را در ذهن نقاشی می کند.
با بررسی دقیق تر، خواهید دید که اطراف قاره، شبح های یک کودک و یک بزرگسال است.
خوشحال میشوم حس خوبی رو که با دیدن این لوگو پیدا کرید برای ما بنویسید.
Toyota
لوگوی تویوتا چیزهای زیادی دارد. با سه بیضی به هم پیوسته به اندازه کافی ساده به نظر می رسد.
بیضی بزرگ که شامل دو مورد دیگر است نشاندهنده دنیایی است که ما در آن زندگی میکنیم.
در مرکز، یکی از بیضیها قلب شرکت است و دیگری قلب مصرفکننده است که برای منافع متقابل گرد هم میآیند.
نکته دیگری که در لوگو پنهان شده، کلمه تویوتا است.
با برجسته کردن قطعات مختلف لوگو، می توانید هر حرفی که برای املای نام شرکت استفاده می شود را مشاهده کنید.
چه با فکر و حرفه ای طراحی شده.
Apple
درک لوگوها ممکن است دشوار باشد. اگر به لوگوی اپل نگاه کنید، برگ سیب را خواهید دید.
داستانی وجود دارد که نشان می دهد سیب موجود در لوگو نشان دهنده سیبی است که روی سر اسحاق نیوتن افتاد و به او کمک کرد جاذبه را کشف کند.
اما واقعیت بسیار کمتر جالب است.
به گفته طراح لوگو، راب جانوف، در حالی که او نمی تواند به خاطر بیاورد که چرا این لوگو بر روی نام “Apple” قرار گرفت، اما این لوگو فقط یک طراحی شیک و مدرن از یک سیب بود.
برگ گنجانده شده بود زیرا باعث می شد سیب کوچک روی رایانه کمتر شبیه گیلاس باشد.
در کل این لوگو تبدیل شده است به یک نماد برای کالای لوکس و فوق العاده، چرا؟ شما به ما بگویید.
Minnesota Twins
برخی از لوگوها برای ارسال پیامی ناخودآگاه به مصرف کنندگان در نظر گرفته شده اند.
این به ویژه برای تیم های ورزشی صادق است. لوگوی دوقلوهای مینه سوتا همینطور است.
در ابتدا، چیزی بیش از یک دایره آبی با کلمات Minnesota Baseball Club در اطراف توپ بیسبال را نمیبینید.
آیا به لهجه زیر کلمه Twins توجه کرده اید؟ آیا واقعاً بر دوقلوها تأکید می کند؟ خیر به طور خاص بر کلمه “برد” تاکید می کند.
این چیزی است که چشمان و مغز شما متوجه آن خواهند شد، حتی اگر ذهن خودآگاه شما متوجه نشود.
این کار به این امید انجام شد که مردم همیشه به دوقلوها به عنوان برنده فکر کنند.
جالب بود.
Grapevine Kids Dental and Orthodontics ( انگور کودکان دندانپزشکی و ارتودنسی )
احتمالاً کوچکترین کسب و کار موجود در این لیست، دندانپزشکی کودکان Grapevine در تگزاس است.
مدل کسبوکار آنها مبتنی بر مکانی است که بچهها میتوانند هنگام دریافت مراقبتهای دندانی احساس امنیت و آرامش کنند.
لوگوی آنها این کار را به کمال انجام می دهد. در نگاه اول، یک خوشه انگور را می بینید که با برگ احاطه شده است با یک شیر کارتونی بنفش بامزه با یال سبز.
این لوگو خیلی زیرکانه و تمیز کار شده است، برای ایده گرفتن عالی هستش.
Adidas
آدیداس یکی از بزرگترین شرکت های تولید کفش ورزشی و پوشاک ورزشی در جهان است.
لوگو از نام آنها در زیر سه خط ساده تشکیل شده است.
با این حال، خطوط به صورت تکانخورده هستند و هر کدام به ترتیب صعودی در کنار دیگری میایستند.
این طرح برای یادآوری یک کوه ایجاد شده است.
این نشان دهنده مبارزه، کار و فداکاری است که ورزشکاران برای رسیدن به “قله کوه” و دستیابی به اهداف خود انجام می دهند.
یکی از بهترین لوگوها، خیلی سریع در ذهن بیننده حک می شود، نه؟
Dell
زمانی که مایکل اس دل، شرکتی را تأسیس کرد که نام او را یدک میکشد، اظهار داشت که میخواهد «دنیای فناوری را در گوش آن بچرخاند».
او می خواست شرکتش همیشه در نوآوری پیشرو بماند.
این توضیح می دهد که چرا E بزرگ در لوگو در یک زاویه تنظیم شده است که با بقیه کلمه ها هماهنگ نیست.
نه تنها نوع E “روی گوشش” است، بلکه میگوید که Dell کارها را به روش معمول انجام نخواهد داد.
آنها برای متفاوت بودن تلاش خواهند کرد.
Quicksilver
به گفته این شرکت، لوگوی Quicksilver مخفف عالی بودن و اصالت است.
من دقیقاً مطمئن نیستم که چگونه یک کوه و یک موج این را می گویند، اما اکنون این مهم نیست.
این لوگو از یک نقش چوبی نمادین ژاپنی با عنوان “موج بزرگ کاناواگا” الهام گرفته شده است.
نقاشی و لوگو هر دو یک موج جزر و مدی را نشان میدهند که نمایانگر سمت موجسواری کسبوکار آنها است.
این کوه فوجی است که نمایانگر بخش بیرونی بیشتر شرکت است.
Hyundai
لوگوی هیوندای به اندازه کافی ساده به نظر می رسد.
این به سادگی یک H در یک بیضی طراحی شده است.
H مخفف Hyundai است. موضوع این است که سبک H کاملاً عمدی است.
H به گونه ای طراحی شده بود که شبیه دو نفر، یک مشتری و یک فروشنده باشد که هنگام معامله برای یک ماشین جدید دست می دهند!
از نزدیک نگاه کنید. فقط به H. آیا آن را می بینید؟
Atlanta Falcons
با وجود اینکه من طرفدار پر و پا قرص آتلانتا فالکونز نیستم، مشکلی ندارم که اعتراف کنم که لوگوی آنها یکی از بهترین ها در ورزش است.
این یک طراحی شیک است که واقعاً ایده یک پرنده شکاری سریع و خطرناک را در بر می گیرد.
این نشان می دهد که آنها به سرعت ضربه می زنند.
اما آیا تا به حال متوجه شده اید که طرح شاهین برای فالکون ها به شکل F است؟ بله، عمدی است!
Eighty20
Eighty20 یک شرکت بازاریابی و تحلیل داده در آفریقای جنوبی است.
تجارت آنها داده ها و اعداد است. لوگوی آنها همین را می گوید.
14 مربع بالای نام شرکت وجود دارد. در حالی که کلمه ها با رنگ خاکستری روشنتری ارائه میشود، کلمه بیست با فونت درشت خود برجسته است.
مربع ها تقریباً به همین شکل ارائه می شوند. از 14 مربع، 4 مربع پررنگ و 10 مربع خاکستری روشن خاموش هستند.
یعنی از 14 بلوک، 80 درصد خاکستری و 20 درصد پررنگ هستند. خیلی باهوشه.
سخن آخر
سعی می کنیم این مقاله رو با توجه به نظرات شما به روز کنیم و لوگوی شرکتهای بیشتری را مورد بررسی قرار دهیم.
خوشحال می شویم نظرات شما رو در رابطه با لوگوهای معروف بدانیم. از همراهی شما سپاسگزاریم.
منبع: list25.com