خانه داریسبک زندگی

34 ایده برای نگهداری اسباب بازی کودک و نوزاد

راهنمای مطالعه

اگر احساس می‌کنید زندگی‌تان حلقه‌ای بی‌پایان از چیدن اسباب‌بازی‌ها، بازی‌ها، کتاب‌ها و حیوانات عروسکی از روی زمین است تا شب بعد دوباره این کار را انجام دهید، مطمئناً تنها نیستید.

مرتب کردن اسباب‌بازی‌های کودکان بسیار سخت است: یا کوچک و متعدد هستند (لگوها را در نظر بگیرید) یا بزرگ هستند و به سختی می‌توان جایی برای آنها پیدا کرد.

خوشبختانه این ایده‌های هوشمند برای مرتب کردن، اسباب‌بازی‌ها را از روی زمین جمع می کنند و به مکان خاص خودشان می‌رسانند.

از سبدهای بافتنی گرفته تا کیف‌های آویزان کفش، سطل‌های اسباب بازی، قفسه‌هایی شبیه خانه‌های عروسکی یا لباس‌های داخل کمد، این ایده‌های نگهداری اسباب‌بازی ممکن است به کودک شما انگیزه دهد که اتاق بازی را تمیز کند.

حداقل آنها می توانند بدون اینکه از شما بپرسند اسباب بازی های خود را پیدا کنند.

ایده های نگهداری اسباب بازی کودکان

  • سبدهای رنگارنگ و قفسه کتاب

سبدهای رنگارنگ و قفسه کتاب

نگهداری اسباب بازی نباید خسته کننده باشد. همانطور که در بالا مشاهده شد، سبدهای بافته شده رنگارنگ و قفسه های کتاب رنگین کمانی همه چیز را مرتب نگه می دارند و در عین حال فوق العاده بازیگوش هستند.

  • قفسه های کوچک و پایین

قفسه های کم

قفسه های کوچک و پایین به این معنی است که حتی کوچک‌ترین بچه‌ها می‌توانند اسباب‌بازی‌هایشان را پیدا کنند (و خودشان آن‌ها را کنار بگذارند) در حالی که همه چیز هنوز جای تمیزی دارد.

  • یک کمد قفسه ای

یک قفسه کمد

این استفاده هوشمندانه از قفسه های کمد به این معنی است که عروسک ها مکان مشخصی دارند (به نظر می رسد اسباب بازی ها در یک آپارتمان زندگی می کنند)، اما بچه ها می توانند آنها را به راحتی ببینند.

  • سبدی که به عنوان یک میز جلو مبلی کار می کند

سبدی که به عنوان یک میز قهوه کار می کند

این سطل بزرگ برای نگهداری اسباب بازی شبیه به یک دکور شیک است. بعلاوه، قطعاتی از این دست اغلب یک درب رویی دارند که در صورت لزوم بسته می شود تا داخل آن دیده نشود.

  • آویزان کردن لباس ها در کمد

محل نگهداری لباس های آویزان

همانطور که هر شاهزاده خانمی به شما خواهد گفت، لباس‌های شیک فوق‌العاده خاص هستند و لیاقت آن‌ها بیشتر از این است که با هم در یک سبد انداخته شوند. لباس‌ها در کمد آویزان می‌شوند در حالی که تاج‌ها، کفش‌ها و لوازم جانبی هر کدام جعبه مخصوص به خود را دارند.

  • سطل های کوچک روی زمین

پاک کردن سطل ها

سطل‌های شفاف پر از اسباب‌بازی‌های رنگارنگ همراه با کاغذ دیواری چشم‌نواز، همیشه ترکیبی برنده است. سطل های روی زمین به این معنی است که بچه های کوچک می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

  • جداکننده کشو برای اسباب بازی های کودک

جداکننده کشو برای اسباب بازی های کودک

جداکننده های کشوی ساده برای مرتب نگه داشتن پستانک و لوازم جانبی کودک در مهد کودک  و خانه شما به خوبی کار می کنند. همچنین زمانی که عجله دارید سریع پیدا می‌کنید.

  • نظم دهنده کابینت

پاک کردن سطل ها در کابینت

زیبایی استفاده از کابینت برای نگهداری اسباب بازی این است که می توانید درها را ببندید و فراموش کنید که آشفتگی وجود دارد. اما امیدواریم با وجود سطل های سازماندهی شده مانند این در داخل، آشفتگی زیادی برای پنهان کردن وجود نداشته باشد.

  • چرخ دستی برای عروسک ها

چرخ دستی برای عروسک ها

همانطور که هر والدینی می‌داند، بچه‌ها اسباب‌بازی‌های زیادی را به‌دنبال خود می‌گذارند که هرگز تنها به یک اتاق محدود نمی‌شود. استفاده از چرخ دستی برای عروسک ها یا اسباب بازی های دیگر یک راه آسان برای کمک به چرخش اسباب بازی ها از اتاقی به اتاق دیگر است تا روی زمین پراکنده نشوند.

  • سطل های برچسب دار

سطل های برچسب دار

برچسب زدن سطل ها نیازی به زمان یا تلاش زیادی ندارد. این سبدهای بافته شده زیبا با برچسب‌های ساده همه وسایل نقلیه را در یک مکان نگه می‌دارد (زیرا می‌دانید که بچه‌ها تعداد زیادی ماشین و کامیون اسباب‌بازی دارند).

  • سطل های پلاستیکی برای لگوها

سطل های پلاستیکی برای لگوها

لگوها بسیار سرگرم کننده هستند، اما درهم و برهم هستند و به راحتی می توان روی آنها قدم گذاشت. این کشوی عمیق بیرون می‌آید تا لگوهای مربوط به هم را در سطل‌های شفاف آشکار کند. به علاوه، زمانی که زمان تمیز کردن فرا می رسد، بسیار واضح است که چه چیزی به کجا می رود.

  • قفسه ای با سطل های نگهداری اسباب بازی

قفسه ای با سطل های نگهداری اسباب بازی

اسباب‌بازی‌هایی که روزانه استفاده می‌کنند می‌توانند در سطل‌هایی که در قفسه‌های کم بیرون کشیده می‌شوند، بروند. سپس لوازم هنری ویژه یا اسباب بازی هایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند در سطل های شفاف در یک قفسه بالاتر قرار می گیرند تا بدانید در صورت نیاز آنها را کجا پیدا کنید.

  • سطل های خالی برای اسباب بازی هایی که کاربرد زیادی دارند

سطل های خالی برای اسباب بازی هایی که کاربرد زیادی دارند

همه موارد مورد علاقه آنها دارای یک سطل زباله با برچسب واضح در این ایده ذخیره سازی اسباب بازی هستند. حتی اگر بچه ها هنوز نتوانند بخوانند، اگر چند اسباب بازی را در سطل زباله بگذارید، می دانند چه چیزی کجا می رود.

  • قفسه سیمی برای انبار اسباب بازی

قفسه کتاب انبار اسباب بازی

هرگز قدرت سبدهای سیمی را برای مرتب نگه داشتن اسباب بازی های بزرگتر دست کم نگیرید. همیشه ایده خوبی است که چند قفسه را برای اسباب‌بازی‌هایی که به نظر می‌رسد یک مکان مشخص ندارند، خالی بگذارید.

  • آشپزخانه اسباب بازی برای ذخیره سازی

بازی سازمان آشپزخانه

اجازه دهید آشپزخانه بازی به عنوان محل نگهداری اسباب بازی برای همه غذاهای بازی که روی زمین قرار می گیرند، تبدیل شود. فراموش نکنید که از فر برای نگهداری بیشتر استفاده کنید.

  • گوشه کمد

گوشه کمد

این کمد یه گوشه بازی رویایی است که به حقیقت پیوسته است. با این همه فضا برای استراحت به علاوه فضای ذخیره سازی خلاقانه فراوان (مانند قفسه ای که شبیه یک خانه است)، ممکن است کودک شما واقعاً دلش را بگیرد که اسباب بازی های خود را کنار بگذارد.

  • کابینت های ذخیره سازی رنگارنگ

کابینت های ذخیره سازی رنگارنگ

این ارتقاء رنگارنگ برای مرتب کردن اتاق بازی مناسب است. مکانی را برای همه آن اسباب بازی ها فراهم می کند تا دور از چشم زندگی کنند. هیچ چیز بهتر از بستن در روی دسته ای از آشغال ها نیست.

  • ذخیره سازی صنایع دستی کودکان

این میز با کشوهای داخلی برای تامین فضا چقدر هوشمند است؟ حتی اگر میز شما دارای کشو نیست، می توانید یک مجموعه کوچک از کشوهای پلاستیکی اضافه کنید تا همه آن مداد رنگی، نشانگر و قلم موها مرتب شوند.

  • سطل های برچسب دار

سطل های برچسب دار

این سطل‌های برچسب‌دار وسایل را تکان می‌دهند، زیرا به جای اینکه چه نوع اسباب‌بازی داخل آن قرار می‌گیرد، نام کودک را می‌نویسد، بنابراین هر بچه یک مکان مشخص برای وسایل خود دارد. به علاوه، می‌توانید زمان پاکسازی را به یک رقابت ساده تبدیل کنید.

  • سطل های کوچک اسباب بازی

سطل های کم اسباب بازی

اگر اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌شان را روی زمین نگه دارید، مجبور نخواهید بود که دائماً وسایل را پایین بکشید و فقط بعداً آن‌ها را کنار بگذارید. اسباب‌بازی‌های ظریف‌تر یا آن‌هایی که نیاز به نظارت دارند، می‌توانند در قفسه‌های بالاتر بنشینند.

  • قفسه کتاب داخلی

به نظر می رسد قفسه های کتاب داخلی فقط برای رمان نیستند. ترکیبی از کتاب‌های کودکان با طرح رنگین کمانی به‌علاوه سبدها و اسباب‌بازی‌های مستقل چیده شده است.

  • انبار اسباب بازی رنگارنگ

انبار اسباب بازی رنگارنگ

با تطبیق سبدهایی با رنگ پررنگ به قفسه، یک رنگ تک رنگ، پر جنب و جوش اضافه کنید. ترکیبی از سطل ها و قفسه ها برای انواع اسباب بازی ها به خوبی کار می کند.

  • دارای برچسب مرتب سازی

دارای برچسب ذخیره سازی

سطل‌هایی با برچسب‌های واضح به شما این امکان را می‌دهند که در واقع بتوانید با آن سیستم سازمانی که ایجاد کرده‌اید، پیش بروید. با سطل های پارچه ای، هرگز نیازی به دیدن هرج و مرج داخل آن نخواهید بود.

  • مرتب سازی عجیب و غریب اسباب بازی

انبار اسباب بازی وجود دارد، و سپس این خلاقیت شگفت انگیز وجود دارد. این با استفاده از قفسه بندی سفارشی و یک واحد قدیمی ساخته شده است. برای همه چیز یک جایی وجود دارد یا بهتر است بگویم یک اتاق.

  • محل نگهداری اسباب بازی کیفی، آویزانی

محل نگهداری اسباب بازی کیف کفش

کیف‌های آویزان (نگهدارنده اسباب بازی آویزانی) برای اسباب‌بازی‌های سبک‌تر به همان اندازه که برای ژاکت‌ها یا کفش‌ها مناسب هستند، کار می‌کنند. به علاوه، این کار فضای کف را برای سبدها یا اقلام بزرگتر خالی می کند.

  • فضای ذخیره سازی لگو را آماده کنید

فضای ذخیره سازی لگو را پاک کنید

با این سطل‌های ذخیره‌سازی لولایی شفاف، لگوها را از روی زمین بردارید تا پاهایتان را خراب نکنید. از آنجایی که رویه دارند، قابل انباشته شدن هستند. بسته های لولایی به جلوگیری از ریختن قطعات کوچک به بیرون کمک می کند.

  • قفسه کتاب با کابینت

قفسه کتاب با کابینت

دوست نداشتن قفسه های بالای کابینت های توکار سخت است. کتاب‌های رنگین کمانی و قطعات خاص قفسه‌ها را حالت می‌دهند، در حالی که سایر اسباب‌بازی‌ها را می‌توان دور از دید در کابینت‌ها قرار داد.

  • فضای ذخیره سازی داخلی Playroom

شاید کودک شما با دیدن اسباب بازی های خود در قاب تلویزیون، الهام بگیرد که صفحه را خاموش کند و بازی کند. از کتاب گرفته تا کامیون ها و دایناسورها، همه چیز جای خود را دارد.

  • انبار اسباب بازی با تم حیوانات

انبار اسباب بازی با تم حیوانات

اتاق بازی شما ممکن است شبیه جنگلی از اسباب بازی ها باشد و این چیز خوبی است. کاناپه و سطل کتاب ها برای خواندن آسان روی زمین قرار دارند.

  • محل نگهداری اسباب بازی، کیف آویز

محل نگهداری اسباب بازی کیف آویز

این ایده برای نگهداری اسباب بازی های آویزان بسیار هوشمندانه است. بچه‌ها می‌توانند بیشتر اسباب‌بازی‌هایشان را در داخل ببینند، و وقتی آماده بازی هستند، کل کیف پایین می‌آید. کیف های آویزان نیز فضای کف را آزاد می کنند.

  • یک اتاق اسباب بازی سازمان یافته

یک اتاق اسباب بازی سازمان یافته

این اتاق بازی زیبا به طرز باورنکردنی سازماندهی شده است اما همچنان سرگرم کننده است. اسباب‌بازی‌های بزرگ‌تر که استفاده زیادی می‌کنند در فضای باز هستند، در حالی که کتاب‌ها در قفسه‌های شناور هستند و اسباب‌بازی‌های کوچک‌تر در سطل‌های پارچه‌ای قرار می‌گیرند.

  • لباس های آویزان

لباس های آویزان

با این ایده آویزان زیبا به راحتی می توانید لباس ها را بگیرید و به راحتی کنار بگذارید. کتاب‌های کناری با استفاده از قفسه‌های هوشمندانه در جای خود ثابت می‌شوند.

  • انبار اسباب بازی پلاستیکی

انبار اسباب بازی اکریلیک

این قفسه پلاستیکی خیره کننده به شکل خانه برای نگهداری کتاب و اسباب بازی مناسب است. این یک لمس پر زرق و برق و غریب می‌افزاید و به رنگ‌های رنگین کمان اجازه می‌دهد تا ظاهر شوند.

  • فضای ذخیره سازی اتاق بازی

فضای ذخیره سازی اتاق بازی

به نظر می رسد که قفسه های کتاب صنعتی و سبدهای فراوان در واقع می توانند اسباب بازی ها را شیک جلوه دهند. برخی از اسباب بازی ها (مانند وودی) بخشی از دکور می شوند.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 100,000 تومان

امتیاز کاربران

نظم دهنده جوراب و لباس زیر مدل 7luxe01

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد جنس سایر توضیحات
40x30x10 سانتی‌متر پارچه دارای 20 محفظه

امتیاز کاربران

نظم دهنده کشو مدل AMAZON 3 مجموعه 3 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد جنس سایر توضیحات
24x15.5x6.5 سانتی‌متر پلاستیک مجموعه سه عددی دارای 6 محفظه

امتیاز کاربران

باکس نظم دهنده مدل MN کد 3622

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد امکانات ظاهری جنس سایر توضیحات
25x25x39 سانتی‌متر دسته اسپان تولید شده از جنس پارچه اسپان باند و میله فلزی/ ...

امتیاز کاربران

نظم دهنده کشو مدل sl202 بسته 3 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد جنس تعداد در
14x20x50 سانتی‌متر پارچه سه عدد

امتیاز کاربران

باکس لباس مدل تاشو

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد امکانات ظاهری جنس نحوه بسته شدن تعداد طبقات
41x25x26 سانتی‌متر دسته پارچه به صورت تاشو عدد یک
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 100,001 تا 200,000 تومان

امتیاز کاربران

باکس لباس مدل تاشو بسته 4 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد
41x25x26 سانتی‌متر

امتیاز کاربران

نظم دهنده کفش لیلیوم مدل 12 خانه بسته 2 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد
65x55x15 سانتی‌متر

امتیاز کاربران

ارگانایزر مدل ABCD مجموعه 4 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد جنس تعداد در
24x22.5x7 سانتی‌متر پلاستیک سه عدد

امتیاز کاربران

نظم دهنده کفش مدل تنظیمی کد T8 مجموعه 8 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد امکانات ظاهری جنس
26x10x7 سانتی‌متر کشو پلاستیک

امتیاز کاربران

باکس لباس مای هوم مدل دو پنجره بسته 2 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد
60x35x33 سانتی‌متر
محدوده قیمت 200,001 تا 400,000 تومان

امتیاز کاربران

باکس نظم دهنده لیلیوم مدل بقچه بسته 4 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد
60x38x32 سانتی‌متر

امتیاز کاربران

نظم دهنده آلاس مدل 12345 بسته 5 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد سایر توضیحات
38x30x11 سانتی‌متر سایز های اسمال(38x17x11 سانتیمتر 11 خانه) ,مدیو...

امتیاز کاربران

باکس لباس هومتکس مدل BXF2-H

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد امکانات ظاهری جنس نحوه بسته شدن تعداد در
65x40x33 سانتی‌متر در پارچه زیپی یک عدد
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

باکس نظم دهنده مدل storage مجموعه 3 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد جنس سایر توضیحات
30x20x10 سانتی‌متر چوب اندازه باکس بزرگ 20x29 با ارتفاع 10 سانتی‌متر ا...

امتیاز کاربران

نظم دهنده کفش باران کد 7001 بسته 10 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد امکانات ظاهری جنس نحوه بسته شدن تعداد در
25x10x7 سانتی‌متر تا شدن پی وی سی به صورت تاشو یک عدد
محدوده قیمت 400,001 تا 600,000 تومان

امتیاز کاربران

باکس لباس آلاس مدل پنجره دار سایز لارج بسته 3 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد
75x40x40 سانتی‌متر

امتیاز کاربران

باکس نظم دهنده ایکیا مدل DRÖNA کد 1044

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد
33x38x33 سانتی‌متر

امتیاز کاربران

باکس هومتکس مدل BXF3-G

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد امکانات ظاهری جنس نحوه بسته شدن تعداد در
71x42x36 سانتی‌متر در پارچه زیپی یک عدد
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

باکس لباس لیلیوم مدل 6 خانه بسته 4 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد
45x26x20 سانتی‌متر

امتیاز کاربران

ارگانایزر لباس لیلیوم مدل LARGE بسته 3 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد
75x40x40 سانتی‌متر
محدوده قیمت 600,001 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

کیسه وکیوم کد pe10 بسته 10 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد جنس سایر توضیحات
100*80 سانتی‌متر پلاستیک شامل 10 عدد در 4 سایز مختلف: اندازه 60*50 سانتی...

امتیاز کاربران

باکس لباس مدل J67-01

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد امکانات ظاهری جنس نحوه بسته شدن تعداد طبقات
50x40x33 سانتی‌متر در برزنت زیپ یک عدد
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کیسه وکیوم ایکیا کد H30130627 بسته 2عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد امکانات ظاهری جنس نحوه بسته شدن تعداد طبقات
67*100 سانتی‌متر در پلی‌استر زیپی پنج عدد
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ارگانایزر ممتاز پلاستیک مدل X3

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد جنس تعداد طبقات سایر توضیحات
49.5x39.5x69.5 سانتی‌متر پلاستیک سه عدد جنس محصول تماماً از پلاستیک پلی پروپیلن (PP) می...

امتیاز کاربران

باکس کفش کامل مدل مردانه کد 208 مجموعه 6 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد امکانات ظاهری جنس نحوه بسته شدن تعداد طبقات
37x21x13 سانتی‌متر در پلاستیک چفتی عدد یک
مشخصات بیشتر
منبع
thespruce

7 دیدگاه

  1. خانوما یک سوال برای نظم دهنده اسباب بازی کودک از سبدهای پارچه ای بگیرم یا پلاستیکی کدوم بهتره به نظرتون

  2. ایده برای جای اسباب بازی بچه ها فقط این باکس های پارچه ای خوبن نه میشکنن نه خطرناکن خیلی عالیه 😍

  3. سلام خانوما من واسه کمد اسباب بازی کودک از این قفسه های روی زمین که حداکثر دو یا سه طبقه ان میخوام سفارش بدم به نظرتون خوبن؟

  4. دوستان ی پیشنهاد عالی دارم برای ساخت نظم دهنده اسباب بازی حتما از پارچه های کتانی طرح دار با مثلا بندهای چرمی استفاده کنید هم شیک هستن هم کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا