آلات موسیقی

راهنمای خرید گیتار کلاسیک یاماها با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان

گیتار کلاسیک یاماها بی شک یکی از پرطرفدارترین سازهای جهان به شمار می آید. این گیتارها طرح ها و رنگ ها متفاوتی دارند و در موسیقی کلاسیک نیز دارای جایگاه ویژه ای می باشند. ملودی های زیبا و خاص این ساز موجب شده است که  تعداد زیاد از نوجوانان و جوانان از همان ابتدای جوانی به سمت این ساز خوش صدا روی بیاورند. از همین رو در بین سازهای کلاسیک، گیتار یاماها دارای جایگاه ویژه ای می باشد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین سه تار با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان

انواع گیتار یاماها

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که یاهاما نام یک برند ژاپنی می باشد که از ابتدا در حوزه بازسازی و تعمیر تجهیزات موسیقی فعالیت می نمود اما کم کم فعالیت خود را گسترش داد و با ارائه انواع سازهایی که به صورت دستی ساخته شده بودند، جایگاه خود را در بین مردم افزایش داد.

در حال حاضر در دنیای موسیقی مشاهده می نماییم که برترین پیانوها و گیتارهای کلاسیک توسط این برند تولید شده و به بازار عرضه می شوند. گیتار کلاسیک یاماها می تواند دارای انواع متفاوتی باشد که در زیر این موارد توضیح داده شده اند:

  • آکوستیک:

این نوع گیتارها دارای بدنه توخالی می باشند که می توانند صدای سیم ها را تقویت نمایند. این موارد دارای 6 سیم از جنس فلز هستند. عموما از این گیتار برای آهنگ های پاپ استفاده می شود.

  • گیتار الکتریک:

برعکس مدل قبلی، بدنه این گیتار توپر می باشد و از خود صدایی تولید نمی نمایند. لازم است تا شما این ساز را به یک آمپلی فایر متصل نمایید تا صداهای خوب و متنوعی تولید شود. عموما این ساز را یک ساز مستقل برای خود می دانند و روال یادگیری آن نیز متفاوت می باشد.

  • بیس:

این گیتارها دارای 6 سیم می باشند و صدای های بم  را به خوبی تولید می نمایند. برای اینکه بتوانید با گیتارهای فوق به خوبی کار کنید، بسیار مهم است که نحوه اجرای نت ها را به خود فرا بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین کاخن با معرفی مدل های باکیفیت و شیک

قیمت گیتار کلاسیک یاماها

قیمت گیتار کلاسیک یاماها در بازار متفاوت است و با توجه به ویژگی های آنان می تواند متغیر باشد. اولین فاکتوری که در قیمت گیتار یاماها تاثیر دارد، اندازه آن می باشد.در بازار می توانید 4 سایز مختلف 1/4 – 2/4 – 3/4- 4/4 را مشاهده نمایید. هر اندازه سایز گیتار شما افزایش یابد، قیمت آن نیز به همان اندازه بیشتر خواهد شد.

به صورت کلی از یک میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان در بازار می توانید هزینه برای خرید یک گیتار یاماها مشاهده نمایید.

مورد دیگری که در قیمت انواع گیتار یاماها تاثیر دارد، نوع بدنه آن است. چوب مورد استفاده برای ساخت می بایست دارای مقاومت خوبی باشد. عموما جهت ساخت از چوب هایی نظیر افرا، گردو یا صنوبر استفاده می شود.  به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که چوب انتخابی شما نباید دچار خوردگی یا پوسیدگی شود. بر این اساس قیمت گیتارهای مذکور بیش از 1 میلیون تومان خواهند بود.

مورد بعدی که قیمت گیتار کلاسیک را تحت تاثیر قرار می دهند، نوع سردسته ها و کلید های کوک می باشد. سردسته ها که همان جعبه کوک می باشند باید کاملا صاف و صیقلی باشند. لذا توصیه می شود تا در حین خرید دقت نمایید که دچار رنگ پریدگی و آسیب نباشند. همچنین کلید های کوک نیز می بایست دارای کیفیت خوبی باشند. یکی از توصیه های مهم در حین خرید گیتار کلاسیک یاماها این مورد می باشد که به جای توجه  به زیبایی و ظاهری کلیدها به نوع جنس کلیدها توجه داشته باشید. البته باید خاطرنشان نمود که برند یاماها هیچ وقت از کیفیت خود کم نمی کند.

قیمت گیتار کلاسیک

در خصوص قیمت گیتار کلاسیک نیز موارد متفاوتی دخیل می باشند که موجب می گردند قیمت گیتارهای مذکور تا 8-9 میلیون تومان نیز افزایش داشته باشند. برخی از این موارد در زیر لیست شده اند:

  • توجه به دسته: دسته گیتار شما باید کاملا صاف و بدون انحنا باشد. در این صورت می توانید مطمئن باشید که صدای ایجاد شده کاملا تمیز و بدون هرگونه نویز اضافی می باشد.
  • توجه به پاشنه گیتار: جایی که دسته به بدنه متصل می شود، به عنوان پاشنه شناخته می شود. این مورد باعث استحکام گیتار می شود از همین رو باید دقت نمایید که بخش مذکور دارای ترک خوردگی یا شکستگی نباشد.
  • فرت: این مورد در واقع موارد اضافی هستند که بر روی دسته قرار می گیرند و قیمت گیتار را بسیار تحت تاثیر قرار می دهند. مواردی که در گیتارهای یاماها مشاهده می شود اغلب از جنس فلز هستند. و به صورت کاملا موازی در کنار هم موجود هستند.

موارد دیگری همچون سوراخ صدا ساز، خرک، نوع تیغه و موارد دیگری نیز وجود دارند که در هنگام خرید گیتار کلاسیک یاماها باید به آن توجه نمود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید انواع تمپو با معرفی مدل های باکیفیت و زیبا 

گیتار یاماها ساخت کجاست

باید بدانید که گیتار کلاسیک یاماها ساخت یک شرکت چند ملیتی ژاپنی می باشد. امروزه این شرکت بزرگترین تولید کننده پیانو شناخته می شود و در زمینه های هنری حرف های زیادی برای گفتن دارد. نام این شرکت از نام بنیان گذار آن به نام توراکوسو یاماها برگرفته شده است.

در خصوص تاریخچه این شرکت باید در نظر داشته باشید که ابتدا شرکت فوق در سال 1851 در ژاپن تاسیس گردید تا انواع سازهای غربی را تولید نماید. برای اینکه این سازها تولید شوند تمام فعالان در کارخانه فوق به صورت تئوری از صفر با سازها و نحوه فعالیت آنان آشنا شدند تا بتوانند ایده های کاربردی برای تولید بهترین سازها را ارائه دهند.

امروزه فعالیت این شرکت بسیار گسترده است و در تولید انواع موتورسیکلت ها و … نیز فعالیت می نماید. برخی از لوازم ارائه شده توسط این برند عبارتند از:

  • تجهیزات صوتی
  • موتورسیکلت
  • لوازم خانگی
  • پیانو
  • گیتار کلاسیک
  • درام ها
  • کالاهای ورزشی و …

یکی از سوالات پرتکرار افرادی که به تازگی وارد دنیای موسیقی شده اند، این مورد می باشد که گیتار کلاسیک یاماها ساخت کجاست؟ در پاسخ باید بیان نمود که گیتار فوق توسط یک شرکت چندملیتی ساخته شده است که شعبه اصلی آن ابتدا در ژاپن تاسیس گردید و هم اکنون نیز مورد توجه جهانیان می باشد.

راهنمای خرید اینترنتی امروز در دسته بندی فرهنگ و هنر برای شما هنرمندان عزیز تهیه گردید تا شاید در زمان خرید آنلاین این محصول بتواند به شما کمک کند. از همراهی شما سپاسگذاریم.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 20,000,000 تومان

امتیاز کاربران

گیتار کلاسیک یاماها مدل C40

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع ساز اندازه جنس صفحه‌ی رویی جنس صفحه‌ی پشتی جنس صفحات کناری
گیتار کلاسیک 4/4 صنوبر (Spruce) مرانتی (Meranti) مرانتی (Meranti)
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

گیتار کلاسیک یاماها مدل C40 Black

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع ساز اندازه تعداد فرت‌ها تعداد سیم‌ها مقیاس
گیتار کلاسیک 4/4 18 شش عدد 650 میلی‌متر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

گیتار کلاسیک یاماها مدل CX40

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع ساز اندازه جنس صفحه‌ی رویی جنس صفحه‌ی پشتی جنس صفحات کناری
گیتار الکترو کلاسیک 4/4 صنوبر (Spruce) مرانتی (Meranti) مرانتی (Meranti)
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

گیتار یاماها مدل c40

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع ساز اندازه تعداد فرت‌ها تعداد سیم‌ها مقیاس
گیتار کلاسیک 4/4 18 شش عدد 650 میلی‌متر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

گیتار کلاسیک یاماها مدل C80

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع ساز اندازه جنس صفحه‌ی رویی جنس صفحه‌ی پشتی جنس صفحات کناری
گیتار کلاسیک 4/4 صنوبر (Spruce) ناتو (Nato) ناتو (Nato)
مشخصات بیشتر

2 دیدگاه

  1. خرید گیتار کلاسیک یاماها می‌تواند راهی عالی برای شروع مسیر موسیقی باشد. این گیتارها با کیفیت صدای بی‌نظیر و طراحی دقیق، برای یادگیری و تمرین بسیار مناسب هستند. همچنین، خرید گیتار کلاسیک یاماها از فروشگاه‌های معتبر توصیه می‌شود تا از اصالت و قابلیت‌های این برند برخوردار شوید.

    1. سلام دوست گرین لیست. چقدر عالی که از خریدتون راضی هستید. مرسی که تجربه‌ی خوب‌تون رو به دیگران پیشنهاد کردین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا