آلات موسیقی

۱۷ مدل کاخن ارزان، باکیفیت و شیک + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

راهنمای خرید کاخن

کاخن که یک ساز اسپانیایی می باشد که در دسته سازهای کوبه ای قرار می گیرد و افراد زیادی امروزه به سمت آن کشیده می شوند.

این ساز بسیار خوش صدا است. از لحاظ ظاهری نیز آن را به صورت مکعب مستطیل در نظر بگیرید که در بخش جلو و پشت آن فنرهای خاصی قرار دارند.

کاخن

کاخن در زبان اسپانیایی به معنای جعبه می باشد. صدای این ساز بسیار شبیه به زنگ است. عموما برای اینکه کاخن بر روی زمین قرار نگیرد، پایه های پلاستیکی به آن متصل می نمایند.

ضخامت چوب های کاخن نیز بین نیم تا هفتاد و پنج صدم اینچ است. به بخش جلویی کاخن، تاپا گفته می شود. امروزه برای ساخت کاخن ها از چوب های سه لایه بهره گرفته می شود.

ساز کاخن چیست

کاخن یک ساز کوبه ای می باشد که چند سالی است وارد کشور ایران شده است. این ساز صدای بمی دارد. هر اندازه سایز کاخن بزرگتر باشد، به همان اندازه صدای آن نیز بیشتر و بم تر خواهد بود.

باید در نظر داشته باشید که کاخن های مختلف از چوب های متنوعی تهیه می شوند که این مورد بر روی قیمت آنها نیز تاثیر دارد.

ساز کاخن

یکی از مواردی که در زمان خرید ساز کاخن باید در نظر داشته باشید نوع لبه و پایه آن می باشد. پایه های کاخن باید نرم باشند. به همین دلیل آنها را از پلاستیک یا لاستیک تهیه می نمایند.

البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که لبه های کاخن به هیچ وجه نمی بایست برنده باشند.

خرید کاخون

اگر قصد خرید یک کاخن خوب را دارید، لازم است تا ابتدا برند معتبری را انتخاب کنید. سپس بودجه خود را در نظر گرفته و از بین نمونه های موجود، گزینه هایی که ویژگی های مد نظر شما را دارند، انتخاب کنید.

در حال حاضر برخی از نمونه های موجود در بازار از چوب ام دی اف تهیه می شوند که قیمت بالایی دارند.

خرید کاخن ، در زمان خرید کاخن قطعا برندهای زیادی را در بازار مشاهده می نمایید. یکی از برندهای معتبر، ماینل است. این نوع کاخن می تواند فرکانس های کوتاهی ایجاد نماید که بسیار گوش نواز هستند.

داخل کاخن های ماینل از سیم های ظریف زیادی استفاده شده است. گفته می شود چوب های بکار رفته در آن نیز از نوع گردو یا ام دی اف هستند.

خرید کاخن ارزان

کاخن ها بر اساس ویژگی هایی که دارند، قیمت های متفاوتی نیز دارا می باشند. به صورت کلی توصیه می شود تا همواره از برندهای معتبر خریداری نمایید تا برای مدت زمان طولانی تری بدون مشکل کار کند.

کاخن های برندهایی چون نوتبک، ایمجه و اجل جزو گزینه های ارزان و خوب هستند.

کاخن یکی دیگر از ابزار های موسیقی می باشد که استفاده از آن آسان بوده اما نیاز به مهارت دارد. شما می توانید کاخن را به صورتی که نشسته اید بنوازید و انرژی زیادی نیز صرف آن نکنید.

با ضربه زدن به بخش جلویی و کناری کاخن صداهای خوب و دلنشینی ایجاد می شود که عموم افراد آن را می پسندند. خرید کاخن نیاز به مهارت و دانش دارد اما شما می توانید به کمک راهنمای خریدی که در ادامه ذکر شده است، بهترین مورد را انتخاب نمایید.

کاخون ، کاخن یک ساز کوبه ای است.از لحاظ قیمتی نیز، هزینه آن به نسبت سایر سایزهای مشابه بیشتر است. یکی از مواردی که در بحث قیمت تاثیرگذار است، جنس چوب است.

عموما مواردی که از چوب ام دی اف ساخته شوند، قیمت بالاتری دارند. البته توجه داشته باشید که بخش جلوی کاخن از چوب سه لا است.

از لحاظ ظاهری کاخن شبیه یک جعبه می باشد. اطراف این جعبه از چوبی با ضخامت 0.5 تا 0.7 اینچ پوشانده شده است. به بخش جلویی ساز تاپا گفته می شود. عموما برای این بخش از تخته سه لا استفاده می نمایند.

در برخی از انواع کاخون در کنارها و در برخی دیگر در بخش پشتی سوراخی وجود دارد که موجب می شود صدا از جعبه خارج شود.

امروزه برند های معتبری اقدام به ارائه و ساخت این ساز می نمایند که ماینل، اشلاک ورک و ال پی آمریکانا تنها چند نمونه از آنها هستند.

مشخصات کاخن خوب

اگر قصد خرید یک کاخن خوبی را دارید، لازم است تا ابتدا یک برند معتبر انتخاب کنید. سپس به اندازه و چوب مورد استفاده برای ساخت ساز دقت نمایید.

توجه داشته باشید هر اندازه چوب ساز کیفیت بهتری داشته باشد، به همان اندازه طول عمر بیشتری نیز دارد. یک کاخن خوب دارای پایه پلاستیکی یا لاستیکی است.

بهترین برند کاخن

یکی از برندهای معتبری که امروزه کاخن های خوبی به بازار عرضه می نماید، برند آلمانی اشلاک ورک است.

اگر بخش داخلی این ساز را بررسی نمایید، مشاهده خواهید نمود که سیم ها حالت مارپیچ دارند از همین رو صدای آنها کمی متفاوت است. این کاخن از چوب توس تولید می گردد.

کاخن انجل

انجل یکی از برند های تولید کننده کاخن می باشد. وزن این کاخن ها حدود 800 کیلوگرم می باشد.

در زمان خرید دقت نمایید که این ساز ها دارای قابلیت کوک کردن هستند و می توان نت های متفاوت را با آنها اجرا نمود. از این نوع کاخن برای تمام سبک های موسیقی استفاده می شود.

کاخن الگرو

برندهای متفاوتی در بازار وجود دارند که انواع کاخن ها را تولید می کنند. یکی از این برندها الگرو است. کاخن های این برند اغلب از چوب گردو تهیه می شوند.

البته در بخش جلویی کاخن از چوب های سه لایه استفاده می شود. باید در نظر داشته باشید که وزن کاخن های الگرو به نسبت زیاد است.

کاخن صورتی

کاخن ها در انواع رنگ ها و مدل ها در بازار وجود دارند. هر چند که ظاهر آنها یکسان است اما طراحی کاخن ها می تواند متفاوت باشد. اغلب بانوان به دنبال کاخن هایی می باشند که رنگارنگ هستند.

در بین موارد موجود در بازار کاخن های صورتی علاقه مندان بیشتری را به سمت خود جلب می نمایند. البته توصیه می شود تا در زمان خرید، با افراد آگاه مشورت نمایید.

عکس کاخن

بسیاری از افراد تنها بر اساس عکس، اقدام به خرید کاخن می کنند. اما باید در نظر داشته باشید که برای تهیه کاخن می بایست حتما ابعاد و اندازه آن را دقیقا از نزدیک بررسی نمایید تا هماهنگی آن با اعضای بدن مشخص شود.

در نظر داشته باشید که هر اندازه کاخن بزرگ تر باشد، صدای آن نیز بیشتر و بم تر می باشد.

آشنایی با انواع کاخن

امروزه انواع متفاوتی از کاخن ها با قیمت های مختلف در بازار وجود دارند. از همین رو در زمان خرید باید با این موارد آشنا باشید:

  • پرویی

بسیاری از افراد این نوع کاخن را همان جعبه های صندوقی می دانند. جالب است که بدانید در گذشته از این مورد آفریقایی ها برای ایجاد صدای بم استفاده می نمودند. این سازها فاقد سیم هستند اما در بخش پشتی آنها یک حفره وجود دارد.

  • فلامنکو

این نوع سازها در بخش پشتی صفحه جلویی خود دارای یکسری سیم می باشند. از همین رو زمانی که به آن ضربه وارد می نمایید، توانایی ایجاد صداهای مختلف را دارد. افرادی که به صورت حرفه ای در این حوزه کار می کنند از ساز مذکور استفاده می کنند.

  • اسنیر

اگر شما بخواهید با ساز مذکور یک صدای زنگ دار ایجاد نمایید، باید از نوع اسنیر بهره ببرید. در ساخت ساز فوق در پشت صفحه جلویی از وایرهای اسنیر استفاده شده است. بسیاری از افراد حرفه ای به آنها نام مدرن را نیز نسبت می دهند.

مشخصات کاخن خوب چیست؟

امروزه برندهای متفاوتی را می توانید در بازار مشاهده نمایید اما همواره بهترین مورد گزینه ای است که دارای ویژگی های زیر باشد:

    1. لبه ها به صورت منحنی و تراش خورده باشد.
    2. پایه های خوب و محکمی داشته باشد که از یک سو بر روی زمین لیز نخورد و از سوی دیگر توانایی تحمل وزن شخص را داشته باشد.
    3. دارای چوب خوب باشد که بتواند در برابر گرما و رطوبت دوام بیاورد.
    4. اگر از نوع سیمی استفاده می نمایید حتما به سراغ سازی بروید که دارای قابلیت رگلاژ نمودن داشته باشد زیرا در غیر این صورت امکان یکنواخت شدن صدا وجود دارد.

بررسی قیمت کاخن حرفه ای

همواره باید در نظر داشته باشید که کاخن حرفه ای کاخنی است که توسط اساتید حرفه ای و آشنا تولید شده است. از همین رو توصیه می گردد تا در زمان خرید به برند دقت نمایید.

در موارد حرفه ای که دارای قیمت بیش از 5 میلیون تومان نیز می باشند امکان تعویض سطح فوقانی کاخن وجود دارد. همچنین سیستم تولید صدای آن مدرن تر است و قادر می باشد تا صداهای مختلفی را تولید نماید که دارای گام های متفاوت می باشند.

 قیمت ساز کاخن چقدر است؟

امروزه با توجه به کاربردهایی که شما در ذهن دارید و با در نظر گرفتن نوع کاخن، می توان برای این ساز کوبه ای قیمت های متفاوتی را در بازار مشاهده نمود. ب

رای افرادی که در این ساز فعالیت خود را به تازگی آغاز نمودند، کاخن هایی با قیمت 1 میلیون تومان نیز وجود دارد اما در انواع سیم دار و مدرن، قیمت بیشتر شده و تا بالای 10 میلیون نیز ادامه دارد.

برخی از مدل های حرفه ای دارای سوئیچ می باشند که شما می توانید به کمک آنها صدا را زنگ دار نموده یا به حالت اولیه باز گردانید. عموما در کنسرت ها از این مورد استفاده می شود.

نکات مهم راهنمای خرید کاخن

برای خرید کاخن خوب و عالی لازم است تا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • به بدنه توجه نمایید

اگر ساز شما از جنس ام دی اف باشد، گزینه خوبی است زیرا می تواند وزن بدن را تحمل نماید. البته گوشه های کاخن نیز باید به گونه ای باشند که لبه های تیز نداشته باشند، در این صورت صداهای نرم تری ایجاد می شود.

  • به ابعاد دقت نمایید

اگر مایل هستید تا صدای ساز شما عمق بیشتری داشته و تاثیر گذار تر باشد، بهتر است از مدل هایی بهره ببرید که اندازه آنها بزرگ تر است. البته اغلب از این موارد افراد حرفه ای تر استفاده می نمایند.

  • پایه های کاخن مهم می باشند

ساز شما باید دارای پایه هایی باشد که یا از جنس پلاستیک و یا از جنس لاستیک هستند. زیرا این موارد بر روی سطوح نمی لغزند و به راحتی حرکت نمی نمایند.

  • کاور

برای اینکه بتوان این سازها را به خوبی حمل نمود لازم است تا آنها را به همراه کاور تهیه کرد. اگر کاور های شما ضد آب باشند، گزینه بهتری خواهند بود.

خرید کاخن ارزان خوب

اگر قصد خرید کاخن ارزان خوب دارید، بهتر است تا از مواردی استفاده نمایید که اندازه آنها کوچک تر است. وزن این نوع ساز ها کمتر از 5 کیلوگرم بوده و به راحتی می توانید آنها را به هر محلی حمل نمایید.

اگر ساز شما دارای قابلیت کوک شدن باشد عموما گران تر است. البته این مورد برای افراد حرفه ای بیشتر مد نظر است.

جمع بندی

کاخن یا کاخون یک ساز کوبه ای بسیار پرطرفدار می باشد. این مورد از لحاظ ظاهری شبیه جعبه است و با نواختن بر روی صفحه جلو آن صدا ایجاد می شود.

این ساز برای اولین بار در پرو ساخته شد و کم کم در کل جهان مورد استفاده قرار گرفت. بسیاری از افراد برای ایجاد ضربه بر روی آن از براش استفاده می نمایند. در این صورت فشاری به دست وارد نمی شود. این ساز اغلب برای نوازندگی درام مورد استفاده قرار می گیرد.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۱۷ مدل کاخن ارزان، باکیفیت و شیک + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 2,000,000 تومان

امتیاز کاربران

کاخن چیکا مدل 1010

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
48x31x31 سانتی‌متر 4 کیلوگرم

امتیاز کاربران

کاخن لیندی کد 10

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
55x40x40 سانتی‌متر 4.5 کیلوگرم

امتیاز کاربران

کاخن چیکا مدل 104

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
48x31x31 سانتی‌متر 4 کیلوگرم

امتیاز کاربران

کاخن چیکا مدل 108

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
48x31x31 سانتی‌متر 4 کیلوگرم

امتیاز کاربران

کاخن چیکا مدل 105

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
48x31x31 سانتی‌متر 4 کیلوگرم
محدوده قیمت 2,000,001 تا 5,000,000 تومان

امتیاز کاربران

کاخن فیدا مدل public

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
31x31x50 سانتی‌متر 4 کیلوگرم کاور ضربه گیر بسته بندی چهارسیم برای رگلاژ حلقه ی تشدید صدای باس زیپ چس...

امتیاز کاربران

کاخن فیدا مدل Euphonic کد 101

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
31x31x50 سانتی‌متر 4 کیلوگرم کاور ضدضربه و ضدآب چهارسیم برای رگلاژ حلقه ی تشدید صدای باس فوم نش...

امتیاز کاربران

کاخن فیدا مدل Euphonic کد 102

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
31x31x50 سانتی‌متر 4 کیلوگرم آچار کوک کاور ضدضربه و ضدآب کارتن و بسته بندی م... چهارسیم برای رگلاژ حلقه ی تشدید صدای باس فوم نش...

امتیاز کاربران

کاخن فیدا مدل Infinity کد 07

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
31x31x50 سانتی‌متر 4 کیلوگرم کاور ضدضربه و ضدآب بسته بندی شش سیم برای رگلاژ حلقه ی تشدید بیس فوم نشیمن نر...

امتیاز کاربران

کاخن رومبا کد RF101

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
47*30*30 سانتی‌متر 4 کیلوگرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا