آلات موسیقی

۲۵ مدل از انواع تمپو باکیفیت و زیبا + خرید اینترنتی

انواع تمپو

لازم است تا در نظر داشته باشید که تمپو یک ساز غیر ایرانی می باشد. عموما در آهنگ های ترکی و عربی از آن استفاده می شود.

بسیاری از نوازندگان معتقد هستند که این ساز برگرفته از تمبک است که کمی تغییر شکل داده شده است. تمپوها دارای بدنه فلزی می باشند و رویه آنها نیز از طلق ساخته شده است.

انواع تمپو ، تمپو هایی که امروزه در بازار وجود دارند، بر اساس جنسشان به دو دسته فلزی یا سفالی تقسیم می شوند. نمونه های سفالی به شرایط خاصی برای نگهداری نیاز دارند. اما نمونه های فلزی مقاومت و استحکام بالاتری دارند.

تمپوهای فلزی دارای صدای بم تری می باشند. معمولا برای رویه آنها از یک لایه پلاستیک یا طلق استفاده می شود.

تمپو چیست

تمپو یک ساز کوبه ای است که دارای طرفداران بسیاری است. صدای زیبا و نرم آن که می تواند در عین حال اثرگذار و قوی نیز باشد، باعث شده است که امروزه افراد زیادی به سمت این ساز کوبه ای روی بیاورند.

اما باید در نظر داشته باشید که قیمت تمپو می تواند تحت تاثیر فاکتورهای مختلف متفاوت باشد. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا در خصوص مشخصات و انواع تمپو های موجود در بازار صحبت نماییم.

خرید تمپو

اگر قصد خرید یک تمپو سفالی را دارید، باید در نظر داشته باشید که این گزینه های مقاومت پایین تری نسبت به گزینه های فلزی دارند.

بدنه این نوع تمپوها به صورت تخم مرغی بوده و صدای بهتری نیز می توانند تولید نمایند. همچنین باید توجه داشته باشید که قیمت این موارد نسبت به گزینه های فلزی کمتر می باشد.

قیمت تمپو

تمپو های موجود در بازار دارای انواع متفاوتی می باشند که بیشترین تفاوت آنها نیز به جنس آنان باز می گردد. به همین دلیل قیمت تمپوها با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.

عموما مواردی که فلزی می باشند، هزینه بیشتری نسبت به سایرین دارند. برای اینکه یک تمپو خوب خریداری نمایید، ابتدا بر روی پوسته کمی فشار دهید. در نظر داشته باشید که پوسته نباید خیلی فرو برود یا جمع شود.

قیمت تمپو ، تمپوها از حداقل قیمت 500 هزار تومان در بازار یافت می شوند که با توجه به ویژگی های آنان می توانند گران تر یا ارزان تر باشند.

اگر از گزینه های گران استفاده می نمایید، حتما دقت داشته باشید که شرایط نگهداری مناسبی را نیز برای آنها فراهم آورید. به طور مثال نمونه های فلزی را در محیط مرطوب قرار ندهید.

قیمت ضرب و تمپو

قیمت انواع تمپو امروزه در بازار بسیار متفاوت می باشد. در زمان خرید تمپو شما با ویژگی های متفاوتی روبرو می شوید که همین مورد ممکن است خرید را برای شما دشوار نماید.

امروزه می توان ضرب های مختلف را از قیمت حداقل پانصد هزار تومان را در بازار مشاهده نمود. فاکتور مهمی که در قیمت تاثیر گذار است، بحث جنس ساز است. افراد حرفه ای از انواع سفالی با طراحی بدنه بسیار زیبا استفاده می نمایند که هزینه آنها بیش از 1  میلیون تومان می باشد.

قیمت انواع تمپو

برای اینکه بتوانید یک تمپوی خوب برای خود تهیه کنید، لازم است تا ابتدا هدف خود را مشخص نمایید. افراد حرفه ای اغلب از نمونه های سفالی استفاده می نمایند زیرا صدای بهتری تولید می نمایند.

اما اگر دائما در سفر می باشید و مایلید تا تمپوی خود را با خود حمل کنید، بهتر است تا از گیزنه های فلزی بهره ببرید.

لیست قیمت تمپو

تمپو ها در سه دسته فلزی، سفالی و پلاستیکی تقسیم بندی می شوند. این بین نمونه های فلزی گران ترین و نمونه های پلاستیکی ارزان ترین می باشند.

قیمت نمونه های فلزی از حداقل 1 میلیون تومان آغاز می شود. کمترین قیمت برای نمونه های پلاستیکی نیز در حدود 500 هزار تومان می باشد. لازم است تا شما بر اساس کاربرد خود اقدام به خرید گزینه مناسب کنید.

قیمت تمپو ارزان

تمپوها در بازار دارای انواع گوناگونی می باشند. به همین دلیل قیمت آنها نیز با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. عموما گزینه های فلزی قیمت بالایی داشته و موارد پلاستیکی ارزان تر هستند.

لازم به ذکر است که گزینه های ارزان و بی کیفیت نمی توانند صداهای رسا و خوبی تولید نمایند که همین مورد گاها باعث می شود تا افراد انگیزه خود را از دست بدهند.

قیمت تمپو پلاستیکی

با کمی جستجو در بازار می توانید تمپوهای پلاستیکی را نیز مشاهده نمایید که قیمت پایین تری دارند. البته باید بیان نمود که این تمپوها وزن کمتری داشته و کیفیت صدایی خوبی نیز ندارند.

اغلب برای افرادی مبتدی، از این تمپوها استفاده می شود تا نحوه ضرب گرفتن را تمرین نموده و مهارت خود را افزایش دهند.

قیمت تمپو فلزی

تمپوهای فلزی با توجه به اینکه مقاومت و استحکام بالایی دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه برندهایی همچون پژواک یا مسترورک، بهترین نمونه تمپوها را به بازار عرضه می دارند.

قبل از اینکه اقدام به خرید تمپو نمایید، لازم است تا صدای آن و پژواک تولید شده را به خوبی بررسی نمایید.

قیمت تمپو سفالی

یکی از نمونه تمپوهای پرکاربرد، تمپوهای سفالی می باشد. این تمپوها همانگونه که از نام آنها نیز مشخص است از سفال تهیه شده اند.

برای اینکه گزینه خوب و کاربردی خرید کنید باید کاملا بدنه تمپو را چک کنید تا بیرون زدگی نداشته باشد. از سوی دیگر رویه تمپو باید کاملا صاف و یک دست باشد.

بررسی قیمت تمپو فلزی

تمپو فلزی با توجه به سایز و جنس آن می توان قیمت متفاوتی داشته باشد اما در بازار می تواند دارای حداقل قیمت 700- 800 هزار تومان را داشته باشد.

معمولا این ساز چون شبیه جام است، به عنوان یک ساز ایرانی ساخته نمی شود اما می توان از آن در موسیقی ایرانی استفاده نمود. در نظر داشته باشید که امکان نواختن در حالت ایستاده یا حرکت برای این ساز وجود دارد.

تمپو سفالی

یکی از موارد مهمی که برای نگهداری از تمپو های سفالی باید در نظر داشته باشید، این مورد است که آنها را در محیط هایی نگهداری نمایید که دمای هوا در آنجا متعادل است.

حرارت زیاد و تابش مستقیم خورشید به تمپو موجب می شود تا صدای آن تغییر نماید. هوای سرد نیز می تواند به تمپو آسیب وارد نماید.

نواختن تمپو

نواختن تمپو دارای آداب خاصی است. اغلب افراد این مورد را به زیر بغل زده و پای خود را ستون تمپو می نمایند.

اما گروهی دیگر نیز وجود دارند که تمپوها را بین دو زانوی خود قرار داده و می نوازند. گزینه اول مرسوم تر است و قدمت بیشتری دارد.

انواع تمپو کدامند

به این ساز گاها داربوکا نیز گفته می شود که دارای سه مدل سفالی، فلزی و پلاستیکی است. در بین این موارد گزینه سفالی دارای کاربرد بیشتری است و قیمت آن نیز بالا تر است. در زیر هر کدام از این سه مدل شرح داده شده اند:

  • سفالی

در این نوع ساز بدنه از سفال ساخته شده است. در خصوص شکل ظاهری آن نیز باید در نظر داشته باشید که همانند یک تخم مرغ می باشد که محفظه آن با پوست یا سریش پوشانده شده است.

البته گاها برای آنکه صدای بهتری داشته باشد، سر آن را با یک طناب به صورت هفت و هشت محکم می نمایند. باید در نظر داشت که این موارد سبک بوده و دارای صدای بهتری نیز هستند.

  • فلزی

برای ساخت این نوع تمپوها همانگونه که از نام آن مشخص می باشد باید از فلز استفاده شود. از همین رو بدنه آن را از استیل یا آلومینیوم می سازند و برای دهانه آن نیز از طلق بهره می برند. در برخی موارد نیز که از پوست برای دهانه استفاده می شود، آن را به کمک پیچ به بدنه محکم می نمایند.

  • پلاستیکی

در نوع سوم شما تمپوهایی را مشاهده می نمایید که بدنه آنها از پلاستیک ساخته شده است. اگر جزء دسته مبتدی می باشید یا اگر که قرار است برای کودک خود این مورد را تهیه نمایید، می بایست به سراغ موارد پلاستیکی بروید.

طبیعتا این موارد کمتر دچار شکستگی می شوند و دارای وزن به مراتب کمتری نیز هستند.

مشخصات تمپو خوب

از ساز تمپو اغلب در استان های جنوبی استفاده می شود. برخی از تمپو ها فلزی می باشند. آنها می توانند از آلومینیوم یا فولاد تهیه شوند. رویه این تمپو ها را از طلق یا پلاستیک تهیه می نمایند.

باید در نظر داشته باشید که تمپو ها دارای یک محفظه صوتی کوچک می باشند که صدا از آن خارج می شود.

مشخصات تمپو خوب چیست؟ برای اینکه بتوانید یک ساز تمپو خوب تهیه نمایید لازم است تا موارد متفاوتی را در نظر داشته باشید که برخی از آنها در زیر لیست شده اند:

  • توجه به نوع پوست

پوست تمپوی شما نباید به هیچ وجه دارای سوراخ و پارگی باشد. از سوی دیگر باید پوست به خوبی بر روی دهانه سفت گردد. در این وضعیت اگر انگشت خود را کمی بر روی پوست فشار دهید، تنها مقدار اندکی باید به داخل فرو برود.

  • نوع استفاده

لازم است تا قبل از خرید حتما کاربرد خود را مشخص نمایید. در بازار قیمت تمپو پلاستیکی از سایرین کمتر می باشد و حمل و نقل نمودن آن نیز آسان تر است اما این مورد برای افراد مبتدی پیشنهاد می گردد.

طبیعتا در موارد حرفه ای تر باید از گزینه هایی استفاده نمایید که دارای پوست بوده و از سفال تهیه شده اند.

  • نوع جنس

همانگونه که در بالا نیز بیان شد سه مدل سفالی، فلزی و پلاستیکی جزء موارد پرکاربرد می باشند. این بین گزینه هایی که دهانه آنها با پوست پوشانده شده است گزینه بهتری است زیرا صدای نرم تری را می تواند تحمل نماید.

  • توجه به قیمت

طبیعتا مواردی که دارای قیمت بالاتری می باشند، کیفیت بهتری نیز ارائه می دهند. از همین رو تمپو هایی که از پوست طبیعی استفاده می نمایند و بدنه شیک تری دارند، انتخاب بهتری نیز خواهند بود.

ساخت تمپو در خانه

برخی از افراد که به تمپو علاقه دارند، آن را در خانه تهیه می نمایند. راحت ترین روش برای تهیه یک تمپو در منزل بکارگیری خاک کوزه گری و پوسته طلقی می باشد. در این صورت هزینه تمام شده نیز بسیار کم است.

در زمان فرم دهی به بدنه باید بسیار دقت نمایید که بر روی آن هیچ برآمدگی یا تورفتگی وجود نداشته باشد.

روش های نگهداری از تمپو

پس از اینه اقدام به خرید تمپوی مناسب نمودید، لازم است تا حفظ و نگهداری آن کوشا باشید، از همین رو توصیه می گردد تا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • ممکن است در حین خرید از سازهای فلزی استفاده نمایید. این ساز ها در معرض زنگ زدگی قرار دارند لذا باید تلاش کنید که محیط نگهداری آنها فاقد رطوبت باشد. از همین رو یکسری کیسه های رطوبت گیر وجود دارد که می توانید از آنها در زمان نگهداری بهره ببرید.
  • هیچ وقت ساز خود را در ارتفاع قرار ندهید. زیرا در صورتیکه ساز سقوط نماید و دچار شکستگی و ترک شود، دیگر نمی تواند صدای روز اول خود را تولید نماید.
  • همچنین باید دقت داشته باشید که دمای زیاد یا کم می تواند بر روی صدای این ساز تاثیر بگذارد. از همین رو توصیه می شود تا ساز خود را به صورت مستقیم در برابر نور خورشید قرار ندهید. این مورد در ساز هایی که دارای پوشش طلقی هستند از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

همواره در زمان خرید تمپو با قیمت های متفاوتی روبرو می شوید، جنس و سایز ساز شما می تواند در پوسه خرید تاثیر داشته باشد. هر اندازه تمپوی شما بزرگتر باشد دارای قیمت بیشتری نیز خواهد بود.

طبیعتا موارد بزرگ تر دارای وزن بیشتری نیز هستند. در خرید ساز های بزرگ به این نکته نیز دقت نمایید که بدنه باید قوی باشد.

عموما در هنگام نواختن شما می توانید سازها را در زیربغل یا بر روی زمین قرار دهید از همین رو توصیه می شود مواردی را انتخاب کنید که حمل و نقل نمودن آنها آسان باشد.

همراهان عزیز راهنمای خرید آنلاین تمپو در دسته بندی لوازم فرهنگ و هنر برای شما هنرمندان عزیز آماده گردید تا خرید آنلاین موفق و آگاهانه داشته باشید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۵ مدل از انواع تمپو باکیفیت و زیبا + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تمپو مدل GLX کد 02

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
40x20x20 سانتی‌متر 700 کیلوگرم

امتیاز کاربران

تمپو مدل BMY کد 03

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
20x20x40 سانتی‌متر 1 کیلوگرم

امتیاز کاربران

تمپو مدل BMY کد 01

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه
20x20x40 سانتی‌متر 500 کیلوگرم تلقی ساز آلن خور می باشد و قابلیت کوک و تعویض دارد

امتیاز کاربران

تمپو مدل BMY کد 02

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
20x20x40 سانتی‌متر 1 کیلوگرم

امتیاز کاربران

تمپو مدل سنتی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
19x19x31 سانتی‌متر 1.67 کیلوگرم
محدوده قیمت 1,000,001 تا 2,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تمپو پژواک کد G1

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه
29x29x42 سانتی‌متر 1.80 کیلوگرم همراه با سافت کیس ابر دار می باشد

امتیاز کاربران

تمپو پژواک کد 7

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ویژگی‌ها
42x29x29 سانتی‌متر 3 کیلوگرم دهانه بزرگ 7 پیچ به همراه کاور

امتیاز کاربران

ضرب بوشهری کد 039

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه
55x40x40 سانتی‌متر 2.800 کیلوگرم همراه با سافت کیس ارائه می گردد
محدوده قیمت 2,000,001 تا 4,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تمپو وی دی مدل 1975

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ویژگی‌ها
42x30x30 سانتی‌متر 2000 کیلوگرم طلق با کیفیت 8 پیچ

امتیاز کاربران

تمپو وطن مدل 3029SY

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ویژگی‌ها
30 سانتی‌متر 2 کیلوگرم کاور و اچار الن

امتیاز کاربران

تمپو پژواک مدل سه لبه کد 03

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
45x30x30 سانتی‌متر 5 کیلوگرم کاور برند : پژواک جنس بدنه : چدن جنس پوست : طلقی قاب...

امتیاز کاربران

تمپو پژواک مدل سه لبه کد 02

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
45x30x30 سانتی‌متر 5 کیلوگرم کاور برند : پژواک جنس بدنه : چدن جنس پوست : طلقی قاب...

امتیاز کاربران

تمپو وی دی کد 5

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه
42x30x30 سانتی‌متر 2 کیلوگرم کاور
محدوده قیمت 4,000,001 تا 10,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تمپو مدل پژواک کد 1 به همراه پایه و ضرب

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
90x65x35 سانتی‌متر 12 کیلوگرم

امتیاز کاربران

تمپو وطن مدل 3028S

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ویژگی‌ها
30 سانتی‌متر 2 کیلوگرم اچار کاور

امتیاز کاربران

تمپو وی دی کد 01

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
27x22x43 سانتی‌متر 4 کیلوگرم

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا