آلات موسیقی

۲۵ مدل هنگ درام باکیفیت و خوش صدا + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

راهنمای خرید هنگ درام

هنگ درام یکی از وسایل موسیقی است که بین ایرانیان قدمت زیادی ندارد. گروهی از افراد تصور می نمایند که نواختن با این وسیله آسان است اما در واقع اینگونه نمی باشد.

باید در نظر داشته باشید که این ساز به هیچ وجه ارزان نیست. نمونه های با کیفیت آن قیمت نسبتا بالایی دارند.

هنگ درام چیست ؟

هنگ درام یا هندپن در واقع یک نوع ساز کوبه ای محسوب می شود که بسیار خوش صدا نیز می باشد. صدای تولید شده توسط این ساز به وسیله ارتعاشات به وجود آمده در بدنه آن تولید می گردد.

شما با کشیدن دست، ایجاد ضربه یا مالش دادن ساز می توانید صداهای مختلفی را ایجاد نمایید. در این مقاله قصد داریم تا یک راهنمای خرید هنگ درام ارزان را در اختیارتان قرار دهیم.

انواع هنگ درام

هنگ درام از جدیدترین سازهای کوبه ای است که توجه بسیاری از هنرمندان را به خود جلب کرده است. از آنجا که این محصول، دست ساز بوده در مقایسه با سازهای غیر کوبه ای یا کوبه ای دیگر قیمت بالاتری هم دارد.

هنگ درام دارای برندهای مختلفی نظیر: یتا درام، آرشا پنتام، لوناپن، ایران هنگ درام، هما، وندا، اوناما و… است.

هنگ درام آرشا

برای تهیه هنگ درام لازم است تا به صدای آن بسیار دقت داشته باشید. گام ها و ظرفیت ملودی ها هنگام نواختن مشخص می شوند. از همین رو توصیه می شود تا برای خرید یک هنگ درام به نت ها بسیار توجه کنید.

به عنوان یک نوازنده دقت نمایید که نت های بالا و پایین، هر دو به کمک هنگ درام به خوبی اجرا شوند.

هنگ درام گیفت

هنگ درام گیفت، یکی از بهترین و پیشرفته ترین سازهای دست ساز در بازار بوده که سطح کیفی آن بسیار بالاست.

این ساز کوبه ای می تواند گزینه پیشنهادی بسیار خوبی برای نوازندگان مبتدی یا حرفه ای به شمار رود. این ساز دارای 12 نت بوده و به همین خاطر است که گستره صوتی بیشتری را تحت پوشش خود دارد.

خرید ساز هنگ

ساز هنگ نوعی ساز کوبه ای بوده که در طبقه خود­صداها قرار گرفته است. این ساز از فولاد ضد زنگ ساخته شده و دارای کیفیت صدایی بسیار بالایی است.

استفاده از این ساز کوبه ای برای علاقه مندان به موسیقی می تواند تجربه بسیار هیجان انگیزی باشد. قبل از خرید ساز هنگ نکات مهمی وجود داشته که باید مورد بررسی قرار گیرند.

خرید هنگ درام

یکی از نکاتی که برای خرید هنگ درام باید به آن دقت نمایید، تعداد نت هایی می باشد که می تواند ساپورت نماید. دایره هایی که بر روی هنگ درام وجود دارند، تعداد نت ها را مشخص می نمایند.

البته گفتنی است که دایره وسطی دینگ نام دارد.  عموما هنگ درام های موجود در بازار دارای 8 نت می باشند.

خرید هنگ ­درام ، خرید هنگ درام از مهمترین مواردی بوده که ذهن بسیاری از خریداران را به خود مشغول کرده است.

یک سری عوامل مهمی وجود داشته که با در نظر گرفتن آنها می توانید بهترین خرید را انجام دهید. ابعاد، وزن، جنس بدنه ساز، انتخاب نوع گام ها و قیمت هنگ درام جزو مهمترین مواردی بوده که بر انتخاب شما تاثیر می گذارند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید انواع تمپو

لیست قیمت هنگ درام

قیمت هنگ درام در مقایسه با بعضی سازهای دیگر، بیشتر بوده و طرفداران زیادی دارد. این ساز کوبه ای تولید کننده زیادی نداشته و مراحل ساخت آن بسیار دشوار است.

به همین دلیل نیاز است به هنگام خرید هنگ درام به یک سری نکات مهم توجه نمایید تا ساز بی کیفیت با قیمت بسیار بالا به شما نفروشند.

قیمت هنگ درام

هنگ درام ها دارای قیمت های متفاوتی هستند. اما حداقل قیمتی که شما برای این سازها در بازار مشاهده می نمایید، در حدود 2 میلیون تومان است.

هر چه تعداد نت های یک هنگ درام بیشتر باشد، به همان اندازه قیمت آن نیز بیشتر است. گران ترین هنگ درام 9 نت و یک دینگ دارد.

قیمت هنگ درام ارزان

هنگ درام، نوعی ساز دست ساز بوده که به دلیل آلیاژ به کار رفته در آن، قیمت های متفاوتی دارد. این ساز کوبه ای با صدای خاصی که داشته جای خود را در دل هنرمندان باز کرده است.

شما می توانید مناسب ترین و ارزان ترین هنگ درام را از فروشگاه های معتبر سراسر کشور به صورت اینترنتی یا حضوری خریداری نمایید.

ارزانترین هنگ درام

ارزانترین هنگ درام را می توان در بازار با جستجوی دقیق و مطالعه نظرات خریداران قبلی پیدا کرد.

با توجه به بررسی هایی که انجام دادیم می توان مدل های مختلف هنگ درام آرشا را جز بهترین و مقرون به صرفه ترین های بازار نام برد، این برند ساخت ایران می باشد و از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار است.

بهترین مدل هنگ درام

خرید بهترین مدل هنگ درام به کاربرد شما وابسته می باشد. به طور مثال اگر در ابتدای کار قرار دارید می توانید گزینه هایی را برگزینید که دارای 7 نت می باشند.

در این صورت تداخل صدایی کمتری وجود دارد و راحت تر می توانید پیشرفت نمایید. البته در این صورت حس کمتری به شنونده منتقل می شود.

بهترین برند هنگ درام

تعداد زیادی از بهترین برند هنگ درام در بازار وجود دارد که هر کدام صدا و سبک خاص خود را دارند.

برخی از معروف ترین برندها عبارتند از PANArt، Saraz، Halo، Ayasa و Rav Vast. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که اغلب مدلهای معروف دست ساز هستند و می توانند کیفیت و صدا را حتی در یک برند مشابه داشته باشند. همیشه ایده خوبی است که قبل از خرید تحقیق کنید و نظرات خریداران قبلی را بخوانید.

هنگ درام چیست

هنگ درام یک ساز جدید است که از سال 2001 معرفی شد و مورد استفاده قرار گرفت. این ساز از تعدادی دایره فرو رفته و برجسته تشکیل شده است که با زدن بر روی آنها می توان صداها و نت های متفاوتی را ایجاد نمود.

هر اندازه تعداد دایره ها بیشتر باشد، نت های بیشتری ساپورت می شود. اغلب افراد حرفه ای از هنگ درام هایی با دایره های زیاد استفاده می نمایند.

نکات مهم و تاثیرگذار در خرید و قیمت هنگ درام

هنگ درام از دو بخش فلزی تشکیل شده است که شبیه به بشقاب بوده و به راحتی به یکدیگر متصل شده اند. اگر در آغاز فعالیت قرار دارید می توانید از نکات بیان شده در این مقاله استفاده نموده و بهترین ساز را خریداری کنید.

  • هنگ درامی را پیدا کنید که به خوبی ساخته شده باشد

قبل از بررسی ویژگی های مختلف، باید ابزاری را پیدا کنیم که به درستی ساخته و کوک شده باشد. این اولین قدم ما است.

زیرا اگر هنگ درام شما به درستی ساخته یا تنظیم نشده باشد، مهارت زیاد تفاوت چندانی در کیفیت ساز شما ایجاد نخواهد کرد.

به طور معمول، هر هندپن باید با هارمونیک های اکتاو و مرکب پنجم تنظیم شده روی هر نت سازگار باشد. همچنین باید به اندازه کافی پایدار باشد تا در برابر نیروی ایجاد شده توسط نوازنده مقاومت کند.

در زیر چند راه وجود دارد که می توانید بفهمید که آیا یک هنگ درام با کیفیت است یا خیر:

  1. ویدیوهای آنلاین را تماشا کنید تا کیفیت و آهنگ تولید شده را بتوانید بررسی کنید.
  2. به دنبال نظرات سایر افراد و مشتریان باشید
  3. در انجمن های تخصصی بررسی نمایید تا گزینه ای مناسب را بیابید

به صورت کلی برای اینکه یک گزینه خوب را خریداری نمایید لازم است تا با افراد آگاه مشورت کنید.

  • اندازه مناسب برای هنگ درام انتخاب کنید

اکنون که هنگ درام با کیفیت بالا پیدا کرده‌ایم، باید تصمیم بگیریم که اندازه مناسب ما چه میزان می باشد. از آنجایی که اندازه این ساز کروماتیک و یکسان نیست (مثل پیانو)، انتخاب یک گزینه مناسب تصمیم بسیار مهم و شخصی است.

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که این ساز از لحاظ اندازه در سه سایز مختلف می باشد.

مقیاس اصلی

این مقیاس ها در هنگ درام ها بدون شک بیشترین استفاده را در موسیقی غربی دارند. مقیاس اصلی اغلب به عنوان صدای شاد، روشن یا نشاط آور شناخته می شود.

موسیقی هایی که با این مقیاس تولید شده اند عبارتند از: ( SaByeD ) – ( دروازه طلایی ) – ( اگزالیس ).

مقیاس های طبیعی

در طرف مقابل استاندارد و طبیعی وجود دارد. هنگ درام های طبیعی اغلب صدایی خشن، غم انگیز یا مرموز دارند.

از جمله موسیقی های معروف در این مقیاس عبارتند از: ( کرد ) – ( سلتیک مینور ) – ( انتگرال ).

مقیاس های عجیب و نامتعارف

اگر یک هنگ درام در دسته های بالا جای نگیرد، به احتمال زیاد در دسته ای قرار می گیرد که ما آن را ترازوهای «عجیب» می نامم.

این دسته‌ها بر اساس هارمونی‌های ماژور/مینور رایج‌ترین گزینه ها در موسیقی عامه‌پسند نیستند، بلکه اغلب از حالت‌ها یا مقیاس مینور هارمونیک مشتق می‌شوند.

در این رنج نیز موسیقی هایی خاصی به گوش می رسند که عبارتند از: ( حجاز ) – ( اونولئو ).

  • فولاد مد نظر خود را برای هنگ درام انتخاب کنید

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد اکنون می توانیم نوع استیل هنگ درام را انتخاب کنیم. درست مانند نحوه ساخت گیتارهای مختلف که از چوب های گوناگون تولید می شوند، هندپن ها نیز می توانند از فولادهای مختلف ساخته شوند.

هر نوع فولاد ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

در ادامه انواع هنگ درام ها بر اساس فولاد ذکر شده است:

فولاد نیترید شده

فولاد نیترید شده فولادی است که تحت یک فرآیند عملیات حرارتی قرار گرفته است که می تواند در برابر زنگ زدگی مقاومت نماید، از تغییر رنگ جلوگیری نموده و پایداری خوبی از خود نشان دهد.

فولاد نیترید شده به دلیل کیفیت عالی در برابر ضربه واضح شناخته شده است که می تواند برای نوازندگان پرکاشن مفید تر باشد.

فولاد خام

فولاد خام در ساخت هنگ درام همانگونه که از نام آن نیز مشخص است، خام می باشد.

در حالی که اکثر ظرف‌های فولادی خام هنوز در ساخت خود فرآیند گرمایی را پشت سر می‌گذارند، اما مانند نمونه‌های فولادی نیترید شده خود رفتاری مشابه ندارند.

سازهای فولادی خام اغلب نسبت به سازهای فولادی نیترید شده کمی کمتر صدای خشک دارند، اما ممکن است کمی بیشتر در معرض خوردگی قرار گیرند.

فولاد ضد زنگ

در نهایت، ما فولاد ضد زنگ  را داریم. قیمت هنگ درام با فولاد ضد زنگ کم نمی باشد. در بین گزینه های بالا این مورد در برابر خوردگی مقاوم ترین است و با رنگ متمایز طلایی تا برنزی مشخص می شود.

سازهای فولادی ضد زنگ به دلیل داشتن استحکام زیاد و غنی به همراه صدای گرم طبیعی شناخته شده هستند.

در بین این موارد نمی توان گزینه ای را به عنوان برنده اعلام نمود. هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاص خود می باشند. از همین رو نیاز است تا افراد بر اساس نیاز خود اقدام به خرید نمایند.

  • در زمان خرید هنگ درام لازم است تا تعداد نت های خود را انتخاب نمایید

از دیگر موارد مهم خرید هنگ درام این است که تعداد نت های خود را مشخص نمایید. باید در نظر داشت که این مورد تاثیر مستقیمی بر روی قیمت دارد.

هر اندازه تعداد نت های ساز شما کمتر باشد، قیمت نیز به مراتب ارزان تر می باشد. البته در نظر داشته باشید، وقتی بیان می شود هنگ درام دارای 8 نت می باشد، به این معنا است که 7 نت اصلی به همراه یک دینگ را دارا است.

در واقع دینگ نتی است که به صورت گنبدی شکل در بخش بالایی ساز وجود دارد.

جمع بندی

به صورت کلی موارد زیادی وجود دارد که در زمان خرید ساز باید در نظر داشته باشید اما در این مقاله تلاش شد تا برخی از مهمترین موارد خدمتتان شرح داده شود تا به کمک آنها بتوانید یک خرید آگاهانه داشته باشید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۵ مدل هنگ درام باکیفیت و خوش صدا + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 5,000,000 تومان

امتیاز کاربران

هنگ درام مدل هفت رنگ آرشا

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
52x52x36 سانتی‌متر 3.5 کیلوگرم کاور جنس : فولاد ضد زنگ اقلام همراه : کاور تعداد نت:...

امتیاز کاربران

هنگ درام مدل تیتانیوم کد 2

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه
58x58x32 سانتی‌متر 5 کیلوگرم کاور

امتیاز کاربران

هنگ درام آرشا مدل Nitrided

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
58x58x38 سانتی‌متر 4 کیلوگرم کاور ضد ضربه صدای عالی ، کوک دقیق ، مورد تایید اساتید

امتیاز کاربران

هنگ درام آرشا کد 2000

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه
58x58x32 سانتی‌متر 3500 کیلوگرم سافت کیس

امتیاز کاربران

هنگ درام آرشا مدل تیتانیوم Z

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه
65x65x35 سانتی‌متر 3 کیلوگرم به همراه کاور اورجینال می باشد
محدوده قیمت 5,000,001 تا 15,000,000 تومان

امتیاز کاربران

هنگ درام مدل هفت رنگ آرشا

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
65x65x35 سانتی‌متر 4 کیلوگرم کاور ابردار دست ساز تزریق رنگ خفت رنگ صدای عالی کوک دقیق

امتیاز کاربران

هنگ درام مدل تیتانیوم هفت رنگ مات

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه
58x58x33 سانتی‌متر 3000 کیلوگرم یک کیس ضد آب

امتیاز کاربران

هنگ درام مدل NT58 2020

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ویژگی‌ها
58x58x32 سانتی‌متر 3.5 کیلوگرم کوک هنگ درام Dkurd یا رمینور سافت کیس کوله دار

امتیاز کاربران

هنگ درام پرنسا پن مدل استنلس

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
58x58x32 سانتی‌متر 3.5 کیلوگرم سافت کیس ساستین بالا، سوپرتاچ

امتیاز کاربران

هنگ درام مدل nt58 2020

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ویژگی‌ها
58x58x32 سانتی‌متر 3.5 کیلوگرم کوک هنگ درام Dkurd یا رمینور
محدوده قیمت 15,000,001 تا 30,000,000 تومان

امتیاز کاربران

هنگ درام ملودینگ مدل D101

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
53x53x40 سانتی‌متر 5.5 کیلوگرم سافت کیس - روغن نگهدارنده - دستمال مخصوص- گردنب... ماندگاری تیون بالا نت های کاملا ژوست مقاومت بال...

امتیاز کاربران

تانک درام متال ساندز مدل Zenko Pygmy

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ویژگی‌ها
13 × 32 سانتی‌متر 2.8 کیلوگرم - دست‌ساز و ساخته کشور فرانسه - قابلیت اجرای گا...

امتیاز کاربران

هنگ درام پرنسا پن مدل اورانوس

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
58x58x32 سانتی‌متر 4 کیلوگرم سافت کیس اورجینال کیت مراقب از هنگ درام ( روغن ... سوپر تاچ بدون جای چکش بالاترین درصد نیتراسیون

امتیاز کاربران

هنگ درام پرنسا پن مدل Ember

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه ویژگی‌ها
58x58x32 سانتی‌متر 3.5 کیلوگرم سافت کیس اورجینال کیت مراقب از هنگ درام ( روغن ... سوپر تاچ بدون جای چکش

امتیاز کاربران

هنگ درام مدل ابر و باد

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن اقلام همراه
57x57x26 سانتی‌متر 3.5 کیلوگرم سافت کیس اورجینال کاور ضد آب ( باران ) کیت مراق...

16 دیدگاه

    1. سلام دوست عزیز، برای شروع بهترین حالت این است که با استاد خود مشورت کنید تا با توجه به شرایط فعلی شما بهترین گزینه را معرفی کند.
      در هر صورت یک سری عوامل مهمی وجود دارند که با در نظر گرفتن آنها می توانید بهترین خرید را انجام دهید. ابعاد، وزن، جنس بدنه ساز، انتخاب نوع گام ها و قیمت هنگ درام جزو مهمترین مواردی بوده که بر انتخاب شما تاثیر می گذارند.

  1. هنگ درام 12 نت مدل HG-02 آکبند از همه نظر عالیه جنس، کیفیت و قیمت. از دیجی کالا خریدم و رضایت کامل دارم

  2. سلام و خسته نباشید بابت سایت خوبتون
    میخواستم بدونم بهترین مدل هنگ درام برای شروع چیه؟ و از کجا تهیه کنم بهتره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا