آشنایی با نکات مربوط به چیدمان مبلمان اداری در محیط کار
مبلمان اداری جز مهمترین تجهیزات در ادارات و شرکتها بوده که چگونگی نحوه چیدمان آن از موارد مهم در دکوراسیون محیط کار به شمار میآید. چیدمان مبل های اداری از آن چیزی که تصور میکنید بسیار راحتتر است. تنها با یادگیری چند اصول و قانون ساده میتوان از فضای موجود در محیطهای اداری به نحو بهینه و درستی استفاده نمود. در ادامه به موارد مهمی در چیدمان مبلمان اداری اشاره شده است.
پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین میز اداری با معرفی مدل های باکیفیت و شیک
اصول چیدمان مبلمان اداری
- پاکسازی فضای ورودی محیط کار:
در دکوراسیون محیط های اداری باید فضای ورودی را از هرگونه اشیاء سنگین مانند: میز و قفسههای اداری تخلیه نموده و به جای آن چند قطعه مبلمان را در آن قسمت از محیط قرار دهید. هر چقدر فضای ورودی از اشیاء و وسایل سنگین پاکسازی شود، محیط از نگاه بیننده بزرگتر نشان داده میشود و جریان رفت و آمد در راهروی ورودی راحتتر انجام میشود.
- تعادل بصری در محیط کار:
در محیط کار تعادل بصری مناسبی را ایجاد نمایید. به عبارتی، شما باید چیدمان مبلمان اداری را به نحوی انجام دهید که در همه نقاط اتاق، تعادل بصری مناسبی ایجاد شود. چیدمان وسایل در یک گوشه از اتاق باعث به هم ریختن تعادل بصری در افراد شده و دید خوبی را از نگاه فرد بیننده به وجود نمیآورد. اگر در یک قسمت از فضا، میز و شلفهای اداری را قرار دادهاید جهت برقراری تعادل بصری باید تابلویی از بیانیه شرکت یا اداره را بر روی دیوار مقابل نصب نمایید.
- جریان رفت و آمد راحت و عدم ترافیک در محیط کار:
مبلمان اداری باید به نحوی چیدمان شوند که فضای مناسبی را جهت رفت و آمد ارباب رجوع و عدم ترافیک در محیط کار ایجاد نماید. چیدمان نادرست مبلمان در محیط کار از طرفی فضا را تحریک کننده کرده و باعث ایجاد اضطراب در افراد میشود. جهت افزایش فضا، ورودی راهرو را به عرض 91 الی 92 سانتیمتر در نظر بگیرید و حتیالامکان از چیدمان تجهیزات اداری در فضای ورودی پرهیز نمایید تا جریان رفت و آمد راحتتر برای شما و ارباب رجوع انجام شود.
- مکان مناسب جهت قرار دادن میز مدیریت:
یکی از نکات مهم در دکوراسیون محیط اداری این است که میزهای اداری از جمله: میز مدیریت باید در مرکز قرار بگیرند. دلیل این امر این است که مدیر بتواند به راحتی بر محیط اطراف، اشراف داشته باشد. مبلمان اداری در اتاق هم باید در اطراف میز مدیریت قرار بگیرند تا توجه کافی به ارباب رجوع و اشراف کامل بر آنها از طریق این نوع چیدمان فراهم شود.
- چیدمان رسمی مبلمان:
یکی از مهمترین مواردی که در دکوراسیون محیط کار باید در نظر بگیرید این است که مبلهای اداری از ظاهر رسمی برخوردار باشند تا افرادی که در محیط کار حضور مییابند متوجه رسمی بودن فضا شوند. مخصوصا این مورد باید در اتاق مدیریت به خوبی رعایت شود. به همین دلیل پیشنهاد میشود که چیدمان رسمی را برای مبلمان اداری محیط کار انتخاب نمایید تا فضا از حالت معمول خود خارج نشود و ارباب رجوع با نگاهی به نحوه چیدمان وسایل در اداره یا شرکت، متوجه رسمی بودن فضا شوند.
پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین صندلی اداری با معرفی مدل های باکیفیت و شیک
- نحوه قرار گرفتن میز منشی:
چیدمان مبل مان در اطراف میز منشی باید به گونهای مناسب طراحی شود تا فرد به راحتی بر محیط اطراف خود و به خصوص مشتریان، اشراف و توجه کافی داشته باشد. زیرا منشی در محیط های اداری جز افراد مهمی به شمار میرود که باید نسبت به تمامی اتفاقات در زمینه کاری اطلاعات دقیق داشته باشد. به همین خاطر نیاز است که چیدمان مبلمان اداری در شرکتها به نحو مناسب و با اصول درستی انجام شود.
امیدواریم مطلب امروز گرین لیست برای شما مفید باشد.
پیشنهادهایی برای شما
محصولات پیشنهادی این مقالهمشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا
مشخصات کالا