خانه داری

آشنایی با اصول و روش‌های شستشوی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری و شستشوی آن از مهمترین مواردی است که در امور خانه‌داری باید به آن پرداخته شود. از آنجا که دیوار نقش بسیار مهمی در تمیزی خانه دارد پس باید به اصول و روش‌های شستشوی آن توجه ویژه‌ای نمود. امروزه در بیشتر خانه‌ها از کاغذ دیواری جهت زیباتر نمودن طراحی داخلی محیط استفاده می‌کنند اما آن چیزی که باید بدانید این است که چگونه می‌توان به صورت اصولی پوستر دیواری‌ها را تمیز کرد بدون آنکه به پوشش آنها آسیبی وارد شود. جهت پاسخگویی به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

گام اول: تمیز کردن اصولی کاغذ دیواری:

  • توجه به جنس پوستر دیواری:

پوستر دیواری جنس‌های مختلفی داشته که شما باید با توجه به جنس هر کدام آنها را تمیز نمایید. تمیز کاری جنس‌های وینیلی آسان بوده و مدل‌هایی که از پوشش فابریک یا پارچه‌ای ساخته شده قابل شستشو هستند. اما در مورد پوستر دیواری‌های پوستی نباید آنها را خیس نمود و تنها به گردگیری گرد و غبار از روی آن اکتفا نمود. برای شستشو هم حتما از یک اسفنج نرم استفاده کنید تا آسیبی به پوستر دیواری وارد نشود.

  • تمیز کردن پوستر دیواری:

جهت تمیز کردن پوستر دیواری‌ها به دستورالعمل‌های زیر توجه نمایید:

  1. دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را به همراه آب گرم درون سطل ریخته و به وسیله یک اسفنج، قسمتی از دیوار را به صورت دایره‌ای تمیز کرده و شستشو نمایید.
  2. به هیچ عنوان از مایع ظرفشویی رنگی جهت این کار استفاده نکنید زیرا احتمال برجای ماندن لکه‌ها بر روی دیوار وجود خواهد داشت.
  3. از مایع ظرفشویی به مقدار زیاد جهت شستشوی پوستر دیواری‌ها استفاده نکنید. یک اسفنج نرم جهت این کار پیشنهاد می‌شود. زیرا به بافت کاغذ دیواری آسیبی وارد نمی‌کند.
  • شستن و تمیز کردن پوستر دیواری:

در کنار خود حتما یک سطل آب تمیز داشته باشید تا بعد از هر بار شستن پوستر دیواری با پارچه تمیز آغشته به آب، علایم کف را از روی دیوار پاک نمایید. حتما بعد از این کار با حوله خشک، رطوبت بر جا مانده از آب را از روی پوستر دیواری‌ها گرفته و دیوار را کامل خشک نمایید.

گام دوم، گردگیری کاغذ دیواری:

  • استفاده از جارو برقی:

اگر می‌خواهید گرد و غبارهای ایجاد شده بر روی پوستر دیواری‌ها را از بین ببرید، بهترین وسیله استفاده از جارو برقی است. جهت این کار کافی است که لکه‌ها را بر روی دیوار مشخص کرده و با قرار دادن لوله جارو برقی بر روی آنها، پوستر دیواری را به طور کامل تمیز نمایید. به هیچ عنوان لوله را بر روی کاغذ نکشید زیرا احتمال کنده شدن چسب از روی دیوار وجود خواهد داشت.

  • استفاده از تی:

جهت گردگیری گرد و غبار از روی پوستر دیواری می‌توانید از تی استفاده نمایید. جهت این کار تنها کافی است که با کشیدن تی از سمت چپ به سمت راست به صورت اصولی گرد و غبارها را از روی پوستر دیواری بزدایید.

  • استفاده از پارچه خشک:

بعد پاک کردن گرد و غبارها از روی پوستر دیواری به وسیله تی، پارچه‌ای تمیز و خشک برداشته و آن را بر روی دیوار بکشید که به صورت اصولی تمیز گردد.

نکات مهم:

  1. اثر انگشت ایجاد شده بر روی کاغذ دیواری را به وسیله پاک‌کن‌های ژله‌ای از بین ببرید.
  2. جهت زدودن چربی از روی پوستر دیواری از پودر تالک استفاده کنید. مقداری از آن را بر روی لکه بزنید. بعد از 10 دقیقه به وسیله براش و یا اسفنج، پودر را از روی دیوار بردارید.
  3. جهت از بین بردن خراش از روی پوستر دیواری از مخلوط جوش شیرین و آب استفاده نمایید. مخلوط را به آرامی بر روی جای خراش بکشید تا علامت کاملا محو گردد.

از اینکه برای مطالعه این مطلب از گرین لیست در دسته بندی خانه داری وقت گذاشتید، متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا