مبلمان و چیدمان

7 نکته مهم در انتخاب رانر برای راه پله های دوبلکس

انتخاب رانر برای راه پله های دوبلکس

رانر یا موکت جهت پوشاندن بعضی قسمت‌های قسمت‌های راه‌پله استفاده می‌شود. معمولا این موکت‌ها را جهت پوشاندن پله‌های سنگی، چوبی، موزاییکی یا سرامیکی مورد استفاده قرار می‌دهند.

تنوع موکت‌های راه‌پله در بازار به حدی زیاد است که بعضی اوقات انتخاب را برای فرد خریدار دشوار می‌سازد. انتخاب یک موکت یا یک رانر مناسب برای راه‌پله‌های دوبلکس باعث جذابیت هر چه بیشتر سبک دکوراسیون حاکم بر محیط زندگی شما می‌شود.

در واقع، موکت راه‌پله را می‌توان به عنوان نقطه کانونی منزل در نظر گرفت که وجود آن باعث زیباتر نشان دادن فضای منزلتان می‌شود.

رانر جهت پوشاندن فضای خالی راه‌پله‌ها گزینه مناسبی به شمار می‌آید. زیرا سبک خاصی به راه‌پله‌های دوبلکس منزلتان می‌بخشد. امروزه استفاده از موکت جهت پهن کردن روی راه‌پله‌ها رواج دارد.

از مهمترین دلایل استفاده از آن می‌توان به افزایش ایمنی و جلوگیری از لغزش پاها بر روی سطح راه‌پله‌ها اشاره نمود. لغزنده بودن راه‌پله‌های چوبی یا سرامیکی می‌توانند برای کودکان و افراد سالمند بسیار خطر آفرین باشند.

به همین دلیل استفاده از یک موکت راه‌پله جهت جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌شود.

موکت رانر راه پله و نقش آن در دکوراسیون منزل

موکت رانر یا موکت کناره، دارای پرزهای کوتاه تا متوسط بوده که تولید آن به صورت رولی است. معمولا استفاده از این موکت‌ها در مکان‌های عمومی نظیر: هتل‌ها، فروشگاه‌ها، سالن‌های کنفرانس و… بیشتر رایج است.

این مدل موکت‌ها دارای طرح‌های متنوعی بوده که استفاده از آنها برای راه پله های دوبلکس می‌تواند بسیار جذاب باشد. عرض این مدل موکت‌ها یک متر و طول آنها متغیر می‌تواند باشد.

برای راه‌پله‌های منزل خود می‌توانید از مدل‌هایی استفاده نمایید که با سبک دکوراسیون حاکم بر محیط هماهنگی داشته باشند. موکت‌های راه‌پله به رنگ قرمز تشریفاتی بوده و بیشتر جهت استفاده در مکان‌های عمومی کاربرد دارند.

جهت تهیه موکت‌های راه‌پله برای منزلتان می‌توانید به سراغ مدل‌ها و طرح‌های جذاب‌تری بروید.

راهنمای خرید رانر برای راه‌پله‌های دوبلکس

نکات مهمی در زمینه خرید رانر وجود داشته که با در نظر گرفتن آنها می‌توانید دکوراسیون راه‌پله‌های خود را به نحو زیبایی تغییر دهید.

جهت مفروش کردن راه‌پله‌ها و همچنین خرید موکت موارد مهمی وجود دارند که توجه به آنها ضروری است. در ادامه سعی شده به تعدادی از این موارد مهم اشاره شود:

  • در نظر گرفتن عرض رانر

یکی از نکات مهمی که در زمینه خرید رانر وجود داشته، توجه به عرض آن است. اینکه عرض موکت راه‌پله باید چقدر باشد، جزو فاکتورهای اصلی هنگام انتخاب آن است.

برای راه‌پله‌هایی که عرض کمتر از یک متر داشته، استفاده از موکت‌های 70 سانتی‌متری گزینه بسیار مناسبی است. این عرض می‌تواند پوشش مناسبی را بر روی سطح لغزنده راه‌پله ایجاد نماید.

برای راه‌پله‌های با عرض 120 تا 150 سانتی‌متر، انتخاب موکت‌های با عرض 85 تا 90 سانتی‌متر توصیه می‌شود. البته توجه داشته باشید که موکت‌های راه‌پله نباید تمام سطح را بپوشانند. زیرا در دکوراسیون کلی منزل تاثیر منفی می‌گذارند.

  • در نظر گرفتن طرح رانر

طرح رانر از جمله موارد مهم دیگری است که باید مورد توجه فرد خریدار قرار گیرد. اینکه شما چه طرح موکتی را جهت پوشاندن راه‌پله‌های دوبلکس منزلتان مد نظر دارید، سلیقه‌ای است.

بعضی از مدل‌های موکت به نحوی است که جهت استفاده برای سطوح صاف مورد استفاده قرار گرفته و برای راه‌پله‌ها گزینه مناسبی به شمار نمی‌آیند.

انتخاب موکت برای راه‌پله‌های پلکانی و پیچ در پیچ بسیار چالش برانگیز است. زیرا طرح‌ بعضی موکت‌ها به گونه‌ای است که اگر بر روی سطح راه‌پله نصب شوند، زیبایی آنها دیده نخواهد شد.

  • در نظر گرفتن اندازه یا سایز

رانر در سایزهای متنوعی در بازار موجود بوده که با توجه به ابعاد راه‌پله خود می‌توانید جهت تهیه بهترین مدل اقدام نمایید. هنگام خرید موکت راه‌پله به انتخاب طرح‌های آن توجه داشته باشید.

طرح‌های ظریف باعث جلوه بخشیدن بیشتر به راه‌پله‌های منزلتان می‌شوند. انتخاب موکت‌هایی با طرح‌های درشت جهت پوشاندن فضاهای خالی راه پله توصیه نمی‌شود. زیرا این مدل موکت‌ها چشم را خسته کرده و راه‌پله‌ها را حجیم‌تر نشان خواهد داد.

  • در نظر گرفتن نصب رانر

از جمله موارد مهمی که هنگام مفروش کردن راه‌پله‌های دوبلکس خود باید مد نظر قرار دهید، توجه به نصب آن است. معمولا جهت نصب موکت بر روی راه‌پله از یک فرد متخصص در این زمینه کمک گرفته می‌شود.

موکت‌ یا رانر به وسیله منگنه، میخ، چسب و یا وسایل دیگر بر روی پله‌ها نصب می‌شود. البته نحوه قرار دادن موکت بر روی راه‌پله و دکوراسیون آن به نظر افراد بستگی داشته و نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کلی داد.

  • نورپردازی راه پله های خانه دوبلکس

همانطور که می‌دانیم نورپردازی راه‌پله‌های منزل در خارج کردن فضا از حالت مرده و بی‌روح آن نقش بسیار مهمی دارند. شما می‌توانید از نورپردازی‌های مخفی در راه‌پله‌های منزل خود استفاده کرده و فضای جذابی را در محیط ایجاد نمایید.

نورپردازی جزو مهمترین المان‌ها در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می‌رود. اجرایی کردن این ایده هم به زیبایی هر چه بیشتر راه‌پله و هم به رفت و آمد آسان‌تر در شب کمک خواهد کرد.

  • استفاده کردن از فضای خالی زیر پله

استفاده از رانر جهت پوشاندن فضاهای خالی راه‌پله، گزینه مناسبی به شمار می‌رود. معمولا در زیر راه پله های دوبلکس فضای خالی وجود داشته که می‌توانید آن را با ایده‌های جالبی دکوراسیون نمایید.

در این زمینه می‌توانید از راهنمایی‌های یک طراح داخلی استفاده کرده و فضای خالی زیر پله را به یک پاسیوی فوق‌العاده جذاب تبدیل نمایید. البته استفاده از ایده‌های دیگر نظیر: تبدیل فضای خالی زیر پله به عنوان کمد هم جزو مواردی است که می‌توان مورد بررسی قرار داد.

  • استفاده از میله‌های فلزی بر روی رانر جهت دکوراسیون راه پله

استفاده از میله‌های فلزی بر روی موکت راه‌پله از ایده‌های جالب دیگری است که می‌توان به آن اشاره نمود. البته این مورد سلیقه‌ای بوده و بیشتر جهت استفاده در مکان‌های عمومی کاربرد دارد.

میله‌های تزئینی باعث ثابت نگه‌داشتن موکت راه‌پله شده و استفاده از آنها جهت دکوراسیون راه‌پله‌های منزل الزامی نیست.

جمع‌بندی خرید و قیمت موکت رانر

رانر، ایده جالبی جهت دکوراسیون راه‌پله‌های دوبلکس به شمار می‌رود. وجود موکت علاوه بر رنگ بخشیدن به راه‌پله منزلتان می‌تواند سبک کلی آن را هم تغییر دهد.

مفروش کردن راه‌پله‌ها با استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب در جذابیت هر چه بیشتر آنها تاثیر می‌گذارند. در این مقاله سعی شده به نکات مهم کلیدی در انتخاب رانر برای راه‌‌پله‌های دوبلکس اشاره شود.

مشاهده نسخه pdf مقاله: 7 نکته مهم در انتخاب رانر برای راه پله های دوبلکس

پیشنهادهایی برای شما

 

[digiham11657560637]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا