خانه داری

روش ها و نکات کلیدی در تقسیم کردن کار های خانه با همسرمان

تقسیم وظایف در خانه چه فایده ای دارد

کار های خانه تنها وظیفه خانم خانه نیست. بلکه هر دو نفر چه خانم و چه آقا باید در انجام مسئولیت‌های مربوط به منزل رسیدگی و به همدیگر کمک کنند. اگر وظایف منزل به درستی بین افراد تقسیم شوند، همین عامل باعث رضایت بیشتر زوجین و کاهش بحث و جدل‌های هر روز آنها با همدیگر می‌شود. در ادامه شما را با چگونگی تقسیم کردن کار های خانه با شوهرتان آشنا می‌کنیم تا خستگی و استرس ناشی از حجم زیاد فعالیت‌های روزمره در شما کاهش یابد.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با چند اشتباه بزرگ در تمیز کردن خانه به همراه ترفندهای خانه داری

روش ها و نکات تقسیم کردن کار های خانه، نحوه تقسیم کار در خانواده

  1. شناسایی اولویت‌ها و نیازهای خود:

جهت جلوگیری از هرگونه بحث و جدلی نیاز است که هر کدام از طرفین، نیازها و اولویت‌های خود را تعیین و بررسی نمایند. از آنجا که هر فردی نگاه متفاوتی به وظایف و مسئولیت‌های منزل داشته، پس نیاز است که درباره این موضوعات با طرف مقابل خود به صلح و موافقت کلی برسید. دیدگاه‌های خود را در مورد نظافت منزل مانند: گردگیری ، جارو کشیدن ، تمیز کردن باغچه و سایر موارد دیگر را با همسرتان در میان گذاشته و از نظرات همدیگر به طور کامل با خبر شوید. زیرا این کار بهترین روش جهت درک کردن احساس طرف مقابل شما است.

  1. شناسایی موانع جهت انجام دادن کار های خانه:

مثل یک تیم حرفه‌ای عمل کنید. به عبارتی، مجموعه‌ای از فهرست وظایف را بر روی کاغذ نوشته و کارهای نامطلوبی که به آنها علاقه ندارید هم در لیست خود عنوان نمایید. شاید انجام کاری که برای شما زننده باشد از نگاه فرد دیگری مطلوب به نظر برسد. در این صورت می‌توانید تقسیم وظایف کرده و به راحتی کارها را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. اگر انجام کاری برای هر دو نفر شما سخت بود در مورد چگونگی انجام دادن آن با همدیگر به توافق برسید.

  1. به توافق رسیدن طرفین درباره زمانبندی انجام وظایف:

پس از اینکه در مورد تقسیم وظایف به توافق نسبی رسیدید، نیاز است که در مورد زمان‌بندی انجام هر کدام از مسئولیت‌ها هم به تفاهم کلی با همدیگر دست یابید. زیرا ساعت بدن شما با همسرتان متفاوت بوده و گاهی اوقات امکان دارد که شما به انجام فعالیت خاصی در صبح تا به انجام آن در شب بیشتر علاقه داشته باشید.

  1. بررسی انجام هفتگی وظایف:

هر هفته وظایف پیش رو را به طرف مقابلتان اطلاع دهید. در نهایت تقسیم کار انجام داده و بررسی کنید که کدام یک از طرفین چه وظایفی را باید انجام دهد. در انجام کار های خانه به همدیگر نق نزنید و اجازه دهید که با آرامش و آسودگی کامل، وظایف منزل در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شوند. اگر یک وظیفه‌ای را به دلایلی نتوانستید در هفته مورد نظر انجام دهید در مورد چگونگی انجام آن وظیفه در هفته آینده با همسرتان صحبت نمایید.

  1. ارزیابی کردن مجدد برنامه:

به دلایل مختلفی امکان دارد که طرف مقابل شما نتواند برنامه را طبق زمان‌بندی خاص خود اجرا نماید. در اینجا به جای اینکه همسر خود را سرزنش کنید به دنبال چرایی وقوع علت باشد و برنامه مورد نظر خود را مجددا ارزیابی و بررسی نمایید. اگر طرف مقابلتان دوست دارد که وظیفه خود را به روش خاصی انجام دهد، انعطاف پذیر بوده و به او اجازه دهید تا به روش خود و نه روش مشخص شده شما، وظایف منزل را انجام دهد.

امیدواریم راهنمای امروز گرین لیست برای ترفندهای خانه داری به شما کمک کرده باشد. خوشحال می شویم نظرات ارزشمند خود را برای ما ارسال کنید. سپاسگزاریم.

پیشنهادهایی برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا