لوازم جانبی و یدکی خودرو

30 مدل واتر پمپ باکیفیت و بادوام + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

واتر پمپ یک قطعه بسیار کارآمد در خودرو می باشد که می تواند موتور شما را خنک نگه دارد.

با توجه به اهمیت عملکرد این بخش لازم است تا همواره از نوع مناسب و صحیح آن در اتومبیل خود استفاده نمایید.

اگر به صحت عملکرد واتر پمپ در ماشین خود دقت ننمایید، موجب می شود تا موتور ماشین شما آسیب جدی دیده و هزینه زیادی بابت تمدید پرداخت نمایید.

از همین رو در این راهنمای خرید اینترنتی قصد داریم بررسی نماییم که چگونه یک واتر پمپ خوب برای ماشین خود خریداری نماییم.

انواع واتر پمپ

واتر پمپ یکی از بخش های مهم در ماشین محسوب می شود که آب را درون سیلندر به حرکت در می آورد تا بخش های مختلف آن خنک شوند.

این قسمت در ماشین های مختلف بر اساس مدل آنها می تواند شکل و ظاهر متفاوتی داشته باشد. اما تهیه واتر پمپ خوب موجب می شود تا موتور آسیب نبیند.

واتر پمپ ماشین

واتر پمپ یکی از بخش های مهم ماشین می باشد که وظیفه خنک کنندگی موتور را بر عهده دارد.

در نظر داشته باشید که برای محافظت از این قسمت لازم است تا به صورت 4 فصل درون موتور از ضد یخ استفاده نمایید. در غیر این صورت ممکن است که رسوبات آب، باعث سوراخ شدن سیلندر شود.

خرید واتر پمپ

در زمان خرید واتر پمپ علاوه بر قیمت لازم است تا موارد متفاوت دیگری را نیز در نظر بگیرید. به طور مثال کیفیت جنس از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

امروزه جنس های متفرقه در بازار زیاد می باشند. اما بهترین موارد، گزینه هایی هستند که دارای ضمانت اصالت کالا می باشند.

بهترین واتر پمپ پراید

در نظر داشته باشید که پراید یکی از ماشین ها پرطرفدار در بازار می باشد. از همین رو برای تهیه واتر پمپ آن باید دقت نمود تا سیستم خنک کننده به خوبی عمل نماید.

در غیر این صورت ماشین شما در ترافیک سریع جوش می آورد. واتر پمپ می تواند دما را بین 75 تا 92 درجه تنظیم نماید.

بهترین واتر پمپ 206 تیپ 2

در ماشین های برند پژو و مخصوصا 206 هیچگاه اجازه ندهید تا دمای موتور بالا رود. از همین رو واتر پمپ عالی با کارکرد خوب تهیه نمایید.

در بازار برندهای مختلفی واتر پمپ های خوب ارائه می دهند اما بهتر است تا از برندی خریداری نمایید که دارای گارانتی می باشد. در این صورت در مواقع خرابی پاسخگو خواهند بود.

قیمت واتر پمپ 206

با توجه به اینکه برندهای مختلفی در بازار حضور دارند و کیفیت لوازم آنها نیز متفاوت است، از همین رو گاها قیمت های مختلفی را نیز در زمان خرید واتر پمپ مشاهده می نماییم.

در زمان تهیه این قطعه لازم است تا حتما با تعمیرکار مشورت گردد. زیرا آنها از میزان برگشتی و خرابی هر قطعه اطلاع دارند.

قیمت واتر پمپ ساینا

ماشین های مختلفی که در بازار وجود دارند، از واتر پمپ های متفاوتی نیز استفاده می نمایند. برخی از این موارد گران تر و برخی دیگر ارزان تر می باشند.

سایتا جزو ماشین هایی می باشد که واتر پمپ آن داخل بازار دارای قیمت کمتر از 1 میلیون تومان می باشد البته مهم است که به برند ارائه دهنده واتر پمپ نیز دقت داشته باشید.

بهترین واتر پمپ پژو 405

در زمان تهیه واتر پمپ باید دقت داشته باشید که در بازار دو نوع واتر پمپ وجود دارد. برخی از آنها دست دوم می باشند که قیمت کمتری دارند.

اما گروهی دیگر دارای برگه اصالت کالا هستند. قیمت این موارد بیشتر و در حدود 500 هزار تومان می باشد. البته به برند  شرکت تولیدکننده نیز وابسته می باشد.

علائم خرابی واتر پمپ پژو 405

در ماشین های 405 اگر واتر پمپ خراب شود، نیاز است تا ابتدا میزان آب داخل موتور بررسی گردد. اگر میزان آب آن کم شده بود و نشتی از بخش کنار سرنشینان بود، حتما باید از سلامت واتر پمپ اطمینان حاصل کرد.

یکی از علائم خرابی واتر پمپ جوش آوردن سریع ماشین مخصوصا در ترافیک می باشد. برای بررسی واتر پمپ نیز باید از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

زمان تعویض واتر پمپ پژو 405

توجه داشته باشید که استفاده آب معمولی درون موتور خودرو باعث پوسیدگی و سوراخ شدن آن می شود. از همین رو همواره باید از ضد یخ بهره ببرید.

با در نظر گرفتن این موضوع، هر زمان که ماشین جوش آورد یا آب موتور آن کم شد، لازم است تا میزان آب و سلامت واتر پمپ بررسی شود.

بهترین مارک واتر پمپ نیسان

بهترین مارک واتر پمپ نیسان که معمولا تمامی نیسان سواران با آن آشنا می باشند و از آن استفاده می کنند، واتر پمپ جی ام بی نیسان می باشد.

می توان گفت واترپمپ جی ام بی نیسان یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین واتر پمپ های وانت نیسان می باشد.

این محصول تحت لیسانس شرکت ژاپنی است و در کشور تایلند ساخت و تولید می شود و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار می باشد.

قیمت واتر پمپ ریو

واتر پمپ ها دارای قیمت متفاوتی می باشند. ریو جزو ماشین هایی می باشد که واتر پمپ آن را با حداقل هزینه 600 هزار تومان می توانید تهیه نمایید.

البته باید دقت داشته باشید که این بخش نیاز به بازبینی مستمر دارد. لذا اگر ماشین جوش آورد یا صدای ویز ویز از آن شنیده شد، لازم است تا حتما مورد بررسی قرار گیرد.

راهنمای خرید آنلاین واتر پمپ

اگر قصد خرید واتر پمپ را داید لازم است که به این موضوع توجه نمایید، سیستم خنک کنندگی ماشین دارای بخش های مختلف از جمله ترموستات، رادیاتور، شمع و … است.

همه این موارد با یکدیگر کمک می نمایند تا دمای موتور را کم نمایند تا به آن آسیبی وارد نشود.

اما شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که علائم خرابی واتر پمپ چیست؟ از همین رو زمانی که شما هر یک از موارد زیر را مشاهده نمودید می بایست به فکر تعویض قطعه معیوب باشید.

علائم زمان تعویض انواع واتر پمپ را بشناسید

  • نشتی در بخش جلویی خودرو

گاها زنگ زدن یا خورده شدن موجب می شود تا پمپ آب، هوای خنک را به بیرون نشت دهد. در این وضعیت غالبا یک صدای وز وز شنیده می شود که نشان دهنده شل شدن یا سوراخ شدن واتر پمپ است.

  • داغ شدن زیاد آب

اگر احیانا مشاهده نمودید که آمپر آب ماشین تا حد زیادی بالا می رود لازم است تا وضعیت واتر پمپ را بررسی نمایید.

  • مشاهده بخار آب

در این حالت به محض اینکه کاپوت ماشین را باز می نمایید از بخش جلوی آن بخار آب بلند می شود لذا این مورد باید سریعا بررسی و پیگیری شود.

نکات مهم و تاثیرگذار در قیمت واتر پمپ

اگر قصد خرید اینترنتی یک واتر پمپ را دارید، توصیه می شود تا از راهنمای خرید اینترنتی زیر برای این مورد استفاده نمایید.

  • به جنس واتر پمپ خود دقت نمایی

واتر پمپ هایی که امروزه در بازار وجود دارند می توانند به صورت شرکتی توسط نمایندگی ها و شرکت های اصلی ارائه شوند یا اینکه به صورت متفرقه باشند.

طبیعتا مواردی که به صورت اصل هستند، گزینه بهتری می باشند زیرا طول عمر بیشتری دارند. از همین رو در زمان خرید دقت نمایید که از فروشگاه های معتبر و اصل خرید خود را انجام دهید.

  • به قیمت واتر پمپ توجه داشته باشید

در حال حاضر دو نوع واتر پمپ در بازار وجود دارد. برخی از آنها به صورت کارکرده و دسته دوم هستند که اغلب قیمت کمتری دارند و برخی دیگر به صورت نو هستند.

قطعا موارد نو انتخاب بهتری هستند. البته همیشه جنس گران به معنا کیفیت بالا تر نیست. اما توصیه می شود تا از اجناس نو و اصل استفاده نمایید.

  • در زمان خرید واتر پمپ حتما با تعمیرکار خود مشورت نمایید

امروزه مدل های متفاوتی از این محصول در بازار وجود دارند که گاها در زمان خرید می توانند باعث سردرگمی شما شوند.

از همین رو توصیه می گردد تا با تعمیرکار خود مشورت نمایید تا بهترین گزینه را بتوانید خریداری کنید. مدل پمپ نیز عموما توسط نوع ماشین مشخص می شود.

  • واتر پمپ شما باید دارای ضمانت و خدمات پس از فروش باشد

اگر قصد خرید این محصول را دارید، لازم است تا حتما به سراغ برندها و مدل هایی بروید که دارای گارانتی و ضمانت پس از فروش هستند.
در این شرایط، چنانچه پس از نصب، مشکلی مشاهده گردید، می توانید سریعا آن را پیگیری کرده و برطرف سازید.

چگونه می توان از واتر پمپ مراقبت نمود؟

همواره باید در نظر داشته باشید که قیمت واتر پمپ به نسبت سایر قطعات خودرو گران می باشد از همین رو بهترین راه جلوگیری از انجام این هزینه، در نظر داشتن اموری است که موجب شوند طول عمر واتر پمپ افزایش یابد. در همین راستا می توانید از توصیه های زیر بهره ببرید:

  1. سعی کنید داخل رادیاتور و سیستم خنک کننده ماشین خود در فصل سرد از ضد یخ استفاده نمایید تا آب سرد و دمای پایین به قطعات ماشین آسیب وارد ننمایند.
  2. همواره باید از آب رادیاتورهای مرغوب به همراه ضد یخ استفاده نمایید تا این موارد باعث خورده شدن قطعات نشوند. در غیر این صورت احتمال این مورد وجود دارد که آب رادیاتور نامرغوب پمپ شما را سوراخ کرده و آب اضافی را به بیرون نشت دهد. البته باید در نظر داشته باشید که سر اغلب پمپ ها دارای واشرهای متفاوتی است که مانع سرریز آب می شوند. از همین رو مواردی را انتخاب نمایید که دارای این واشرها باشند.
  3. هیچ زمانی نگذارید تا دمای آب خودروی شما بیش از اندازه افزایش یابد. اگر دمای بسیار بالا رود، باعث می شود تا رسوب و پره های پمپ از بین روند و مقاومت خود را از دست دهند. از همین رو کیفیت خروجی کار واتر پمپ کاهش می یابد.

جمع بندی خرید اینترنتی واتر پمپ

  • با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان متوجه گردید که خرید یک محصول خوب بسیار مهم و حساس است. از همین رو توصیه می شود که برای تهیه این مورد دقت لازم را به خرج دهید.
  • قطعا در زمان خرید این قطعه با قیمت ها و مدل های متفاوتی روبرو می شوید اما همواره تلاش نمایید تا از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید که کیفیت اجناس آنها تایید شده است.
  • دقت نمایید که اجناس ارزان به معنای کیفیت بالا نیستند از همین رو مواردی را خریداری کنید که دارای ضمانت بوده و اصل بودن آنها تضمین شده است.
  • عمر یک پمپ با توجه به نحوه مراقبت و نگهداری از ماشین و همچنین مدل و شرکت سازنده می تواند متفاوت باشد لذا نباید تصور نمایید که یک پمپ خوب و گران قیمت به صورت مادام العمر کار کند.
  • در این مقاله تلاش شد تا برخی از نکات مهم در زمان خرید این محصول شرح داده شود تا در زمان خرید اینترنتی دچار چالش نشوید اما همواره در نظر داشته باشید که قبل از خرید بهتر است تا با مکانیک خود نیز در این خصوص مشورت نمایید تا بهترین مدل با کمترین احتمال خرابی را تهیه نمایید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: 30 مدل واتر پمپ باکیفیت و بادوام + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 200,000 تا 400,000 تومان

امتیاز کاربران

واتر پمپ خودرو کد D00 مناسب برای نیسان

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو نوع پمپ
نیسان زامیاد واتر پمپ
محدوده قیمت 400,001 تا 600,000 تومان

امتیاز کاربران

واتر پمپ عظام کد 1004 مناسب برای پیکان

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شماره فنی مناسب برای خودرو نوع پمپ
3141004 وانت پیکان، پیکان واتر پمپ

امتیاز کاربران

واتر پمپ خودرو ایران گداخت مدل P مناسب برای پراید

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شناسه کالا شماره فنی مناسب برای خودرو نوع پمپ جنس کالا
2906392100077 Kky01-15-010D پراید، سایپا پراید 111، سایپا پراید 131، سایپا پراید 132، سایپا پراید 141 واتر پمپ آلومینیوم

امتیاز کاربران

واتر پمپ سانکوه مدل p-09 مناسب برای پیکان

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شماره فنی مناسب برای خودرو نوع پمپ سایر توضیحات
p-09 وانت پیکان، پیکان واتر پمپ واتر پمپ سانکوه یکی از بهترین های بازار داخلی ب...

امتیاز کاربران

واترپمپ اسکات مدل 05 مناسب برای پیکان

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو نوع پمپ
پیکان واتر پمپ
محدوده قیمت 600,001 تا 800,000 تومان

امتیاز کاربران

واتر پمپ عظام کد 1007 مناسب برای پژو 405

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شماره فنی مناسب برای خودرو نوع پمپ
3141007 پژو 405، پژو پارس واتر پمپ

امتیاز کاربران

واتر پمپ اچ آی سی کد 4324 مناسب برای پراید

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو نوع پمپ
پراید واتر پمپ

امتیاز کاربران

واتر پمپ ایساکو مدل XU7 کد 0360601999 مناسب برای پژو 405

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو نوع پمپ
پژو 405 واتر پمپ

امتیاز کاربران

واتر پمپ ایساکو مدل 18 دندانه کد 0360601499 مناسب برای پژو 206 تیپ 2

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شماره فنی مناسب برای خودرو نوع پمپ سایر توضیحات
0360601499 پژو 206 واتر پمپ مناسب برای پژو 206 تیپ 2
محدوده قیمت 800,001 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

واتر پمپ خودرو ایرکا مدل 262 مناسب برای پراید

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شناسه کالا شماره فنی مناسب برای خودرو نوع پمپ
2904650800387 24100262 پراید واتر پمپ

امتیاز کاربران

واتر پمپ فرانکو مدل 21700 مناسب برای سمند EF7

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو نوع پمپ جنس کالا سایر توضیحات
سمند واتر پمپ فلز مناسب برای خودرو سمند ملی با واشر

امتیاز کاربران

واتر پمپ ایرکا کد 253 مناسب برای پژو 206 تیپ 5

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو نوع پمپ
پژو 206 واتر پمپ

امتیاز کاربران

واتر پمپ کد 01 مناسب برای کاپرا

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو نوع پمپ سایر توضیحات
وانت کاپرا واتر پمپ واتر پمپ کاپرا Capra محصولی با کیفیت عالی ،وارد...
محدوده قیمت 1,000,001 تا 1,500,000 تومان

امتیاز کاربران

واتر پمپ فرانکو مدل 21463 مناسب برای ال 90

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو نوع پمپ جنس کالا سایر توضیحات
پژو 405 واتر پمپ فلز آلومینیوم مناسب خودرو ال 90 همراه باواشر

امتیاز کاربران

واتر پمپ مدل ERN530 مناسب برای ام وی ام 530

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو نوع پمپ جنس کالا
ام وی ام 530 واتر پمپ فلزی

امتیاز کاربران

واتر پمپ مدل LFB479Q-1307100A مناسب  برای جیلی امگرند7 یورو4

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شماره فنی مناسب برای خودرو نوع پمپ سایر توضیحات
LFB479Q-1307100A جیلی امگرند 7 واتر پمپ مناسب جیلی امگرند 7 یورو 4

امتیاز کاربران

واتر پمپ مدل 472-1307010 مناسب برای ام وی ام 110

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شماره فنی مناسب برای خودرو نوع پمپ سایر توضیحات
472-1307010 ام وی ام 110 واتر پمپ مناسب خودروهای ام وی ام 110 چهار سیلندر
محدوده قیمت 1,500,001 تا 5,000,000 تومان

امتیاز کاربران

واتر پمپ موتور چری مدل 484FC-1307010BA مناسب برای X33

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو نوع پمپ
ام وی ام 530، ام وی ام 550، ام وی ام X33، ام وی ام X33s، چری تیگو 5 واتر پمپ

امتیاز کاربران

واتر پمپ مدل 1027110GD050 مناسب برای جک S5

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شناسه کالا شماره فنی مناسب برای خودرو نوع پمپ
2800004004411 1027110GD050 جک S5 واتر پمپ

امتیاز کاربران

واتر پمپ چری مدل 477F-1307010 مناسب برای 315

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو نوع پمپ
ام وی ام 315، ام وی ام 315new، ام وی ام 315S، ام وی ام 315 صندوقدار واتر پمپ

امتیاز کاربران

واتر پمپ مدل GWT_96A مناسب برای تویوتا هایلوکس

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو نوع پمپ
تویوتا هایلوکس واتر پمپ

12 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا