ماشین های اداری

۲۵ مدل اسکناس شمار دقیق و باکیفیت با خرید اینترنتی

راهنمای خرید اینترنتی بهترین مارک دستگاه پول شمار

اسکناس شمار برای همه کسب و کارها در ابعاد بزرگ و حتی با اندازه کوچک، یکی از موارد اصلی محسوب می شود. زمانی که شما از یک اسکناس شمار بهره می برید در وقت و هزینه صرفه جویی می نمایید اما از سوی دیگر سرعت و دقت در شمردن پول را افزایش می دهید. زمانی که شما با دست اقدام به شمارش پول می نمایید، احتمال وقوع خطای انسانی افزایش می یابد از همین رو داشتن یک اسکناس شمار در هر کسب و کاری که با پول نقد در ارتباط است، مهم می باشد. از همین رو در این آموزش قصد داریم تا در خصوص راهنمای خرید اینترنتی یک اسکناس شمار خوب صحبت نموده و ویژگی های آن را بیان داریم.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید مودم روتر بی سیم پرسرعت با معرفی مدل های باکیفیت 

آشنایی با انواع دستگاه های پول شمار

به صورت کلی امروزه در بازار می توانید سه نوع رومیزی، ایستاده و انگشتی را مشاهده نمایید. مواردی که به صورت رومیزی می باشند در بانک ها بیشتر به چشم می خورد. این دستگاه ها طول عمر بالایی داشته و قدرت موتور آنها نیز بالا می باشد. دستگاه های رومیزی برای مصارف کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد و هزینه آن نیز به نسبت دستگاه های قبلی کمتر می باشد. معمولا این دستگاه ها دارای مخزن بوده و حافظه آنها به نسبت مدل قبلی کمتر است. اما پیشرفته ترین مورد، دستگاه های انگشتی می باشند. این موارد بر روی انگشت شما همانند انگشتر قرار می گیرند که با حرکت دادن پول ها می تواند آنها را بشمرد.

نکات مهم و تاثیرگذار در قیمت دستگاه پول شمار

اگر شما قصد خرید اینترنتی یک اسکناس شمار را دارید، توصیه می شود تا همواره موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در نظر گرفتن مخزن پول

در یک دستگاه اسکناس شمار، مخزن پول به بخشی گفته می شود که پول شما در آن قرار می گیرد. این مخزن می تواند در بخش جلویی و حتی پشت دستگاه وجود داشته باشد. هر اندازه مخزن شما بزرگ تر باشد، میزان پول بیشتر نیز در آن قرار می گیرد. اگر مایلید تا دستگاه شما با کمترین وقفه فعالیت نماید، توصیه می شود دستگاه هایی را خریداری نمایید که در آنها بین 130 تا 150 اسکناس قرار می گیرد. امروزه برخی از دستگاه ها نیز در بازار وجود دارند که می توانند به صورت اتومات فعالیت شمارش پول را آغاز نمایند، به این معنا که هر زمان پول را در آن قرار دهید به صورت خودکار اقدام به شمارش نماید.

  • نحوه بارگیری پول

نحوه قرار دادن یا بارگیری پول در دستگاه، مورد دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که بارگیری از دو روش جلو و عقب صورت می گیرد. اگر محل بارگیری دستگاه شما در بخش جلویی قرار دارد، لازم است تا اسکناس ها را به صورت صاف در بخش جلویی بر روی هم قرار دهید. اما در مواردی که مخزن در بخش پشت دستگاه قرار دارد، می بایست حتما اسکناس ها به صورت صاف در کنار هم قرار گیرند. به صورت کلی تجربه نشان داده است، مواردی که مخزن آنها در بخش جلویی قرار دارند کاربردی تر می باشند. از همین رو ظرفیت بیشتری داشته و در زمان شمارش نیز صرفه جویی می نمایند.

  • سرعت شمارش

المان دیگری که در زمان خرید اسکناس شمار باید در نظر گرفته شود، سرعت شمردن اسکناس می باشد. البته در کنار این سرعت، بحث دقت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در برخی موارد سرعت دستگاه به صورت دستی تغییر می یابد. از همین جهت می توانید بنا بر شرایط سرعت را افزایش یا کاهش دهید. به صورت معمول یک دستگاه خوب باید بتواند در هر دقیقه بین 1000 تا 1900 اسکناس را بشمارد.

  • امکان تست نمودن خودکار

برخی از دستگاه های اسکناس شمار دارای ویژگی تست خودکار هستند. این ویژگی به افراد کمک می نماید تا از سالم بودن دستگاه خود مطمئن شوند و اطمینان حاصل نمایند که هر زمان دستگاه روشن است به صورت خودکار اقدام به شمردن پول می نماید.

  • تشخیص اسکناس های معمولی از تقلبی

یکی از ویژگی های بسیار مهم یک دستگاه اسکناس شمار داشتن ویژگی تشخیص اسکناس معمولی از قلابی است. با این ویژگی همانگونه که از نام آن مشخص است شما می توانید در زمان شمردن اسکناس ها مواردی معمولی را از ادغام شده تشخیص دهید. برای این منظور سه نوع دستگاه در بازار وجود دارد: تشخیص پول به کمک ویژگی ماورا بنفش، تشخیص پول به کمک ویژگی مادون قرمز و تشخیص پول به کمک ویژگی مغناطیسی. باید در نظر داشته باشید که بیشتر دستگاه های موجود در بازار از دو ویژگی فوق به صورت همزمان استفاده می نمایند. اما برخی از مدل های پرطرفدار نیز در بازار وجود دارند که هر سه ویژگی را داشته و دقت بالایی دارند.

  • امکانات اضافی

همانند هر دستگاه دیگری، برخی از امکانات جانبی موجب می شود که دستگاه شما عملکرد بهتری داشته باشد. از جمله این موارد می توان به داشتن صفحه یا پنل کنترل، امکان شناسایی خطا، دسته بندی نمودن پول و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید لوازم کامپیوتر با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان 

راهنمای نگهداری دستگاه اسکناس شمار

برای اینکه دستگاه شما دارای طول عمر بیشتری باشد، توصیه می شود تا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • همیشه تلاش نمایید که مخزن پول را بررسی نمایید که چیزی جز اسکناس در آن نباشد. هر شی خارجی را باید از دستگاه خارج نمایید تا موجب خرابی آن نشود.
  • نکته مهم دیگر آن است که در زمان هایی که به دستگاه نیاز ندارید، حتما آن را خاموش کنید.این کار موجب می شود تا دستگاه شما دارای طول عمر بیشتری باشد.
  • همه دستگاه ها دارای یک گیره نگهدارنده می باشند که توصیه می شود حتما پس از هر بار استفاده آن را به دقت تمیز نموده و خشک کنید. از همین رو توصیه می شود تا برای دستگاه خود یک کاور تهیه نمایید تا گرد و غبار بر روی آن قرار نگیرد.

جمع بندی

با مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که استفاده از یک اسکناس شمار بسیار کاربردی می باشد اما لازم است تا به نکاتی نیز که در بالا بیان شد، دقت نمایید تا بهترین بازخورد را دریافت کنید.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 200,000,000 تومان

امتیاز کاربران

اسکناس شمار اکس مدل ax-2200

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن ویژگی‌های دستگاه توان مصرفی قابلیت‌های دستگاه ظرفیت ورودی
5 گرم نمایشگر دوم 220 تشخیص اسکناس جعلی 100
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

اسکناس شمار رومیزی اکس مدل ax-5800d

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن ویژگی‌های دستگاه سایر مشخصات توان مصرفی قابلیت‌های دستگاه
5.5 گرم نمایشگر دوم قابلیت تک شماری 380 تشخیص اسکناس جعلی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

اسکناس شمار رومیزی پارا مدل NC-407

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات ولتاژ ورودی توان مصرفی قابلیت‌های دستگاه
5800 گرم دارای دو عدد فن خاک‌گیر جهت جلوگیری از انتشار گ... 5 ولت 40 تشخیص اسکناس جعلی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

اسکناس شمار سایان مدل BANKERS1

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن ویژگی‌های دستگاه سایر مشخصات قابلیت‌های دستگاه ظرفیت ورودی
6.5 گرم نمایشگر دوم دارای جداساز اسکناس جعلی در حین شمارش (UV) اعلا... تشخیص اسکناس جعلی 100
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

اسکناس شمار رومیزی کاسیدا مدل 5510 Uv

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن ویژگی‌های دستگاه ولتاژ ورودی قابلیت‌های دستگاه بیشینه سرعت شمارش
500 گرم نمایشگر دوم 100-240 ولت تشخیص اسکناس جعلی 1500

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا