ماشین های اداری

۲۵ مدل پرینتر جوهرافشان باکیفیت و پرفروش + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

راهنمای خرید پرینتر جوهرافشان

پرینتر جوهرافشان یکی از مهمترین لوازم جانبی کامپیوتر بوده که استفاده از آن در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته است. طراحی این پرینتر به نحوی است که جهت مصارف عمومی کاربرد ندارد. این مدل پرینتر با اسپری کردن جوهر بر روی کاغذ می‌تواند یک کپی کاغذی از متن و تصویر را ایجاد نماید.

با استفاده از این محصول می‌توان پرینت زیباتری از تصاویر را ایجاد کرد. از آنجایی که پرینتر جوهر افشان دارای مدل‌های مختلفی بوده، باید تمامی نکات مهم تاثیرگذار در خرید آن را مد نظر قرار داد.

این مدل پرینترها رنگ را به خوبی بر روی کاغذ پخش کرده و تصاویر باکیفیتی ایجاد می‌کنند. شما پس از مطالعه راهنمای خرید اینترنتی می‌توانید این محصول را به راحتی تهیه نمایید. البته نیاز است که حتما با تمام معایب و مزایای استفاده از آن آشنا شوید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پرینتر لیزری

پرینتر جوهرافشان به چند مدل تقسیم می‌شود؟

پرینتر جوهرافشان دارای مدل‌های مختلفی بوده که نیاز است قبل از خرید با تمام ویژگی‌های مربوط به آنها آشنا شد. در حال حاضر دو مدل از این پرینتر در بازار وجود داشته که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • مدل حرارتی

پرینتر جوهرافشان حرارتی طراحی خاصی دارد. همانطور که از نام این مدل پرینتر پیداست جهت اسپری کردن رنگ بر روی کاغذ از حرارت استفاده می‌کند. جهت پخش رنگ بر روی کاغذ، جریان الکتریکی از میان افشانک‌ها عبور می‌کند.

بدین طریق با تولید گرما، امکان ایجاد رنگ بر روی کاغذ به وجود خواهد آمد. البته جا دارد بگوییم که افشانک‌ها وظیفه ایجاد نقطه‌های مورد نیاز بر روی کاغذ را بر عهده دارند.

  • مدل پیزوالکتریک

پرینتر جوهرافشان پیزوالکتریک، بهترین محصول جهت استفاده‌های صنعتی به شمار می‌رود. عملکرد این پرینتر با مدل قبلی متفاوت بوده و جهت ایجاد رنگ بر روی کاغذ از یک ماده پیزوالکتریک استفاده می‌کند.

تهیه پرینتر جوهر افشان پیزوالکتریک بستگی به استفاده و نیاز شخصی شما دارد. اگر کار شما به نحوی است که باید به مدت تمام وقت از این محصول استفاده نمایید، مدل پیزوالکتریک را جهت خرید تهیه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید اسکنر

با ویژگی‌های پرینتر جوهرافشان بیشتر آشنا شویم

پرینتر جوهر افشان در مقایسه با مدل‌های دیگر دارای ویژگی‌های مخصوص به خود بوده که باید قبل از خرید به طور کامل بررسی شوند. در ادامه مقاله به مجموعه ویژگی‌های این پرینتر اشاره خواهیم کرد تا کار شما را در زمینه خرید این محصول آسان‌تر نماییم.

  1. سرعت بسیار پایین دستگاه جهت پرینت

پرینتر جوهرافشان در مقایسه با مدل‌های دیگر جهت چاپ تصاویر از سرعت بسیار پایین‌تری برخوردار است. به همین دلیل استفاده از این مدل پرینتر برای فعالیت‌هایی که نیازمند سرعت بیشتر هنگام چاپ تصاویر هستند،

به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود. اما روند طولانی بودن پرینت تصاویر به وسیله این دستگاه باعث افزایش کیفیت کار خواهد شد.

  1. کاربردی بودن دستگاه

پرینتر جوهرافشان کاربردهای متنوعی داشته و می‌توانید از آن جهت انجام فعالیت‌هایی نظیر: چاپ تصاویر بر روی پارچه، سی‌دی یا سطوح دیگر استفاده نمایید. کاربردی بودن این مدل پرینتر باعث انجام شدن بسیاری از فعالیت‌ها خواهد شد. این فاکتور از مهمترین ویژگی‌های این مدل پرینتر به شمار می‌رود.

  1. هزینه خرید پایین دستگاه

پرینتر جوهر افشان در مقایسه با مدل‌های دیگر هزینه خرید پایین‌تری دارد. تهیه این محصول برای آن دسته از افرادی که توانایی مالی جهت خرید مدل‌های دیگر پرینتر را ندارند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آید.

از طرفی، کیفیت بالای تولیدی این مدل پرینتر باعث شده تا کاربران استفاده از آن را در مقایسه با مدل‌های دیگر ترجیح دهند.

  1. نامناسب بودن دستگاه جهت فعالیت‌های صنعتی

پرینتر جوهرافشان علاوه بر مزایای فراوانی که دارد از معایبی هم برخوردار است. این مدل پرینترها جهت چاپ‌های طولانی به هیچ عنوان مناسب نیستند. استفاده طولانی مدت از این مدل پرینترها باعث خرابی و استهلاک زودهنگام آنها می‌شود.

به همین دلیل بهتر است که از این مدل پرینتر تنها جهت انجام فعالیت‌های خاص استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کاغذ چاپ و پرینتر

نکات مهم و تاثیرگذار در خرید و قیمت پرینتر جوهرافشان

  • توجه به نیاز و هدف

پرینتر جوهرافشان باید با توجه به فعالیت و نوع کاربری خریداری شود. اگر هدف شما از انتخاب پرینتر این است که به وسیله آن عکس‌های رنگی با کیفیت بالا چاپ نمایید، انتخاب پرینتر رنگی بهترین گزینه خواهد بود.

در غیر اینصورت بهتر است که مدلی را خریداری نمایید که با هدف و نیازهای شما تناسب داشته باشد. البته بد نیست بدانید که سرعت عملکرد پرینترهای لیزری در مقایسه با پرینترهای جوهرافشان بسیار بیشتر است.

  • میزان مصرف جوهر کارتریج پرینتر

پرینتر جوهر افشان در مقایسه با سایر مدل‌ها، مقدار زیادی از جوهر کارتریج را جهت چاپ عکس یا نمودارهای رنگی مصرف می‌کند. هنگام خرید این مدل پرینتر باید به این موضوع آگاه باشید.

زیرا اگر تمایل دارید که تعداد زیادی از نمودار یا تصاویر رنگی را چاپ نمایید، باید هزینه بیشتری را برای کارتریج پرینتر خود بپردازید. پس قبل از خرید پرینتر جوهرافشان بهتر است که در ابتدا به نیاز و هدف خود آگاه باشید.

  • قابلیت‌های کاربردی دستگاه

پرینتر جوهرافشان دارای یک‌سری قابلیت‌های کاربردی بوده که باید به هنگام خرید مورد بررسی قرار گیرند. به عنوان مثال، بعضی از مدل‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند از قابلیت اتصال به دستگاه‌های الکترونیکی برخوردار هستند. به عبارت دیگر، بعضی پرینترها قابلیت اتصال همزمان به چند کامپیوتر را دارند.

بدین طریق کاربر به راحتی می‌تواند از این قابلیت جهت سرعت بخشیدن به کارهای خود نهایت استفاده را ببرد. بعضی مدل‌های جدیدتر که در بازار موجود بوده، مجهز به تکنولوژی شبکه بی‌سیم هستند. برخورداری از این قابلیت باعث شده که بتوان تنها با استفاده از گوشی هوشمند بدون اتصال با دستگاه ارتباط برقرار کرد.

  • چند منظوره بودن دستگاه

پرینتر جوهرافشان و مدل‌هایی که از آن به بازار عرضه می‌شود از قابلیت‌های مختلفی برخوردار هستند. به عنوان مثال، بعضی از مدل‌های پرفروش این پرینتر از امکاناتی نظیر: کپی، اسکن و ارسال یا دریافت فکس برخوردار هستند. تمامی این موارد باعث خواهند شد که در تصمیم‌گیری شما جهت خرید دستگاه پرینتر تاثیر بگذارند.

البته شما با تهیه پرینترهای چند منظوره می‌توانید فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در کمترین زمان انجام دهید. استفاده از این مدل پرینترها که دارای قابلیت چاپ، اسکن، کپی و فکس بوده در میان بسیاری از کاربران رواج دارد. مسلما، چند منظوره بودن دستگاه پرینتر بر روی قیمت نهایی آن تاثیر می‌گذارد. پس قبل از هر چیز بهتر است که این محصول را با توجه به نیازهای خود تهیه نمایید.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 50,000,000 تومان

امتیاز کاربران

پرینتر چند کاره کانن مدل PIXMA TS3440

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن تکنولوژی چاپ کاربری سایز چاپ قابلیت‌های دستگاه
4000 گرم چاپ جوهرافشان 3 کاره (پرینت، اسکن، کپی) A4 خاموش شدن خودکار
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن تکنولوژی چاپ کاربری سایز چاپ
3.5 گرم چاپ جوهرافشان 3 کاره (پرینت، اسکن، کپی) A4

امتیاز کاربران

پرینتر چند کاره کانن مدل PIXMA MG2545s

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن تکنولوژی چاپ کاربری سایز چاپ
0.35 گرم چاپ جوهرافشان 3 کاره (پرینت، اسکن، کپی) A4

امتیاز کاربران

پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA G3410

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن تکنولوژی چاپ کاربری سایز چاپ درگاه‌های ارتباطی
6.3 گرم چاپ جوهرافشان 3 کاره (پرینت، اسکن، کپی) A4 Wi-Fi
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA G2410

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن تکنولوژی چاپ کاربری سایز چاپ ویژگی‌های دستگاه
6.32 گرم چاپ جوهرافشان 3 کاره (پرینت، اسکن، کپی) A4 صفحه نمایش LCD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا