لوازم آشپزخانه

۲۵ مدل پرفروش از انواع سطل برنج پلاستیکی و استیل + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

سطل برنج به ظرفی گفته می شود که از آن برای نگهداری برنج استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر شما دوستان در ابتدای راهنمای خرید اینترنتی امروز قصد داریم شما را با مهمترین عناوین این محصول آشنا کنیم، با ما همراه باشید:

سطل برنج و قند

معمولا برای نگهداری برنج و قند برای طولانی مدت از سطل های مخصوصی استفاده می شود که دارای انواع متفاوتی می باشند.

علاوه بر جنس بسیار مهم است که شما به ساختار این سطل ها دقت داشته باشید. به طور مثال حتما باید دقت نمایید که در آنها به خوبی محکم شود تا حشره ها نتوانند وارد گردند.

ظرف برنج ، در زمان خرید ظرف برنج لازم است تا حتما به ظاهر آن دقت نمایید. علاوه بر اینکه این مورد برای نگهداری برنج مورد استفاده قرار می گیرد.

می تواند تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون آشپزخانه شما نیز داشته باشد. گزینه های شیشه ای و استیل امروزه انتخاب های عالی به شمار می روند.

سطل جا برنجی ، همانطور که می دانید سطل های برنج متفاوتی در بازار وجود دارند. برخی از این سطل ها دارای دسته، برخی دارای درب و … می باشند.

شما می توانید با توجه به سلیقه خود خرید را انجام دهید. اما در نظر داشته باشید، همواره سطلی را برگزینید که گنجایش مناسب داشته و حداقل بتوان 5 کیلو برنج را در آن قرار داد.

جا برنجی جدید ، خوشبختانه امروزه انواع مدل های جا برنجی در بازار وجود دارند. برخی از مدل ها بسیار ساده و برخی دیگر نیز مدل های زیبایی دارند که جذاب می باشند.

نمونه های جدید اغلب دارای امکانات خاص می باشند. به طور مثال جابرنجی های پدالی دارای پدال هایی هستند که به کمک پا برنج را در پیمانه های مخصوص اندازه گیری می نمایند و تحویل می دهند.

سطل برنج پلاستیکی

در زمان خرید سطل برنج پلاستیکی بسیار دقت نمایید که سطلی انتخاب شود که از پلاستیک های درجه 1 تهیه شده باشد.

برخی از سطل ها دارای پلاستیکی می باشند که عمر و کیفیت خوبی ندارند. از همین رو ممکن است به برنج و سلامتی شما آسیب وارد نمانید.

مدل سطل برنج

امروزه مدل های متنوعی از سطل برنج در بازار وجود دارند. برخی از سطل ها کوچک بوده و به راحتی در کابینت قرار می گیرند و برخی دیگر دارای طراحی خاصی هستند که افراد از آنان به عنوان یک قیمت از دکوراسیون خود استفاده می نمایند.

از همین رو شما بر اساس سلیقه خود می توانید گزینه مناسب را خریداری کنید.

انواع سطل برنج

با توجه به نوع دکوراسیون و مصرف خود شما می توانید از سطل برنج خوب استفاده نمایید. سطل های شیشه ای می توانند میزان برنج داخل سطل را به خوبی نشان دهند.

گزینه های فلزی مقاوم بوده و برای آشپزخانه هایی با دکوراسیون مینیمال عالی می باشند. این بین گزینه های پلاستیکی نیز بسیار کاربردی و البته سبک هستند.

انواع سطل برنج پلاستیکی

سطل برنج پلاستیکی می تواند انواع متفاوتی داشته باشد. برخی از سطل ها دارای پدال و برخی بدون پدال می باشند. این بین برخی دارای پیمانه و برخی بدون پیمانه هستند.

خوشبختانه امروزه انواع متفاوتی از سطل ها در بازار وجود دارند که امکان انتخاب راحت را فراهم می آورند.  سسل های پلاستیکی علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب می نمایند.

سطل برنج پلاستیکی بزرگ

در زمان خرید یک سطل برنج لازم است تا حتما تعداد افراد خانواده خود و میزان برنج مصرفی خود را برآورد نمایید. بر این اساس اقدام به انتخاب سایز کنید.

جابرنجی های بزرگ برای افرادی که تعداد اعضای خانواده آنها زیاد است، گزینه عالی می باشد. البته در خرید این موارد گزینه های پلاستیکی به دلیل وزن کمتر ترجیح داده می شوند.

سطل برنج فلزی

سطل برنج فلزی اغلب دو جداره می باشد. از همین رو قسمت داخلی آن را از پلاستیک های درجه 1 و قسمت بیرونی آن از فلز تهیه شده است.

معمولا برای بخش بیرونی از استیل استفاده می گردد تا در برابر رطوبت مقاومت لازم را از خود نشان دهد. سطل های فلزی دارای مقاومت بالاتری می باشند و می توان آنها را در اندازه های مختلف یافت.

سطل برنج استیل

ظرف برنج استیل یکی از ظرف های مهم و عالی می باشد که می توان از آن استفاده نمود. این ظرف ها ماندگاری بالایی دارند و از همین رو بسیاری از علاقه مندان را به سمت خود جلب می نمایند.

البته باید در نظر داشته باشید که ظرف های فوق دارای سایزهای گوناگونی هستند لذا پاسخگوی هر نیازی خواهند بود.

سطل برنج کابینتی

اگر قصد دارید تا سطل برنج خود را در داخل کابینت قرار دهید باید از نمونه های کابینتی بهره ببرید. این سطل ها به نسبت سایرین کوچکتر می باشند و میزان برنج کمتری در آنها قرار می گیرد.

توصیه می شود تا از سطل هایی استفاده کنید که دارای پیمانه های مخصوص هستند.

سطل برنج شیشه ای

این سطل ها همانگونه که از نام آنها مشخص است از شیشه تهیه شده اند. در زمان خرید توصیه می شود تا از سطل هایی بهره ببرید که دارای شیشه مات می باشند.

در این صورت می توان مطمئن گردید که نور خورشید باعث خراب شدن برنج نمی شود. این سطل ها گزینه خوبی برای آشپزخانه های مدرن هستند.

جا برنجی شیشه ای ، یکی از نمونه های شیک و مدرن جا برنجی، گزینه های شیشه ای می باشند. این جابرنجی ها چون از شیشه تهیه شده اند.

لذا در طعم و مزه برنج هیچگونه اثری ندارند. البته به کمک این موارد شما می توانید میزان برنج موجود در ظرف ها را نیز مشاهده نمایید. اگر از این موارد استفاده می نمایید، شیشه های مات را انتخاب نمایید.

جا برنجی لیمون

امروزه برند های مختلفی اقدام به تولید جابرنجی می نمایند. این بین لیمون یکی از برندهای نام آشنا و معتبر می باشد.

پلاستیک هایی که از آنها برای تهیه این جا برنجی استفاده می شود، همگی درجه 1 می باشند. از همین رو می توان با خیال راحت از این برند اقدام به خرید نمود.

خرید سطل برنج

در زمان خرید سطل برنج انواع متفاوتی از سطل ها را در بازار مشاهده می نمایید. نمونه های استیل، پلاستیکی و شیشه ای جزو نمونه های رایج می باشند.

با توجه به اینکه سطل های پلاستیکی دارای قیمت مقرون به صرفه ای هستند، از آنها بیشتر استقبال می شود. البته گزینه های فلزی و شیشه ای نیز برای آشپزخانه های مدرن شیک محسوب می شوند.

خرید پیمانه برنج

عموما به همراه یک جا برنجی، پیمانه های مخصوص نیز ارائه می شوند. این پیمانه ها باید استاندارد باشند و بر اساس ظرفیت یک فرد بالغ باشد.

اگر جابرنجی شما فاقد این پیمانه ها بود؛ نیاز است تا آن را به صورت جداگانه تهیه نمایید. پیمانه های پلاستیکی چون وزن کمی دارند و فضای زیادی اشغال نمی نمایند، گزینه خوب و کاربردی خواهند بود.

قیمت جا برنجی

جا برنجی یکی از لوازم اساسی در هر آشپزخانه می باشد. قیمت این وسیله نیز با توجه به فاکتورهایی چون اندازه و جنس می تواند متفاوت می باشد.

اما عموما توصیه می گردد تا از جابرنجی هایی استفاده نمود که متناسب نیاز افراد باشد. اگر به سطل های بزرگ نیاز ندارید، گزینه های کابینتی را خریداری نمایید که قیمت کمتری دارند.

قیمت سطل برنج

با توجه به اینکه انواع مختلفی از سطل برنج در بازار وجود دارند باید در نظر داشته باشید که قیمت آنها نیز بسیار متفاوت است.

در بحث قیمت گذاری مواردی چون جنس، سایز؛ امکانات اضافی و مواردی از این قبیل نیز دخالت دارند.اما این بین مهمترین فاکتور جنس می باشد که می بایست به آن دقت نمود

آشنایی با سطل برنج

به دلیل این که یکی از اصلی ترین دغدغه ی مردم در حفظ و نگهداری مواد غذایی به ویژه برنج می باشد تا در این راستا موجب جلوگیری از ورود هر گونه آلودگی و میکروب به داخل آن شوند.

وجود برخی ظروف برای نگهداری از برنج یکی از اصلی ترین ملزومات در هر خانه می باشد.

در بازار فروش بعضی ظروف به نام سطل برنج برای نگهداری از این محصول تولید و عرضه شده است که با خرید یکی از آن ها حتی به صورت خرید اینترنتی می توانید در نگهداری برنج به مشکل برنخورید.

برنج مخصوصا در فصل های گرم بیشتر مورد حمله ی انواع موریانه ها می شود.

به دلیل این که بافت برنج به صورتی است که زمانی که در مکان های گرم نگهداری شود به مرور زمان از آن یک نوع حشره ای رشد می کند که این حشره بسیار مضر و خطرناک می باشد.

و سلامتی انسان را تهدید می کند، در صورتی که با خرید سطل برنج دیگر شما این نوع حشره را نمی توانید در برنج خود مشاهده کنید و برای مدت زمان طولانی می توانید برنج را نگهداری نمایید.

طراحی این سطل به گونه ای است که اندازه ی بزرگ آن موجب می شود تا یک گونی برنج را به راحتی در آن جای داده و به علت ساختار مخصوص به خودی که دارد برنج را می توان به مدت طولانی تر در آن قرار داد.

برخی از مدل های این سطل های برنج به گونه است که در قسمت پایینی آن یک اهرم برای خارج کردن برنج وجود دارد که مانند پیمانه عمل کرده و شما می توانید به اندازه ی مورد نیاز آن اهرم را فشار داده و برنج خود را بدون دخالت دست از آن خارج نمایید.

یک مزیتی که داشتن این سطل برای شما می تواند داشته باشد این است که به دلیل عملکردی که سطل برنج دارد استفاده از برنج و خارج کردن آن بسیار راحت بوده.

و به دلیل ارگونومی مخصوص به خودی که دارد هیچ گونه آلودگی و حشرات نمی تواند وارد آن شود. قیمت سطل برنج با توجه به انواع مدل های آن متفاوت است.

انواع مختلف سطل نگهداری برنج به صورت زیر است:

  • ظروف استیل(فلزی)

این نوع از ظروف نگهداری برنج بایستی حتما دو جداره بوده به گونه ای که جنس لایه ی داخلی آن پلاستیک و لایه ی خارجی آن از جنس استیل باشد.

  • ظروف شیشه ای

این نوع از ظروف نگهداری به دلیل جنس شیشه ای که دارد موجب حفظ و ماندگاری عطر و طعم برنج می شود.

توصیه می شود ظرف شیشه ای که انتخاب می کنید مات بوده تا به این صورت نور خورشید به صورت مستقیم به برنج برخورد نداشته باشد.

  • ظروف پلاستیکی

این نوع ظروف یکی از متداول ترین ظروفی هستند که تا به امروز خانم های خانه برای نگهداری برنج های خود استفاده می کردند.

ولی بهتر است به دلیل سلامتی خود سعی در انتخاب نوع درجه ی یک و مرغوب پلاستیک را برای خرید نمایید.

به طور کلی سطل برنج یا همان جا برنجی به مدل های پر طرفدار زیر دسته بندی می شوند:

  • سطل برنج پلاستیکی بزرگ
  • سطل برنج فلزی
  • سرویس سطل برنج
  • سطل برنج کابینتی
  • سطل برنج و قند و شکر

قابل ذکر است که یکی از برندهای معروف در بازار ایران سطل برنج لیمون است که در بین خریداران از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد و همچنین کیفیت آن با قیمتش

نکات مهم هنگام خرید سطل برنج

  • قیمت

یکی از مواردی که باید به هنگام خرید به آن توجه داشته باشید قیمت محصول می باشد, مانند سایر لوازم تعیین کننده ی جنس و کیفیت بستگی به میزان بودجه ای که برای خرید محصول می کنید دارد.

با در نظر گرفتن هزینه ای که برای خرید سطل برنج دارید می توانید متناسب با سلیقه ی خود یکی از مدل های آن را انتخاب و تهیه نمایید.

  • ظاهر ظرف برنج

حتما به هنگام خرید از زیبایی و ظاهر این ظرف غافل نشوید چرا که این محصول تنها به عنوان یک سطل برای نگهداری برنج نمی باشد و می تواند موجب ایجاد جلوه ی خاص و شیکی نیز در آشپزخانه ی شما گردد.

  • جنس سطل های برنج

همان گونه که در بالا به این موضوع پرداخته شد, شما می توانید متناسب با سلیقه ی خود اقدام به تهیه و خریداری یکی از جنس های آن محصول نمایید.

  • میزان گنجایش ظرف

یکی از مواردی اساسی که باید به هنگام خرید این محصول آن را در نظر بگیرید میزان گنجایش آن است. سطل های جدید برنج به صورت استاندارد می توانند 10 کیلو برنج را در خود جای بدهند.

در صورت خرید سطل های کوچکتر مجبور هستید بقیه برنج را در ظروف دیگری نگهداری نمایید.

  • درب دار بودن و نبودن آن

سعی کنید سطلی که برای برنج خود تهیه می کنید درب دار بوده و این قابلیت را داشته باشد که به صورت محکم و ایمن دربش چفت شود.

در این صورت هیچ میکروب و گرد و غباری به داخل برنج نمی تواند نفوذ پیدا کند.

  • وزن سطل

سعی کنید سطلی که برای خرید انتخاب می کنید دارای وزن کم و سبکی باشد. چرا که در زمان ریختن ده کیلو برنج در داخل آن, به راحتی آن را بتوانید جا به جا نمایید.

  • وجود پیمانه در کنار سطل

بعضی از مدل های این سطل ها دارای پیمانه بوده و محلی نیز برای قرار گرفتن در خود دارند.

  • انتخاب رنگ و طرح آن

این موضوع کاملا سلیقه ای است و شما می توانید با توجه به سلیقه و علاقه ی خود اقدام به خرید یکی از رنگ ها و طرح های آن نمایید.

توصیه ی می شود سعی کنید رنگ محصول را متناسب با سایر ظروف موجود در آشپزخانه انتخاب نمایید که با آن ها هماهنگ باشد.

  • دسته دار بودن آن

یکی از دیگر مواردی که برای سهولت در جا به جایی باید به آن دقت کنید دسته دار بودن آن است. چون همین موضوع موجب حمل راحت و آسان آن می شود.

راهنمای نگهداری از محصول

این ظروف نیز همانند سایر لوازم منزل برای داشتن طول عمر بیشتر نیازمند راهنمای نگهداری از خود می باشد به این صورت که نسبت به جنس های این محصول این روش های نگهداری نیز فرق می کند.

به عنوان نمونه راهنمای نگهداری از سطل های استیل و فلزی با راهنمای نگهداری سطل های شیشه ای متغیر است.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۵ مدل پرفروش از انواع سطل برنج پلاستیکی و استیل + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 200,000 تا 400,000 تومان

امتیاز کاربران

سطل برنج سینانو کد 254 گنجایش 11 کیلو گرم

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
27x27x32 سانتی‌متر 810 گرم پلاستیک در پیمانه
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

سطل برنج سینانو کد 251 گنجایش 7 کیلوگرم

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
25x25x24 سانتی‌متر 720 گرم پلاستیک در پیمانه
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ظرف برنج مدل QWF-10L-2023

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس ظرفیت امکانات ظاهری
26x26x26 سانتی‌متر 300 گرم ABS با آبکاری کروم 10 در
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

سطل برنج آریاسام مدل بشکه نفت

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس ظرفیت امکانات ظاهری
27x27x27 سانتی‌متر 400 گرم پلاستیک 10 در

امتیاز کاربران

ظرف برنج کامل مدل ۴۵۶ گنجایش ۲۰ کیلو گرم

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
36x30x28 سانتی‌متر 740 گرم پلاستیک در پیمانه
محدوده قیمت 400,001 تا 600,000 تومان

امتیاز کاربران

ظرف برنج کارن مدل 2021

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس ظرفیت امکانات ظاهری
25x25x25 سانتی‌متر 1000 گرم پلاستیک شفاف 10 شیشه
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ظرف برنج کارن مدل 509

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
25x25x45 سانتی‌متر 1200 گرم پلاستیک در پیمانه
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ظرف برنج بازن کد 201010

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
31.5 × 24 × 45 سانتی‌متر 1400 گرم پلاستیک در پیمانه
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ظرف برنج آوا ور مدل اریسا

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
24×26×34 سانتی‌متر 960 گرم پلاستیک در پیمانه
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ظرف برنج کامل کد 471 مجموعه 4 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
68x54x27 سانتی‌متر 1820 گرم پلاستیک در پیمانه
محدوده قیمت 600,001 تا 800,000 تومان

امتیاز کاربران

ظرف برنج سیرکل مدل سناتور

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس اقلام همراه ظرف برنج
30x30x33 سانتی‌متر 1850 گرم استیل پیمانه

امتیاز کاربران

ظرف برنج همارا کد 900625

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
طول 28، عرض 28 و ارتفاع 47 سانتی‌متر 1840 گرم پلاستیک در پیمانه
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ظرف برنج بهاز کالا مدل خمره ای کد K 10

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس ظرفیت امکانات ظاهری
30x30x40 سانتی‌متر 2540 گرم فلز 10 در
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ظرف برنج کامل کد 471 بسته 4 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
68x54x27 سانتی‌متر 8300 گرم پلاستیک در پیمانه

امتیاز کاربران

ظرف برنج مدل Ho

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
28x28x47 سانتی‌متر 1840 گرم
محدوده قیمت 800,001 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

سطل برنج استیل پیمانه دار آرتیستون مدل 008 گنجایش 10 کیلوگرم

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج سایر توضیحات
1800 گرم استیل در پیمانه -بدنه استیل -درب کروم -پیمانه دار -گنجایش 10 کی...

امتیاز کاربران

ظرف برنج آرتیستون صنعت مدل 0089

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس ظرفیت امکانات ظاهری
30x30x60 سانتی‌متر 2000 گرم استیل رنگی 10 در
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

سطل برنج بهاز کالا کد 16603047

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری
29x29x41 سانتی‌متر 2800 گرم استیل در

امتیاز کاربران

ظرف برنج لیمون مدل AS 786

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
43x31x31 سانتی‌متر 1700 گرم پلاستیک در پیمانه
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ظرف برنج لیمون گنجایش 14 کیلوگرم

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
31*31*37 سانتی‌متر 2000 گرم پلاستیک در پیمانه
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 1,000,001 تا 1,500,000 تومان

امتیاز کاربران

ظرف برنج یونیک مدل پیمانه دار

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس ظرفیت اقلام همراه ظرف برنج
30x30x40 سانتی‌متر 3000 گرم استیل 10 پیمانه

امتیاز کاربران

سطل برنج لیمون کد A1008

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
31*31*43 سانتی‌متر 2350 گرم پلاستیک در پیمانه
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ظرف برنج لیمون مدل q392

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
31x31x43 سانتی‌متر 1700 گرم پلاستیک در پیمانه
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ظرف برنج همیلتون مدل HI-9610

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
32x32x43 سانتی‌متر 2100 گرم استیل در پیمانه
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ظرف برنج لیمون مدل AT 811

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس امکانات ظاهری اقلام همراه ظرف برنج
43x31x31 سانتی‌متر 1700 گرم پلاستیک در پیمانه
مشخصات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا