لوازم آشپزخانه

راهنمای خرید ست قابلمه سرامیک با معرفی مدل های شیک

راهنمای خرید ست قابلمه سرامیک این امکان را به شما می‌دهد تا در هنگام خریدن ست قابلمه از خرید خود اطمینان داشته باشید. امروزه به دلیل پیشرفت علم ابزار آشپزی جدید وارد خانه‌های ما شده است که درگذشته قابلمه‌هایی با جنس تفلون کاربرد داشته است. این قابلمه‌ها با اینکه ویژگی‌های مطلوبی مانند مقاومت در برابر حرارت و نچسبیدن غذا به ظرف را داشت ولی از نظر سالم بودن غذا صد در صد مطمئن نبود برای همین قابلمه‌های جدیدی از جنس چدن و آلومینیوم وارد بازار شد که با روکش سرامیکی سطح قابلمه پوشیده شده است در این مقاله می‌خواهیم شما را با ظروف سرامیکی و ویژگی های آن ها آشنا کنیم.

معرفی ست قابلمه سرامیک

ظروف سرامیکی در واقع به ظروفی می‌گویند که از سرامیک خاک رس ساخته است. ظروف سرامیکی از جنس سرامیک نیستند بلکه فقط روکش داخلی قابلمه از جنس سرامیک است که این روکش بین فلز بدنه ظرف و غذا قرار دارد. امروزه قابلمه‌هایی از جنس آلومینیوم آلیاژی یا چدن که با روکش سرامیکی یا تفلون هستند در بازار وجود دارد. اینکه این دو نوع قابلمه با هم چه تفاوتی دارند را باید دقیق‌تر بررسی ‌کنیم مهم‌ترین تفاوت روکش سرامیکی با روکش تفلون این است که این روکش سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به سایش دارد ولی این ویژگی نچسب بودن غذا به مرور زمان در قابلمه‌های با روکش سرامیکی از بین می‌رود.

شما می‌توانید با توجه به اولویت خود میان نترس بودن یا مقاومت به سایش این قابلمه‌ها را انتخاب کنید. این ظروف معمولاً به دو دسته ظروف سرامیکی سفید و ظروفی با روکش سرامیکی تقسیم می‌شوند. اگر قصد خرید قابلمه‌های سرامیکی دارید حتماً از راهنمای خرید اینترنتی ست قابلمه سرامیکی استفاده کنید.

ویژگی ست قابلمه سرامیک

قطعاً هر نوع قابلمه که در بازار موجود است از ویژگی‌های مختلف برخوردار است این ویژگی‌ها ممکن است مفید یا مضر باشند. قابلمه‌های سرامیک به دلیل مقاومتی که در برابر سایش دارند نسبت به دیگر قابلمه‌ها راحت‌تر تمیز می‌شود و همین مقاومت باعث شده تا به هیچ وجه خراشیده نشوند یعنی استفاده کردن از قاشق در این قابلمه‌ها بدون نگرانی است. ظروف سرامیکی برعکس ظروف تفلونی از ماده کاملاً طبیعی ساخته شده‌اند و در نتیجه سرطان زا نیستند. از ویژگی دیگر ظروف سرامیکی می‌توان به مقاومت در برابر حرارت اشاره کرد که به آسانی می‌شود این قابلمه‌ها را در فر قرار داد.

در بالا به مزایای قابلمه‌های سرامیک اشاره کردیم همان‌طور که می‌دانید قطعاً این ظروف معایبی هم دارند که خوشبختانه معایب آن کمتر از مزایای آن است. یکی از معایب ظروف سرامیکی این است این ویژگی نچسبیدن غذا به سطح که در قابلمه‌های تفلون وجود دارد، در سطح داخلی قابلمه زیاد تقویت نشده است.  همچنین این قابلمه‌ها برای گرم شدن، گاز بسیار زیادی را مصرف می‌کنند که این خود از معایب دیگر قابلمه‌های سرامیکی است. قابلمه‌های سرامیک باتوجه به مزایای زیاد و معایب کمی که دارند در بین خانم‌های خانه دار بسیار محبوب هستند.

نکات کاربرد و قیمت ست قابلمه سرامیک

برای استفاده از ظروف سرامیکی باید به نکاتی توجه کنید، مهم‌ترین نکته این است که نباید ظرف خالی را روی حرارت مستقیم قرار دهید و هم‌چنین برای هم زدن غذا بهتر است از قاشق‌ها و کفی‌های چوبی استفاده کنید. هیچ‌گاه قابلمه‌های سرامیکی را درون هم داخل کابینت قرار ندهید. درباره ظروف سرامیکی باتوجه ‌به ویژگی‌های متنوع و مطلوبی که دارند قیمت بالاتری نسبت به سایر ظروف پخت و پز دارند پس برای همین باید در نگهداری از آنها دقت زیادی داشت تا طول عمر بیشتری داشته باشند. این قابلمه‌ها در طرح‌ها و نقش‌های مختلف و متنوعی به بازار عرضه شدند و کیفیت ظروف و تعداد پارچه‌های سرویس قابلمه‌ها از جمله عواملی هستند که بر قیمت ست قابلمه تأثیر می‌گذارند شما در هنگام خرید بعد از بررسی راهنمای خرید ست قابلمه سرامیک می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سخن پایانی

برندهای مختلفی در بازار وجود دارند و ظروف آشپزخانه را ارائه می‌دهند که در راهنمای خرید ست قابلمه سرامیک علاوه بر اطلاعاتی همچون کیفیت انواع ظروف سرامیکی، برندهای مختلفی که ظروف سرامیکی را عرضه می‌کنند را هم بررسی کرده است. با توجه به اینکه امروز سایت‌ها و برندهای مختلفی این ظروف را تولید می‌کنند شما حتماً باید دقت داشته باشید و از سایت‌ها و برندهای معتبری خرید کنید تا ظروفی با کیفیت با ماندگاری بالا داشته باشید که خوشبختانه شما با استفاده از راهنمای خرید ظروف سرامیکی خریدی مطمئن را تجربه می‌کنید.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 20,000,000 تومان

امتیاز کاربران

سرویس قابلمه 10 پارچه باریکو مدل BAR-2685

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام سرویس پخت و پز تعداد پارچه ساختار بدنه جنس روکش سایر توضیحات
قابلمه 10 پارچه سرامیک سرامیک، لعاب جنس: لعابی ابعاد و حجم: سایز 18: 2.1 لیتر سایز ...

امتیاز کاربران

سرویس قابلمه 21 پارچه کوک سانگ مدل 01

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام سرویس پخت و پز تعداد پارچه ساختار بدنه جنس روکش سایر توضیحات
قابلمه 21 پارچه سرامیک گرانیت اقلام سرویس به شرح زیر می باشد: قابلمه بزرگ 32 ...
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

سرویس قابلمه 18 پارچه مدل حاتم گاز

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام سرویس پخت و پز تعداد پارچه ساختار بدنه جنس روکش کشور مبدا برند
قابلمه، تابه، چنگال آشپزی، قاشق آشپزی 18 پارچه سرامیک سرامیک ایران
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

سرویس قابلمه 6 پارچه مدل Z-8350-30

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام سرویس پخت و پز تعداد پارچه ساختار بدنه جنس روکش کشور مبدا برند
قابلمه شش پارچه استیل، پیرکس، سرامیک، سنگ گرانیت ترکیه
مشخصات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا