مذهبی

۲۵ مدل قبله نما باکیفیت و دقیق + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

قبله نما

قبله نما ها به صورت کلی در دو دسته دیجیتالی و عقربه ای طبقه بندی می شوند. مواردی که به صورت عقربه ای هستند دارای یک سری نماد می باشند که به کمک آنها می توان مسیر دقیق قبله را یافت.

البته خاطرنشان می شود که به کمک قبله نما می توانید جهت های جغرافیایی و محل قطب ها را نیز مشاهده نمایید.

قبله نما چیست

قبله نما وسیله ای می باشد که به کمک آن می توانید محل خانه خدا را یافته و به سمت آن نماز بخوانید.

از لحاظ ساختاری، این وسیله دارای یک عقربه آبی رنگ است که عموما نیز از استیل ساخته می شود.

قبله نما در واقع یک نوع قطب نما می باشد که برای مسلمانان کاربرد داشته و به آنها کمک می کند تا مکان خانه کعبه را یافته و بتوانند به سمت آن نماز بخوانند.

البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که به کمک این وسیله می توانید شمال را بیابید اما با توجه به علائم مندرج بر روی آن امکان جهت یابی قبله نیز وجود دارد. در ادامه قصد داریم تا با این وسیله کاربردی بیشتر آشنا شویم.

قبله یاب یا قبله نما وسیله ای است که می تواند مسیر خانه خدا را به شما نشان دهد. این وسیله با جنس ها و ابعاد مختلف در بازار مشاهده می شود.

طبیعتا مواردی که پلاستیکی هستند و وزن زیادی ندارند را به راحتی می توانید به هر مکانی که در نظر دارید، حمل نمایید. موارد دیجیتالی نیز گزینه خوبی می باشند البته باید دقت نمایید که تنظیمات اولیه آنها به درستی انجام شده باشد.

بهترین قبله نما

در زمان خرید یک قبله نما موارد زیادی است که باید در نظر داشته باشید. یکی از مهمترین موارد سبکی و قابل حمل بودن آن است.

اگر قبله نمای شما فضای زیادی را اشغال نماید نمی توانید آن را در هر جایی که مد نظر دارید، با خود حمل نمایید. قبله نماهای پلاستیکی عمدتا سبک تر می باشند.

قبله نما دقیق

چنانچه شما یک قبله نمای دقیق و خوب تهیه نمایید، به راحتی به کمک آن می توانید مسیر قبله و حتی راه خود را تشخیص دهید.

برخی از مواردی که در بازار مشاهده می نمایید، مغناطیسی هستند. این گزینه ها را می توانید به راحتی در هر محلی که مد نظر دارید با خود حمل کنید. قبله نماهای فوق به صورت خودکار عمل می نمایند.

قبله یاب دقیق ، اگر مایل هستید تا قبله نما تهیه نمایید لازم است تا ویژگی های نمونه های مختلفی که داخل بازار وجود دارند را با یکدیگر مقایسه نمایید.

از لحاظ دقت گفته می شود که گزینه های مغناطیسی و الکترونیکی بسیار دقیق تر عمل می نمایند. البته امروزه نمونه های هوشمند نیز در بازار وجود دارند که داده های خود را از ماهواره دریافت می نمایند.

دقیق ترین قبله نما

یکی از مواردی که برای تهیه قبله نما باید در نظر داشته باشید، این مورد می باشد که دقت خوبی ارائه نماید. مواردی که در بازار به صورت دیجیتالی یافت می شوند، اغلب دقت بیشتری ارائه می دهند.

هر اندازه جهت یابی یک قبله نما بهتر باشد، افراد بیشتری نیز به سمت آن کشیده می شوند.

قبله نما هوشمند

قبله نماهای هوشمند مواردی می باشند که برای نشان دادن قبله، داده های خود را از اینترنت و ماهواره ها دریافت می نمایند.

از همین رو می توان بیان داشت که درصد اشتباه آنها بسیار کم می باشد. البته خاطرنشان می شود که این موارد را نمی توان در هر جایی مورد استفاده قرار داد زیرا نیاز به یک اتصال قوی اینترنتی دارند.

قبله نمای دقیق

اگر مایلید تا یک قبله نمای خوب و دقیق داشته باشید، توصیه ما استفاده از قبله نما های هوشمند می باشد. این موارد دارای یک صفحه مغناطیسی هستند.

بر روی آنها یک سوزن از جنس برنج قرار داده شده است که به کمک امواج مغناطیسی زمین مسیر قبله را نشان می دهد. پس از این موارد توصیه ما استفاده از قبله نمای الکترونیکی است.

راهنمای قبله نما

برای اینکه شما بتوانید با قبله نمای خود به خوبی کار نمایید، نیاز خواهید داشت تا دفترچه راهنمای آن را مطالعه نمایید.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برخی از موارد همچون قبله نماهای مغناطیسی نیاز به تنظیمات خاصی ندارند و تنها باید نحوه کار با آنها را بیاموزید.

آموزش استفاده از قبله نما

برای اینکه شما از قبله نمای خود استفاده نمایید لازم است تا ابتدا دفترچه راهنمای آن را مطالعه نمایید. در همین راستا مهم است که عملکرد عقربه ها و نحوه در دست گرفتن قبله نما را بیاموزید.

البته به این مورد نیز باید دقت نمایید که برخی از موارد موجود در بازار به صورت اتومات هستند و نیاز به اعمال تنظیمات یا آموزش خاص ندارند.

کار با قبله نما ، کار با قبله نما دشوار نمی باشد و اغلب افراد می توانند به راحتی با آن فعالیت نمایند. البته برای نمونه های هوشمند و الکترونیکی که در بازار وجود دارند.

توصیه می شود تا همواره قبل از استفاده، دفترچه راهنما را مطالعه نمایید تا بتوانید آنها را به خوبی تنظیم کنید. قبله نماها می توانند به عنوان قطب نما نیز کار کنند.

قبله نما با نقشه

برخی از قبله نماهایی که در بازار وجود دارند، دارای نقشه می باشند. در واقع آنها دارای یک gps داخلی هستند که مسیر خانه قبله را به خوبی نمایش می دهد.

در زمان تهیه یک قبله نمای حتما به اندازه و وزن آن دقت نمایید تا بتوانید به راحتی با خود به هر محلی که در نظر دارید، آن را حمل نمایید.

از قبله نما چه استفاده می شود

اگر بخواهید تا در هر محیطی اعم از خانه یا طبیعت، مسیر قبله را بیابید لازم است تا از قبله نمای خوب و دقیق استفاده نمایید. برخی از نمونه هایی که در بازار وجود دارند دارای gps هستند که دقت خوبی ارائه می دهند.

از قطب نما و قبله نما چه استفاده ای می شود: برای افرادی که دائما در حال سفر می باشند یا آنهایی که به گردش در طبیعت علاقه دارند، قطب نما کمک می نماید تا مسیر خود را به راحتی بیابند.

قبله نما نیز محل خانه خدا و قبله را نشان می دهد. از همین رو می توان بیان داشت که برای اغلب افراد این وسیله ها لازم می باشد.

کاربرد قبله نما

بسیاری از افراد تصور می نمایند که از قبله نما تنها برای یافتن خانه خدا می توان استفاده نمود. اما از آنجا که قبله نما ها خود یک قطب نما می باشند، از این وسیله می توانید برای یافتن جهت های جغرافیایی و قطب ها نیز بهره ببرید.

جهت یابی قبله

برای اینکه شما بتوانید جهت قبله را در هر شرایطی بیابید، نیاز به یک قبله نما دارید. خوشبختانه امروزه انواع قبله نماها در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها نیز دارای ویژگی های خاصی هستند.

لازم است تا ابتدا شما هدف و بودجه خود را مشخص کرده و سپس اقدام به خرید نمایید. در نظر داشته باشید که این گزینه ها هزینه زیادی ندارند.

تشخیص قبله از روی قطب نما

برخی از افراد که از قبل دارای قطب نما هستند، دیگر تمایلی به خرید قبله نما از خود نشان نمی دهند، این افراد می توانند از قطب نما برای تشخیص قبله استفاده نمایند.

قطب نما مکان جنوب و شمال را با توجه به موقعیت فعلی شما نشان می دهد از همین رو به راحتی می توانید با آن قبله را نیز تشخیص دهید.

تعیین قبله با قطب نما ، برای اینکه از صرف هزینه های زیاد بپرهیزید، می توانید از یک قطب نما به عنوان قبله نما استفاده نمایید.

در این شرایط باید حتما نحوه کار کردن با قطب نما را به خوبی بلد باشید. لذا توصیه می شود تا دفترچه راهنما را بخوانید که بدانید هر عقربه چه سمتی را نشان می دهد.

جهت قبله با قطب نما ، قطب نما ها اغلب از یک سوزن برای جهت یابی استفاده می نمایند. یک طرف سوزن آبی و طرف دیگر آن قرمز می باشد.

از همین رو شمال و جنوب را می توان به کمک آنها به خوبی مشخص نمود. بر همین اساس شما می توانید جهت قبله را نیز به خوبی بیابید.

تعیین جهت قبله با قبله نما

برای اینکه بتوانید به صورت دقیق اقدام به جهت یابی نمایید و مسیر قبله را بیابید، نیاز به یک قبله نمای کاربردی دارید. از همین رو باید به امکانات قبله نمای خود دقت نمایید.

برخی از نمونه های موجود در بازار دارای ویژگی هایی هستند که استفاده از آنها را آسان می نمایند. به صورت کلی مواردی که هدف را به خوبی نشان می دهند، عالی هستند.

جهت یابی با قبله نما

برای اینکه شما با یک قبله نما بتوانید جهت یابی نمایید، لازم است تا ابتدا نحوه عملکرد آن را که در دفترچه راهنما ذکر شده است، مطالعه کنید. به عبارت دیگر لازم است تا دقیقا بدانید که هر کدام از عقربه ها دقیقا چه مواردی را نشان می دهند.

میدان مغناطیسی کعبه

بسیاری از قطب نماهای موجود در بازار بر اساس میدان مغناطیسی زمین فعالیت می نمایند. از همین رو می توان از آنها بدون نیاز به اعمال تنظیمات خاصی بهره برد.

در خصوص قبله نماها باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که آنها می توانند بر اساس میدان مغناطیسی خانه کعبه نیز، فعالیت نمایند.

خرید قبله نما

در زمان خرید قبله نما قطعا موارد متفاوتی را در بازار مشاهده می نمایید که ویژگی های هر کدام از آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. از همین رو باید به امکانات جانبی آنها نیز دقت نمایید.

به طور مثال برخی از نمونه ها دارای صفحاتی هستند که به کمک led روشن می شوند. از این گزینه ها برای دید در شب می توان بهره برد.

قیمت قبله نما

قیمت قبله نماهایی که در بازار وجود دارند، زیاد نیست. از همین رو اغلب افراد می توانند آن را تهیه نمایند و مورد استفاده قرار دهند.

هر اندازه قبله نمای شما امکانات بیشتری داشته باشد، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که تمام افراد به همه این ویژگی ها نیاز ندارند.

قبله نما برای نماز

آنان که همیشه و به صورت مداوم فریضه نماز را به جای می آورند، نیاز به وسیله ای دارند تا در هر شرایطی بتوانند مکان قبله را بیابند.

قبله نماهایی که در بازار وجود دارند دارای جنس ها و کاربردهای متفاوتی هستند. نمونه های برنجی اغلب گران تر بوده و کاربردی تر هستند. البته باید در نظر داشته باشید که نمونه های پلاستیکی سبک تر می باشند.

تعیین قبله در منزل ، گاها این اتفاق رخ می دهد که افراد پس از ورود به خانه ای جدید، نمی توانند مسیر خانه خدا را به خوبی پیدا نمایند تا نماز خود را بخوانند.

از همین رو باید حتما از یک قبله نمای مناسب استفاده کنند. در زمان خرید این قبله نماها توجه به جنس و کیفیت بدنه قبله نما بسیار مهم است.

قبله نما ایران ، قبله نماها توسط کشورهای مختلف ساخته می شوند. این بین ایران نیز یکی از تولیدکنندگان قبله نما می باشد.

از همین رو جهت ها و دفترچه راهنمای آن به زبان فارسی نوشته شده است که کار نمودن با قبله نما را آسان می نمایند. قیمت این موارد نیز به نسبت سایر نمونه های موجود بسیار بهتر و مقرون به صرفه تر است.

مهر قبله نما

برخی از قبله نماهایی که در بازار وجود دارند دارای یک مهر مخصوص هستند. این نوع قبله نماها بسیار کاربردی بوده و به راحتی می توانید آنها را به هر محل دلخواه با خود حمل نمایید.

البته قیمت این موارد با توجه به نمونه های ساده ای که در بازار وجود دارند، بسیار کم می باشد.

عکس قبله نما

امروزه تصاویر مختلفی از انواع قبله نما ها در اینترنت و فضاهای مجازی می توانید مشاهده نمایید. در نظر داشته باشید که هیچ زمان بر اساس تصویر نمی توان قبله نمایی خوب، خریداری نمود.

از همین رو توصیه می شود تا حتما گزینه هایی را تهیه نمایید که کاربردی بوده و بتوانند نیاز شما را پاسخ دهند. اغلب موارد مغناطیسی گزینه خوبی برایتان خواهند بود.

قبله نما اینترنتی

برخی از قبله نماهایی که امروزه می توانید مشاهده نموده و اقدام به خرید کنید، قبله نماهای اینترنتی هستند.

همانگونه که از نام این موارد می توان دریافت، آنها به صورت اینترنتی فعالیت می نمایند و به یک اتصال امن اینترنتی نیز نیاز دارند. از همین رو نمی توان در محل هایی که خطوط ضعیف هستند از آنها بهره برد.

قبله یاب اینترنتی ، شاید برای شما نیز عجیب باشد که برخی از قبله یاب ها به صورت اینترنتی فعالیت می نمایند و داده های خود را از ماهواره ها دریافت می نمایند، از همین رو بیان می شود که دقت این موارد بسیار زیاد است.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشته که آنها همیشه به یک اتصال اینترنتی نیاز دارند.

قبله نما چند عقربه دارد

به صورت کلی اگر قصد تهیه یک قبله نمای عقربه ای را دارید، باید در نظر داشته باشید که این وسیله دارای یک عقربه سوزنی است.

البته رنگ عقربه در یک بخش آبی و در بخش دیگر قرمز می باشد. بر اساس امواج مغناطیسی یا داده های الکترونیکی، عقربه فوق می چرخد و مسیر خانه خدا را نشان می دهد. قیمت موارد عقربه ای به نسبت کمتر از دیجیتالی است.

عقربه قبله نما کدام سمت را نشان می دهد

بسیاری از افراد که برای اولین بار از قبله نما استفاده می نمایند، نحوه فعالیت با آن را نمی دانند. در پاسخ به این سوال که عقربه قبله نما کدام مسیر را نشان می دهد باید پاسخ داد که این مورد جنوب و در واقع محل خانه خدا را نشان می دهد.

به کمک عقربه سوزنی شما می توانید جهت های جغرافیایی را نیز متوجه شوید.

گذری بر تاریخچه قبله نما

هیچ شخصی به صورت دقیق نمی تواند تاریخ اختراع این محصول را بیان دارد اما در موزه دمشق یک کاسه سفالی وجود دارد که افراد بر این باور هستند در گذشته از آن برای یافتن مکان قبله استفاده می گردید.

بسیاری از دانشمندان و مورخین زمان استفاده از کاسه فوق را به دوره صفویان نسبت می دهند. در سده هشتم ایرانیان برای اینکه بتوانند جهت را بیابند از دایره هندی استفاده می نمودند که در این دایره میزان انحراف بین قطب ها را محاسبه نموده و از آن جهت یافتن مکان فعلی بهره می بردند.

در سده های بعدی قطب نما وارد شد اما با این تفاوت که می توانست جهت های جغرافیایی را به خوبی تشخیص دهد.

کم کم افراد متوجه شدند که از این مورد نمی توانند برای بافتن قبله استفاده نمایند زیرا بین عقربه های قطب نما و قطب های جغرافیایی انحرافی وجود داشت که بعد ها به آن انحراف مغناطیسی گفته شد.

این چالش امروزه در قطب نماهای مغناطیسی به صورت کامل حذف شده است لذا به همین دلیل گفته می شود که دقت این موارد نسبت به سایرین بیشتر است.

در احکام اسلامی نیز آمده است که چنانچه از این وسیله با آگاهی و به درستی استفاده شود، مشکل شرعی وجود ندارد.

انواع قبله نما

قبله نما در واقع یک نوع قطب نما می باشد که به کمک آن می توان جهت دقیق خانه خدا را تشخیص داد. قطعا برای شما نیز اتفاق افتاده است که بخواهید مسیر خانه خدا را در طبیعت یا مکان هایی که با موقعیت جغرافیایی آن آشنا نیستید، بیابید. در این شرایط تهیه یک قبله نما می تواند گزینه ای عالی برای شما باشد.

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که انواع قبله نما ها در بازار محدود می باشند اما به صورت کلی به افراد اجازه می دهند تا بتوانند مسیر حرکت خود را به خوبی تشخیص دهند.

در سفرهای طولانی از آن می توان برای یافتن محل خانه کعبه بهره برد. قبله نماها به دو دسته چرخشی و دیجیتالی تقسیم بندی می شوند.

موارد چرخشی از میدان مغناطیسی استفاده نموده و با گردش حول آن می توانند محل خانه کعبه را به خوبی تشخیص دهند. در دسته دوم انواع الکترونیکی یا دیجیتالی را مشاهده می نمایید که به صورت خودکار عمل می نمایند و طول و عرض جغرافیایی را نشان می دهند.

در برخی از موارد پیشرفته برای اینکه جهت یابی قطب نما دقیق تر باشد از gps درون آن استفاده می شود که می تواند مکان قبله را به صورت دقیق تر و با استفاده از اصول علم ریاضی به دست آورد.

کاربرد قبله یاب

از سده سیزدهم استفاده از قبله نما در بین مردم رایج شد. بسیاری از دانشمندان این مورد را در واقع همان قطب نمای اصلاح شده می دانند که بر پایه میدان مغناطیسی فعالیت می نماید.

مسلمانان می توانند به کمک آن محل شهر مکه را تشخیص داده و به سمت آن اقامه نماز کنند.

در این وسیله کاربردی یکسری نشانگرهای ثانویه وجود دارد که افراد به کمک آنها می توانند محل خانه کعبه را تشخیص دهند.

از لحاظ ساختار باید در نظر داشت که این محصولات اغلب از یک جعبه برنجی شکل تشکیل شده اند که دارای یک درب فلزی است و درون این ساختار یک قطب نمای مغناطیسی قرار داد.

در این قطب نما یک لیست از مکان های مذهبی به همراه اطلاعات جغرافیایی آنها ذکر شده است که اغلب نیز به زبان عربی است.

اکثر قطب نما های مذکور از یک سوزن آبی رنگ استیل تشکیل شده اند که در دایره بزرگ حرکت نموده و محل شمال را نشان می دهند.

همچنین این قطب نماها دارای یک محور برنجی هستند که می تواند محل عرض های جغرافیایی را نشان دهد. امروزه مواردی نیز در بازار وجود دارند که دارای شمارنده هستند و از آنها می توان به عنوان شمارشگر دعاها و… استفاده نمود.

البته باید به این مورد نیز اشاره نمود که قطب نماهای فعلی چون دارای gps هستند قادر می باشند تا اطلاعات جغرافیایی را بسیار دقیق تر بیان دارند. این قطب نماها از الگوریتم های خاص به همراه فناوری میکروکنترلر استفاده می نمایند.

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که قطب نما ها نیز می توانند به عنوان قبله نما استفاده شوند اما قبله نماها دارای دقت بیشتری می باشند.

قبله نما هوشمند چیست؟

قبله نما هوشمند در واقع از یک قبله نمای مغناطیسی تشکیل شده است که بر روی صفحه آن می توانید مکان های مقدس متفاوت را مشاهده نمایید که هر کدام دارای مشخصات جغرافیایی خاص خود هستند. این نوع قطب نما ها دارای یک سوزن، حلقه برنجی و حروف ابجد هستند که به کمک آنها می توانند مکان قبله را به خوبی نشان دهند. البته امروزه انواع دیجیتالی آن نیز وارد بازار شده است که دارای طرفداران بسیاری است.

قبله نما دقیق چه ویژگی هایی دارد؟

برای اینکه بتوانید بهترین قبله نما را خریداری نمایید لازم است تا همواره به موارد زیر توجه نمایید:

  • اندازه و وزن قبله نما شما بسیار مهم است

این مورد برای افرادی که دائما در حال سفر هستند دارای اهمیت بالایی است تا به راحتی آن را به هر نقطه ای که در نظر دارند، حمل کنند. برخی دیگر تنها در محیط کار یا خانه خود از این وسیله استفاده می نمایند، از همین رو این فاکتور دارای ارزش کمتری خواهد بود.

  • به جنس بدنه و کیفیت آن توجه داشته باشید

مورد بعدی که باید در نظر بگیرید، جنس بدنه قبله نما است. این موارد در بازار در انواع متفاوتی وجود دارند. مرسوم ترین قبله نما ها از جنس پلاستیک، فلز و چوب هستند. طبیعتا هر اندازه جنس محصول مد نظر شما بهتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر بوده و مستحکم تر خواهد بود.

  • امکانات جانبی قبله نما

برخی از قبله نماها دارای امکانات جانبی متفاوتی هستند و همین مورد نیز موجب می شود تا قیمت آنها بیشتر شود. به طور مثال برخی دارای قطب نما، لامپ صفحه، قابلیت امکان اتصال به لباس و مواردی از این قبیل هستند که قیمت تمام شده نهایی را افزایش می دهند.

بخاطر همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم. امید است راهنمای خرید اینترنتی امروز در دسته لوازم فرهنگ و هنر برای شما مفید باشد.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۵ مدل قبله نما باکیفیت و دقیق + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 500,000 تومان

امتیاز کاربران

قبله نما ثامن مدل حی علی الصلاة

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
6x2.5x11 سانتی‌متر 100 گرم

امتیاز کاربران

قبله نما مدل مهر دار

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایر مشخصات
5x4x1.5 سانتی‌متر 40 گرم این مهر قبله نما دوطرفه می باشد

امتیاز کاربران

مهر رکعت شمار امین مدل محرابی کد M1

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
10x6x3 سانتی‌متر 69 گرم

امتیاز کاربران

قبله نما ثامن مدل 01

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
10x7x2 سانتی‌متر 50 گرم

امتیاز کاربران

قبله نما ثامن مدل استیل

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
4x2.5x9 سانتی‌متر 100 گرم

9 دیدگاه

  1. سلام دوستان روز همگی بخیر و شادی ❤️
    قبله نما دقیق بدون نیاز به اینترنت چی پیشنهاد میدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا