تجهیزات گیمینگ

۲۴ مدل هدست واقعیت مجازی برتر و ارزان + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی

هدست واقعیت مجازی دستگاهی بوده که بر روی سر و چشمان فرد قرار گرفته و این امکان را به او می‌دهد تا دنیای شبیه‌سازی شده را در حالت واقعی مشاهده نماید. این دستگاه را می‌توان از مهمترین دستاوردهای جدید فناوری دانست که با تجهیزات پیشرفته‌ای که دارد فرد را با دنیای مجازی آشنا می‌کند.

Virtual Reality (واقعیت مجازی) که به اختصار VR نامیده شده، تکنولوژی بسیار جدیدی است که کاربر را قادر می‌سازد به وسیله کامپیوتر یا گوشی با محیط شبیه‌ سازی شده و مجازی در تعامل باشد. مهمترین کاربردهای استفاده از این گجت در امور نظامی و علمی بوده اما آنچیزی که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، استفاده از این وسیله جهت سرگرمی است.

اگر قصد تهیه هدست واقعیت مجازی را دارید در ابتدا راهنمای خرید اینترنتی آن را مطالعه نموده و سپس با آگاهی همه جانبه در مورد مشخصات محصول جهت انتخاب آن اقدام نمایید. در ادامه به کارکرد و راهنمای خرید این گجت مفرح اشاره شده تا تصمیم‌گیری شما را در فرآیند انتخاب آن اندکی آسان‌تر نماییم.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید مانیتور مخصوص بازی

آشنایی با مشخصات و نحوه کارکرد هدست واقعیت مجازی

این تکنولوژی از اجزای مختلفی نظیر: لنز، فریم و نگهدارنده تلفن همراه تشکیل شده و استفاده از آن بسیار آسان است. این دستگاه با استفاده از نرم‌افزار و بازی‌های واقعیت مجازی به گجت هوشمند تبدیل شده که از این لحاظ لذت بازی را برای کاربران چندین برابر می‌کند. این هدست، بازی یا فیلم را به دو قسمت تقسیم کرده و شما تصویر را با هر دو چشم خود مشاهده خواهید کرد.

این عامل به خودی خود باعث عملکرد درست دستگاه هنگام بازی شده و از طرفی این امکان را برای فرد به وجود آورده تا صحنه‌های مجازی را به شکل کاملا واقعی تجربه نماید. استفاده از هدست واقعیت مجازی بسیار ساده بوده و می‌توانید آن را به دستگاه‌ هایی نظیر: کامپیوتر و گوشی متصل کنید. جهت کار با دستگاه کافی است که تنها با تکان دادن سر و حتی بدن خود فرآیند بازی را به طرز کاملا لذت‌بخشی طی نمایید.

معرفی انواع هدست های VR

هنگام خرید هدست‌ های واقعیت مجازی نکات مهمی وجود داشته که با شناخت کامل در مورد آنها می‌توانید جهت انتخاب این گجت مفرح اقدام نمایید. از آنجا که شرکت‌ های مختلفی جهت تولید این دستگاه در حال رقابت با همدیگر هستند، بهتر است که قبل از هر چیز در مورد برندهای مختلف تولیدی تحقیقات لازم انجام شود و سپس با اطمینان کامل، مدل مورد پسند خود را تهیه نمایید. به طور کلی می‌توان گفت که هدست واقعیت مجازی شامل دسته بندی‌های زیر می‌شوند:

  1. هدست VR مدل سیمی

این مدل هدست به صورت سیمی بوده و جهت استفاده نیاز است که به کنسول یا کامپیوتر متصل شوند. از طریق سیم یا کابل، امکان ارسال سیگنال VR به هدست وجود خواهد داشت و بدین طریق شما می‌توانید تجربه بی‌نظیری از دنیای مجازی را به صورت کاملا واقعی تجربه نمایید. در حال حاضر این مدل هدست‌ ها از بهترین گجت‌ های واقعیت مجازی به شمار می‌روند.

  1. هدست VR مدل بی‌سیم

این مدل هدست جهت استفاده نیازی به کابل یا سیم نداشته و از طریق امواج وای فای، اطلاعات مورد نیاز به هدست ارسال می‌شود. از مهمترین مزایای استفاده از این هدست این است که بدون سیم بوده و شما به راحتی و در هر مکانی می‌توانید تجربه بی‌نظیری از واقعیت مجازی را کسب نمایید. البته ناگفته نماند که قدرت پردازش این مدل در مقایسه با مدل‌های دیگر، بسیار کمتر بوده و امکان دارد بعضی مواقع با اختلال در عملکرد دستگاه مواجه شوید.

  1. هدست VR گوشی

همانطور که از نام این مدل هدست پیداست به وسیله گوشی کار می‌کند. عملکرد این هدست در مقایسه با مدل‌های دیگر به گونه‌ای متمایز است. زیرا اتصال مدل‌های قبلی از طریق کامپیوتر بوده و جهت استفاده از این مدل به گوشی‌ های هوشمند نیاز پیدا می‌کنید. البته جهت اطلاع باید بگوییم که هدست واقعیت مجازی گوشی در ارائه محتوا به کاربر، محدودیت خاصی داشته و به همین خاطر است که این مدل از ضعیف‌ترین گجت‌ های واقعیت مجازی به شمار می‌روند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید موس مخصوص بازی

نکات مهم و تاثیرگذار در خرید و قیمت هدست واقعیت مجازی

  • انتخاب مدل

اولین نکته‌ای که در مورد هدست‌ های واقعیت مجازی مهم بوده، توجه به مدل آنها است. با توجه به اطلاعات مدل‌های مختلف هدست واقعیت مجازی که در جملات پیشین در اختیار شما قرار دادیم، تصمیم‌گیری با شماست که چه مدلی را جهت خرید انتخاب نمایید. اما اگر به دنبال هدست VR گوشی هستید، حتما به نوع سیستم عامل و هماهنگی سایز درگاه دستگاه با کوچکی یا بزرگی نمایشگر گوشی تلفن همراه توجه ویژه‌ای نمایید.

  • راحتی در استفاده

هنگام خرید هدست‌ های واقعیت مجازی ، میزان راحتی استفاده از آن را در نظر بگیرید. زیرا اگر شما گران‌ترین و بهترین عینک‌ های واقعیت مجازی را هم تهیه کرده باشید و یا به هنگام استفاده برای شما مشکل ایجاد نماید، تمامی هزینه‌های شما جهت تهیه این دستگاه به هدر خواهد رفت. ابعاد، وزن و همینطور پدهای تعبیه شده جهت قرار گرفتن بر روی چشمان کاربر از مهمترین مواردی بوده که حتما باید در نظر گرفته شوند.

  • حسگرها

هدست‌ های واقعیت مجازی دارای انواع حسگرهای مربوط به چرخش سر، چشم و دست بوده که همین عامل به تنهایی تجربه لذت‌بخشی از واقعیت دنیای مجازی را برای کاربر فراهم می‌کند. توجه به این مورد و همچنین وجود دسته‌های بازی در مدل‌های مخصوص گیم جز مهمترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب این محصول به شمار می‌روند.

  • قابلیت تغییر اندازه

هنگام انتخاب هدست‌ های واقعیت مجازی بیشتر به دنبال محصولی باشید که از بندهای انعطاف‌پذیر با قابلیت تغییر اندازه جهت قرار گرفتن بر روی سر برخوردار باشند.

  • قطر لنز

از مهمترین فاکتورهای دیگری که باید جهت خرید این دستگاه به آن اشاره کرد، توجه به قطر لنزهای به کار رفته در آن است. قطر لنز هدست بر وضوح تصاویر خروجی از دستگاه تاثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد و زاویه دید شما را در بازی به طور قطع بیشتر خواهد کرد.

  • کیفیت صدا

خروجی صدا و توجه به چگونگی کیفیت آن از جمله مواردی بوده که باید مورد توجه کاربر قرار گیرد. بعضی از هدست‌ هایی که در بازار موجود بوده از گوشی‌های فومی و همچنین درگاه مخصوص جهت نصب هندزفری برخوردار هستند.

  • قیمت هدست واقعیت مجازی

نگران قیمت هدست واقعیت مجازی نباشید. شما با هر بودجه‌ای که در نظر دارید می‌توانید جهت خرید بهترین و مناسب‌ترین این دستگاه اقدام کرده و این وسیله را حتی به عنوان هدیه برای دوستان یا آشنایان خود تهیه نمایید.  

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

هدست واقعیت مجازی وی آر باکس مدل VR Box 2

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن مشخصات
407 گرم - مناسب برای انواع گوشی های موبایل 3.5 تا 6 این...

امتیاز کاربران

هدست واقعیت مجازی ایکس پی پروداکت مدل VR BOX

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن مشخصات
407 گرم - مناسب برای انواع گوشی های موبایل 3.5 تا 6 این...

امتیاز کاربران

عینک واقعیت مجازی وی آر باکس مدل R105

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مشخصات
دارای لنز استاندارد

امتیاز کاربران

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G06A

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن مشخصات
276 گرم لنزهای HD قابلیت تنظیم لنزها متناسب با چشم جنس ...

امتیاز کاربران

هدست واقعیت مجازی وی آر باکس مدل VR Box با ریموت کنترل

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن مشخصات
410 گرم - مناسب برای انواع گوشی های موبایل 3.5 تا 6 این...
محدوده قیمت 1,000,001 تا 10,000,000 تومان

امتیاز کاربران

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G10

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن مشخصات
300 گرم لنزهای HD قابلیت تنظیم لنزها متناسب با چشم جنس ...

امتیاز کاربران

عینک واقعیت مجازی مکا مدل MVR04

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن مشخصات
302 گرم ابعاد 90x130x190 میلیمتر جنس بدنه پلاستیک ABS د...

امتیاز کاربران

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G13

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن مشخصات
300 گرم لنز های با کیفیت تر و جدید تر نسبت به مدل های ق...

امتیاز کاربران

عینک واقعیت مجازی مکا مدل 2-MVR04

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن مشخصات
350 گرم ابعاد 90x130x190 میلیمتر جنس بدنه پلاستیک ABS د...

امتیاز کاربران

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G04BS

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن مشخصات
400 گرم لنزهای HD قابلیت تنظیم لنزها متناسب با چشم جنس ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا