لوازم اداری

۲۴ مدل کیف آرشیو باکیفیت و مقاوم + خرید اینترنتی

کیف آرشیو چیست

کیف آرشیو یکی از انواع کیف های پرکاربرد است که اغلب طراحان و معماران از آن استفاده می نمایند تا کاغذها و لوازم کار خود را در آن قرار دهند.

این کیف ها دارای عرض زیادی نیستند زیرا تنها به عنوان یک محافظ برای کاغذها کاربرد دارند. اندازه کیف های فوق به اندازه کاغذ هایی که قرار است در آنها قرار گیرند، بستگی دارد.

کیف آرشیو

کیف های آرشیو برای حمل و نقل نمودن کاغذ ها استفاده می شوند. عموما کاغذ های مورد استفاده معماران و طراحان در رده a0 تا a4 دسته بندی می شوند.

در همین راستا، کیف ها نیز دارای سایز بندی های مختلفی هستند. برخی از طراحان و معماران خط کش های خود نظیر خط کش T را در داخل کیف های فوق می گذارند.

کیف آرشیو معماری

معمولا کیف های آرشیو معماری را از برزنت یا پلاستیک تهیه می نمایند. طبیعتا مواردی که از برزنت هستند، ضد آب بوده و قیمت بیشتری دارند.

مقاومت و استحکام کیف های برزنتی به مراتب بیشتر از نمونه های پلاستیکی است. خاطرنشان می شود که نمونه های پلاستیکی وزن کمتری دارند.

کیف آرشیو بزرگ

کیف های آرشیو بر اساس اندازه کاغذهایی که باید درون آنها قرار بگیرند، سایز بندی های مختلفی دارند. طبیعتا نمونه های بزرگ تر اندازه بیشتری داشته و قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

در کیف های بزرگ اغلب مکان هایی برای قرار دادن لوازم التحریر و خط کش ها تعبیه می شود. از همین رو کاربردی تر هستند.

کیف آرشیو طرح دار

کیف های آرشیو اغلب کیف های ساده ای می باشند. اما نمونه های طرح دار آنها نیز در بازار وجود دارد که هزینه به نسبت بیشتری دارند.

معمولا نوع دسته ها، جیب ها و امکانات آنها با سایر کیف ها متفاوت می باشد. از همین رو علاقه مندان زیادی به سمت کیف های فوق کشش دارند.

کیف آرشیو فابریانو

فابریانو یکی از تولیدکنندگان کیف آرشیو می باشد که کیف های آن دارای کیفیت عالی هستند. این برند انواع کیف های آرشیو اعم از نمونه های لوله ای و ساده را با قیمتی مناسب تولید می نماید.

هر اندازه سایز کیف ها کوچکتر باشد، به همان اندازه قیمت آنها نیز کمتر می باشد. معمولا کیف های برند فابریانو از جنس برزنت هستند.

کیف آرشیو لوله ای

معماران برای اینکه از کاغذهای طراحی خود محافظت نمایند به یک کیف خوب نیاز دارند. برخی از کیف ها لوله ای بوده و برخی دیگر نیز ساده هستند.

نمونه های لوله ای می توانند از جنس چرم یا برزنت باشند. هزینه هر کدام از این موارد نیز متفاوت می باشد. عموما وزن این کیف ها حدود 500 گرم است.

کیف آرشیو یکی از وسایل ضروری برای دانشجویان رشته معماری است. البته افراد دیگر نیز از این کیف ها استفاده می نمایند اما اغلب معماران آنها را خریداری نموده و برای حمل کاغذهای طراحی خود از آنان بهره می برند.

قیمت کیف آرشیو

برای اینکه یک کیف آرشیو خوب تهیه نمایید، موارد متفاوتی دخیل می باشند. اندازه، جنس، تعداد جیب ها، اندازه بند و مواردی از این قبیل بر روی قیمت تاثیرگذار می باشند.

از همین رو توصیه می شود تا ابتدا کاربرد خود را مشخص نموده و سپس اقدام به خرید کیف کنید. توصیه می شود چنانچه کیف ها و وسایل شما زیاد است از کیف های بزرگتر نیز استفاده نمایید.

خرید کیف آرشیو

کیف های آرشیو از جمله وسایل ضروری هستند که یک دانشجوی معماری لازم است تا حتما یکی از آنها را داشته باشد. از این موارد اغلب برای حمل نمودن کاغذها، خط کش ها و … استفاده می شود.

از لحاظ ظاهری نسبت به سایر کیف های موجود در بازار، اندازه آنها بزرگ تر است ولیکن وزن کمتری دارند.

از لحاظ ظاهری این کیف همانند کیف های دیگر می باشد ولیکن اندازه آن کمی بزرگتر است که کاغذهای طراحی می توانند در آن جای بگیرند. اگر قصد خرید کیف آرشیو را دارید لازم است تا مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نکات مهم هنگام خرید کیف آرشیو

همانگونه که در بالا بیان شد از کیف آرشیو برای حمل کاغذهای طراحی در اندازه های مختلف از a0  تا  a4 استفاده می شود.

شما می توانید کاغذ های خود را در آن به گونه ای قرار دهید که به هیچ وجه تا نخورند. البته گاها کیف ها به گونه ای طراحی شده اند که امکان اتصال خط کش هایی همانند خط کش T نیز به آنها وجود دارد.

اما سوال اینجاست که برای خرید کیف آرشیو باید چه مواردی را در نظر داشت؟ این فاکتورها در زیر لیست شده اند:

  • اندازه

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در زمان خرید باید به آن دقت شود، سایز کیف می باشد. معماران و طراحان باید اندازه کاغذهای مد نظر خود را مشخص نموده و سپس بر اساس آن اقدام به خرید نمایند.

اگر وسایل و کاغذهای شما زیاد است باید از کیف های بزرگتر استفاده نمایید.

  • جنس

عموما کیف هایی که امروزه در بازار وجود دارند از جنس پلاستیک یا برزنت می باشند. شما می توانید با توجه به سلیقه خود اقدام به خرید نمایید اما همواره باید مواردی را برگزینید که دارای مقاومت و استحکام لازم باشند.

  • ضد آب بودن

قطعا یک معمار مایل نیست که طرح های خود را در معرض رطوبت و آب قرار دهد تا نتیجه تلاش های او نابود شود. از همین رو کیف آرشیو ضد آب از این باب می تواند خیال وی را راحت نماید.

  • بخش های داخلی

اغلب کیف هایی که در بازار وجود دارند، بدون بخش بندی هستند و تمام وسایل شما با هم قاطی می شود. اما برخی موارد خاص نیز وجود دارند که در آنها برای لپ تاپ، خط کش و کاغذ های طراحی، بخش های خاصی در نظر گرفته شده است. این موارد اغلب کاربردی تر می باشند.

  • وزن کیف

کیف آرشیو مد نظر شما باید به گونه ای باشد که بتوانید راحت آن را حمل نموده و باعث ایجاد ناراحتی نشود. از همین رو نمونه های چرمی و پلاستیکی جزء سبک ترین کیف ها در نظر گرفته می شوند.

با انواع مدل های کیف آرشیو آشنا شویم

  • کیف آرشیو بزرگ

اگر شما از ابتدا یک کیف آرشیو بزرگ خریداری نمایید، می توانید تمام اقلام مد نظر خود اعم از خط کش T ، لپ تاپ، وسایل طراحی و .. را با خود به هر نقطه حمل نمایید.

از همین رو کاربردی تر به نظر می رسند. باید در نظر داشت که قیمت این نوع کیف ها به مراتب بیشتر است.

  • کیف آرشیو a4

با توجه به نام این کیف می توان متوجه شد که از آن برای حمل نمودن کاغذهایی استفاده می شود که اندازه آنها نهایتا به میزان سایز کاغذهای A4 است.

عموما وزن این کیف ها کمتر از 900 گرم بوده و اندازه آنها نیز در حدود 580*400*50 میلی متر است. اگر کیف های فوق دارای جیب های داخلی و خارجی باشند، کاربردی تر خواهند بود.

  • کیف آرشیو a0

این نوع کیف های آرشیو اغلب به صورت لوله ای هستند و می توانید در آنها کاغذهایی با حداکثر اندازه کاغذهای A1 را قرار دهید.

در برخی موارد می توان از آنها برای حمل نمودن خط کش T نیز استفاده نمود. گزینه هایی که از جنس پلاستیک یا چرم می باشند، انتخاب بهتری هستند زیرا در برابر آب و بارندگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

اگر مایلید تا کیف شما کاربردی باشد، توصیه می شود تا مواردی را خریداری کنید که دارای قفل و دسته های کوتاه هستند. اندازه این کیف ها اغلب در حدود 630*80*80 میلیمتر است و وزن آنها نیز اکثرا کمتر از 500 گرم در نظر گرفته می شود.

  • قیمت کیف آرشیو لوله ای

کیف های لوله ای اغلب به صورت دستی یا رودوشی می باشند. می توان کاغذهایی با سایز A2 یا مواردی همانند خط کش T را در آن قرار داد. هزینه این کیف ها نیز متغیر می باشد اما از صد هزار تومان آغاز شده و با توجه به جنس آن می تواند متغیر باشد.

قیمت کیف آرشیو لوله ای ، یکی از انواع کیف های آرشیو، نمونه های لوله ای هستند. این موارد می توانند به صورت دستی یا دوشی مورد استفاده قرار گیرند.

شما می توانید در کیف های لوله ای کاغذ هایی با سایز A2 یا خط کش T را قرار دهید. قیمت این کیف ها متفاوت می باشد اما نمونه های چرم آنها اغلب علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب می نمایند.

  • کیف آرشیو a1

همانگونه که از نام این کیف ها می توان متوجه شد، کاغذهای قابل حمل با این کیف دارای حداکثر اندازه A1 هستند. این کیف ها دارای دسته ای می باشند که حمل نمودن را تسهیل می نماید.

کیف آرشیو a1 ، کیف آرشیو a1 یکی از انواع کیف های آرشیو می باشد که در آن کاغذهای a1 قرار می گیرد. برای اینکه بتوان این کیف ها را به آسانی حمل نمود، نیاز است تا دسته های بلندی برای آنها تعبیه شود.

عموما این کیف ها دارای جیب های داخلی و خارجی متفاوتی هستند که ابزار های مورد نیاز درون آنان قرار می گیرند.

کیف آرشیو سایز a1 ، کیف های آرشیو دارای سایز بندی های متفاوتی می باشند. عموما سایز آنها بین A0 تا A4 می باشد.

این بین، نمونه های A1 مناسب افرادی هستند که اغلب از کاغذ هایی به همین سایز استفاده می نمایند. معمولا ابعاد این کیف ها حدود 50*700*1000 میلی متر است. قیمت کیف های فوق نیز از حداقل 300هزار تومان آغاز می شود.

در برخی موارد مشاهده شده است که کیف دارای جیب داخلی و خارجی است که می توان از این موارد برای تفکیک وسایل استفاده کرد.

قیمت کیف آرشیو a1

در خصوص کیف آرشیو A1 باید در نظر داشته باشید که ویژگی های آن همچون وزن، دسته، جنس؛ تعداد جیب ها و مواردی از این قبیل بر روی قیمت بسیار تاثیر گذار هستند.

اما به طور متوسط قیمت آنها از حداقل 200 هزار تومان آغاز می شود. توصیه می شود مواردی را تهیه نمایید که ضد آب باشند.

قیمت کیف آرشیو a1 با توجه به جنس آن متغیر است. امروزه انواع برزنتی مقاوم ترین موارد هستند که هزینه آنها نیز از 300 هزار تومان آغاز می گردد. عموما ابعاد این کیف ها در حدود 1000*700*50 میلیمتر می باشد.

جمع بندی

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد می توان عنوان نمود که کیف ها آرشیو در اندازه متفاوتی در بازار وجود دارند که از هر کدام آنها برای حمل نمودن یک نوع کاغذ استفاده می شود.

این کیف یکی از وسایل ضروری طراحان و معماران می باشند از همین رو چون به صورت مداوم استفاده می شود نباید جنس آن به گونه ای باشد که زود از بین رود.

لذا توصیه می گردد که از کیف هایی با جنس برزنت و چرم استفاده نمود که ماندگاری بالایی دارند.

قیمت این کیف ها بسیار متغیر می باشد اما چون ممکن است شما در طول روز ساعت ها این کیف را حمل نمایید لذا بسیار مهم است مواردی را انتخاب نمایید که سبک بوده و با آن راحت باشید.

امروزه قیمت این کیف ها با توجه به اندازه و جنس آن ها از صد هزار تومان آغاز می شود. اما توصیه می شود تا در گام اول کاربرد مد نظر خود را در نظر داشته باشید و در گام دوم به راحت بودن کیف حین حمل و نقل دقت نمایید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۴ مدل کیف آرشیو باکیفیت و مقاوم + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 200,000 تومان

امتیاز کاربران

کیف آرشیو مدل برزنتال کد آ3

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد: وزن حداکثر سایز کاغذ قابل حمل نحوه حمل
370x270x10 میلی‌متر 150 گرم A3 دستی
محدوده قیمت 200,001 تا 400,000 تومان

امتیاز کاربران

کیف آرشیو پاپکو مدل AT-003A کد HT01

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد: وزن حداکثر سایز کاغذ قابل حمل جنس تعداد جیب‌های خارجی
480x350x30 میلی‌متر 573 گرم A3 پلاستیک ۰
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کیف آرشیو مدل CSS A2

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد: وزن حداکثر سایز کاغذ قابل حمل نحوه حمل تعداد جیب‌های خارجی
730x530x40 میلی‌متر 1700 گرم A2 دستی 1
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کیف آرشیو مدل CSS A3

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد: وزن حداکثر سایز کاغذ قابل حمل نحوه حمل تعداد جیب‌های خارجی
540x410x40 میلی‌متر 900 گرم A3 دستی 1
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کیف آرشیو کانسون کد 10

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد: وزن حداکثر سایز کاغذ قابل حمل جنس نحوه حمل
670x120x120 میلی‌متر 250 گرم A1 برزنت دستی، رو دوشی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کیف آرشیو روترینگ کد A3

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد: وزن حداکثر سایز کاغذ قابل حمل جنس نحوه حمل
550x400x550 میلی‌متر 200 گرم A3 پلی‌استر دستی
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 400,001 تا 800,000 تومان

امتیاز کاربران

کیف آرشیو پاپکو مدل AT-004A

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد: وزن حداکثر سایز کاغذ قابل حمل جنس نحوه حمل
730 × 40 × 530 میلی‌متر 600 گرم A2 پلاستیک دستی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کیف آرشیو سهند - سایز A2

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد: حداکثر سایز کاغذ قابل حمل جنس نحوه حمل تعداد جیب‌های داخلی
535 × 750 میلی‌متر A2 پلاستیک دستی 2
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کیف آرشیو طرح پفکی مدل A3

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد: وزن حداکثر سایز کاغذ قابل حمل جنس نحوه حمل
740x560x50 میلی‌متر 780 گرم A3 برزنت دستی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کیف آرشیو فابریانو کد 66

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد: وزن حداکثر سایز کاغذ قابل حمل نحوه حمل تعداد جیب‌های خارجی
75x54x8 میلی‌متر 1530 گرم A2 دستی صفر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

کیف آرشیو آیتک مدل LT2

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد: وزن حداکثر سایز کاغذ قابل حمل نحوه حمل تعداد جیب‌های خارجی
770x570x60 میلی‌متر 500 گرم A2 دستی صفر
مشخصات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا