ماشین های اداری

۱۹ مدل پرینتر لیزری برتر و پرفروش + خرید اینترنتی

راهنمای خرید پرینتر لیزری

پرینتر لیزری چیزی شبیه دستگاه فتوکپی بوده که از تکنولوژی مشابهی در ساخت این وسیله استفاده شده است. از این دستگاه می‌توان جهت مصارف اداری و خانگی، استفاده نمود. با توجه به مدل‌های مختلفی که در بازار موجود بوده، امکان انتخاب برای کاربران بسیار سخت شده است.

قبل از هر چیز توصیه ما به شما این است که با توجه به نیاز خود دنبال مدلی باشید که مناسب کار شما باشد. به عنوان مثال اگر شما یک فرد تازه‌کار در زمینه خرید پرینتر باشید، مسلما در مورد اینکه کدام مدل مناسب فعالیت شما بوده، تردید خواهید داشت.

اگر کار شما به نحوی است که باید حجم زیادی از اسناد و مدارک را با بهترین کیفیت، چاپ نمایید انتخاب پرینتر لیزری، می‌تواند بهترین گزینه باشد. جهت اطلاع باید بگوییم که پرینترهای لیزری تمامی فونت‌ های درشت و ریز درج شده بر روی اسناد و جزوات را با کیفیت بسیار عالی، چاپ می‌کنند.

اگر می‌خواهید انتخاب درستی در زمینه تهیه این محصول داشته باشید با مطالعه راهنمای خرید اینترنتی می‌توانید این دستگاه کاربردی جهت مصارف اداری و خانگی را از فروشگاه‌ های آنلاین سراسر کشور خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید اسکنر

مدل‌ های مختلف پرینتر لیزری

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که تنها از یک رنگ در پرینتر های لیزری استفاده شده و همین عامل باعث شده که در مقایسه با مدل‌ های دیگر کارایی کمتری داشته باشند. در حالی که می‌توان گفت این تصور کاملا اشتباه است. زیرا پرینترهای لیزری شامل دو دسته رنگی و تک رنگ بوده که در بازار موجود هستند. پرینترهای تک رنگ جهت چاپ، تنها نیازمند کارتریج مشکی هستند و در طراحی پرینترهای رنگی علاوه بر کارتریج مشکی از رنگ‌های زرد، آبی و قرمز استفاده می‌شود.

علاوه بر آن پرینتر های رنگی را می‌توان بر اساس قابلیت به دو نوع چند کاره و تک کاره تقسیم‌بندی کرد. شما با تهیه مدل چندکاره می‌توانید علاوه بر چاپ ، عملیات اسکن، کپی و فکس اسناد و مدارک را انجام دهید. البته همه این موارد بستگی به این دارد که شما با توجه به چه هدف و نیازی، جهت خرید این مدل پرینتر اقدام نمایید. پرینترهای لیزری چند‌کاره جهت مصارف اداری، کاربرد بیشتری دارند.

  • پرینتر لیزری تک کاره مشکی

شما با اتصال این مدل پرینتر به رایانه یا لپ تاپ می‌توانید اسناد و مدارک را تنها به صورت سیاه و سفید، چاپ نمایید.

  • پرینتر لیزری سه کاره مشکی

شما به وسیله این مدل پرینتر می‌توانید علاوه بر چاپ اسناد، عملیات دیگری نظیر: کپی و اسکن کردن را هم انجام دهید. اما توجه نمایید که این عملیات به صورت سیاه و سفید انجام خواهد شد.

  • پرینتر لیزری چهار کاره مشکی

این مدل پرینتر در مقایسه با مدل‌های قبلی ذکر شده، گران‌تر بوده که علاوه بر عملیات چاپ، کپی و اسکن کردن، قابلیت استفاده از فکس به صورت سیاه و سفید را برای کاربران فراهم می‌کند.

  • پرینتر لیزری تک کاره رنگی

شما می‌توانید بسته به نیازتان، این مدل پرینتر را جهت استفاده خود تهیه نمایید. نحوه کارکرد آن دقیقا به مانند پرینتر تک کاره مشکی بوده اما با این تفاوت که عملیات چاپ به صورت رنگی انجام می‌شود.

  • پرینتر لیزری چهار کاره رنگی

این مدل پرینتر در مقایسه با مدل‌های دیگر بسیار گران‌ قیمت بوده و به وسیله آن 4 عملیات چاپ، فکس، کپی و اسکن به صورت رنگی برای کاربر فراهم می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کاغذ چاپ و پرینتر

آشنایی با ویژگی‌ های پرینتر لیزری

قبل از اینکه بخواهید در مورد خرید پرینتر لیزری تصمیم‌گیری نمایید، باید در ابتدا در مورد ویژگی‌های استفاده از آن اطلاعات کافی را به دست آورده و با توجه به مزایا و معایب محصول ببینید که آیا استفاده از آن برای شما مقرون به صرفه است یا خیر.

مزایای استفاده از پرینتر لیزری

  • کارتریج‌ به کار رفته در پرینتر های لیزری از لحاظ کیفیت، طول عمر و کارایی بالاتری در مقایسه با کارتریج‌ های جوهری دارند.
  • پرینتر‌ های لیزری از لحاظ چاپ اسناد و مدارک، سرعت بیشتری در مقایسه با پرینتر های جوهری دارند.
  • چاپ فونت‌ های درج شده بر روی اسناد و مدارک در مقایسه با مدل‌ دیگر، بسیار باکیفیت‌تر است.
  • ملزومات مصرفی پرینترهای لیزری در مقایسه با پرینترهای جوهری از قیمت خرید بسیار پایین‌تری برخوردار هستند.

معایب استفاده از پرینتر لیزری

  • ابعاد پرینتر های لیزری بزرگ بوده و نیاز به فضای مشخص جهت استفاده توسط کاربر دارد.
  • پرینتر های لیزری از لحاظ قیمت در مقایسه با پرینترهای جوهری، گران‌تر هستند.
  • کیفیت چاپ شده اشکال گرافیکی و عکس‌ها در پرینترهای لیزری بسیار پایین‌تر از پرینترهای جوهری هستند.

نکات مهم و تاثیرگذار در خرید و قیمت پرینتر لیزری

  • نوع پرینت

توجه به نوع پرینت از مهمترین نکاتی بوده که باید مورد توجه فرد خریدار قرار گیرد. پرینتر‌های رنگی در مقایسه با پرینترهای مشکی از لحاظ قیمتی، بسیار گران‌تر بوده و شما باید ببینید که کدام مدل از لحاظ اقتصادی می‌تواند برای شما مقرون به صرفه‌تر باشد.

  • ظرفیت کاری

ظرفیت کاری پرینتر مورد نظر خود را هنگام خرید، بررسی نمایید. ظرفیت کاری پرینتر در واقع همان توانمندی دستگاه در چاپ کردن حداکثر صفحات است. البته این مورد هم بستگی دارد که بخواهید از پرینتر لیزری مورد نظر جهت مصارف خانگی یا اداری استفاده نمایید. اگر فعالیت شما جهت عملیات چاپ اسناد، سبک بوده بهتر است از مدل‌هایی که دارای توان کاری با سینی 100 برگ هستند، استفاده نمایید.

  • سرعت و وضوح

سرعت چاپ و وضوح تصویر پرینتر از مهمترین المان‌هایی بوده که باید مورد توجه فرد خریدار قرار گیرند. به عنوان مثال، سرعت چاپ با شاخص PPM سنجیده شده و بیانگر این است که پرینتر به مدت یک دقیقه چند برگ را به صورت سیاه و سفید یا رنگی می‌تواند چاپ نماید. وضوح تصویر هم با شاخص DPI سنجیده می‌شود و آن هم نشانگر این است که پرینتر، چاپ تصاویر و اشکال را با کیفیت بسیار بالا و عالی انجام می‌دهد.

  • تعمیر و نگهداری

توجه به هزینه‌ های نگهداری پرینتر های لیزری از جمله مواردی بوده که قبل از خرید باید مورد بررسی کاربر قرار گیرند. به عنوان مثال آیا می‌توانید دستگاه را مجددا شارژ نموده یا در صورت لزوم آن را تعویض نمایید. هزینه شارژ کارتریج و موارد دیگر از جمله مواردی بوده که باید قبل از خرید پرینتر مورد توجه کاربران قرار گیرند.

  • چاپ دو طرفه

اگر قصد تهیه پرینتر لیزری را دارید، باید ببینید که آیا دستگاه از قابلیت چاپ دو طرفه برخوردار است یا خیر. البته این مورد با توجه به سلیقه فرد خریدار بوده و نیازی هم نیست که حتما دستگاهی با قابلیت چاپ دو طرفه، خریداری نمایید.

  • انواع اتصالات

مورد آخر که باید در مورد پرینترهای لیزری مورد توجه قرار دهید، قابلیت اتصال آنها است. این موارد شامل: اتصال از طریق کابل USB، اتصال به شبکه، اتصالات بی‌سیم، اتصال ابری و پشتیبانی از کارت حافظه بوده که توجه به همگی این موارد می‌توانند در خرید پرینتر تاثیرگذار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا