لوازم جانبی و یدکی خودرو

راهنمای خرید بهترین قلم خشگیر با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان

راهنمای مطالعه

قلم خشگیر چیست؟

قلم خشگیر ، برای صاحبان خودرو پیش آمده است که متوجه وجود خط و خش هایی بر روی بدنه خودرو شده اند. ممکن است این خش ها بر اثر تصادف، ساییده شدن به دیوار یا سنگ خوردگی باشد. بدون شک این موضوع باعث ناراحتی آنها شده و به دنبال راه حلی برای از بین بردن این خط و خش ها بوده اند. شاید اولین فکری که به ذهن آنها خطور کرده باشد، مراجعه به صافکاری است. استفاده از قلم خشگیر کمک می کند تا شما خط و خش های بدنه خودرو خود را محو کنید.

البته وقتی صحبت از چند خط و خش سطحی و نه چندان عمیق که وسعت آن زیاد هم نباشد، به میان می آید، شاید صافکاری ماشین گزینه مناسب و خوبی به نظر نرسد. امروزه تکنولوژی و فناوری روز راه حل های بهتر و آسانتری را پیش پای ما برای این مشکل گذاشته است. خش گیری باعث ترمیم خط و خش خودرو همراه با رنگ اورجینال بدنه خودرو به راحتی و در کمترین زمان امکان پذیر است.

قلم خشگیر این روزها در مدل ها و برندهای  متنوع و مختلفی در بازار وجود دارد که می توانید با توجه به خصوصیات هر یک، قلم خش گیر مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

کاربرد قلم خشگیر خودرو

همانطور که از  نام آن هم پیداست، این محصول برای از بین بردن خط و خش به وجود آمده بر روی بدنه انواع خودرو است. استفاده از قلم خشگیر یکی از کاربردی ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای محو کردن خط و خش بدنه خودرو به شمار می آید. این محصول تاثیر رضایت بخشی بر روی بدنه خودرو داشته و افرادی که از آن استفاده کرده اند، نتایج رضایت بخشی را بازتاب داده اند.

البته باید گفت که نباید انتظار داشته باشید که پس از خش گیری با این قلم، بدنه خودرو درست مثل روز اول شده باشد. این تصور اشتباهی است. قلم خشگیر تنها یک لایه نانو بر روی خط و خش بدنه ایجاد می کند و مانع از دیده شدن خطوط و خط و خش ها خواهد شد. همچنین به بدنه خودرو جلوه خوبی می بخشد. برای انتخاب رنگ صحیح قلم خشگیر باید کد رنگ خودرو را بدانید که معمولا بر روی برچسب پلاک، رکاب راننده یا موتور درج شده است. البته با مراجعه به کاتالوگ خودرو نیز می توانید آن را پیدا کنید.

مزایای قلم خش گیر خودرو

  • قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی
  • بی رنگ و مناسب برای هر رنگ بدنه خودرو
  • دارای محلول تثبیت کننده مقاوم
  • و راحت بدون نیاز به آموزش و مهارت خاص
  • در کمترین زمان قابل انجام است.
  • مقاوم در برابر شستشو و نور مادون بنفش

نحوه استفاده از قلم خشگیر

استفاده از این محصول راحت و آسان است، از اینرو همه می توانند از آن استفاده کنند. در ادامه به چگونگی خش گیری با این قلم می پردازیم.

  • اولین و مهمترین نکته این است که قلم خش گیر اصل و با کیفیت خریداری کنید. زیرا یک محصول استاندارد و مرغوب دوام و عمر زیادی داشته و به بدنه خودرو آسیبی وارد نمی کند.
  • قسمتی از بدنه خودرو را که دارای خط و خش شده و قرار است آن را بازسازی کنید، به خوبی تمیز نمایید.
  • قلم خشگیر را باز کنید و مقداری از مواد آن را بر روی خط و خش ها بزنید. سپس صبر کنید تا مواد خشک شوند. پس از انجام کار متوجه تفاوت بدنه خودرو خواهید شد و اثری از خط و خش مشاهده نمی کنید.
  • برای اینکه قلم خشگیر خشک نشود پس از پایان کار درب آن را محکم ببندید.

راهنمای خرید قلم خشگیر

برای خرید یک قلم خش گیر مناسب باید در زمان خرید به چند نکته توجه کنید تا در نهایت از خرید آن رضایت کامل داشته باشید.

  • انتخاب برند: اولین و مهمترین نکته برای خرید یک قلم خشگیر خوب و کارآمد، توجه به برند آن است. استفاده از برند معتبر باعث می شود تا خط و خش بدنه خودرو شما به بهترین شکل انجام شده و عمر و دوام طولانی تری داشته باشد. همچین به بدنه خودرو آسیبی نمی زند.
  • کاربرد: به نوع کاربرد قلم های خشگیر توجه کنید. زیرا هر برند کاربردهایی دارد که با بقیه متفاوت است. مثلا برخی از مدل های این برند دارای قابلیت براق کنندگی است. برخی دیگر کاربرد پولیش کاری و واکس زدن نیز دارند.
  • مقاومت در برار آب: مقاومت بالا در برای شستشو یکی دیگر از مواردی است که باید بسیار به آن دقت کرد. زیرا هر خودرو به طور منظم و دوره ای باید شسته شود. پس باید در برابر آب و مواد شوینده مقاومت خوبی داشته باشد.
  • مطابقت با رنگ خودرو: با رنگ بدنه اتومبیل شما مطابقت داشته باشد. اندکی تغییر در رنگ باعث می شود تا محل خش گیری به خوبی قابل مشاهده باشد.
  • ترکیب سالم: یک قلم خش گیر مرغوب باید فاقد مواد سمی مانند سرب، کادمیم و کرومات باشد. زیرا داشتن چنین موادی در ترکیب آن باعث صدمه زدن به بدنه خودرو خواهد شد.
  • مقاومت محصول: مقاوم بودن در برابر بنزین و گازوئیل نیز از دیگر ویژگی های مهم و حیاتی است.
  • پوشش دهی مناسب: این محصول باید دارای چسبندگی و پوشش دهی بالایی باشد تا به راحتی به بدنه چسبیده و خط و خش ها را پوشش دهد به طوری که قابل مشاهده نباشند.
  • خشک شوندگی: از محصولاتی خریداری کنید که به سرعت خشک شوند و دارای شفافیت دائمی باشند.
  • عوامل جوی: در برابر اشعه مادون بنفش و عوامل جوی مقاوم باشد.
  • نوع قلم: برخی از این محصول دارای سر قلم مویی و سوزنی هستند. نوع سوزنی آن برای خش هایی با خطوط نازک مناسب هستند و نوع قلم مویی آن برای خش هایی که وسعت و حجم بیشتری دارند، مناسب است. پس باید توجه کنید که خطوط و خش های بدنه خودرو شما از کدام نوع می باشد. در برخی از قلم های خشگیر هر دو نوع وجود دارد که می توان از آنها بهره برد.
  • ابعاد قلم: با توجه به وسعت خط و خش بدنه خودرو از ابعاد مناسب که دارای حجم مورد نظر از مواد هستند، خریداری کنید.
  • مراکز خرید مجاز: خش گیر را از فروشگاهها و مراکز مجاز تهیه کنید زیرا اطمینان خواهید داشت که محصول با کیفیت و با اصالتی خریداری کرده اید.

در انتهای راهنمای خرید اینترنتی قلم خشگیر در دسته بندی ابزارآلات و تجهیزات چند مدل پرفروش و محبوب را برای شما گردآوری کرده ایم که می توانید ویژگی های آنها را با هم مقایسه کنید.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 500,000 تومان

امتیاز کاربران

قلم خشگیر بدنه خودرو گاندو مدل سفید کد رنگ 1160507

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای استفاده در ویژگی‌های واکس، پولیش و تمیزکننده سایر توضیحات
بدنه تمیز کننده، محافظت کننده، پولیش کاری قلم خشگیر بدنه ی اتوموبیل برای ماشین های سفید ب...

امتیاز کاربران

قلم خشگیر بدنه خودرو ایران خودروان رنگ سفید سایپا کد 1160507 مجموعه 4 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن حجم مناسب برای استفاده در ویژگی‌های واکس، پولیش و تمیزکننده
3x6x9 سانتی‌متر 63 گرم 63 میلی‌لیتر بدنه محافظت کننده
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

قلم خشگیر خودرو ایران خودروان کد رنگ 1S08 مناسب برای کوییک R

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن حجم مناسب برای استفاده در ویژگی‌های واکس، پولیش و تمیزکننده
3x2x9 سانتی‌متر 30 گرم 32 میلی‌لیتر بدنه، پولیش کاری پولیش کاری، تمیز کننده، محافظت کننده
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

قلم خشگیر بدنه خودرو اسمارت پن رنگ سفید سایپا کد 1160507 حجم 15 میلی لیتر

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن حجم مناسب برای استفاده در ویژگی‌های واکس، پولیش و تمیزکننده
9x2.5x9 سانتی‌متر 19 گرم 15 میلی‌لیتر بدنه براق کننده، پولیش کاری، تمیز کننده، محافظت کننده
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

قلم خشگیر بدنه خودرو سفید رنگو کد 1160507 حجم 15 میلی لیتر

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای استفاده در ویژگی‌های واکس، پولیش و تمیزکننده سایر توضیحات
18x4x18 سانتی‌متر 20 گرم بدنه محافظت کننده، تمیز کننده، پولیش کاری، براق کننده در صورت سفت شدن رنگ داخل قوطی مقداری تینر اضافه...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا