لوازم آشپزخانه

۲۵ مدل آبچکان آشپزخانه شیک و بادوام + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

آبچکان آشپزخانه

آبچکان آشپزخانه یکی از وسایل کاربردی می باشد که می توان از آن برای خشک کردن ظرف ها استفاده کرد. آبچکان ها از جنس های متفاوتی تهیه می شوند.

بهترین نمونه ها مواردی می باشند که چوبی بوده یا از آلومینیوم با روکش کروم ساخته شده اند. این گزینه ها طول عمر بیشتری داشته و قیمت بالاتری نیز دارند.

آبچکان

آیا تا به حال فکر کرده اید برای انتخاب یک خانه، در قسمت آشپزخانه آن خانه کدام وسایل مهم هستند؟ و در انتخاب یا خرید آن ها باید به چه نکاتی توجه کرد؟

علاوه بر ست قابلمه ها یا نوع اجاق گاز و… آیا تا به حال به نوع آبچکان که باید در آشپزخانه تان نصب کنید توجه کرده اید؟

علاوه بر زیبایی که باید در هنگام خرید آبچکان به آن توجه داشت، زیرا می تواند یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین اجزاء آشپزخانه از نظر زیبایی باشد؛ باید به نکات دیگری نیز توجه کرد.

برای مثال باید بتوانیم تشخیص دهیم چه آبچکانی کاملا متناسب با آشپزخانه خاص ما است؟ یا جنس آبچکان، قیمت، تناسب جنس آن با کابینت و…..

به همین دلیل نیز موضوع این مقاله را به آبچکان و راهنمای خرید آن قرار دادیم تا کسانی که به تازگی قرار است برای آشپزخانه ی خود خرید کنند بتوانند انتخاب مناسب تری داشته و همچنین با خرید محصولی مناسب، علاوه بر زیبایی فضای خانه ی خود، محصولی با کیفیت و کاملا مطمئن خرید کنند.

پس با ادامه ی مقاله همراه ما باشید.

انواع مدل آبچکان آشپزخانه

با کمی جستجو در بازار مشاهده خواهید نمود که انواع متفاوتی از آبچکان ها در بازار وجود دارند. مواردی که دارای سینی آب جمع کن هستند، بسیار کاربردی می باشند.

این موارد از خیس شدن محیط اطراف سینک جلوگیری می نمایند. اگر آبچکان شما از جنس چوب باشد به کمترین میزان مراقبت و تمیزی نیاز دارد. از سوی دیگر طول عمر آن نیز زیاد است.

آبچکان ایستاده

آبچکان یکی از مواردی است که امروزه در آشپزخانه ها به وفور دیده می شود. خوشبختانه مدل های متفاوتی از این وسیله کاربردی وجود دارد. اما باید توجه نمایید که آبچکان های مختلف برای کاربردهای خاص استفاده می شوند.

به طور مثال برخی از آنها تنها برای قرار دادن ظرف مناسب هستند اما از سوی دیگر بر روی برخی دیگر می توان لیوان و دیگ نیز قرار داد.

آبچکان ایستاده روی سینک

مدل های متنوعی از آبچکان داخل بازار وجود دارد که شما بر اساس نیاز خود می توانید از آنان بهره ببرید.

یکی از مدل های کاربردی مواردی هستند که روی سینک به صورت ایستاده قرار می گیرند.

عموما این آبچکان ها را از آلومینیوم می سازند که در برابر رطوبت مقاومت لازم را داشته باشند.

بهترین آبچکان رومیزی

اگر قصد خرید یک آبچکان رومیزی خوب را دارید، توصیه می کنیم مواردی را انتخاب نمایید که بتوانید هر نوع ظرفی را روی آن بگذارید.

از همین رو باید به اندازه ظرف های خود، دسته ها و تعداد آنها دقت نمایید. البته در نظر داشته باشید که نمونه های رومیزی فضای کمتری نیاز دارند.

آبچکان دیواری ظرفشویی

در برخی از آشپزخانه ها که فضا کم می باشد، آبچکان ها را روی دیوار نصب می نمایند. از لحاظ طولی این موارد به اندازه سینک آشپزخانه می باشند.

توصیه می شود تا مواردی را انتخاب نمایید که از کروم ساخته شده اند زیرا در برابر رطوبت مقاومت لازم را دارند.

خرید آبچکان دیواری

یکی از مدل های آبچکانی که امروزه به وفور در بازار دیده می شود، آبچکان های دیواری هستند. آبچکان های فوق برای آشپزخانه های کوچک بسیار کاربردی می باشند.

شما می توانید این موارد را در سایزها و اندازه های مختلف در بازار مشاهده کنید. توصیه می شود گزینه ای را خریداری کنید که از لحاظ طولی متناسب با طول سینک شما باشد.

قیمت آبچکان بالای سینک ظرفشویی

آبچکان هایی که امروزه در بالای ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرند، دارای انواع متفاوتی هستند. مهمترین فاکتوری که روی قیمت این موارد تاثیر دارد، جنس است.

از آنجا که آبچکان ها در معرض رطوبت قرار دارند لذا باید بسیار دقت نمود که دچار سایش یا زنگ زدگی نشوند. از همین رو توصیه می شود تا از جنس کروم یا آلومینیوم استفاده نمایید.

آشنایی با آبچکان

همه ی افراد کاملا می دانند که آبچکان وسیله ای برای نگهداری ظروف بعد از شستن است و شاید بدون وجود آن در قسمت آشپزخانه ی خود نتوانیم ظرف ها را به سادگی خشک و رطوبت آن ها را از بین ببریم.

به همین خاطر از یراق آلات بسیار مهم در آشپزخانه است، در مرحله اول انتخاب نوع این وسیله به فضای آشپزخانه ی شما بستگی دارد؛ برای مثال  اینکه آیا آشپزخانه شما فضای خالی مناسب دارد؟پس مدل دیواری آن برای شما مناسب تر است.

در صورتی که فضای آشپزخانه ی شما کافی نباشد آبچکان های رومیزی گزینه ی بعدی برای استفاده شما هستند که می توانید با استفاده از آن ها از فضای نسبتا کوچک آشپزخانه ی خود استفاده بهینه داشته باشید و همچنین می توانید به سادگی آن ها را جابجا کرده و در جای دیگری قرار دهید.

معرفی انواع مختلف آبچکان ( مدل دیواری و ایستاده )

آبچکان ها به دو صورت در بازار و برای مشتریان عرضه شده اند؛ مدل اول آن ها که پرکاربردتر است مدل دیواری، و مدل بعدی مدل ایستاده و یا رومیزی آن ها است.

  • مدل دیواری

اگر فضای آشپزخانه و میان کابینت ها کاملا کافی باشد بهترین انتخاب برای خرید آبچکان مدل دیواری آن است که میان کابینت ها و در قسمت بالایی ظرفشویی نصب می شود.

این مدل از آبچکان ها برای استفاده راحت تر ظروف هنگام شست و شو و همچنین جلوگیری از ریختن آب بر روی سطوح مختلف آشپزخانه بسیار مناسب می باشد.

  • مدل ایستاده

شاید شما فضای آشپزخانه ی مناسبی نداشته باشید و یا حتی به مدل های دیواری نیز علاقه ای نداشته باشید در این صورت انتخاب مدل ایستاده که می تواند در هر قسمتی کاربردی باشد را به مدل های دیگر ترجیح دهید.

مدل های ایستاده می توانند فضای خالی میان کابینت ها را به سادگی پرکنند؛ همچنین در صورت تغییر نظرتان؛ شما به راحتی می توانید آن ها را جابجا کنید.

هر چند شاید این مدل از آبچکان ها به هنگام شست و شوی ظروف کمی کار شما را سخت تر کند.

نکات مهم به هنگام خرید آبچکان

  • کیفیت محصول

اولین نکته ای که هرکسی به هنگام خرید ( خرید اینترنتی و یا حضوری) باید به آن توجه کند کیفیت محصول می باشد، به خاطر داشته باشید این وسیله ی مخصوص نگهداری از ظروف، جزو یراق آلاتی می باشد که ممکن است تا سال ها قصد تعویض آن را نداشته باشید پس با خرید محصولی با کیفیت عمر وسیله ی خود را بالا ببرید.

  • جنس کابینت

اگر قصد دارید از آبچکان های دیواری که میان کابینت ها نصب می شود خرید کنید باید به نوع جنس کابینت ها نیز توجه داشته باشید، زیرا کابینت های با جنس فلزی یا ام دی اف آبچکان های متفاوتی نیاز دارند.

  • سایز یونیت

به هنگام خرید آبچکان باید با توجه به سایز یونیت کابینت آشپزخانه ی خود خرید کنید.

  • سایز سینک ظرفشویی

سایز آبچکان های داخل کابینت باید کاملا متناسب با سایز سینک ظرفشویی باشد و لازم است به این نکته نیز توجه لازم را داشته باشید.

  • ظرفیت آبچکان

توجه به تعداد عمومی ظروفی که هر روزه ممکن است در آبچکان خود قرار دهید؛ و حتی تعداد ظروف شما با توجه به تعداد اعضای خانواده و … نیز در انتخاب آن می تواند موثر باشد.

  • تناسب با جنس کابینت

از آن جا که روش نصب آبچکان های کابینت های فلزی و ام دی اف کاملا با یکدیگر متفاوت است حتما در هنگام خرید باید به جنس کابینت خود توجه داشته باشید تا با خرید اشتباه، مشکلی برای خود به وجود نیاورید.

  • قیمت آبچکان

قیمت این وسیله مهم آشپزخانه به موضوعاتی چون کیفیت، نوع طرح و مدل رومیزی یا میان کابینت و… بستگی دارد.

انواع برندهای مختلف با تولید آبچکان با طرح های متفاوت، دست انتخاب را برای مشتریان باز گذاشته و افراد به راحتی می توانند با هر توانایی مالی و سلیقه ی خاصی، این وسیله را خریداری کنند.

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید تحقیقات لازم را کاملا انجام داده و با بررسی چند برند مختلف طرح های متفاوت را نیز ببینید تا بتوانید با اطمینان بیشتری خرید داشته باشید.

مزایای خرید آبچکان

  • قطعا مهم ترین مزیت خرید آن ها کمک به راحت تر خشک شدن ظرف های مورد نظرتان است، زیرا بدون وجود آن ها نمی توان ظروف شسته شده را به خوبی خشک و رطوبت آن ها از بین برد.
  • امکان استفاده از حداقل فضا برای نصب این وسیله کاربردی، که هم از نظر زیبایی و هم از نظر استفاده، جزو یراق آلات بسیار مفید در آشپزخانه به شمار می رود نیز از مزیت های مهم شان است.
  • در صورت خرید آبچکان رومیزی طرح و رنگ های متفاوت آن ها دست شما را برای انتخاب های متفاوت تر کاملا باز گذاشته است.

راهنمای نگهداری

مهمترین اصل در نگهداری این محصول بسیار مهم در آشپزخانه توجه به عوامل زنگ زدگی آن ها است. شما می توانید با استفاده ی درست از این وسیله از زنگ زدگی آن ها جلوگیری و عمر آن ها را نیز طولانی تر کنید.

جمع بندی: امیدواریم راهنمای خرید اینترنتی آبچکان آشپزخانه و مقایسه امروز گرین لیست در دسته بندی لوازم آشپزخانه برای شما مفید باشد و به راحتی بتوانید خریدی مقرون به صرفه داشته باشید.

با مطالعه این راهنمای خرید با تمامی نکات مهم هنگام خرید این محصول آشنا می شوید و به آسانی می توانید بهترین مدل را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

شما عزیزان می توانید نظرات ارزشمند خود را از طریق فرم ارسال دیدگاه برای تیم پشتیبانی گرین لیست ارسال کنید تا باعث تکمیل و ارتقا این مقاله شوید.

در پایان مطلب چند مدل پرفروش در بازار ایران را که ارزش خرید بالای دارند برای شما گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آنها را ببینید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۵ مدل آبچکان آشپزخانه شیک و بادوام + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 400,000 تا 600,000 تومان

امتیاز کاربران

آبچکان ردفلاور مدل دوطبقه B581

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ابعاد بسته‌بندی وزن بسته‌بندی جنس
55x32x33 سانتی‌متر 3000 گرم 33x32x55 سانتی‌متر 3000 گرم فلز
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان کنتراست مدل یک طبقه

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس تعداد محفظه قابلیت استفاده در
45x33x15 سانتی‌متر 1500 گرم پلاستیک 2 عدد سینک
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان فلاور مدل یک طبقه-580B

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس قابلیت استفاده در نحوه نصب
52x33x14 سانتی‌متر 650 گرم فلز سینک، کابینت روکار
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان اولر مدل دو طبقه

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس قابلیت استفاده در شامل
47x38x33 سانتی‌متر 2100 گرم آهن با روکش استیل سینک لیوان، قاشق و چنگال، بشقاب، نگهدارنده چاقو
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان کادین مدل آوش کد 2

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس قابلیت استفاده در شامل
43x30x30 سانتی‌متر 1800 گرم فلز سینک، کابینت سینی، جاقاشقی
محدوده قیمت 600,001 تا 800,000 تومان

امتیاز کاربران

آبچکان پلوتون کد 607

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ابعاد بسته‌بندی وزن بسته‌بندی جنس
47*47*8 سانتی‌متر 1850 گرم 47*47*8 سانتی‌متر 2000 گرم فلز
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان فلاور مدل یک و نیم طبقه کد A125

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس قابلیت استفاده در نحوه نصب
50x38x27 سانتی‌متر 2000 گرم آلومینیوم سینک، کابینت روکار
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان مدل دو طبقه

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ابعاد بسته‌بندی وزن بسته‌بندی جنس
49x38x27 سانتی‌متر 2100 گرم 50 سانتی‌متر 2580 گرم آلومینیوم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان مدل رومیزی یک طبقه

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس قابلیت استفاده در نحوه نصب
46x32x15 سانتی‌متر 1447 گرم آلومینیوم سینک روکار
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان مدل آوین

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس قابلیت استفاده در شامل
45x30x30 سانتی‌متر 2500 گرم آلومینیوم سینک لیوان، قاشق و چنگال، بشقاب
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 800,001 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

آبچکان هامرتولز مدل Ht

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ابعاد بسته‌بندی وزن بسته‌بندی جنس
120x60x35 سانتی‌متر 9500 گرم 10x40x124 سانتی‌متر 10000 گرم آهن - روکش رنگ
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان یونیک مدل دوطبقه کد 2940

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ابعاد بسته‌بندی وزن بسته‌بندی جنس
44x30.x55 سانتی‌متر 3870 گرم 44x30x55 سانتی‌متر 3870 گرم فلز
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان مدل Hamertools 100

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ابعاد بسته‌بندی وزن بسته‌بندی جنس
102x35x60 سانتی‌متر 8850 گرم 10x37x120 سانتی‌متر سانتی‌متر 9000 گرم فلز

امتیاز کاربران

آبچکان مدل اطلس

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ابعاد بسته‌بندی وزن بسته‌بندی جنس
26*35*46 سانتی‌متر 2000 گرم 20*38*49 سانتی‌متر 2600 گرم آلومینیوم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان اطلس مدل نیلوفر

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس نحوه نصب امکانات ارگانایزر
48x37x26 سانتی‌متر 2000 گرم آلومینیوم مبله آبگیر
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 1,000,001 تا 2,000,000 تومان

امتیاز کاربران

آبچکان ایکیا کد 872 M

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس قابلیت استفاده در سایر توضیحات
49x36x14 سانتی‌متر 1000 گرم پلی پروپیلن سینک سه تکه. قابلیت استفاده مجزا یا با هم ست کنید

امتیاز کاربران

سبد سوپری کابینت مدل کف ریل یونیت 20

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن تعداد محفظه قابلیت استفاده در نحوه نصب
16x50x53 سانتی‌متر 3000 گرم 2 عدد کابینت پیچ

امتیاز کاربران

آبچکان یونیک مدل دو طبقه کد 2653A

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ابعاد بسته‌بندی وزن بسته‌بندی جنس
51x22x39 سانتی‌متر 2809 گرم 51x22x39 سانتی‌متر 2809 گرم آلومینیوم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان کرال اورون کد SNK1

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ابعاد بسته‌بندی وزن بسته‌بندی جنس
50x39x31 سانتی‌متر 2600 گرم 50 x 39 x 19 سانتی‌متر 2600 گرم آلومینیوم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

آبچکان مدل 01

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن ابعاد بسته‌بندی وزن بسته‌بندی جنس
121x35x56 سانتی‌متر 7200 گرم 122x36x16 سانتی‌متر 7500 گرم آهن - روکش رنگ
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 2,000,001 تا 4,000,000 تومان

امتیاز کاربران

آبچکان ایکیا مدل ORDNING

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن تعداد محفظه قابلیت استفاده در نحوه نصب
50x27x36 سانتی‌متر 1500 گرم 10 عدد سینک روکار
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

نگهدارنده چاقو ایکیا کد 804

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن نحوه نصب سایر توضیحات
38x4x4 سانتی‌متر 270 گرم قابلیت اتصال به دیوار ساخته شده از آلومینیوم، پوشش پودری اپوکسی/پلی ا...

امتیاز کاربران

نگهدارنده چاقو ایکیا مدل KUNGSFORS

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس نحوه نصب سایر توضیحات
56x4x2 سانتی‌متر 650 گرم استیل قابلیت اتصال به دیوار تمیز کردن با دستمال مرطوب جنس آهنربا نئودیمیم

امتیاز کاربران

آبچکان ملونی مدل یک طبقه کد 90

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن تعداد محفظه
86.7x28x35 سانتی‌متر 1200 گرم 1 عدد

امتیاز کاربران

آبچکان متا لایف مدل TA-788

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس قابلیت استفاده در شامل
40x39x23 سانتی‌متر 1200 گرم فلز میز، کابینت آبچکان لیوان، آبچکان بشقاب و پیش دستی
مشخصات بیشتر

6 دیدگاه

  1. درود و تشکر از وبسایت گرین لیست
    دوستان به نظرتون جدیدترین آبچکان آشپزخانه چه مدلیه؟

  2. خانوما مدل آبچکان بالای سینک آشپرخانه همین مدل های متداوله؟ مدل متفاوت و جدیدتری ندیدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا