لوازم ورزشیورزش و سفر

25 مدل چوب ماهیگیری پرقدرت و پرفروش + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

راهنمای خرید چوب ماهیگیری

ماهیگیری را باید یکی از لذتبخش‌ترین تفریحات دنیا دانست که هر فردی دوست دارد آن را تجربه کند. ماهیگیری زمانی به یادماندنی و خاطره‌انگیز می‌شود که ابزار و تجهیزات آن فراهم باشد. یکی از اصلی‌ترین لوازم برای این تفریح هیجان انگیز، چوب ماهیگیری است. در خرید چوب ماهیگیری باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در نهایت می‌تواند روی کیفیت تفریح شما تأثیرگذار باشد. ما در این مقاله با معرفی انواع چوب ماهیگیری و راهنمای انتخاب و خرید آن‌ها همراه شما خواهیم بود.

چوب ماهیگری چیست؟

منظور از لنسر یا چوب ماهیگیری، میله‌ای بلند و انعطاف‌پذیر است که از آن برای گرفتن ماهی استفاده می‌شود. در حال حاضر جنس چوب‌های ماهگیری از کامپوزیت فیبر کربن، کامپوزیت الیاف شیشه، چوب بامبو و… استفاده می‌شود. در گذشته رایج‌ترین متریال برای ساخت چوب ماهیگیری نی بوده است و به همین دلیل به این ابزار چوب گفته می‌شود.

برای کسانی که نگاه تجاری به ماهیگیری دارند تورهای ماهیگیری ابزار مناسبی است اما اگر به قصد تفریح و سرگرمی ماهیگیری می‌کنید تنها ابزار مورد نیاز شما چوب ماهیگیری خواهد بود. در ساده‌ترین حالت چوب ماهیگیری شامل یک بدنه چوبی یا میله‌ای ساده است که توسط نخ ماهیگیری به قلاب که در سر آن طعمه قرار می‌گیرد متصل می‌شود.

خرید چوب ماهیگیری

انواع چوب ماهیگیری

یکی از نکاتی که در زمان خرید چوب ماهیگیری با آن روبرو می‌شوید، تنوع بالای انواع چوب ماهیگیری است. چوب‌های ماهیگیری در انواع مختلف چوب ماهیگیری حرفه‌ای تا چوب‌های ارزان در بازار موجودند. در ادامه به معرفی انواع چوب ماهیگیری و ویژگی‌های هریک خواهیم پرداخت.

  • چوب کاسی (Carbon fiber rods)

از این چوب برای صید ماهی‌هایی تا وزن ۶ کیلوگرم استفاده می‌شود. این چوب بدون چرخ و سبک و دارای ابعاد متنوعی است. مهمترین ویژگی چوب کاسی مقاومت و استحکام بالا و انعطاف‌پذیری آن است.

  • چوب پشه (Fly rods)

این مدل چوب ماهیگیری با توجه به روش ماهیگیری فلای در ایران، انتخاب رایجی به شمار می‌رود. استفاده از آن نیاز به تجربه کافی در نوع خاص پرتاب دارد. با این وجود مواردی چون سختی و تخصصی بودن شکل پرتاب، استفاده از حشرات مصنوعی و نبود مدرس این رشته از ماهیگیری در ایران استفاده از این چوب‌ها بیشتر جنبه تفنن دارد تا یک انتخاب حرفه ای.

  • چوب بیت کستینگ (Bait casting rods)

این مدل چوب برعکس سایر مدل ها، پایه چرخی شکل خاصی دارد. در چوب بیت کستینگ حلقه‌های هدایت نخ رو به بالا بوده و روی دسته آن مکان مشخصی برای قرار گرفتن انگشت اشاره تعبیه شده است. برای مواقعی که ماهیگیر نیاز به پرتاب‌های پیاپی دارد این چوب مفید و کاربردی به نظر می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه: 50 مدل فین شنا باکیفیت و پرفروش + خرید اینترنتی

  • چوب اسپینینگ

طول این چوب بین ۱.۸ تا ۳.۳ متر است و در بخش زیرین بین ۵ تا ۸ حلقه هدایت‌گر نخ دارد. در ایران انواع تلسکوپی و چند تکه این مدل به همراه چرخ‌های اسپینینگ یا اسپول ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چوب خود انواع مختلفی دارد که بهترین نوع آن سه تکه تو پر از جنس فیبر کربن است. انواع تلسکوپی این مدل چوب ماهیگیری آسیب‌پذیر هستند.

  • چوب ساحلی

این چوب‌ها با هدف پرتاب‌های بلند از ساحل به دریا طراحی شده‌اند و طول بلندی دارند. طول آن‌ها بین ۳.۳ تا ۵ متر است. جنس اغلب این چوب‌ها از الیاف کربن است و روی آن‌ها حلقه‌های زیادی وجود دارد. این چوب‌ها از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار هستند.

  • چوب اسپینینگ دریایی

این چوب‌ها برای صید ماهی‌های سنگین دریایی طراحی شده‌اند و در دسته چوب ماهیگیری حرفه‌ای قرار می‌گیرند. این چوب‌ها طراحی خاصی دارند و طول آن‌ها زیاد بلند نیست. بدنه آن‌ها نسبتا ضخیم بوده و دارای اجزای مقاومتری نسبت به مدل‌های معمولی هستند.

  • چوب ترولینگ (Trolling rods)

همانطور که از نامش پیدا است از این چوب برای صید ماهی به روش ترولینگ استفاده می‌شود. در این روش از روی قایق در حال حرکت قلاب حاوی طعمه به داخل آب انداخته می‌شود. استفاده از این چوب نیاز به سرعت عمل و تمرکز بالایی دارد و برای ماهیگیری در آب شور و دریاچه‌های بزرگ مناسب است.

  • چوب دریایی سطحی (Surf rods)

این چوب‌ها برای پرتاب‌های بلند طراحی شده و از جمله رایج‌ترین چوب‌های دریایی بسیار قدرتمند به شمار می‌روند. طول این چوب ماهیگیری معمولا ۴.۲ متر و گاهی بلندتر است. استفاده از آن برای ماهیگیری در ساحل مناسب است.

  • چوب تخصصی کپور

این چوب به شکل تخصصی برای صید کپور طراحی شده است و مهمترین ویژگی آن مقاومت بسیار بالا و وزن پرتاب بین ۲۰ تا ۸۰ گرم است. از این چوب می‌توان برای پرتاب موشک بویله و طعمه‌پاشی استفاده کرد.

خرید چوب ماهیگیری

نکات مهم هنگام خرید چوب ماهیگیری

  • انتخاب نوع چوب ماهیگیری

خصوص خرید چوب ماهیگیری توجه به این نکته الزامی می باشد. برای این منظور بخش قبلی را دقیق مطالعه نمایید تا با انواع چوب ماهیگیری آشنا شوید. توجه کنید که صید در دریا، دریاچه و رودخانه نوع چوب مخصوص به خود را لازم دارد، همچنین به شور و شیرین بودن آب نیز توجه کنید. توجه به این موارد همگی در انتخاب نوع چوب ماهیگیری تاثیرگذار می باشند.

  • طول چوب ماهیگیری

طول چوب ماهیگیری و یا بلندی آن، نکته ای است که باید قبل از خرید حتما در رابطه با آن تصمیم خود را گرفته باشید. یک چوب صیادی می تواند از 60 سانتیمتر تا چندین متر متغیر باشد. این نکته بستگی به سلیقه و همچنین مکانی دارد که می خواهید در آنجا ماهیگیری انجام دهید. بهتر است بدانید که چوب های ماهیگیری بلند بیشتر به صورت تلسکوپی ساخته می شوند و حمل و نقل راحتی دارند.

  • وزن چوب ماهیگیری

در خرید چوب صیادی وزن آن را بررسی نمایید، و حتما آن را حداقل یک بار در دست بگیرید، این محصول در بازار با انواع وزن ها موجود می باشند پس تحقیقات کافی انجام دهید تا وزن متناسب با خود را پیدا کنید. توجه داشته باشید که برای افراد مبتدی ممکن است چوب های سنگین باعث ایجاد حادثه شود، بنابراین چوب خود را متناسب با شرایط خود و همچنین وزن ماهی که می خواهید صید کنید انتخاب کنید.

  • وزن نخ ماهیگیری

تحمل وزن نخ ماهیگیری از جمله موارد مهم محصوب می شود. در این خصوص باید با توجه به مشخصات چوب خریداری شده نوع نخ خود را تعیین کنید. معمولا تولیدکنندگان چوب ماهیگیری نوع نخ متناسب با آن را مشخص می کنند، بنابراین حتما دفترچه راهنمای چوب خود را مطالعه نمایید.

  • سرعت اکشن چوب

منظور از سرعت اکشن چوب بازگشت به حالت اولیه پس از پرتاب کردن آن می باشد. چوب های صیادی معمولا به سریع، متوسط و کند تقسیم بندی می شوند، چوب هایی که از جنس کربن ساخته می شوند سرعت اکشن بالاتری نسبت به سایر موارد دارند.

  • قیمت چوب ماهیگیری

تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم همگی در قیمت چوب ماهیگیری تاثیرگذار هستند. در هر صورت سعی کنید که یک چوب استاندارد و قابل اطمینان خریداری کنید تا از صید خود کمال لذت را ببرید. و حتما محصول خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری نمایید.

پیشنهاد مطالعه: ۲۵ مدل قلاب ماهیگیری باکیفیت و ارزان با خرید اینترنتی

خرید چوب ماهیگیری ارزان

برای خرید چوب ماهیگیری اصل، با کیفیت و حرفه‌ای نباید به دنبال گزینه‌های ارزان باشید. البته تنوع تولید انواع چوب ماهیگیری به اندازه‌ای بالا است که تقریبا با هر بودجه‌ای می‌توان یک چوب ماهیگیری مناسب خریداری کرد. اما خرید چوب ماهیگیری ارزان به معنای بی‌کیفیت بودن آن نیست بلکه شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یک چوب ماهیگیری با قیمت متناسب خریداری کنید. مثلا اگر تازه ماهیگیری را شروع کرده‌اید نیاز به خرید چوب ماهیگیری حرفه‌ای یا چوب ماهیگیری اصل ندارید. شما می‌توانید گزینه‌های ارزان‌تر و معمولی‌تری را انتخاب کنید.

توجه به مواردی چون انتخاب نوع چوب، وزن نخ، وزن چوب ماهیگیری، اکشن و تعداد تکه‌های چوب ماهیگیری در تعیین قیمت چوب ماهیگیری تأثیرگذار است.

انتخاب بهترین چوب ماهیگیری

در حال حاضر کمپانی‌های مشهور بسیاری در زمینه ساخت و تولید چوب‌های ماهیگیری فعالیت می‌کنند که هر کدام از آن‌ها محصولاتی متنوع با کیفیت‌های متفاوت و کاربری‌های مختلف و متناسب با انواع روش‌های ماهیگیری ارائه می‌کنند. انتخاب بهترین چوب ماهیگیری باید با توجه به نکاتی چون نوع ماهی که قصد صید آن را دارید، محل ماهیگیری، روش ماهی گیری و… صورت گیرد.

مهمترین نکته‌ای که در خرید بهترین چوب ماهیگیری باید به آن دقت داشته باشید مقاومت و استحکام چوب ماهیگیری و همچنین انعطاف‌پذیری و کیفیت تولید آن خواهد بود. معمولا چوب‌هایی که انعطاف‌پذیری بالایی دارند از مقاومت خوبی هم برخوردار بوده و یک گزینه عالی برای خرید به شمار می‌روند. ما در این مقاله به تمام نکاتی که برای خرید بهترین چوب ماهیگیری به آن احتیاج دارید اشاره کردیم. امیدواریم که این راهنما بتواند شما را در خریدن چوب ماهیگیری اصل یاری کند.

مشاهده نسخه pdf مقاله: 25 مدل چوب ماهیگیری پرقدرت و پرفروش + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 300,000 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

چوب ماهیگیری مدل دو تیکه قزلی 210

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس طول چوب طول چوب در حالت بسته
210x5 سانتی‌متر 168 گرم فایبرگلس 2.10 31294 110 31295
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چوب ماهیگیری مدل میشل 6.30

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس طول دسته طول چوب
45 سانتی‌متر 220 گرم سوپر کربن (میکس کربن و گلس) 45 سانتی‌متر 6.30 31294
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تور ماهیگیری مدل سالیک کد 4-m

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس مناسب برای محیط سایر توضیحات
1×130×400 سانتی‌متر 500 گرم نخ ابریشم مصنوعی آب شور، آب شیرین سایز 6- 4 متری چشمه 1 ( هر سوراخ تور 2×2 سانتیم...

امتیاز کاربران

تور ماهیگیری مدل سالیک کد 8-m

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس مناسب برای محیط سایر توضیحات
1×150×800 سانتی‌متر 1000 گرم نخ ابریشم مصنوعی آب شور، آب شیرین تور ماهیگیری چشمه 1 - نخ سایز 6- 8 متری چشمه 1....

امتیاز کاربران

چوب ماهیگیری مدل کاسی کد cr_540

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس
540x5x5 سانتی‌متر 170 گرم کربن فایبر
محدوده قیمت 1,000,001 تا 2,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تور ماهیگیری مدل پرتابی 20M - AB

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس طول چوب در حالت بسته مناسب برای محیط
450x450x300 سانتی‌متر 2500 گرم ابریشم 30 31295 آبهای گرم، آبهای سرد، آب شیرین، آب شور
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تور ماهیگیری مدل پرتابی 15M - AB

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای محیط سایر توضیحات
390x390x180 سانتی‌متر 1800 گرم آب شور، آب شیرین، آبهای سرد، آبهای گرم کاربردی تر از چوب ماهیگیری مناسب برای صید ماهی ...

امتیاز کاربران

چوب ماهیگیری فایر فاکس مدل FF-450

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس مناسب برای محیط
450x5x5 سانتی‌متر 260 گرم کربن آب شور، آب شیرین

امتیاز کاربران

چوب ماهیگیری ابوگارسیا مدل بیت کستینگ دو اکشن

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس طول دسته طول چوب
180x5x4 سانتی‌متر 160 گرم کربن 30 سانتی‌متر 180 31294
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چوب ماهیگیری جیای جینگ پین مدل Bugatti-RT 6.30 به همراه پک طعمه هونگ ژیانگ

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس طول دسته طول چوب
630×2×2 سانتی‌متر 247 گرم فایبرگلاس و کربن به همراه فلز ضد زنگ 76 سانتی‌متر 630 31294
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 2,000,001 تا 10,000,000 تومان

امتیاز کاربران

لوازم ماهیگیری مدل OS-302 مجموعه 90 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس طول دسته طول چوب
80x20x15 سانتی‌متر 2000 گرم کربن، گرافیت، فلز 30 سانتی‌متر 210 31294
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چوب ماهیگیری پوکه مدل Limited 5.40 به همراه پک طعمه هونگ ژیانگ

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس طول دسته طول چوب
540×2×2 سانتی‌متر 180 گرم کربن و فایبرگلاس و پلیمر و فلز ضد زنگ 80 سانتی‌متر 540 31294
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چوب ماهیگیری آلبااستار مدل LEADER 3234

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس طول دسته طول چوب
4×10×86 سانتی‌متر 500 گرم کربن 67 سانتی‌متر 350 31294
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چوب ماهیگیری یانگ سونگ مدل Super Carbon Alpha 4.70 به همراه پک طعمه هونگ ژیانگ

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس طول چوب طول چوب در حالت بسته
470×2×2.6 سانتی‌متر 350 گرم کربن خالص 470 31294 95 31295
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چوب ماهیگیری یانگ سونگ مدل Tana Surf 4.50 به همراه طعمه ماهیگیری

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس طول دسته طول چوب
450×3×2 سانتی‌متر 500 گرم کربن خالص 60 سانتی‌متر 450 31294
مشخصات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا