لوازم ورزشی

راهنمای خرید تور والیبال با معرفی مدل های باکیفیت و استاندارد

راهنمای مطالعه

راهنمای خرید تور والیبال ارزان و باکیفیت

تور والیبال ، یکی از تجهیزات مورد نیاز در این ورزش به شمار می‌رود. از آنجایی که والیبال به یک بازی مهیج و لذت بخش تبدیل شده و بسیاری از افراد، این ورزش را در سطح حرفه‌ای و یا عادی انجام می‌دهند، نیاز است که قبل از هر چیز تجهیزات مربوط به ورزش والیبال تهیه شود.

توپ و تور والیبال از مهمترین لوازم کاربردی در این ورزش محسوب شده که هنگام تهیه ضروری است راهنمای خرید این وسایل مطالعه شود تا بتوان انتخاب درست و مناسبی داشت. فرقی نمی‌کند یک والیبالیست حرفه‌ای یا مبتدی باشید، این مقاله از آن جهت تهیه شده که به شما کمک کند تا بهتر بتوانید در مورد انتخاب با کیفیت‌ترین تور والیبال تصمیم‌گیری نمایید.

در این راستا هم می‌توانید از طریق راهنمای خرید اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر جهت تهیه مناسب‌ترین محصول اقدامات لازم را انجام دهید. اما قبل از هر چیز جا دارد که بگوییم تورهای والیبال در دو مدل متفاوت با توجه به سطح فعالیت ورزشی شما در بازار موجود هستند. به عبارتی، شما باید با توجه به سطح ورزشی خود (مبتدی یا حرفه‌ای)، جهت خرید بهترین تور مخصوص رشته والیبال اقدام نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین توپ والیبال با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان

دو مدل از تورهای والیبال با توجه به کیفیت عملکردی آنها به شرح ذیل می باشند

  1. تورهای تمرینی:

این مدل تورها تنها برای 1 فصل از بازی مناسب بوده و به دلیل کیفیت پایین آن در مقایسه با مدل‌ دیگر از کارایی کمتری برخوردار هستند. استفاده از تورهای تمرینی برای آن دسته از افرادی که به صورت سرگرمی تمایل به ورزش والیبال دارند، مناسب بوده و یا برای بازیکنانی که به تازگی می‌خواهند به تمرین این ورزش بپردازند، بسیار کاربردی است. یکی از مهمترین معایب تورهای تمرینی مخصوص والیبال می‌توان به قابلیت ارتعاشی بسیار پایین آن اشاره نمود که باعث توقف توپ هنگام برخورد با آن می‌شود.

  1. تورهای مسابقه‌ای:

همانطور که از اسم این مدل تورهای والیبال پیدا است، مناسب بازی‌های مسابقه‌ای بوده و از کیفیت بسیار بالاتری در مقایسه با مدل قبلی برخوردار است. یک تور والیبال استاندارد باید ارتفاعی به طول 5.90 سانتیمتر و عرض 1 متر داشته باشد که هنگام ضربه توپ به آن، حالت ارتجاعی بسیار خوبی به خود بگیرد. برای افرادی که به صورت حرفه‌ای تمایل به انجام ورزش والیبال دارند، استفاده از تورهای مسابقه‌ای می‌تواند به عنوان بهترین گزینه جهت پیشنهاد مطرح شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین قمقمه ورزشی با معرفی مدل های باکیفیت و شیک

با جزییات بیشتر در مورد بهترین تور والیبال آشنا شویم

قبل از اقدام جهت خرید تور والیبال باید یک سری نکات را مد نظر قرار داده و با جزییات آن بیشتر آشنا شوید. تورهای والیبالی که در بازار موجود بوده، دارای ارتفاعی به طول 5.90 و عرض 1 متر هستند که از سوراخ‌های مربعی شکل به ضلع 10 سانتیمتر تشکیل شده‌اند. لبه بالایی تور از جنس کتان ساخته شده و ارتفاع آن تا زمین بسته به جنس و سن افراد، متفاوت است.

همانطور که می‌دانیم تورهای والیبال به وسیله دو میله فلزی به طور ثابت نگه داشته شده و وظیفه آن، تقسیم کردن زمین بازی به دو قسمت مساوی است. افرادی که چه به صورت تمرینی و چه به صورت حرفه‌ای به انجام ورزش والیبال می‌پردازند، آگاهی دارند که ارتفاع طول تور والیبال خانم‌ها و آقایان متفاوت از همدیگر است و توجه به این نکات هنگام خرید این وسیله ضروری می‌باشد. زیرا از آنجا که میانگین اکثر قد آقایان به طور بیولوژیکی از زنان بیشتر بوده، به همین خاطر نیاز است که هنگام خرید تور والیبال به این مورد مهم توجه شود.

معرفی نکات مهم و تاثیرگذار در قیمت تور والیبال درجه یک

هنگام خرید این وسیله به نکات مهمی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم توجه نمایید تا تصمیم‌گیری آسان‌تری را پیش روی خود داشته باشید.

  • اندازه تور مخصوص والیبال:

مهمترین نکته‌ای که هنگام خرید تورهای والیبال باید در نظر بگیرید، اندازه آن است. همانطور که در جملات بالا اشاره کرده‌ایم، اندازه مناسب جهت طول و عرض تورهای تولیدی مخصوص والیبال به ترتیب، 9.50 و 1 متر در نظر گرفته شده است.

  • متریال به کار رفته در ساخت تور مخصوص والیبال:

نکته دیگری که هنگام ساخت تور مخصوص والیبال مطرح می‌شود مربوط به جنس به کار رفته در آن است. مدل‌های مختلفی از تورهای والیبال در بازار موجود بوده که از جنس‌های پلاستیک، نخی، پلی‌استر تشکیل شده است. قبل از انتخاب به کیفیت جنس‌های تولیدی آگاه بوده و با شناخت کامل جهت خرید بهترین مدل اقدام نمایید.

  • وزن تور والیبال:

تورهای والیبال از لحاظ دیزاین و شکل ظاهری به دو مدل متحرک و ثابت تقسیم می‌شوند. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که در مواقع مختلف، تمایل به همراه داشتن تور والیبال جهت انجام بازی دارید حتما مدل‌ متحرک این وسیله را تهیه کرده که از وزن کم و مناسبی جهت حمل و نقل برخوردار باشد.

  • تعداد نوارهای حاشیه‌ای تورهای والیبال:

یکی از مهمترین مزایای نوارهای حاشیه‌ای، نگهداری از بافت مربعی شکل تور بوده که علاوه بر آن باعث می‌شود شما به راحتی محصول را نصب کنید. البته بعضی مدل‌های موجود در بازار تنها از یک نوار در قسمت بالایی تشکیل شده و مدل‌های دیگر دارای تعداد بیشتری از این نوار هستند که باعث ارائه کیفیت بهتری از محصول می‌شوند.

  • توجه به ویژگی‌های جانبی تور والیبال:

تورهای والیبال دارای بعضی ویژگی‌های جانبی هستند که توجه به آنها هنگام خرید بسیار ضروری است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ضد آب بودن تور مخصوص والیبال
  2. کیف مخصوص حمل تور
  3. طراحی ظاهری محصول از لحاظ طرح‌دار بودن یا ساده بودن آن
  4. مقاومت تور مخصوص والیبال در برابر رطوبت و سایر عوامل محیطی
  5. برخوردار بودن از گیره‌ها و سیم‌های متصل کننده تور به میله

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین ساک ورزشی با معرفی مدل های باکیفیت و شیک 

راهنمای نگهداری از بهترین تور والیبال

یک سری نکاتی در مورد روش‌های نگهداری از تور والیبال وجود داشته که باعث طول عمر بیشتر استفاده از آن خواهند شد. به عنوان مثال، تورهای والیبال در برابر رطوبت به راحتی پوسیده می‌شوند و کیفیت عملکردی قبل را نخواهند داشت. جهت جلوگیری از این کار، باید تورهای والیبال را خمیر اندود کرد و در مکان‌های خشک از آنها استفاده نمود. اگر هر گونه تغییری در شکل ظاهری تورهای والیبال مشاهده نمودید، باید در اسرع وقت نسبت به تعمیر و ترمیم آنها اقدام کنید و حتی‌الامکان از نصب آنها در برابر نور مستقیم خورشید و مکان‌هایی که رطوبت زیاد دارند، جدا خودداری نمایید.

سخن آخر: حالا با مطالعه راهنمای خرید تور والیبال ارزان و باکیفیت، نکات مهم و تاثیرگذار در قیمت تور والیبال درجه یک و مشخصات آنها را می شناسید و طبق سلیقه‌ و نیاز خودتان به خوبی می دانید کدام نوع و مدل را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید آنلاین و مقایسه امروز گرین لیست در دسته بندی ورزش و سفر برای خریدی رضایت بخش و هوشمندانه به شما کمک کرده باشد. خوشحال می شویم همراه ما باشید و از طریق فرم ارسال دیدگاه نظرات ارزشمند خود را برای ما ارسال کنید.

تلاش کردیم در انتهای این مقاله لیستی از بهترین و مقرون به صرفه ترین محصولات بازار را برای شما جمع آوری کنیم تا با خیال آسوده خرید اینترنتی خود را ثبت کنید.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 200,000 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تور والیبال مدل ابریشم دور دوز اعلا سیم بکسل دار

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس
960x1x100 سانتی‌متر 900 گرم پلی‌استر

امتیاز کاربران

تور والیبال مدل دو نواره فدراسیونی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس
900 × 76 سانتی‌متر 400 گرم پلی‌استر، پلاستیک

امتیاز کاربران

تور والیبال مدل ابریشم تک نواره

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس
960x1x100 سانتی‌متر 650 گرم پلی‌استر

امتیاز کاربران

تور والیبال گلدن کاپ مدل ابریشم

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس سایر توضیحات
950x100x2 سانتی‌متر 450 گرم نخ دارای سیم بکسل

امتیاز کاربران

تور والیبال مدل گلدنت مدل V.M 23

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس سایر توضیحات
950x100x5 سانتی‌متر 1950 گرم نرم جنس این تور والیبال ازالیاف ابرشم است
محدوده قیمت 1,000,001 تا 5,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تور والیبال نت اسپرت مدل Portable به همراه پایه

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس سایر توضیحات
400x1x80 سانتی‌متر 4500 گرم نخ پایه ها از جنس پلاستیک با قابلیت تنظیم ارتفاع ا...

امتیاز کاربران

تور والیبال آراد مدل طبیعت

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس کشور مبدا برند
120x3x30 سانتی‌متر 5000 گرم آهن، الیاف مصنوعی ایران

امتیاز کاربران

تور دروازه فوتبال مدل تاشو بسته دو عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس سایر توضیحات
92x43x72 سانتی‌متر 5000 گرم فلز به همراه تور

امتیاز کاربران

تور والیبال بادی بست وی مدل 52133

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

طول عرض ارتفاع وزن مناسب برای
244 سانتی‌متر 64 سانتی‌متر 75 سانتی‌متر 1 کیلوگرم بالای 3
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تور بدمینتون مدل پایه دار قابل حمل

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس
600x1x75 سانتی‌متر 4500 گرم پلاستیک، فلز، نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا