مبلمان و چیدمان

چگونه چیدمان خانه خود را با سلیقه و شیک انجام دهیم؟

راهنمای مطالعه

چیدمان خانه اگر به صورت اصولی و با استفاده از چند تکنیک کاربردی انجام شود، نمای متفاوتی را در محیط زندگی شما به وجود می‌آورد. تنها کاری که باید در این راستا انجام شود، به خرج دادن کمی سلیقه و پیروی از چند قانون ساده در دکوراسیون کردن محیط اطراف است. جهت پاسخگویی به این سوال که ((چگونه چیدمان خانه خود را با سلیقه و شیک انجام دهیم؟)) با ما همراه باشید تا شما را با ترفندهای اصولی در طراحی داخلی منزل آشنا کنیم.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین آباژور با معرفی مدل های باکیفیت و زیبا

ترفندهای چیدمان خانه

  1. اجتناب از چیدمان خانه به وسیله لوازم اضافی:

این مورد برای آندسته از افرادی است که به چیدمان وسایل اضافی در اتاق پذیرایی تمایل دارند. از آنجایی که اتاق پذیرایی اولین قسمتی است که به چشم بیننده می‌آید از شلوغ کردن بیش از حد فضا جدا خودداری نمایید. تنها از وسایل با کیفیت در نقاط کانونی منزل خود استفاده نموده و آنها را طوری چیدمان کنید که بسیار شیک جلوه نمایند.

  1. هماهنگ کردن وسایل منزل با فرش:

ست کردن وسایل منزل با فرش یکی از مهمترین مواردی است که در چیدمان خانه باید رعایت گردد. توجه نمایید که اندازه فرش به حدی باشد که کل سطح زمین را پوشش دهد. زیرا این کار باعث جلوه بخشیدن بیشتر و لاکچری نشان دادن نمای منزل می‌شود. همچنین خطوط و رنگ‌های به کار رفته در فرش باید با عناصر داخلی منزل شما تناسب داشته باشد.

  1. از یک نقطه کانونی جهت جلب توجه دیگران استفاده نمایید:

جهت شیک نشان دادن فضای خانه، یک قسمت از فضای منزل را بیشتر در معرض دید بیننده قرار دهید. به عبارتی، بهترین نقطه کانونی در محیط را انتخاب کرده و آن را در معرض توجه قرار دهید. به عنوان مثال، این انتخاب می‌تواند یک قطعه هنری زیبا و یا شومینه در سالن پذیرایی باشد. شما بنا به سلیقه خود می‌توانید از وسایل دکوری و چیدمان آنها در قسمتی از خانه، این روش را به بهترین نحو انجام دهید.

  1. وسایل منزل را متناسب با مقیاس اجزای داخلی محیط انتخاب نمایید:

جهت روشن کردن موضوع باید بگوییم که وسایل مورد نظر شما در چیدمان خانه باید با مقیاس فضای اتاق، تطابق داشته باشد. به عنوان مثال اگر قرار است که یک تابلوی هنری زیبا را بالای کاناپه نصب کنید، سایز تابلو نباید بزرگتر از طول کاناپه باشد. این اشتباهی است که متاسفانه بیشتر افراد آن را مرتکب می‌شوند. جهت جلوگیری از این کار، طول وسیله را در نظر گرفته و با توجه به مقیاس اجزای داخلی محیط، آن را چیدمان کنید.

  1. از چیدمان وسایل اضافی در قسمت ورودی منزل جلوگیری نمایید:

ورودی منزل شما بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید توجه بیننده را به آن قسمت جلب نمایید. از آنجایی که معمولا راهروی ورودی در هر خانه‌ای تنگ و باریک به نظر می‌رسد از چیدمان وسایل اضافی در این مکان جدا خودداری کنید و با نورپردازی ویژه، نمای ورودی خود را روشن‌تر و جذاب‌تر نمایید.

  1. به چیدمان وسایل داخل بوفه توجه نمایید:

یکی از مهمترین روش‌ها برای اینکه وسایل داخل بوفه به شیوه درست و اصولی قرار گیرند، این است که تقارن را در چیدمان آنها رعایت نمایید. به عنوان مثال، وسایل درون بوفه را از لحاظ سایز و اندازه به نحوی چیدمان کنید که در نگاه بیننده، زیبایی هر کدام از آنها به چشم بیاید. در دکوراسیون وسایل دکوری توجه نمایید که رعایت اصل تقارن در اشیاء جفت از مهمترین مواردی است که در تزیین شیک باید رعایت شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید لوستر ارزان با معرفی مدل های شیک و زیبا 

امیدواریم راهنمای امروز گرین لیست برای مبلمان خانه به شما کمک کرده باشد. اگر موردی از قلم افتاده است در کامنت برای ما بنویسید. از همراهی همیشگی شما عزیزان سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا