مبلمان و چیدمان

آشنایی با نحوه چیدمان آباژور و نقش آن در دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل اگر به نحو زیبایی پیاده سازی شود، تاثیر زیادی بر زیبایی فضای اطراف شما می‌گذارد. یکی از مواردی که باعث زیبایی بی‌نظیر نمای داخلی منزل شما می‌شود، استفاده از آباژور است که می‌توان هم به صورت ساده و هم به صورت حرفه‌ای آن را چیدمان نمود. هدف استفاده از آباژور این است که دکوراسیون منزل شما به نحو بسیار جذابی انجام شود. در ادامه شما را با روش‌های مختلف چیدمان آباژور در چیدمان منزل آشنا خواهیم کرد تا با اصول کار آشنا شوید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین آباژور با معرفی مدل های باکیفیت و زیبا 

اصول چیدمان آباژور در دکوراسیون منزل

  • چیدمان آباژور در گوشه اتاق :

در مورد قرار دادن آباژور در قسمت‌های مختلف خانه اظهار نظرهای مختلفی وجود دارد. اما آن چیزی که مهم بوده این است که آباژور را در فضایی مناسب قرار دهید تا در معرض دید باشد. یکی از بهترین قسمت‌های خانه جهت استفاده از آن چه به صورت مدل رومیزی و چه به صورت مدل ایستاده باشد، گوشه اتاق نشیمن و یا هال است. البته جا دارد که بگوییم استفاده از این اکسسوری در دکوراسیون خانه‌های کلاسیک و یا مدرن بسیار رایج است. زیرا این اکسسوری می‌تواند بر زیباتر نشان دادن محیط زندگی شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. البته باید به چند نکته در اینباره توجه نمایید:

  1. آباژورها را در مکان مناسبی قرار دهید تا امکان رفت و آمد راحت‌تر برای افراد فراهم شود.
  2. برای اینکه بخواهید زیبایی دکوراسیون خانه شما بیشتر به چشم آید، آباژور را در کنار دیوار قرار دهید تا انعکاس نور بر روی دیوار بهتر دیده شود.
  3. یکی از بهترین مکان‌ها جهت قرار دادن این اکسسوری زیبا در کنار مبل‌ها بوده زیرا وجود این شی نورانی زیبا باعث آرامش بیشتری در افراد حین گفتگو و بحث‌های شیرین خانوادگی می‌شود.
  • چیدمان دو آباژور در فضای اتاق:

شما می‌توانید ایده‌های مختلفی را در چیدمان منزل خود اجرا نمایید. به عنوان مثال به جای یک عدد از این وسیله زیبا، دو عدد از آن را تهیه نموده و طراحی داخلی منزل خود را به نحو چشمگیری تغییر دهید. مدل‌های مختلفی از آباژور از لحاظ طراحی در بازار موجود بوده که با توجه به سلیقه خود می‌توانید مدلی که به پسند شما نزدیک‌تر است را انتخاب نمایید. با چیدمان دو آباژور در دو طرف کاناپه‌های چند نفره می‌توانید رویایی بودن محیط زندگی خود را به طرز بی‌نظیری افزایش دهد.

  • چیدمان آباژور در مقابل پنجره‌ها:

نحوه چیدمان آباژورها در مقابل پنجره‌ها به سلیقه افراد بستگی دارد. شما می‌توانید جهت دکوراسیون منزل خود آباژور رومیزی را جلو و یا در کنار پنجره‌ها قرار داده و مبلمان خود را دقیقا جلوی آن چیدمان نمایید. البته این ایده در مورد خانه‌هایی با پنجره‌های بزرگ و طویل بیشتر صدق می‌کند. سلیقه‌ها در چیدمان آباژور متفاوت بوده اما فقط کافی است که چینش درست و اصولی آن را با توجه به فضای مورد نظر خود بلد باشید. آباژورهای ایستاده هم زیبایی فوق‌العاده خاصی داشته و شما با قرار دادن آنها مقابل پنجره‌ها می‌توانید فضایی جذاب را در محیط زندگی خود ایجاد نمایید.

  • قرار دادن آباژور بر روی میز کوچک در گوشه اتاق:

یکی از روش‌های دیگر جهت دکوراسیون منزل این است که میز کوچکی را در گوشه اتاق جهت گذاشتن آباژور بر روی آن قرار دهید. با این کار هم نورپردازی اتاق شما تامین خواهد شد و هم اینکه حالتی رویایی و دلنشینی را در فضای اتاق خود به وجود می‌آورید.

با مطالعه‌ی این مطلب از گرین لیست در دسته بندی مبلمان و چیدمان با ایده های جالب برای چیدمان آباژور آشنا خواهید شد، امیدواریم برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا