آرایشی و بهداشتیابزار سلامت

۲۵ مدل کمربند طبی استاندارد و ارزان با خرید اینترنتی

راهنمای خرید کمربند طبی

کمربند طبی برای افرادی که از درد کمر، بالاتنه، شانه و مواردی از این قبیل رنج می برند، یک گزینه عالی و کاربردی می باشد. این کمربندها ضمن ثابت نگه داشتن ستون فقرات به تسکین درد و از بین رفتن مشکلات کمک شایانی می نمایند اما از آنجا که مدل های متفاوتی از کمربند طبی در بازار وجود دارد از همین رو گاها تهیه این مورد گیج کننده است.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع کمربندهای موجود در بازار آشنا نماییم. همچنین در ادامه یک راهنمای خرید آنلاین کاربردی در اختیار شما قرار داده می شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید گن لاغری مردانه با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان

چرا باید از کمربند طبی استفاده نماییم؟

اغلب افراد با بالا رفتن سن دچار کمر درد های زیادی می شوند که آزاردهنده نیز می باشد. علت اصلی این دردها به دلیل آرتروز و ساییدگی غضروف است. همچنین دیسک کمر از دیگر درد های رایجی است که افراد نیاز دارند برای بهبود آن از کمربندهای مناسب بهره ببرند. کمربند طبی موجب می شود تا حین راه رفتن کمر به خوبی گرم بماند و با کمترین فشار، اقدام به حرکت کند.

در اغلب موارد بعد از عمل جراحی از این کمربند ها استفاده می شود تا ستون فقرات ثابت باقی بماند. البته باید خاطرنشان نمود. برخی از افراد از کمربندهای مذکور استفاده می نمایند تا میزان تعریق را در ناحیه شکم و پهلوی خود افزایش دهند.

آشنایی با انواع کمربند طبی

همانگونه که در بالا نیز بیان شد، کمربندها دارای انواع متفاوتی می باشند و در همین راستا قیمت کمربند طبی نیز در بازار بسیار متفاوت می باشد. هر کدام از این کمربندها برای هدف خاصی ساخته شده اند لذا لازم است تا با ویژگی های هر کدام از آنها قبل از خرید آشنا شوید:

  • کمربندهایی که نرم بوده و قابلیت انعطاف بالایی دارند

این موارد چون نرم می باشند و قابلیت انعطاف بالایی دارند لذا انتظار می رود که آزادی عمل خوبی نیز برای اندام های بدن فراهم آورند. در این موارد عموما از پارچه های کشسانی و الاستیکی استفاده می شود. افرادی که دارای مشکلات کمر، قوز؛ گودی کمر و مواردی از این قبیل هستند از کمربندهای فوق بهره می برند. با توجه به اینکه این گزینه ها نرم هستند لذا وزن کمی نیز دارند از همین رو گردش خون در بدن آسان تر بوده و میزان تعریق اندام های بدن نیز کمتر است.

  • کمربند طبی سخت

این موارد از پلاستیک سخت ساخته شده اند اما چون دارای قابلیت انعطاف کمتری هستند با این نام شناخته می شوند. اشخاصی که از درد شدید کمر رنج می برند یا جراحی های سختی را پشت سر گذاشته اند از این نمونه کمربندها بهره می برند. پزشکان از کمربندهای طبی فوق بیشتر اوقات برای بهبود دردهای ناشی از شکستگی استفاده می کنند.

با کمک این کمربندهای طبی هیچ گونه حرکتی نمی توان در ناحیه کمر ایجاد کرد. همچنین توصیه می شود تا در زمان خواب آنها را باز نمایید. اغلب پزشکانی که این نوع کمربند طبی را تجویز می نمایند، توصیه می کنند تا از آنها به مدت 3 تا 6 ماه استفاده کنید.

  • کمربند نیمه سخت

با توجه به توضیحاتی که در بالا بیان شد، می توان متصور شد که کمربندهای نیمه سخت بین کمربندهای سخت و نرم قرار دارند در واقع این موارد از پلاستیک ساخته شده اند و به نسبت کمربندهای سخت فرد می تواند حرکت بیشتری را انجام دهد. این موارد نسبت به کمربندهای نرم، دارای ثبات بیشتری هستند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین کیسه آب گرم با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان

نکات مهم و تاثیرگذار در خرید و قیمت کمربند طبی

برای اینکه شما یک کمربند طبی مناسب برای خود تهیه نمایید لازم است تا در گام اول با پزشک خود مشورت نمایید. میزان استفاده از کمربند، نحوه استفاده و نوع کمربند شما با توجه به بیماری که از آن رنج می برید، متفاوت هستند. از همین رو نیاز است تا حتما قبل از خرید، با پزشک معالج خود در این خصوص مشورت نمایید.

مورد دیگری که در هنگام خرید کمربند طبی باید در نظر داشته باشید، توجه به سایز آن می باشد. سایز کمربند شما باید به گونه ای باشد که به راحتی به دور شکم و کمر شما محکم شود. اگر امکان تغییر اندازه وجود داشته باشد، بازخورد و کارایی کمربندها بیشتر خواهد بود.

از دیگر موارد مهم دیگر در زمان خرید کمربند، توجه به جنس می باشد. برخی از کمربندها را نمی توان به راحتی شست اما در مقابل، می توان برخی دیگر را به راحتی تمیز نمود. معمولا گزینه هایی که از لاستیک یا نئوپرن تهیه شده اند گزینه خوبی برای شستشو می باشند.

قیمت کمربند طبی با توجه به ویژگی هایی که دارد، می تواند متفاوت باشد. به طور مثال برخی از آنها دارای آهنربا می باشند که گردش خون را تسریع می نمایند. این موارد برای بخش های آسیب دیده بدن عملکرد خوبی را ارائه می دهند، از همین رو قیمت آنها بیشتر می باشد.

نکات مهم حین استفاده از انواع کمربند طبی

اگر از کمربندهای فوق به درستی استفاده نشود، این امکان وجود دارد تا به بدن آسیب وارد شود. از همین رو توصیه می گردد تا موارد زیر را همواره در نظر داشته باشید:

  • کمربند طبی باید دقیقا متناسب با سایز شما باشد. اگر این موارد بسیار شل باشند یا خیلی سفت گردند، نمی توانند کارایی خوبی داشته باشند و حتی به بدن نیز آسیب وارد می نمایند.
  • اگر با استفاده از این کمربندها دردهای شما بیشتر شدند، لازم است تا با پزشک معالج خود حتما مشورت نمایید.
  • حتما از کمربندهایی استفاده نمایید که قابلیت شستشو دارند. در این صورت می توانید آنها را تمیز نموده و از ایجاد حساسیت های پوستی جلوگیری کنید.
  • حتما کمربندها را با توجه به نیاز خود خریداری نمایید. به طور مثال برخی از کمربندها برای افرادی هستند که می توانند در زمان کار و فعالیت نیز آنان را به تن نمایند. لذا آن را با نمونه های دیگر چون نرم و نیمه سخت جایگزین ننمایید زیرا این امکان وجود دارد تا به بدن آسیب وارد شود.

جمع بندی خرید و قیمت انواع کمربند طبی

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان مشاهده نمود که امروزه انواع متفاوت کمربندهای طبی در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها نیز دارای یک نوع ویژگی هستند. از همین رو لازم است تا قبل از خرید این موارد را به خوبی بررسی نمایید تا کمربند مناسب با نیاز خود را تهیه کنید.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 400,000 تومان

امتیاز کاربران

گرم کن طبی شکم و پهلو مدل پشم شتر

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

جنس کاربرد کشور مبدا برند نوع عملکرد نحوه بسته شدن
پشم کمر، شکم، کلیه ایران گرمایی چسبی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

شکم بند نوید کد 137

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

جنس کاربرد کشور مبدا برند نحوه بسته شدن سایر توضیحات
کش شکم ایران چسبی - حفظ زیبایی - کوچک کردن شکم -بر طرف کردن دردها...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا