خانه و آشپزخانهلوازم برقی

40 مدل چرخ خیاطی باکیفیت و ارزان + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

راهنمای خرید آنلاین چرخ خیاطی

  • برای یک خیاطی جدید، شاید یافتن هیچ چیز مهمتر یا گیج کننده تر از چرخ خیاطی نباشد، به خصوص اکنون که جستجوهای اینترنتی شما را به سمت پست هایی با پیوندهای وابسته یا پست های حمایت شده هدایت می کند، بدون توصیه قابل اعتماد کارشناسان واقعی.
  • اینجاست که راهنمای ما وارد می شود! ما صرفاً علاقه مندیم که شما را با یک ماشین خوب تطبیق دهیم تا بتوانید یک تجربه خیاطی بدون دردسر داشته باشید.
  • هنگام انتخاب چرخ خیاطی مناسب، تعداد زیادی انتخاب، مارک ها و اطلاعات وجود دارد. امیدواریم این راهنما به رفع سردرگمی کمک کند و شما را به یک دستگاه استارت قابل اعتماد برای یادگیری و رشد راهنمایی کند.
  • همزمان با انقلاب صنعتی اولین گروه های چرخ خیاطی پا به عرصه وجود گذاشتند و هدف اصلی از تولید آن ها سرعت بخشیدن به فرآیند تولید لباس بود.
  • امروزه چرخ های خیاطی بسیار پیشرفته با بهره گیری از تکنولوژی کامپیوتر برای دوخت موجود هستند و برندهای معروفی در تولید مدل های مختلف و توسعه آن با هم رقابت می کنند.
  • می توان گفت وجود چرخ خیاطی در منزل یکی از ضروریات است و با داشتن آن دیگر نیازی نیست برای هر دوخت و دوز کوچکی به خیاطی مراجعه نمود.
  • در واقع با خرید چرخ خیاطی می توان علاوه بر دوخت لباس های زیبا و کاملا” متناسب با اندام خود، تعمیرات سایر لباس های خود را نیز انجام داده و حتی از تکه پارچه های موجود در منزل استفاده کرد و آن ها را برای دوخت انواع دستمال های آشپزخانه و … به کار برد.

انواع چرخ خیاطی

این ابزار اصلی دوزندگی، از لحاظ نوع کاربرد آن ها به دو گروه زیر تقسیم می شود:

  • چرخ خیاطی خانگی

این نوع از چرخ خیاطی معمولا” ساعات کمی استفاده می شود و برای انجام کارهای خیاطی کوچک و دوخت تعداد کمی لباس به کار می رود.

در ساخت این گروه سعی شده است که تقریبا” همه امکانات مورد نیاز برای دوختن لباس به صورت یکجا و در یک دستگاه ارائه گردد.

به عنوان مثال امکان ایجاد انواع دوخت ها ( کوک، زیگزاگ و …) را داشته باشد، امکاناتی مانند پس دوزی، سردوزی، دوخت دکمه و جادکمه، دوخت زیپ و… را ارائه دهد.

هم چنین این نوع چرخ معمولا” ظریف تر و سبک تر است و توان موتور و استحکام قطعات آن مناسب ساعات طولانی کار خیاطی نمی باشد.

  • چرخ خیاطی صنعتی

این گروه معمولا” یک نوع کار خاص را انجام می دهد به عنوان مثال فقط ویژه دوخت های معمولی است، یا ویژه سردوزی و یا نوار دوزی می باشد.

موتور آن قوی تر از نوع خانگی می باشد و در اصل برای ساعت های طولانی کار خیاطی طراحی شده است.

خرید چرخ خیاطی صنعتی بیشتر توسط صاحبان مشاغل خیاطی و کارگاههای تولید پوشاک انجام می شود.

انواع خاصی مانند چرخ های خیاطی دستی و مسافرتی نیز وجود دارند. این نوع چرخ ها معمولا” بسیار کوچک و سبک هستند (وزن زیر 250 گرم دارند و در کیف دستی جا می شوند).

برای انجام کارهای بسیار کوچک به ویژه هنگام سفر طراحی شده اند مثلا” برای دوختن قسمتی از لباس که دوخت آن شکافته شده است.

همچنین قیمتنوع دستی یا مسافرتی آن بسیار پایین می باشد و با باتری های قلمی کار می کنند و یا این که حتی به باتری هم نیازی ندارند.
چرخ خیاطی

نکات مهم هنگام خرید چرخ خیاطی

در این قسمت به مطالبی در مورد چرخ خیاطی اشاره می گردد که می تواند به عنوان یک راهنمای خرید مورد توجه واقع گیرد.

  • داشتن چراغ LED در قسمت سوزن

داشتن یک چراغ با نور مناسب در قسمت دوخت، می تواند به فرد هنگام استفاده از آن در دید بهتر دوخت ها کمک نماید.

  • سوزن نخ کن

مدل های خوب چرخ خیاطی اهرمی در کنار سوزن دارند که با قرار دادن نخ در مقابل اهرم و رها نمودن آن نخ را از سوراخ سوزن رد می کنند، حتی مدل هایی از آن وجود دارند که این کار را به صورت کاملا” اتوماتیک انجام می دهند.

  • تنوع مدل های مختلف دوخت

مدل های گوناگون، تعداد مختلفی از انواع دوخت را ارائه می دهند، هر چه این تعداد بیشتر باشد شما می توانید خلاقیت و زیبایی بیشتری را به کار ببرید.

  • امکان تنظیم درجه کشش نخ

معمولا” کشش نخ در چرخ خیاطی برای دوخت کوک تنظیم شده است. بهتر است بتوان این میزان کشش را متناسب با نوع دوخت تغییر داد.

  • امکان دوخت جا دکمه و زیپ

جا دکمه و زیپ در اکثر لباس ها وجود دارند، وجود پایه های دوخت جا دکمه و زیپ و امکان نصب آسان آن ها در یک چرخ خیاطی از محاسن آن محسوب می شود.

  • امکان جا به جایی سوزن

در اکثر انواع چرخ، برای تنظیم محل دوخت پارچه جا به جا می گردد. در گروه خاصی از این وسیله امکان جابه جایی سوزن به صورت میلی متری وجود دارد که می توان با استفاده از این امکان دوخت هایی را با دقت بسیار بالا به وجود آورد.

  • داشتن کاور مناسب

معمولا” نوع خانگی از آنجا که استفاده دائم ندارد هنگام کار استفاده شده و سپس به گوشه ای منتقل می گردد.

پس داشتن یک کاور مناسب و محکم علاوه بر سهولت در جا به جایی، می تواند مانع آسیب دیدن آن نیز باشد.

  • به دنبال چرخ خیاطی مکانیکی با قطعات فلزی باشید

بسیاری از برندهای ماشین دارای مدل های سبک مبتدی هستند. این محل خوبی برای شروع است. این ماشین‌ها کاملاً مکانیکی هستند، کامپیوتری نیستند و استفاده از آنها آسان است. همانطور که در خیاطی خود پیشرفت می کنید، ممکن است بخواهید به چیزی با ویژگی های بیشتر ارتقا دهید، اما در حال حاضر، یک ماشین مکانیکی ساده این کار را انجام می دهد.

به دنبال چیزی با قطعات فلزی (داخلی) باشید. این نشانه ای است که دستگاه بیشتر دوام می آورد. چند ماشین سطح ابتدایی وجود دارد که نمای بیرونی فلزی دارند، اما داخل آنها پلاستیکی است. آنها ممکن است جالب به نظر برسند، اما شکسته خواهند شد.

سعی کنید از خرید دستگاه در یک فروشگاه بزرگ خودداری کنید. آنها برای یک کار یا پروژه تعمیر گاه به گاه تولید می شوند (اغلب شماره مدل خاصی دارند، حتی اگر نام تجاری نام آشنا باشد)، و به ندرت در برابر استفاده معمولی مقاومت می کنند، به علاوه شما هیچ گزینه ای برای سرویس ماشین و یادگیری ندارید. در مورد دستگاه جدید شما بسیاری از تعمیرگاه ها نمی توانند یا حتی تلاشی برای سرویس یا تعمیر این مدل ها نمی کنند. یک ماشین دست دوم خوب اغلب گزینه بادوام تری است.

  • ویژگی های چرخ خیاطی و لوازم جانبی مورد نیاز شما

اول، داشتن لیستی از ویژگی هایی که نیاز دارید و می خواهید کمک می کند. به عنوان یک مبتدی، ممکن است ندانید چه ویژگی هایی می خواهید! اشکالی ندارد
به دنبال دستگاهی باشید که دارای دوخت مستقیم، زیگ زاگ، سوراخ دکمه و ویژگی هایی برای تنظیم عرض و طول کوک ها باشد. این اصول شما را راه بسیار طولانی می برد.
فشار قابل تنظیم برای پای پرس نیز یک ویژگی بسیار مفید است! هنگامی که با وزن های مختلف پارچه کار می کنید، توانایی تنظیم فشار پای پرس می تواند تأثیر زیادی بر ظاهر درزهای تمام شده داشته باشد.
در مورد لوازم جانبی، حداقل به دنبال پای معمولی، پای دوخت لبه، پای زیپ، و شاید یک پای راه رفتن و سجاف چرخ شده باشید.
به سوراخ دکمه ها هم فکر کنید. برخی از ماشین ها دارای یک مجموعه مجزا هستند (مخصوصا ماشین های قدیمی) و برخی دارای یک پایه دکمه مخصوص هستند.
اگر در یک فروشگاه هستید، از آنها بخواهید که سوراخ دکمه روی چند پارچه را به شما نشان دهند تا بتوانید هنگام استفاده از پارچه های مختلف، سهولت و کیفیت را ببینید.

نگهداری از چرخ خیاطی

برای این که بتوانید پس از خرید چرخ خیاطی مدت ها از آن استفاده نمایید رعایت نکات زیر مفید است:

  • قبل از استفاده، دفترچه راهنما و یا CD همراه آن را با دقت مشاهده نمایید.
  • اگر وسیله خیاطی شما فقط ویژه کارهای ظریف است برای کارهای ضخیم دوز مانند پالتو و پارچه های جین چند لایه از آن استفاده ننمایید.
  • برای حذف گرد و غبار موجود در داخل چرخ خیاطی از اسپری های هوای فشرده استفاده نمایید.
  • در صورت استفاده زیاد و پرحجم از این وسیله سالی یک بار در مراکز تخصصی تعمیر چرخ آن را معاینه نمایید.

خرید چرخ خیاطی

قبل از اقدام به خرید چرخ خیاطی ، تعیین نمایید که:

  • در چه سطحی با خیاطی آشنایی دارید و چه نوع استفاده ای از آن خواهید نمود؟
  • میزان کار شما با چرخ خیاطی زیاد است یا کم؟
  • تا چه حد می توانید هزینه بابت آن پرداخت نمایید؟

پس از پاسخ به سوالات فوق و با توجه به مدل های مختلف و توضیحات درج شده در کنار آن ها مدل مناسبی از آن را انتخاب نمایید.

اگر در کار با این وسیله مبتدی نیستید می توانید سریعا” اقدام به خرید اینترنتی نمایید در غیر این صورت بهتر است قبل از خرید با کارشناسان آنلاین فروشگاه که در واقع راهنمای خرید هستند مشورت نمایید و سپس خرید اینترنتی را انجام دهید.

جمع بندی قیمت چرخ خیاطی و خرید آن

  • همه چرخ خیاطی ها متفاوت هستند، اما اکثر آنها دارای ویژگی های اساسی هستند که از مدلی به مدل دیگر شبیه هستند.
  • در اینجا یک مرجع سریع برای شناسایی اجزای مختلف در اکثر ماشین ها وجود دارد. احتمالاً دفترچه راهنما دارید که اطلاعات مشابهی را برای مدل شما ارائه می دهد. اگر آن را گم کرده اید، یا اگر از یک دستگاه قدیمی استفاده می کنید، می توانید بسیاری از کتابچه های راهنما را به صورت آنلاین پیدا کنید.
  • سوزن ها تیز هستند، بنابراین هنگام کار با دستگاه خود باید به نکات احتیاطی توجه کنید. هنگام هدایت پارچه روی صفحه گلو، انگشتان خود را همیشه یک یا دو اینچ از پای فشاری دور نگه دارید.
  • اگر بین بخیه ها مکث می کنید، پای خود را از روی کنترلر بردارید تا به طور تصادفی سوزن را به حرکت در نیاورید.
  • اگر مکث بیشتری می کنید، دستگاه را کاملا خاموش کنید. این کار علاوه بر جلوگیری از بخیه های تصادفی، عمر هر لامپ کوچکی را که کار شما را روشن می کند، طولانی تر می کند.
  • حالا احتمالا انواع و اقسام محصول و مشخصات آنها را می شناسید و طبق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید کدام یک را انتخاب کنید.
  • امیدواریم راهنمای خرید اینترنتی و مقایسه امروز گرین لیست در دسته بندی لوازم خانگی برقی برای خریدی رضایت بخش به شما کمک کرده باشد.
  • شما مخاطبان عزیر می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید.
  • خوشحالیم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید، متشکریم. در ادامه برای کمک به شما چند مدل محبوب را گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید.
  • محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت کاربران را جلب کنند.

مشاهده نسخه pdf مقاله: 40 مدل چرخ خیاطی باکیفیت و ارزان + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 4,000,001 تا 6,000,000 تومان

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی مارشال مدل 740E

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن تنوع دوخت حاشیه امکانات چرخ خیاطی قابلیت دوخت سایز سوزن
5600 گرم 12 امکان ظریف‌دوز ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم 9 الی 18
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی مارشال مدل EUROTEX 2012

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

سایر توضیحات طول دوخت قابلیت دوخت سایز سوزن سیستم قاب ماکو
امکان تنظیم طول و عرض دوخت ، دارای یاتاقان فلزی... 0 الی 4 ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم 9 الی 18 نیم دور تمام فلز
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی مارشال مدل EUROTEX 8008A

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

سایر توضیحات طول دوخت قابلیت دوخت سایز سوزن سیستم قاب ماکو
امکان تنظیم طول و عرض دوخت ، دارای یاتاقان فلزی... 0 الی 4 ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم 9 الی 18 نیم دور تمام فلز
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی جانتک مدل SP1012

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن عرض دوخت قابلیت دوخت توضیحات پدال سایز سوزن
8 گرم 5 ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم پدال برقی با قابلیت تنظیم سرعت دوخت 9 تا 18 قابل تغییر
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 6,000,001 تا 8,000,000 تومان

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی کاچیران مدل elizabet 610+ plus

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

سایر توضیحات عرض دوخت امکانات چرخ خیاطی قابلیت دوخت توضیحات پدال
1- دارای سوزن نخ کن اتوماتیک 2- کاور سخت یا درب... 0-5 میلی امکان ضخیم‌دوز سر دوز، پارچه های ضخیم، پارچه های نازک، پس دوزی، تیکه دوزی الکترونیکی (این دستگاه نیازی به اداپتور ندارد و...
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی مارشال مدل EUROTEX 8009A

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن طول دوخت قابلیت دوخت سایز سوزن سیستم قاب ماکو
8000 گرم 0 الی 4 ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم 9 الی 18 نیم دور تمام فلز
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی کاچیران مدل اليزابت 510 پلاس

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

سایر توضیحات عرض دوخت امکانات چرخ خیاطی قابلیت دوخت توضیحات پدال
- محصول صادراتی -دارای 32 نوع دوخت -دارای سوزت ... 0-5 میلی متر سوزن نخ کن ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم الکترونیکی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی جانتک مدل k310

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن عرض دوخت قابلیت دوخت توضیحات پدال سایز سوزن
7 گرم 5 ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم پدال برقی با قابلیت تنظیم سرعت دوخت 9 تا 18 قابل تغییر
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 8,000,001 تا 10,000,000 تومان

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی کاچیران مدل رز 330 پلاس

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن طول دوخت امکانات چرخ خیاطی قابلیت دوخت توضیحات پدال
6000 گرم 0-4 میلی سوزن نخ کن اتوماتیک، ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی الکترونیکی(این دستگاه نیازی به اداپتور ندارد و ...
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی ژانومه مدل 5000

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

عرض طول ارتفاع رنگ بدنه جنس بدنه خارجی
12 سانتی متر 40 سانتی‌متر 30 سانتی‌متر سفید فایبرگلاس محکم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی کاچیران مدل رز 2050

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن عرض دوخت قابلیت دوخت توضیحات پدال سایز سوزن
8 گرم 5 ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم پدال برقی با قابلیت تنظیم سرعت دوخت 9 تا 18 قابل تغییر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی کاچیران مدل elizabet 830 + plus

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

سایر توضیحات عرض دوخت امکانات چرخ خیاطی قابلیت دوخت توضیحات پدال
1- دارای سوزن نخ کن اتوماتیک 2- کاور سخت یا درب... 0-5 میلی امکان ضخیم‌دوز سر دوز، پارچه های ضخیم، پارچه های نازک، پس دوزی، تیکه دوزی الکترونیکی(این دستگاه نیازی به اداپتور ندارد و ...
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 10,000,001 تا 12,000,000 تومان

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی کاچیران مدل یاسمین 593 پلاس

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن توضیحات دوخت امکانات چرخ خیاطی قابلیت دوخت توضیحات پدال
8000 گرم قابلیت دوخت انواع پارچه های زخیم و نازک(لازم به... امکان ظریف‌دوز سر دوز، پارچه های ضخیم، پارچه های نازک، پس دوزی، دکمه و جا دکمه این دستگاه نیازی به آداپتور ندارد و مستقیما توس...
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی ژانومه مدل 393

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن اقلام همراه محصول عرض طول ارتفاع
7.5 گرم کتابچه راهنما ، سی دی آموزشی ، پدال، پایه های دوخت 30 سانتی متر 40 سانتی‌متر 35 سانتی‌متر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی کاچیران مدل یاسمین 501

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن عرض دوخت قابلیت دوخت توضیحات پدال سایز سوزن
8 گرم 5 ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم پدال برقی با قابلیت تنظیم سرعت دوخت 9 تا 18 قابل تغییر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی کاچیران مدل elizabet902

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

سایر توضیحات دور موتور قابلیت دوخت توضیحات پدال توضیحات دوخت
کمپلتی نیم دور فشار میل پایه کفشک دستی بازوی آز... 850 ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم الکترونیکی قابلیت دوخت انواع پارچه های زخیم و نازک
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 12,000,001 تا 20,000,000 تومان

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی کاچیران مدل الیزابت 1139

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

سایر توضیحات عرض دوخت امکانات چرخ خیاطی قابلیت دوخت توضیحات پدال
-سوزن نخ کن اتوماتیک -بدنه سبک و مستحکم -کمپلتی... 0-5 میلی متر امکان ضخیم‌دوز سر دوز، پارچه های ضخیم، پارچه های نازک، پس دوزی، تیکه دوزی الکترونیکی دو وضعیته (این دستگاه نیازی به اداپت...
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی ژانومه مدل 399A

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

سایر توضیحات عرض دوخت قابلیت دوخت توضیحات پدال سایز سوزن
کف تخت 22 مدل دوخت حاشیه و ترکیبی تا 40 مدل گلد... 0-5 میلی متر ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم الکترونیکی 9-16
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی ژانومه مدل JH1512

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

سایر توضیحات عرض دوخت امکانات چرخ خیاطی قابلیت دوخت توضیحات پدال
طول دوخت 4 میلی متر مدل تنوع دوخت حاشیه7 دورموت... 5 میلی متر سوزن نخ کن ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم پدال پلاتینی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

چرخ خیاطی کاچیران مدل elizabet5084s

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

سایر توضیحات طول دوخت امکانات چرخ خیاطی قابلیت دوخت توضیحات پدال
-بدنه سبک و مستحکم -بازوی آزاد -دوخت استرچ -اهر... 0-6 میلی متر سوزن نخ کن ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم پدال دو سرعته
مشخصات بیشتر
منبع
sewliberated

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا