خانه و آشپزخانهلوازم برقی

۲۴ مدل پنکه بدون پره پرفروش و باکیفیت + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

پنکه بدون پره

برخی از پنکه هایی که امروزه اغلب افراد از آنها استفاده می نمایند، پنکه های بدون پره هستند. این موارد می توانند برقی باشند یا با باتری فعالیت کنند. ویژگی اصلی پنکه های فوق این مورد می باشد که پره ندارند.

از همین رو پرتاب باد آنها به صورت مستقیم می باشد. این پنکه ها اغلب جیبی بوده و حمل نمودن آنان آسان است.

پنکه بدون پره ، در هوای گرم تابستان ، اتاق یا دفتر کار شما به یک خنک کننده نیاز دارد. در اینجا یک پنکه بدون پره که در طرح های مختلفی موجود هستند، می تواند به شما کمک نماید و محیط کار یا منزل شما را سرشار از هوایی دلپذیر نماید.

ایده استفاده از این پنکه ها برای اولین بار در سال 1981 توسط ژاپن مطرح گردید اما اولین نمونه های آن در سال 2009 توسط انگلستان به بازار عرضه شد.

نحوه کار این نوع پنکه ساده است، یک پنکه بدون پره در واقع یک جریان هوا ایجاد می کند و هوا را داخل پایه فن کشیده یا به عبارتی می مکد و دوباره آن را با فشار به بالا خارج می کند . این عمل جریان هوای محیط را خنک می نماید.

خرید پنکه بدون پره

در زمان خرید پنکه بدون پره لازم است تا موارد زیادی را در نظر بگیرید. به طور مثال باید دقت داشته باشید که توان موتور پنکه چقدر است.

این پنکه نسبت به موارد با پره، دارای کارایی کمتری می باشد. از همین رو باید مواردی را انتخاب نمایید که دور موتور آنها زیاد است تا انرژی لازم را فراهم آورند.

پنکه رومیزی بدون پره

پنکه ها دارای مدل های متفاوتی هستند و بر همین اساس، قیمت آنها نیز متفاوت است. برخی از پنکه ها رومیزی و برخی دیگر سقفی هستند.

البته گزینه های ایستاده نیز در بازار وجود دارند. این بین برای اینکه یک پنکه خوب و کارآمد تهیه نمایید، توصیه می شود تا نمونه های بی صدا را خریداری کنید که هیچ صدای اضافی ندارند.

قیمت پنکه بدون پره

اگر مایلید تا یک پنکه بدون پره برای خانه یا محل کار خود تهیه نمایید، لازم است تا توجه نمایید که کارایی آنها مانند موارد با پره نیست. این پنکه ها دارای پرتاب باد مستقیم می باشند.

از همین رو برای اینکه بتوان باد را به کمک آنها در محیط به جریان انداخت، لازم است تا سر گردشی داشته باشند. به همین دلیل قیمت آنان می تواند متفاوت باشد.

پنکه بدون صدا

اغلب پنکه هایی که امروزه ما استفاده می نماییم دارای صدای زیادی هستند. اما نمونه های بدون صدا نیز در بازار وجود دارند که بسیار کاربردی هستند.

پنکه های فوق عموما دارای موتورهای قوی می باشند. از لحاظ قیمت نیز این موارد به نسبت گزینه های دارای صدا، گران تر می باشند. اغلب از این موارد برای اتاق های مطالعه یا کودک استفاده می شود.

پنکه مغناطیسی

برخی از پنکه ها مغناطیسی هستند. به این معنا که با انرژی مغناطیسی فعالیت می نمایند. از لحاظ قیمتی، نسبت به موارد دیگر کمی گران تر هستند

اما چون در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی می کنند، گزینه های بهتری خواهند بود. پنکه های مغناطیسی می توانند در هر اندازه ای تولید شوند.

پنکه بی صدا

پنکه هایی که امروزه ما در بازار مشاهده می نماییم، می توانند انواع متفاوتی داشته باشند. برخی از آنها با صدا و برخی دیگر بی صدا هستند.

اغلب افراد دوست دارند تا از نمونه های بی صدا استفاده نمایند اما باید در نظر داشت که این موارد قیمت بالاتری دارند. البته خاطرنشان می شود که نمونه های بی صدا عموما بدون پره هستند.

پنکه بدون برق

پنکه ها می توانند با برق یا بدون برق کار کنند. نمونه های بدون برق یا شارژی اغلب جیبی بوده و می توان آنها را به راحتی در هر مکانی بکار گرفت. البته باید در نظر داشته باشید که بازدهی این پنکه ها نسبت به موارد برقی کمتری است.

مزایای داشتن پنکه بدون پره

پنکه بدون پره مزایای بسیاری نسبت به پنکه کلاسیک دارد. برخی از این مزایا عبارتند از :

  • ایمنی بالاتر

در پنکه های معمولی که دارای پره هستند، حتی اگر این پره ها پشت یک محافظ فلزی قرار گرفته باشند، همواره خطر بالقوه ای وجود دارد و سلامت کودکان و حیوانات خانگی را تهدید می کند. قطعا” در پنکه بدون پره مهمترین مزیت ایجاد ایمنی بالاتر می باشد.

  • طراحی زیبا و متناسب با محیط زندگی

این گونه پنکه ها با رنگ ها و اشکال مختلف ظاهری کاملا” زیبا دارند و به راحتی می توان مدلی متناسب با ظاهر اتاق نشیمن یا دفتر کار در میان مدل های گوناگون آن پیدا نمود.

  • تولید صدای کمتر در حین کار

صدای کار کردن یک پنکه در طول روز می تواند طاقت فرسا باشد. پنکه بدون پره به طور قابل توجهی صدای کمتری تولید می کند.

دلیل آن هم بسیار ساده است فن واقعی دستگاه در پایه پنهان شده و سر و صدا به بیرون نفوذ نمی کند. به دلیل صدای بسیار کم استفاده از این گونه پنکه ها در اتاق کودکان، اتاق خواب و یا دفتر کار ایده آل می باشد.

  • دارای تایمر و کنترل از راه دور

این دستگاهها دارای کنترل از راه دور هستند که در برخی مدل ها به صورت مغناطیسی به دستگاه متصل می شود و بنابراین گم نمی شود. شما با استفاده از یک دکمه می توانید فن خود را خاموش نموده یا سطح آن را تنظیم نمایید.

همچنین با تایمر می توانید تعیین نمایید که دستگاه در چه زمانی خاموش گردد که این عملکرد تایمر به ویژه در شب، زمانی که شما می خواهید با یک جریان هوای خنک به خواب بروید و سپس دستگاه خاموش گردد، بسیار مفید خواهد بود.

  • مصرف انرژی کمتر

  • امکان تمیز نمودن ساده تر بدون نیاز به باز کردن قطعات

  • مناسب برای افراد مبتلا به آلرژی

در این نوع پنکه ها گرد و غبار جمع نمی شود ، جریان هوای تولید شده با آن ها محرک آلرژی نمی باشد. حتی برخی از مدل های پنکه بدون پره دارای فیلتر هایی هستند که باکتری ها، گرده ها، مواد حساسیت زا، میکروب ها و سایر مواد مضر برای سلامتی را از بین می برند و هوا را تمیز می نمایند.

  • مناسب برای خانم های باردار و نوزاد

باد تولید شده توسط این فن بسیار طبیعی می باشد و هیچ گونه تأثیر منفی روی سلامت ندارد.

  • قابلیت چرخش و تنظیم زاویه

در همه مدل های پنکه بدون پره می توان حلقه پنکه را چرخاند هر چه زاویه ای که می توان حلقه پنکه را مطابق آن تنظیم نمود بزرگتر باشد مطلوب تر است.

  • قابلیت تنظیم سرعت باد خروجی

  • حمل و نقل آسان به علت سبک بودن

انواع پنکه های بدون پره

پنکه های بدون پره را می توان از لحاظ سایز آن ها به دو گروه کلی تقسیم نمود:

  • رومیزی

این گروه از پنکه ها دارای اندازه کوچک و وزن کمی ( در برخی مدل ها وزن 150 گرمی دارند) هستند، حتی ممکن است با باتری کار کنند، موتور آن ها از قدرت کمی برخوردار است و معمولا” فاقد ریموت هستند و ارتفاع آن ها قابل تنظیم نمی باشد.

قیمت پنکه بدون پره در این گروه بسیار پایین است و برای استفاده در فاصله نزدیک و برای ساعات قطعی برق مناسب هستند. باد کم این پنکه ها به گونه ای ملایم است که با جا به جایی برگه های روی میز دردسری ایجاد نمی کند.

  • ایستاده

این گروه دارای اندازه بزرگتر و وزن بیشتری هستند (تا حدود 5 کیلوگرم) و روی پایه ای قرار دارند که ارتفاع آن معمولا” قابل تنظیم است. حلقه بالای پنکه قابلیت تغییر زاویه به بالا و پایین را دارد و به چپ و راست می چرخد.

قیمت پنکه بدون پره در این گروه نسبت به نوع رومیزی بسیار بالاتر است. البته قدرت موتور آن ها نیز بالا بوده و می توانند فضای خنک و مطلوبی را ایجاد کنند.

لازم به ذکر است که قسمت حلقه در پنکه بدون پره در اشکال دایره و بیضی و حتی در شکل های فانتزی مانند سیب موجود است.

نکات مهم هنگام خرید پنکه بدون پره

می توانید از نکات زیر به عنوان یک راهنمای خرید استفاده نمایید:

  • سعی نمایید از برند های معتبر خرید کنید.
  • در خرید اینترنتی قبل از سفارش کالا، مدل های مختلف موجود در فروشگاه معتبر را مقایسه نموده و سپس سفارش را ثبت نموده و اقدام به خرید پنکه بدون پره نمایید.
  • با توجه به متراژ فضایی که می خواهید از پنکه برای خنک نمودن آن استفاده کنید سایز پنکه را انتخاب نمایید.
    1. هر چه فضای مورد نظر بزرگتر باشد به پنکه بزرگتری نیازمند هستید.
    2. به اندازه پایه و قطر حلقه هنگام خرید پنکه بدون پره دقت نمایید.
  • میزان صدایی که پنکه در حین کار تولید می کند بسیار مهم است به ویژه اگر قصد دارید آن را در اتاق خواب استفاده نمایید.
  • به قابلیت چرخش و تغییر زاویه حلقه نیز توجه نمایید . مسلما” هر چه میزان چرخش بیشتر باشد هوای اتاق به طور یکنواخت تری خنک می گردد.
  • نکته مورد توجه دیگر قابلیت برنامه ریزی است . این که پنکه بدون پره شما بتواند در زمان تعیین شده توسط شما فعالیت خود را متوقف کند مزیت بسیار خوبی است .
  • یکی از نکات مهم داشتن قیمت مناسب با توجه به قابلیت های دستگاهی است که خرید می نمایید. در فروشگاه های اینترنتی معتبر قیمت پنکه بدون پره را در کنار مدل های مختلف مقایسه کنید.
  • اگر قصد استفاده از پنکه در نقاط مختلف منزل را دارید و می خواهید چندین بار در طول روز آن را جا به جا نمایید حتما” وزن پنکه را نیز مد نظر قرار دهید.

کلام آخر: امیدواریم راهنمای خرید اینترنتی پنکه بدون پره و مقایسه امروز گرین لیست در دسته بندی لوازم خانگی برقی در خرید به شما کمک کرده باشد.

شما عزیزان حالا احتمالا انواع و اقسام پنکه و مشخصات آنها را می شناسید و طبق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید کدام مدل را انتخاب کنید.

شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. خوشحالیم که برای مطالعه این راهنمای خرید آنلاین وقت گذاشتید، متشکریم.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۴ مدل پنکه بدون پره پرفروش و باکیفیت + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 500,000 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

پنکه دستی جوی روم مدل JR-CY453

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات درگاه‌های ارتباطی نوع پنکه مورد استفاده
133 گرم دارای پایه برای استفاده در حالت ایستاده و رومیز... USB Type-C دستی، رومیزی، شارژی، همراه سرمایش
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه رومیزی باسئوس مدل CXZD

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات جنس بدنه ابعاد اقلام همراه
200 گرم جنس: پلاستیک مقاوم ABS و PC ضد حرارت ولتاژ و شد... پلاستیک 140x155x128 میلی متر کابل USB به طول 150 سانتی متر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه شارژی جوی روم مدل JR-CY451-24

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات درگاه‌های ارتباطی نوع پنکه مورد استفاده
175 گرم پنکه شارژی Joyroom JR-CY451-24 Recharchable 5 S... microUSB دستی، رومیزی، شارژی، همراه سرمایش
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه گردنی مدل MDHLF2

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات جنس بدنه اقلام همراه درگاه‌های ارتباطی
185 گرم دارای 64 خروج هوا سبک و حمل راحت مناسب استفاده ... پلاستیک کابل شارژ USB
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه همراه ترمو مدل XD-ZDFS01

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات درگاه‌های ارتباطی نوع پنکه مورد استفاده
100 گرم مدل: XD-ZDFS01 قابلیت استفاده به عنوان: پنکه، پ... USB Type-C 1.0 همراه، شارژی، USB، فشاری، رومیزی سرمایش
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 1,000,001 تا 2,000,000 تومان

امتیاز کاربران

پنکه دستی باسئوس مدل ACFX01000

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات جنس بدنه ابعاد اقلام همراه
170 گرم پرتاب باد پنکه Baseus Flyer Turbine : پنکه دستی... پلاستیک 52x 52x 175 میلیمتر پایه قرارگیری، کابل Type C
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه شارژی رومیزی باس مدل LIFE-STYLE

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن جنس بدنه درگاه‌های ارتباطی نوع پنکه مورد استفاده
900 گرم فلز ندارد همراه، شارژی، رومیزی سرمایش
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه رومیزی باسئوس مدل Serenity

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات جنس بدنه ابعاد درگاه‌های ارتباطی
225 گرم کم‌سروصدا سبک و جمع‌وجور دارای 3 حالت وزش باد م... پلاستیک 150×120×140 میلی‌متر USB
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه رومیزی مدل MDHL008

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات جنس بدنه اقلام همراه درگاه‌های ارتباطی
690 گرم دارای استاندارد RoSH _CE_FC پلاستیک کابل شارژ USB Type-C
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه رومیزی مدل آرکتیک مه پاش 4M Pure Chill

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن جنس بدنه درگاه‌های ارتباطی نوع پنکه مورد استفاده
700 گرم پلاستیک USB رومیزی سرمایش
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 2,000,001 تا 3,000,000 تومان

امتیاز کاربران

پنکه شارژی ریمکس مدل Fan F10

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات اقلام همراه درگاه‌های ارتباطی نوع پنکه
1000 گرم تنظیم سرعت باد در 4 حالت کم،متوسط ، قوی و طبیعی... کابل َشارژ تایپ C دفترچه راهنما کابل شارژ USB Type-C 1.0 دستی، همراه، شارژی، رومیزی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه دستی باسئوس مدل ACFX01010

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات جنس بدنه ابعاد اقلام همراه
170 گرم پرتاب باد پنکه Baseus Flyer Turbine : پنکه دستی... پلاستیک 52x 52x 175 میلیمتر پایه قرارگیری، کابل Type C
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه شارژی زوله‌له مدل M55

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات جنس بدنه ابعاد درگاه‌های ارتباطی
556 گرم ظرفیت باتری 4000 میلی‌آمپر ابعاد 128×189×205 می... پلاستیک 128×189×205 USB Type-C
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه رومیزی باسئوس مدل Hermit Desktop

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات اقلام همراه درگاه‌های ارتباطی نوع پنکه
500 گرم در نظر داشته باشید که چون این کالا ساخت چین است... آداپتور 24 وات QC 12V/2A | کابل تایپ سی USB Type-C رومیزی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه رومیزی اس کای تچ مدل STF-1212

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن جنس بدنه ابعاد درگاه‌های ارتباطی نوع پنکه
2100 گرم پلاستیک 38x16x45 ندارد رومیزی
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 3,000,001 تا 6,000,000 تومان

امتیاز کاربران

پنکه رومیزی میجیا مدل ZLHS01ZM

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن جنس بدنه درگاه‌های ارتباطی نوع پنکه مورد استفاده
2300 گرم پلاستیک Wi-Fi رومیزی، همراه سرمایش
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه رومیزی مدل Turbo Spray

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات جنس بدنه ابعاد اقلام همراه
900 گرم امکانات دستگاه شامل مه پاش با 5 نازل فعال، فن ق... پلیمر 21x10x28 میلی متر کابل USB
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه رومیزی مدل Smart Folding 18000

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات جنس بدنه ابعاد اقلام همراه
950 گرم امکانات دستگاه شامل رطوبت ساز، فن قوی سه سرعتع ... پلیمر 21.5x19.5x13 کابل شارژ
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه رومیزی شیائودا مدل CL08

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن جنس بدنه درگاه‌های ارتباطی نوع پنکه مورد استفاده
400 گرم پلاستیک USB Type-C 2.0 همراه، USB، رومیزی سرمایش
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پنکه رومیزی مدل PL-3102B

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات جنس بدنه ابعاد درگاه‌های ارتباطی
2000 گرم پنکه بدون پره که سیستم یونیزه کردن هوا را دارد. پلاستیک 25×35×55 ندارد
مشخصات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا