لوازم آشپزخانهلوازم برقی

45 مدل ماشین ظرفشویی باکیفیت و ارزان + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

راهنمای خرید آنلاین ماشین ظرفشویی

  • استفاده از ماشین ظرفشویی می تواند در مقایسه با شستن ظروف با دست، بیش از 230 ساعت در سال صرفه جویی کند.
  • این بدان معناست که بیش از نیم ساعت از روز شما، در هر روز از سال، می تواند با این وسیله آشپزخانه کاملاً ضروری صرفه جویی شود.
  • اما با وجود صدها مدل موجود در بازار چگونه باید بهترین ماشین ظرفشویی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید؟
  • در نظر داشته باشید که همه ماشین‌های ظرفشویی با اولویت‌ها و بودجه همه مطابقت ندارند.
  • به همین دلیل است که ما این راهنمای خرید را گردآوری کرده‌ایم، تا به شما کمک کنیم ویژگی‌های ضروری را از ویژگی‌های خوب جدا کنید.
  • هنگامی که یک ماشین ظرفشویی جدید خریداری کردید، نگهداری از آن به میزان قابل توجهی عمر آن را طولانی تر می کند و اگر مشکلی پیش آمد، قبل از تعویض آن به دنبال تعمیر باشید. در نهایت، شما باید مواد شوینده مناسب ماشین ظرفشویی را برای تکمیل ماشین و ظروف خود تهیه کنید.
  • باید بگوییم که این روزها اکثر افراد از شستن ظرف‌ها با دست، بسیار ناراحت هستند و در سبک زندگی امروزی و مشغله های زیاد و اینکه افراد، معمولا در بیرون مشغول به کار هستند،
  • دیگر کسی وقت زیادی برای ایستادن کنار ظرفشویی و شستن ظرف با دست ندارد. استفاده از ماشین ظرفشویی یک راهکار جدید برای خلاصی از شستن ظرف با دست و تلف کردن زمان و وقت افراد است چرا که به وسیله این محصولات می توان انواع ظرف های مختلف، از جمله کریستال، آرکوپال، شیشه و همچنین قابلمه‌های بزرگ را به سرعت شستشو داد.
  • از مزایا و خصوصیات مهم این دستگاه‌ها این است که نسبت به شستشو با دست، مقدار آب کمتری مصرف می‌کنند بنابراین خرید ماشین ظرفشویی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی جهت رفاه حال افراد در خانه باشد. 

ماشین ظرفشویی                                           

انواع ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی، دارای دو نوع هستند:

  • ماشین ظرفشویی رومیزی

گروهی از آنها به صورت رومیزی و کوچک هستند، ماشین ظرفشویی های رومیزی برای قرار گرفتن روی پیشخوان طراحی شده اند.

این ماشین‌ها از یک شلنگ ورودی آب متصل به شیر آب سینک آشپزخانه استفاده می‌کنند و از یک شلنگ تخلیه که آب کثیف را به داخل سینک رها می‌کند و برای تامین برق نیاز به یک پریز برق نزدیک دارد. مدل های رومیزی بین شش تا هشت نفره هستند.

افرادی که خانواده‌ کوچکتری دارند و معمولا در منزل کمتر آشپزی می کنند از گروه ظرفشویی رومیزی استفاده می‌کنند که ظرفیت کمتری دارد.

  • ماشین ظرفشویی ایستاده

ماشین های ظرفشویی مبله و ایستاده، ظرفیت بیشتری نسبت به نوع رومیزی دارند و حجم بیشتری را اشغال می کند و برای کسانی که به آشپزی علاقمند هستند و یا خانواده بزرگتری دارند و معمولا مهمانی می‌دهند، انتخاب مناسبی می‌باشد.

چرا که که ظرف‌های بیشتری استفاده می‌کنند و معمولا شستشوی ظرف در این منازل بیشتر صورت می‌گیرد بنابراین ظرفشویی های بزرگ برای این افراد مناسب تر است. مدل های ایستاده معمولا حداقل 12 نفره هستند.

البته لازم به ذکر است که پرطرفدارترین گروه ماشین ظرفشویی ردیف ۱۲ نفره هستند که در حقیقت چیزی حدود ۱۴۴ عدد ظرف را می توان به راحتی در آنها جای داد.

این نوع ظرفشویی و همچنین گروه ۱۴ نفره مختص خانواده‌های متوسط و بزرگ هستند که رفت و آمد زیاد دارند، چرا که گنجایش ظروف بیشتری را دارند و همچنین دارای قدرت نیم شور برای ظرف ها هستند.

ماشین ظرفشویی

نکات مهم هنگام خرید ماشین ظرفشویی

یکی از حساس‌ترین انتخاب‌ها در لوازم خانگی و دستگاه‌های برقی برای منازل، انتخاب ماشین ظرفشویی است بنابراین در هنگام انتخاب، باید نکاتی را به خوبی مد نظر داشته باشید که در اینجا به معرفی بعضی از این نکات می پردازیم: 

  •  رنگ

ماشین ظرفشویی در رنگ های سفید، مشکی، سیاه و سفید و حتی رنگی موجود است. برخی از مدل ها نسبت به سایر روکش‌ها در برابر اثر انگشت مقاوم‌تر هستند.

رنگ باید مطابق با تمام لوازم موجود در آشپزخانه شما باشد. اگرچه روکش بیرونی صرفاً ظاهری است، اما به یکپارچگی ظاهر و حس دکوراسیون آشپزخانه شما کمک می کند.

  • مکان کنترل پنل

اکثر ماشین‌های ظرفشویی دارای کنترل‌هایی هستند که در جلوی در نصب می‌شوند. با این حال، مدل‌هایی وجود دارند که دارای پانل‌های کنترلی در امتداد لبه بالایی در هستند، جایی که وقتی درب بسته می‌شود، پنهان می‌شود.

این گزینه کاملاً ظاهری است و ظاهری ساده و مدرن را ارائه می دهد. نقطه ضعف اصلی یک کنترل پنل مخفی این است که نمی توانید در یک نگاه متوجه شوید که چرخه شستشو چقدر ظول می کشد.

  • اندازه و ظرفیت

اندازه و ظرفیت ماشین ظرفشویی به طور کلی با تعداد ظرفی که در هر بار می تواند در خود نگه دارد اندازه گیری می شود.

اکثر خانه ها دارای یک ماشین ظرفشویی استاندارد هستند. برای آپارتمان ها یا خانوارهای کوچکتر، یک ماشین ظرفشویی جمع و جور به دلیل فضای محدود در دسترس انتخاب بهتری است.

  • جنس داخلی ماشین

جنس داخلی ماشین ظرفشویی، فولاد ضد زنگ یا پلاستیکی می باشد. مدل های فولادی ضد زنگ در برابر لکه ها و ضربه ها مقاوم هستند، سریعتر خشک می شوند و دوام بیشتری دارند. با این حال، آنها همچنین گران تر هستند.

مدل های پلاستیکی به همان اندازه بادوام هستند اما در برابر لکه مقاوم نیستند.

به هر حال جنس داخلی ماشین بر عملکرد تمیز کردن تأثیر نمی گذارد.

  • سطح نویز

میزان صدای ماشین ظرفشویی با میزان دسی بل آنها مشخص می شود.

درجه بندی 45 دسی بل یا کمتر یک ماشین ظرفشویی تقریبا بی صدا است.

سطح صدایی بین 45 تا 50 دسی بل برابر با بارندگی ثابت است.

سطح 50 دسی بل یا بالاتر معادل سطح یک مکالمه معمولی است.

هر چه درجه دسی بل کمتر باشد، ماشین ظرفشویی گرانتر خواهد بود.

  • مصرف آب

خوشبختانه، ماشین های ظرفشویی نباید بیش از 5.8 گالن آب در هر چرخه مصرف کنند، که کارایی آنها را بسیار بیشتر از مدل های قدیمی می کند.

ماشین ظرفشویی با رتبه A به این معنی است که ماشین ظرفشویی استاندارد می باشد و در هر بار مصرف آب از سه و نیم گالن تجاوز نخواهد کرد.

  • مصرف انرژی

برچسب انرژی یک ماشین ظرفشویی نشان می دهد که چه میزان برق مصرف می کند. و به راحتی می توانید مدل های مختلف را از این نظر با هم مقایسه کنید . ماشین ظرفشویی با رتبه بندی A نشان می دهد که حداقل استانداردهای لازم را دارا می باشد.

  • سرعت و چرخه

یک ماشین ظرفشویی معمولی حداقل دارای سه حالت معمولی، تند و خیلی سریع است. انتخاب چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی به ماشین ظرفشویی متفاوت است.

حالت های قابل برنامه ریزی شستشوی سریع، ظریف، آبکشی و نگه داشتن و غیره، عموماً هزینه بیشتری خواهد داشت، اما ممکن است در دراز مدت در هزینه برق و آب صرفه جویی کند.

  • عملکرد خشک کردن

ماشین ظرفشویی های مقرون به صرفه از گرمای باقی مانده در خود برای خشک کردن ظروف استفاده می کنند. در بیشتر موارد، این کافی است.

با این حال، برخی از ماشین های ظرفشویی دارای گزینه هایی برای خشک کردن اضافی هستند و ممکن است شامل یک عنصر گرم کننده برای خشک کردن ظروف به همراه یک فن برای گردش هوای گرم باشد که فرآیند خشک کردن را تسریع می کند.

  • خاصیت لکه بری

ماشین های ظرفشویی باید خاصیت لکه بری و خوبی داشته باشد. گروهی از ماشین ظرفشویی‌های قدیمی هستند که افراد قبل از قرار دادن ظرف در ماشین، باید به خوبی آن را آبکشی کنند که لکه و ذرات غذا بر روی آنها وجود نداشته باشد و به این ترتیب، ظرف را داخل ماشین بگذارند.

اما با پیشرفت تکنولوژی و دستاوردهای جدید علمی، انواع جدیدی از ماشین ظرفشویی تولید شدند که در آنها، به جای آب، از بخار آب داغ جهت شستشو استفاده می‌کنند که با این کار ظروف کثیف، چرب و لکه دار به خوبی شسته می شوند و همچنین قدرت لکه بری در این ماشین ها به نسب سری قدیمی، بسیار بالا می‌باشد و می تواند گزینه بسیار مناسبی برای جایگزین شدن به جای شستشو با دست و همچنین شستشو با دستگاه‌های قدیمی باشد.

  • قیمت ماشین ظرفشویی

قیمت ماشین ظرفشویی نیز یکی از گزینه‌های بسیار مهم است که باید مد نظر قرار داد و این مهم بستگی به جنس محصول دارد.

  • ویژگی های اضافی

ویژگی های اضافی بیشتر و فراتر از گزینه های استاندارد چیزی است که یک ماشین ظرفشویی را از دیگری متمایز می کند.

با این حال، هر چه دستگاه دارای ویژگی های بیشتری باشد، برچسب قیمت بالاتری دارد.

در اینجا برخی از ویژگی های اضافی رایج موجود در ماشین ظرفشویی وجود دارد:

  1. دارای سیستم شستشوی ظرف های خیلی کثیف و پر چرب باشد.
  2. دارای قابلیت تنظیم سیستم شستشو، جهت ظرف‌ها در حد آلوده بودن آنها باشد.
  3. ماشین های ظرفشویی باید این قابلیت را داشته باشند که برای شستشو ظرف‌هایی مثل استکان، ظروف میوه و مواردی که چربی ندارند تنظیم شوند.
  4. قابلیت تنظیم ارتفاع سبد.
  5. قابلیت براق کردن و تمیز کردن ظروف به طوری که جای لکه های آب بر روی آنها نباشد.
  6. دارا بودن سیستم خشک کن قوی و مناسب.
  7. دارا بودن سیستم آب پاش.
  8. دارا بودن سبد مخصوص چنگال و قاشق و چاقو.
  9. دارا بودن فیلتر مخصوص جمع آوری باقیمانده های غذا که در بین ظرف ها وجود داشته است.
  10. داشتن گارانتی
  • سایر نکات ضروری

  1. جنس بدنه با کیفیت و استحکامی داشته باشد.
  2. از برند مناسب و تضمینی باشد.
  3. جنس اجزای بکار رفته در تولید آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
  4. این روزها فروشگاه‌های زیادی در سراسر کشور وجود دارد که اقدام به فروش این محصول در سراسر کشور کرده اند، بنابراین دسترسی برای خرید محصول در تمامی نقاط راحت شده است. و مهمتر اینکه امکان خرید اینترنتی این محصول نیز وجود دارد که یکی از به صرفه ترین راه‌ها جهت خرید می‌باشد.

ماشین ظرفشویی

 راهنمای نگهداری از ماشین ظرفشویی

یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم نگهداری از ماشین ظرفشویی است که  مورد توجه مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که در صورتی که به خوبی از این دستگاه، نگهداری شود می تواند زمان بسیار زیادی را مورد استفاده قرار بگیرد و میزان کارایی و بازدهی آن افزایش پیدا می‌کند و همچنین طول عمر دستگاه بیشتر می باشد بنابراین باید نکات را در مورد نگهداری از این وسیله بدانیم‌.

  • تمیز کردن ماشین ظرفشویی

یکی از حیاتی ترین و مهم ترین نکاتی که در نگهداری از ماشین‌های ظرفشویی باید به آن توجه داشته باشیم که به ظاهر مسئله بسیار ساده ای به نظر می رسد، تمیز کردن این وسیله می باشد.

هرچند که این روزها اکثرا ماشین ها دارای فیلترهایی هستند که جهت تمیز کردن دستگاه، در آن تعبیه شده اند؛ ولی بعضی از آنها این قابلیت را ندارند که در حقیقت در هنگام خرید محصول باید حتماً به این نکته توجه شود.

و در صورتی که دستگاه از این  قابلیت ها برخوردار نباشد، باید هر از چند گاهی سبدهای آن و مکان هایی که در آن ظرف ها را قرار می دهیم از آن بیرون آورده شود و تمیز شوند که رعایت این نکته می‌تواند به طول عمر ماشین کمک شایانی کند.

  • جرم گیری ماشین ظرفشویی

رعایت جرم گیری ماشین، یکی دیگر از نکاتی است که برای نگهداری از دستگاه ماشین لباسشویی باید رعایت شود این مرحله به وسیله موادی مثل قرص نمک، ژله ماشین لباسشویی و یا جرم گیرهای مخصوص و مواردی از این قبیل صورت می گیرد که به راحتی در همه جا و قابل تهیه می باشد و هیچ نگرانی از بابت تهیه این محصولات وجود ندارد.

برای جرم گیری ماشین ظرفشویی باید ابتدا دستگاه را روشن کنید و بعد از روشن کردن آن، به علائم دستگاه توجه کنید و بعد مواد را به آرامی از طریق دریچه مخصوص در دستگاه بریزید و به این ترتیب و اقدام به جرم گیری ماشین کنید

نکته‌ای که در اینجا باید گفته شود این است که استفاده از جرمگیر و جرم گیری این دستگاه می تواند کمک بسیار بزرگی به عمل کرده دستگاه کند.

جمع بندی خرید اینترنتی ماشین ظرفشویی

حالا احتمالا انواع و اقسام ماشین ظرفشویی و مشخصات آنها را می شناسید و با سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید کدام یک را انتخاب کنید.

امیدواریم راهنمای خرید اینترنتی و مقایسه امروز گرین لیست در دسته بندی لوازم خانگی برقی برای خریدی رضایت بخش و مطلوب به شما کمک کرده باشد.

شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. خوشحالیم که برای مطالعه این راهنمای خرید وقت گذاشتید، متشکریم.

در ادامه برای کمک به شما چند مدل محبوب را گردآوری کرده ایم که پیشنهاد می شود قبل از خرید آنها را با هم مقایسه کنید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت کاربران را جلب کنند.

منبع: forbes

مشاهده نسخه pdf مقاله: 45 مدل ماشین ظرفشویی باکیفیت و ارزان + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 15,000,001 تا 20,000,000 تومان

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی مجیک مدل ماشین ظرفشویی رومیزی مجیک مدل KOR-1107A

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه پهنا
54 سانتی‌متر قابلیت شستشو با بخار 41 سانتی‌متر 11111111111111 53
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 20,000,001 تا 25,000,000 تومان

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-M1352W

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه پهنا
84.5 سانتی‌متر قابلیت تنظیم ارتفاع طبقه دوم برنامه پیش شستشو ج... 60 سانتی‌متر 2900317806945 60
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-L352W

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه پهنا
84.5 سانتی‌متر قابلیت تنظیم ارتفاع طبقه دوم برنامه پیش شستشو ج... 60 سانتی‌متر 2900317806273 60
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-L463S

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه پهنا
84.5 سانتی‌متر طبقه سوم مجزا قابلیت تنظیم ارتفاع طبقه دوم برنا... 60 سانتی‌متر 2900317806259 60
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی دوو مدل DDW-30W1252

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه
43000 گرم 84.6 سانتی‌متر - سیستم عیب یاب هوشمند - دارای سبد مخصوص قاشق و... 60 سانتی‌متر 2909159400021
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 25,000,001 تا 30,000,000 تومان

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل PDA 3511 W

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن تعداد برنامه های شست‌وشو تعداد سبد جایگاه نگهداری سیستم ایمنی
46 گرم 8 سه عدد قفسه بالا قفل کودک
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل PDA 3511 S

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن تعداد برنامه های شست‌وشو تعداد سبد جایگاه نگهداری سیستم ایمنی
46 گرم 8 سه عدد قفسه بالا قفل کودک
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-M1352S

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه پهنا
84.5 سانتی‌متر قابلیت تنظیم ارتفاع طبقه دوم برنامه پیش شستشو ج... 60 سانتی‌متر 2900317806976 60
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-M1463S

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه پهنا
84.5 سانتی‌متر طبقه سوم مجزا قابلیت تنظیم ارتفاع طبقه دوم برنا... 60 سانتی‌متر 2900317806952 60
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 30,000,001 تا 35,000,000 تومان

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-N4983W

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه پهنا
84.5 سانتی‌متر - دارای طبقه سوم مجزا3rd Rack - دارای صفحه نمای... 60 سانتی‌متر 2900317807089 59.8
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-N4673NS

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه پهنا
84.5 سانتی‌متر - دارای طبقه سوم مجزا3rd Rack - دارای صفحه نمای... 60 سانتی‌متر 2900317807010 59.8
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل PDV 3513 S

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن تعداد برنامه های شست‌وشو تعداد سبد تنظیمات دستگاه سیستم ایمنی
85000 گرم 8 سه عدد دکمه های لمسی قفل کودک
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-N4983S

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه پهنا
84.5 سانتی‌متر - دارای طبقه سوم مجزا3rd Rack - دارای صفحه نمای... 60 سانتی‌متر 2900317807072 59.8
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 35,000,001 تا 40,000,000 تومان

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-N4983NS

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه پهنا
84.5 سانتی‌متر - دارای طبقه سوم مجزا3rd Rack - دارای صفحه نمای... 60 سانتی‌متر 2900317807096 59.8
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی بکو مدل BDFN36641

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه
5200 گرم 86 سانتی‌متر موتور دایرکت اینورتر برنامه اقتصادی 50 درجه برن... 66 سانتی‌متر 2800000135218
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی بکو مدل dfn28424w

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه
58 گرم 85 سانتی‌متر مثل همیشه شرکت beko از موتور قدرتمند اینورتر اس... 60 سانتی‌متر 2800000661571
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-N4983NS-IND

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه پهنا
84.5 سانتی‌متر - میزان مصرف آب: 11 لیتر - تعداد برنامه های انت... 60 سانتی‌متر 2900317807096 59.8
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 40,000,001 تا 50,000,000 تومان

امتیاز کاربران

ماشین ظرفشویی مایدیا مدل WQP8-3803A

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن ارتفاع سایر ویژگی‌ها عمق شناسه
30000 گرم 60 سانتی‌متر سیستم شستشوی 3 در 1 نشانگر زمان 50 سانتی‌متر 2004318294184
مشخصات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا