مذهبی

راهنمای خرید صندلی نماز با معرفی مدل های باکیفیت و زیبا

صندلی نماز یکی از اقلام مهم برای افرادی است که به دلیل مشکلات جسمی نمی توانند این فریضه را به راحتی به جا بگذارند. امروزه برای راحتی این اشخاص میز و صندلی نماز به بازار عرضه شده است که افراد می توانند با استفاده از آنها بدون آنکه بر روی بدن فشار مازاد وارد شود، اقدام به اقامه نماز نمایند. اما از آنجا که انواع مدل صندلی نماز در بازار وجود دارد و ویژگی های آنان نیز با یکدیگر متفاوت است؛ در این راهنمای خرید اینترنتی قصد داریم تا برخی نکات مهم و کاربردی برای خرید این وسیله مفید را در اختیارتان قرار دهیم.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید مهر رکعت شمار با معرفی مدل های باکیفیت و دقیق 

هر آنچه که باید در خصوص خرید صندلی نماز ارزان و باکیفیت بدانید

امروزه می توانید صندلی های نماز را به صورت تکی یا به همراه میز در بازار مشاهده نمایید. باید در نظر داشته باشید که از لحاظ ظاهری این مورد بسیار شبیه به میزهای تحریر معمولی می باشند اما با هدف کمک به نمازگزاران مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید به راحتی جانماز خود را بر روی آن پهن نمایید یا مهر و کتاب قرآن یا موارد دیگر را بر روی آن بگذارید بدون آنکه آنها به زمین بیفتند. اما باید در نظر داشته باشید که این وسیله کاربردی دارای انواع متفاوتی می باشد که در زیر به آنها اشاره شده است لذا برای کسب اطلاعات بیشتر حتما موارد زیر را تا انتها مطالعه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید سجاده با معرفی مدل های باکیفیت و زیبا 

آشنایی با انواع صندلی نماز

همانگونه که می دانید امروزه انواع متفاوتی از صندلی های نماز در بازار وجود دارد، هر کدام از این موارد دارای یک نوع ویژگی بوده و برای افراد خاصی توصیه می شوند. برخی از پرکاربردترین آنها در زیر لیست شده اند که می توانید بررسی نمایید:

  • صندلی نماز چوبی

یکی از پرکاربردترین و بهترین انواع صندلی ها موارد چوبی می باشند که می توان از آنها برای تمام افراد استفاده نمود. این صندلی ها دارای مقاومت خوبی بوده و اغلب برای افرادی که دارای وزن زیادی هستند کاربرد دارد. قیمت صندلی نماز چوبی نیز به مراتب مقرون به صرفه است و امکان خرید آن برای تمام افراد مهیا است.

  • صندلی نماز فلزی

امروزه در بازار با مواردی صندلی نماز تاشویی روبرو می شوید که اغلب فلزی هستند و می توانید آنها را به راحتی در هر مکان قرار داده و حمل نمایید. البته باید در نظر داشته باشید که این صندلی ها بسیار سبک می باشند از همین رو گزینه خوبی برای جابجا نمودن هستند. همواره باید در نظر داشت که صندلی های فوق بسیار کاربردی می باشند اما برخی مصرف کنندگان در مورد آنها بیان می دارند که دارای لرزش بوده و اقلام آنها از روی میز به پایین سر می خورد. قیمت صندلی نماز تاشو به نسبت مورد قبل بیشتر است اما باید در نظر داشت که می توان آنها را به راحتی در هر محل قرار داد و استفاده نمود.

  • صندلی نماز پلاستیکی

یکی دیگر از انواع صندلی های نمار پرکاربرد، انواع پلاستیکی است. این صندلی ها چون از پلاستیک تولید شده اند، وزن کمی دارند و دارای قیمت به نسبت پایینی نیز می باشند البته باید به این مورد نیز دقت نمود که استحکام و مقاومت آنها به نسبت سایرین نیز کمتر می باشد. از این گزینه اغلب برای افرادی استفاده می شود که وزن پایینی دارند. موارد پلاستیکی را می توانید به صورت تاشو نیز در بازار مشاهده نمایید.

به جز مواردی که در بالا بیان شدند؛ گزینه های دیگری نیز در بازار وجود دارد اما اغلب آنها در یکی از سه دسته فوق طبقه بندی می شوند، به طور مثال صندلی نماز حرمی نیز وجود دارد که اغلب در بقعه ها و مساجد آنها را مشاهده می نمایید اما آنان نیز می توانند از هر یک از جنس های بالا ساخته شده باشند. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که سبک بودن و امکان حمل و نقل آسان این صندلی ها دارای اهمیت بسیاری می باشد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید رحل قرآن با معرفی مدل های باکیفیت و زیبا 

دلایل استفاده از صندلی نماز حرمی یا معمولی

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که چرا ما باید از انواع صندلی نماز برای اقدامه نماز استفاده نماییم در پاسخ می توان بیان داشت که استفاده از صندلی دارای مزایای بسیاری است. برخی از این موارد در زیر بیان شده اند:

  1. برای افرادی که مشکلات کمر و زانو دارند و نمی توانند خم و راست شوند، این موارد باعث تسکین درد هایشان می شود.
  2. افرادی که به تازگی عمل جراحی نموده اند با استفاده از میز و صندلی های فوق از آسیب به اندام های خود جلوگیری می نمایند.
  3. این موارد دارای ارزش خرید بالایی بوده و کاربرد زیادی نیز دارد.
  4. می توانید از آنها در نحلی استفاده نمایید.
  5. افرادی که دیسک کمر دارند می توانند بدون مشکل از این مورد استفاده نمایند.

برای خرید صندلی نماز لازم است تا چه مواردی را در نظر داشته باشید

به صورت کلی برای خرید این محصول توصیه می گردد تا موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • جنس: با توجه به وزن و شرایط آب و هوایی می توانید از میز و صندلی های مناسب استفاده نمایید، عموما برای افرادی که وزن بالایی دارند، صندلی های چوبی و برای اشخاصی که فضای زیادی در اختیار ندارند، نمونه های تاشو و فلزی پیشنهاد می گردد.
  • صندلی نماز تاشو یا ثابت: طبیعتا با توجه به فضایی که در اختیار دارید می توانید از گزینه های تاشو یا ثابت بهره ببرید طبیعتا موارد تاشو گزینه بهتری هستند زیرا فضای زیادی را اشغال نمی نمایند.
  • وزن: یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای خرید صندلی نماز توجه به وزن آن می باشد. اگر مایلید تا وزن صندلی شما زیاد نباشد و آن را به راحتی به هر مکان حمل نمایید، توصیه می نماییم تا از انواع پلاستیکی بهره ببرید. البته این مورد تا حد زیادی تحت تاثیر وزن فرد نیز قرار دارد.
  • قیمت: با توجه به ویژگی های یک صندلی نماز، این موارد در داخل بازار دارای قیمت های متفاوتی نیز می باشند. به طور مثال قیمت موارد پلاستیکی به مراتب ارزان تر و موارد فلزی و تاشو نیز دارای قیمت بیشتری هستند. از همین رو توصیه می شود تا با توجه به بودجه ای که دارید، اقدام به خرید نمونه مناسب کنید.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

میز نماز تاشو مدل یاس

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایر مشخصات
32*42*85 سانتی‌متر 3000 گرم قابلیت تنظیم ارتفاع دارد

امتیاز کاربران

میز نماز باکسدار و صندلی (ضدخش،تاشو،تنظیم شونده ارتفاع)

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایر مشخصات
طول 90 عرض 43 ارتفاع 78 سانتی‌متر 8700 گرم این میز نماز باکسدار می باشد و قابلیت جا نمایی ...

امتیاز کاربران

میز نماز باکسدار (ضدخش،تاشو،تنظیم شونده ارتفاع)

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایر مشخصات
طول 41 عرض 43 ارتفاع 78 سانتی‌متر 4700 گرم این میز نماز باکسدار می باشد و قابلیت جا نمایی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا