لوازم ورزشی

راهنمای خرید راکت تنیس با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان

راهنمای خرید راکت تنیس ارزان و باکیفیت

راکت تنیس یکی از اقلام مهم و ضروری برای بازی تنیس می باشد. این وسیله از بخش های مختلفی تشکیل شده است که اگر شما با این قسمت ها آشنا باشید، راحت تر می توانید بین انواع مختلفی که در بازار وجود دارند، گزینه مناسبی را انتخاب نمایید. به صورت کلی در خرید راکت تنیس مواردی همانند وزن، جنس و قیمت دخیل هستند. در ادامه می توانید با راهنمای خرید یک راکت تنیس مناسب آشنا شوید.

آشنایی با راکت تنیس

برای افراد که عاشق تنیس هستند، خرید یک راکت مناسب ضروری می باشد. شما همواره باید از راکتی استفاده نمایید که مناسب جثه شما باشد تا بتواند مهارت تان را ارتقا دهد. انتخاب نوع راکت مناسب به سطح بازی شما نیز وابسته است لذا باید با انواع راکت های موجود در بازار آشنا شوید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین توپ بدمینتون با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان 

انواع راکت تنیس

راکت ها بر اساس میزان مهارت افرادی که از آنها استفاده می نمایند دارای انواع متفاوتی می باشند. دسته بندی مذکور را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

  • خرید راکت تنیس حرفه ای

این افراد باید از راکت های تنیس سنگین که صفحه آنها کوچکتر است، استفاده نمایند. عموما وزن اینگونه راکت ها حدود 315 گرم می باشد.

  • خرید راکت تنیس نیمه حرفه ای

افرادی که ورزش تنیس را در باشگاه ها دنبال می نمایند باید از راکت های نیمه سنگین با صفحه بزرگ استفاده نمایند. البته اگر بخواهید ضربات قدرتی بزنید، لازم است تا از راکت هایی بهره ببرید که وزن بیشتری دارند.

  • خرید راکت تنیس آماتور

اگر در آغاز راه هستید، پیشنهاد می شود از این نوع راکت تنیس استفاده نمایید که وزن کمی داشته و صفحه آن بزرگ است. این نوع راکت کمک می نماید تا راحت تر بتوانید تکنیک ها را یاد بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تور والیبال با معرفی مدل های باکیفیت و استاندارد 

نکات مهم و تاثیرگذار در قیمت بهترین راکت تنیس

با توجه به قیمت راکت تنیس که در بازار متفاوت است، باید در حین خرید موارد زیر را در نظر داشته باشید تا انتخاب خوبی انجام دهید.

  • وزن:

این مورد یک فاکتور مهم در انتخاب راکت است. اگر تازه کار می باشید، لازم است تا از راکت های سبک استفاده نمایید تا به تکنیک ها مسلط شوید. اما اگر قصد دارید تا ضربات محکمی به توپ وارد نمایید لازم است تا از انواع سنگین بهره ببرید. برای بازیکنان آماتور وزن راکت در حدود 290 گرم است البته این مورد برای خانم های آماتور 270 گرم می باشد.

  • نقطه تعادل:

برای بررسی این مورد لازم است تا شما راکت تنیس را بر روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس مشاهده نمایید که تعادل به چه سمتی کشش دارد. اگر این مورد به سمت سر باشد نشان دهنده سنگین بودن سر راکت است. اگر کشش به سمت دسته باشد، سر راکت سبک تر است. توجه داشته باشید که هر اندازه راکت شما سبک تر باشد، سر آن نسبت به سایر بخش ها سنگین تر می شود و تعادل به سمت سر است.

  • عرض راکت:

منظور از عرض راکت تنیس در واقع ضخامت بدنه آن می باشد و طبیعتا هر اندازه عرض بیشتر باشد، استحکام راکت شما نیز بیشتر خواهد بود لذا فرد می تواند ضربات قدرتمند تری را وارد نماید. اما در مقابل عرض کمتر به معنای انعطاف پذیری بیشتر است. به صورت کلی توصیه می شود تا افراد آماتور از عرضی در حدود 23 تا 27 میلی متر استفاده نمایند.

  • سفتی یا انعطاف پذیری راکت تنیس:

این فاکتور بر روی قدرتی که فرد باید بر روی راکت بگذارد، تاثیر مستقیمی دارد. هر اندازه قاب راکت تنیس شما محکم تر باشد برای زدن ضربات نیاز به صرف انرژی کمتری است. اما باید دقت نمود که فشار بیشتری به عضلات شما وارد خواهد شد. اما در مقابل راکت های سبک انعطاف پذیری بیشتری دارند و فشار وارد شده به عضلات کمتر است.

  • جنس راکت:

در زمان خرید یک مدل مطلوب و مناسب لازم است تا حتما به جنس آن دقت داشته باشید. امروزه اغلب راکت هایی که در بازار وجود دارند از نوع گرافیت می باشند. این راکت ها سبک و قدرتمند بوده و کار با آنها آسان است. اگر در دسته افراد حرفه ای قرار دارید لازم است تا از راکت های آلومینیومی و تیتانیومی بهره ببرید که سنگین تر می باشند. امروزه افراد حرفه ای که این ورزش را در سطح مجامع بین المللی دنبال می نمایند از راکت های بور یا کولار استفاده می نمایند که این موارد دارای استحکام بالایی بوده اما گران هستند.

  • اندازه گریپ:

فاکتور بعدی که در زمان خرید راکت تنیس باید به آن دقت داشته باشید، اندازه گریپ می باشد. گریپ در واقع به نواری گفته می شود که به دور دسته راکت پیچیده می شود. اندازه گریپ باید متناسب با اندازه دست شما باشد تا در حین بازی انگشتان آسیب نبینند. جنس گریپ و ضخیم نبودن آن نیز بسیار مهم می باشد که باید به آن دقت نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین تخته دارت با معرفی مدل های باکیفیت و سرگرم کننده 

نکات نگهداری از راکت تنیس

برای اینکه راکت تنیس شما طول عمر بیشتری داشته باشد لازم است تا به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • راکت خود را در محیط های بسیار گرم یا بسیار سرد قرار ندهید زیرا این کار عمر راکت شما را کم می نماید.
  • در مواقعی که از راکت خود هیچ استفاده نمی نمایید آن را داخل کاور قرار دهید تا صدمه ای به صفحه وارد نشود.
  • هیچ وقت سر راکت را بر روی زمین نکشید زیرا این مورد صفحه راکت را نابود می نماید.
  • هیچ وقت با راکت توپ ها را از روی زمین بر ندارید.
  • اگر احیانا هنگام بازی بر روی راکت شما کمی رطوبت قرار گرفت، لازم است تا پس از بازی با یک دستمال خشک آن را به خوبی تمیز و خشک کرده سپس در داخل کاور قرار دهید.
  • هیچ وقت از راکتی که دسته آن ساییده شده استفاده ننمایید زیرا این کار موجب می شود تا پوست دست شما آسیب جدی ببیند.
  • همیشه قبل و بعد از بازی راکت خود را بررسی نمایید تا هیچگونه ترک و خوردگی بر روی آن نباشد.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در راهنمای خرید اینترنتی امروز در دسته بندی ورزش و سفر شما می توانید یک راکت مناسب برای خود خریداری نمایید. البته در نظر داشته باشید که ابتدا سطح بازی خود را مشخص نموده و سپس اقدام به خرید راکت نمایید تا راکت تنیس شما بازدهی لازم را داشته باشد.

[digiham71642416706]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا