ابزارآلات و خودرولوازم جانبی و یدکی خودرو

35 مدل ترموستات خودرو باکیفیت و ارزان + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

ترموستات خودرو چیست

ترموستات در واقع یک قطعه می باشد که در ورودی سیلندر خودرو قرار می گیرد. این بخش به صورت مداوم بررسی می نماید که دمای آب موتور تا چه حدی افزایش پیدا نموده است.

اگر دما بیش از حد مجاز بالا رود، ترموستات سیستم خنک کننده و فن ها را روشن می کند تا دما کاهش و راندمان موتور خودرو افزایش یابد.

ترموستات خودرو قطعه ای مهم و حیاتی در خودرو به شمار می آید که وظیفه آن نگه داشتن دمای داخل خودرو در درجه ای تعیین شده است.

در مواقعی که اقدام به روشن کردن خودرو می کنید، این قطعه باعث می شود تا گرما به سرعت ایجاد شده و خودرو روشن شود. چنانچه در موتور کاهش دما اتفاق بیفتد باعث غلظت روغن شده و این سبب اختلال در روانکاری قطعات می شود.

ترموستات این دما را در بهترین حالت نگه می دارد تا عملکرد موتور خودرو در مطلوب ترین شکل خود باشد. عملکرد صحیح و مناسب خودرو از فرسوده شدن قطعات جلوگیری می کند.

یک تفکر غلط در مورد ترموستات خودرو وجود دارد و آن هم این است که ترموستات یک خنک کننده است. در اصل ترموستات تنها زمانی اجازه خنک شدن موتور را می دهد که دمای موتور بیش از حد مجاز باشد.

انواع ترموستات خودرو

  • ترموستات الکترومکانیکی

این مدل توسط فرمان حسگر حرارتی به کمک رابط مکانیکی به میکروسوئیچ، سبب قطع و وصل شدن مدار الکتریکی خواهد شد که در نهایت منجر به عمر و دوام بیشتر آن می شود.

این نوع ترموستات دو حسگر دما را در خود دارد که یکی ترموستات مویین و دیگری ترموستات بایمتال نام دارد.

  • ترموستات الکترونیکی

این مدل سبب قطع و وصل شدن جریان الکتریکی می شود.

  • ترموستات مومی و فانوسی

ترموستات فانوسی در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت که وجود الکل سبب منبسط شدن آن میشد. اما مدل مومی یک کپسول در خود دارد که درون آن را با پودر کریستال مخصوص یا موم آغشته کرده و با دادن حرارت به آن سبب انبساط و حرکت می شود.

از آنجایی که عملکرد موتور خودرو با درجه حرارت ارتباط مستقیمی دارد، ترموستات یک حرارت سنج دقیق و مناسب است که مخصوصا در فصل زمستان  حرارت موتور را تنظیم می نماید.

در زمان سرد بودن موتور، ترموستات اجازه نمی دهد آب وارد رادیاتور شود. این عمل همچنین در زمان بالا بودن بیش از حد دما نیز انجام می شود. در این زمان ترموستات باز شده تا جریان آب سبب تعدیل شدن دمای موتور شود.

نکات مهم و تاثیرگذار در قیمت ترموستات خودرو

  • تناسب با نوع خودرو

نخستین نکته ای که در زمان خرید ترموستات خودرو باید مورد توجه قرار گیرد، این است که با دیگر قطعات خودرو از نظر مدل و برند همخوانی داشته باشد.

چه به صورت حضوری اقدام به خرید ترموستات می کنید و چه از طریق خرید اینترنتی تمایل به تهیه آن برای خودرو خود را دارید، حتما به این نکته مهم توجه کنید.

  • فصل مصرف

دومین نکته حائز اهمیت توجه به فصول مختلف است. زیرا برخی از ترموستات ها تنها برای فصل زمستان یا فصل گرم مناسب هستند در حالی که برخی از مدل های دیگر آن برای چهار فصل کاربرد دارند.

  • جنس

توجه به جنس ترموستات نیز از پارامترهای مهمی است که باید توجه ویژه ای به آن مبذول نمایید. کارشناسان این حوزه عقیده دارند که ترموستات خوب باید یا به طور کامل از جنس فلز تولید شده باشد و یا ترکیبی از پلاستیک نسوز و فلزی مانند آلومینیوم یا مس باشد.

کیفیت و جنس ترموستات خودرو که یکی از مهمترین قطعات خودرو محسوب می شود، باید دارای عمر و دوام طولانی باشد.

  • تثبیت دما

در ترموستات عدد درج شده ای وجود دارد که باید دما روی همان عدد ثابت بماند. برای انتخاب یک ترموستات مناسب باید با توجه به مشخصات فنی و حجم موتور خودرو، ترموستات مناسب خریداری کنید.

  • قیمت ترموستات

یکی دیگر از تعیین کننده ترین پارامترها توجه به قیمت ترموستات است. یعنی ابتدا باید بودجه ای که برای خرید ترموستات خودرو در نظر گرفته اید، مشخص شود تا بر همان مبنا از میان گزینه هایی که به بودجه مشخص شده، نزدیکتر است، بهترین را خریداری کنید.

عواقب عدم استفاده از ترموستات خودرو

  • چنانچه در فصول گرم سال از ترموستات بهره نبرید اینکار باعث می شود تا دمای بالای موتور سبب رقیق شدن روغن خودرو شده که این عمل منجر به عدم روانکاری لازم قطعات و خودرو خواهد شد.
  • اگر از ترموستات در فصول سرد سال استفاده نکنید باعث کاهش روانکاری روغن خواهد شد که در نهایت منجر به عدم دسترسی راحت آن به قطعات دیگر می شود.
  • در صورتی که از این قطعه موثر در فصول سرد و گرم در خودرو استفاده نکنید باعث خواهد شد که در زمستان بخاری خودرو هوای گرم مناسب نداشته باشد و همچنین در تابستان کولر خودرو هوای خنک و مطبوعی را ارائه ندهد.
  • نبود این قطعه در سیستم خنک کننده موتور، سبب انبساط و انقباض قطعات به طور پیوسته خواهد شد و نداشتن محدودیت دمایی در سراشیبی ها و سربالایی ها منجر به آسیب رسیدن به آنها خواهد شد و حتی امکان ترکیدگی سیلندرهای خودرو نیز وجود دارد.
  • عدم استفاده از این قطعه باعث خواهد شد تا خودرو دچار نوسانات آمپر آب شده و منجر به جوش آوردن خودرو شود.

علائم خرابی ترموستات خودرو

برای تعویض قطعه نمی توان زمان مشخصی را نام برد اما از روی علائم و نشانه ها می توان متوجه شد که قطعه معیوب شده است.

  • آمپر آب: به تغییرات آمپر آب توجه کنید. به طور مثال در زمانی که با شتاب بالا در جاده می رانید، نباید دمای آمپر آب زیر دمای مشخصی که روی قطعه مشخص شده، برسد. در صورت وقوع این اتفاق یعنی قطعه خودرو معیوب است.
  • خودرو جوش می آورد: چنانچه این قطعه دچار ایراد و خرابی باشد سبب خواهد شد تا موتور جوش بیاید. در چنین زمانی ترموستات باز نمی شود.
  • سرد بودن بخاری: اگر بخاری خودرو در فصل زمستان گرما ندارد به احتمال زیاد ترموستات خودرو معیوب است.
  • با روشن شدن کولر، خودرو جوش می آورد: اگر روشن کردن کولر خودرو منجر به جوش آوردن خودرو می شود. حتما  باید این قطعه را تعویض کنید.

آشنایی با مهمترین عناوین جهت خرید اینترنتی ترموستات ماشین

  • ترموستات ماشین

ترموستات ماشین از جمله بخش های مهم در ماشین است که توصیه می شود به آن توجه ویژه ای شود زیرا در غیر این صورت دمای سایر بخش ها افزایش می یابد و به موتور ماشین فشار زیادی تحمیل می شود. همین مورد نیز هزینه های گزاف و غیر قابل جبرانی ایجاد می نماید.

ترموستات خودرو ، در نظر داشته باشید که ترموستات خودرو یکی از بخش های مهم در ماشین می باشد.

پس از اینکه شما این بخش را تعویض نمودید لازم است تا حتما ماشین خود را برای چند دقیقه روشن بگذارید و میزان بالا رفتن دمای موتور را بررسی نمایید. اگر مجدد دمای موتور افزایش یافت، نمونه تعویض شده گزینه خوبی برایتان نخواهد بود.

  • بهترین مارک ترموستات

اگر به دنبال خرید بهترین مارک ترموستات برای ماشین خود هستید، توصیه می شود تا ابتدا نوع ماشین و سپس میزان استفاده خود از ماشین را در نظر بگیرید. در این صورت قادر خواهید بود تا بهترین نمونه را خریداری کنید.

در نظر داشته باشید که اگر از ماشین خود زیاد بهره نمی برید می توانید از نمونه های 4 فصل خریداری نمایید.

  • انواع ترموستات خودرو

ترموستات ها در دو نوع می باشند. برخی از آنها دارای شیر سوپاپ دار بوه و برخی دیگر از شیر بای پس مذکور استفاده نمی نمایند. نمونه هایی که فاقد این شیر می باشند، از لحاظ امنیتی در جایگاه پایین تر قرار دارند.

از همین رو می توان بیان نمود که قیمت کمتری داشته و در ماشین هایی با مدل های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرند.

ترموستات ۷۵ یا ۸۳ ، برخی از نمونه های ترموستاتی که در بازار وجود دارند با نام 75 یا 83 شناخته می شوند.

اعداد مذکور به این معنا می باشند که اگر دمای موتور به 75 یا 83 درجه رسید، سیستم خنک کننده ورودی آب موتور را باز نموده و سیستم خنک کننده را به کار می اندازد.

  • خرید ترموستات

برای اینکه بتوانید مدل ترموستات خود را یافته و نمونه ای دقیقا متناسب با آن تهیه کنید، لازم است تا خروجی سیلندر ماشین را بررسی نمایید.

این مورد به صورت فشنگی بوده و اغلب در بخش جلویی سیلندر قرار دارد. زمانی که آب ورودی به سیلندر افزایش می یابد، ترموستات شروع به فعالیت می نماید و دما را کاهش می دهد.

  • ترموستات برقی خودرو

برخی از خودروهای برقی که امروزه در بازار وجود دارند از ترموستات های برقی استفاده می نمایند.

در این ماشین ها واحد کنترل کننده اصلی، میزان دمای آب را اندازه گیری نموده و در صورتی که دمای موتور را بیش از حالت استاندارد مشاهده نماید، به ترموستات دستور خنک نمودن و کاهش دمای آب داخل موتور را می دهد. دقت این موارد به نسبت بالاتر از سایرین است.

  • درجه استاندارد ترموستات ریو

اغلب افراد به دنبال یافتن ترموستات هایی می باشند که بتوانند از آن برای تمام فصول استفاده نمایند. اما باید این مهم را نیز در نظر گرفت که هر ماشین باید از ترموستات خاصی استفاده نماید.

گاها نیاز است تا شما برای ماشین خود در فصل های مختلف از ترموستات های گوناگون بهره ببرید.

  • بهترین درجه ترموستات سمند ef7

سمند هایی که با موتور ef7 وارد بازار می شوند دارای موتورهای بسیار قدرتمندی می باشند. توصیه می شود تا برای این ماشین ها از ترموستات هایی استفاده نمایید که دارای درجه 75 هستند.

در این صورت می توانید نسبت به صحت عملکرد آنها مطمئن باشید. عموما برای این ماشین ها از ترموستات های 4 فصل استفاده می گردد که بتوان همیشه از آنها بهره برد.

  • بهترین درجه ترموستات پژو پارس

اگر قصد خرید ترموستات برای ماشین پژو پارس خود را دارید، توصیه می شود تا حتما از ترموستات های فصلی استفاده نمایید.

پژو پارس در فصل تابستان عموما گرمای زیادی در داخل موتور آن ایجاد می شود از همین رو نیاز به ترموستات هایی می باشد که گرما را به خوبی کنترل نمایند. نمونه های تابستانی اغلب دارای درجه 83 می باشند.

  • بهترین مارک ترموستات 405

ترموستات های 405 که در بازار وجود دارند دارای قیمت های مختلفی هستند. اما می توانید یک نمونه خوب و کارآمد را با قیمت حدودی 200 تا 300 هزار تومان در بازار مشاهده نمایید.

همانگونه که میبینید قیمت ترموستات زیاد نیست اما تعویض به موقع آن موجب می شود تا از هزینه های غیرضروری جلوگیری شود.

بهترین ترموستات برای پژو 405 ، بهترین دما برای فعالیت موتورهای پژو بین 75 تا 83 درجه می باشد. از همین رو تمام ترموستات هایی که بتوانند دمای فوق را فراهم آورند، جزو گزینه های عالی خواهند بود.

البته در کنار ترموستات استفاده از ضدیخ، آب موتور و واترپمپ عالی نیز موجب می شود تا موتور به درستی کار نموده و دمای آن حفظ شود.

  • بهترین دمای موتور پژو

اگر در ماشین پژو خود مشاهده نمودید که دمای موتور دارای نوسانات زیادی می باشد، نوبت آن است که ترموستات خود را عوض نمایید.

در نظر داشته باشید که زمان تعویض این قطعه برای ماشین های مختلف متفاوت است لذا باید به عنوان راننده به دمای آب موتور توجه ویژه ای داشته باشید تا تعویض به درستی صورت گیرد.

  • حذف ترموستات پژو 405

بسیاری از افراد این سوال را مطرح می نمایند که آیا می توان ترموستات خودرو را در ماشین های 405 حذف نمود یا خیر؟

در پاسخ باید بیان داشت که حذف این مورد بر روی موتور فشار زیادی وارد می نماید و باعث می شود تا کنترل دمای موتور بسیار دشوار باشد لذا خطرات زیادی را به همراه دارد.

  • بهترین ترموستات برای ۲۰۶

برای اینکه بررسی نمایید آیا بهترین ترموستات را برای پژو 206 خود خریداری نموده اید، لازم است تا پس از روشن شدن ماشین کمی صبر نموده و سپس دریچه آب موتور را باز نموده و درجه حرارات آب را بررسی نمایید.

دمای آب نباید به نحوی باشد که دستان شما را بسوزاند. حتما در زمان بستن نیز دقت نمایید تا دریچه کیپ شود.

بهترین درجه ترموستات برای 206 ، 206 از جمله ماشین هایی در بازار محسوب می شود که توصیه می شود برای آن از ترموستات های 83 استفاده گردد.

چنانچه دمای آب موتور بیش از این میزان باشد، بر روی ماشین فشار زیادی وارد می شود. در این مواقع بهتر است که ماشین خاموش شود تا دمای آب داخل آن کاهش یابد.

  • بهترین ترموستات برای ۲۰۶ تیپ ۵

بهترین ترموستات برای ۲۰۶ تیپ ۵ باید بین 80 تا 90 درجه سانتیگراد باشد تا بهترین عملکرد را داشته باشند. با توجه به اهمیت موضوع می توان گفت ترموستات یک قطعه ارزان قیمت به حساب می آید، بنابراین سعی کنید برندی را خریداری نمایید که سطح کیفیت و کارایی بهتری داشته باشد تا به سر سیلندر و موتور خودرو آسیبی وارد نشود.

  • بهترین ترموستات برای پژو پارس tu5

با توجه به اینکه اغلب افراد ترجیح می دهند به دلیلی کیفیت خوب پژو از برندهای این شرکت استفاده نمایند لذا قطعات یدکی آن نیز در بازار زیاد می باشند.

بهترین ترموستات برای پژو، ترموستات های 83 درجه می باشند. این موارد اغلب به صورت 4 فصل بوده و می توان همواره از آنها استفاده نمود.

  • ترموستات پژو 405 در تابستان

ترموستات هایی که در فصول مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، درجه بندی متفاوتی دارند. به طور مثال برای پژو 405 در فصول مختلف ترموستات 80 الی 83 درجه مناسب می باشد.

اگر از ماشین خود استفاده زیادی نمی کنید، می توانید از انواع 4 فصل نیز استفاده نمایید که حساسیت کمتری دارند.

بهترین درجه ترموستات پژو 405 در تابستان ، پژو جزو ماشین هایی می باشد که دارای قدرت موتور بالایی می باشد از همین رو گرمای ایجاد شده از انفجار سیلندر در آن زیاد است.

در همین راستا توصیه می شود تا از ترموستات های خوبی استفاده نمایید تا بتواند دما را به خوبی در فصل های گرم کنترل نماید. پیشنهاد ما استفاده از ترموستات های 80 درجه می باشد.

  • عملکرد ترموستات خودرو

ترموستات خودرو یکی از بخش های مهم و اساسی آن محسوب می شود. انفجار بنزینی که در موتور صورت می گیرد موجب می شود تا دمای موتور افزایش یابد.

شما می توانید با یک ترموستات دمای داخل موتور خود را بررسی نمایید تا از جوش آمدن آب و خرابی های احتمالی جلوگیری نمایید.

  • ترموستات پژو در زمستان

تفاوتی نمی نماید که ماشین خود را اغلب در زمستان یا در تابستان استفاده می نمایید، به هر حال باید از ترموستات خوبی استفاده کنید تا دمای آب موتور را بررسی نماید.

در همین راستا توجه به نحوه عملکرد آن و تعویض به موقع ترموستات دارای اهمیت بالایی می باشد. در غیر این صورت موتور ماشین شما سریعا جوش می آورد.

بهترین درجه ترموستات پژو 405 در زمستان ، در سیستم های خنک کننده ماشین، ترموستات یکی از اجزای مهم و کاربردی می باشد. توجه به سلامت و صحت عملکرد این قطعه دارای اهمیت بسیاری است.

از همین رو نیاز است تا در زمستان و تابستان به درجه آن بسیار دقت نمود و در صورت رویت خرابی، قطعه فوق را تعویض کرد. از همین رو جزو قطعات کاربردی محسوب می گردد.

بهترین درجه ترموستات پژو 405 ، همواره باید در نظر داشته باشید که ترموستات ماشین قادر است تا دمای موتور را نشان دهد اما این دما در ماشین های مختلف متفاوت می باشد.

لذا اگر مایل هستید تا ماشین شما به خوبی فعالیت نماید لازم است تا با بهترین درجه در فصل های گرم و سرد سال آشنا باشید. این مورد بر روی جعبه نیز درج شده است.

  • نداشتن ترموستات در زمستان

بسیاری از افراد تصور می نمایند که اگر ماشین در زمستان ترموستات نداشته باشد، مشکلی ایجاد نمی نماید اما حقیقت این است که قطعه فوق هم در فصل زمستان و هم در فصل تابستان دارای عملکرد حیاتی می باشد.

زیرا دمای موتور را سنجیده و چنانچه دما خارج از حد استاندارد باشد، آلارم بررسی وضعیت موتور را فعال می کند.

  • انواع ترموستات پراید

ترموستات های پراید زیاد می باشند اما در زمان خرید یک نمونه خوب لازم است تا وسایل جانبی آن همچون واشر ها، واتر پمپ و … را نیز خریداری نمایید تا به صورت کلی تعویض گردند.

زیرا عملکرد صحیح آنها در کنار یکدیگر موجب می شود تا ماشین شما به خوبی فعالیت نماید و موتور کار کند.

  • ترموستات چهارفصل پراید

برخی از ترموستات ها به صورت 4 فصل می باشند. از این موارد همانگونه که از نام آنها مشخص است، می توانید برای هر 4 فصل استفاده نمایید. اغلب این ترموستات ها از نوع با شیر هستند.

داشتن شیر این مزیت را دارد که در صورت بروز خرابی، شیر کنترلی بسته شده و احتمال آتش سوزی و بالا رفتن دما را کاهش می دهد.

  • بهترین ترموستات برای پراید

اگر مایلید تا بهترین ترموستات را برای موتور خود خریداری نمایید، لازم است تا با انواع ترموستات های موجود در بازار آشنا شوید.

به صورت کلی می توان بیان داشت که انواع ترموستات های موجود در بازار به دو دسته دارای شیر بای پس و بدون شیر بای پس تقسیم می شوند.

  • بهترین برند ترموستات پراید

خوشبختانه برندهای متفاوتی در بازار وجود دارند که می توانید ترموستات های گوناگون از آنها تهیه نمایید.

اما توصیه می شود تا از برندهایی استفاده نمایید که در گام اول مدل مناسب برای فصل مد نظر شما ارائه دهند و در گام دوم دارای سوپاپ بای پس باشند تا ایمنی ماشین شما را حفظ نمایند. این موارد اغلب قیمت بالاتری دارند.

بهترین مارک ترموستات برای پراید ، امروزه برندهای مختلفی از ترموستات داخل بازار وجود دارند که هر کدام قیمت متفاوتی نیز ارائه می دهند.

یکی از بهترین نمونه هایی که می توانید تهیه نمایید، گزینه بدون شیر بای پس است. این مورد در خودروهایی که مدل قدیمی هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. از لحاظ مکان قرارگیری نیز می توانید آنها را قبل از ورودی رادیاتور ها مشاهده نمایید.

  • خرید ترموستات پراید

برای خرید ترموستات پراید، نمونه های متفاوتی در بازار وجود دارند که قیمت آنها نیز با هم متفاوت می باشد، توصیه ما استفاده از ترموستات های 82 درجه می باشد.

زیرا می توانید از آنها در هر فصلی استفاده نمایید و قیمت زیادی نیز ندارند. خرید نوع مناسب به مدل پراید نیز وابسته است.

  • ترموستات استاندارد پراید چند درجه است

بسیاری از افراد این سوال را مطرح می نمایند که بهترین دما برای فعالیت ترموستات های ماشین چقدر است؟ در پاسخ باید بیان نمود که فاکتورهای زیادی وجود دارند که بر این مورد تاثیر دارند.

به طور مثال میزان استفاده از ماشین، توان موتور و فصلی که ماشین را در آن بیشتر استفاده می نمایید جزو موارد تاثیر گذار هستند.

  • بهترین درجه ترموستات برای پراید

برای اینکه بررسی نمایید آیا ترموستات خودروی شما به خوبی فعالیت می نماید، لازم است تا ماشین خود را روشن نموده و اجازه دهید تا چند دقیقه کار کند.

در این لحظه می توانید درپوش را برداشته و بررسی نمایید که آیا آب داخل رادیاتور خنک می باشد یا خیر.

بهترین درجه ترموستات پراید ، اگر برای خودروی پراید خود از ترموستات های بدون شیر بای پس استفاده می نمایید، باید این مورد را در نظر داشته باشید که این موارد دارای درجه بندی بوده و به خوبی دما را نشان می دهند.

از لحاظ قیمتی نیز به نسبت سایر موارد ارزان تر هستند. اما این گزینه ها خود دارای اشکالاتی نیز می باشند که موجب می گردند کمتر از آنها استفاده شود.

  • ترموستات پراید در زمستان چند درجه باید باشد

برای اینکه ماشین شما عملکرد خوبی داشته باشد، باید بدانید که درجه ترموستات در فصل گرم و سرد می بایست بر روی چه عددی باشد. عموما در فصل سرد دمای آب داخل موتور کمتر می باشد.

از همین رو بیان می گردد که در زمستان ترموستات باید عدد 80 الی 82 را به عنوان درجه آب داخل موتور نشان دهد.

ترموستات مناسب پراید در زمستان ، برای خرید ترموستات پراید در فصل زمستان باید به این موضوع دقت داشته باشید که هیچ وقت از نمونه های بدون شیر بای پس استفاده ننمایید.

این ترموستات ها هر چند که ارزان می باشند اما چون دارای هیچ شیر کننده ای نیستند، لذا در زمان بروز مشکل، نمی توان آن را کنترل نمود و باعث بروز مشکلات عدیده ای می شوند.

بهترین ترموستات برای پراید در زمستان ، عموما ترموستات هایی که برای خودروی پراید خریداری می شوند دارای قیمت پایین تری می باشند.

حال اگر این ترموستات ها مخصوص فصل زمستان باشند، هزینه به مراتب کمتری دارند زیرا مهمترین وظیفه ترموستات ها به فصل تابستان مربوط می شود که دمای هوای بیرون باعث بالا رفتن دمای موتور می شود.

برای زمستان شما می توانید از ترموستات های بدون شیر بای پس استفاده نمایید.

  • درجه ترموستات پراید در زمستان

تفاوتی نمی کند که از ماشین خود در تابستان یا در زمستان استفاده می نمایید، به هر حال توجه به درجه آب آمپر ضروری است تا در صورت بالا رفتن دما در جریان قرار بگیرید.

در زمان روشن نمودن ماشین، دمای موتور و آب داخل آن به صورت مستمر بالا می رود تا به دمای مد نظر برسد. سپس کم کم کاهش یافته و ثابت می شود.

بهترین درجه ترموستات برای پراید در زمستان ، به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که به کمک ترموستات می توانید دمای موتور خود را بررسی نمایید.

اما توجه به این مهم نیز الزامی می باشد که بدانید بهترین دما برای هر خودرویی چقدر است. به صورت کلی برای موتور ماشین ها بهترین دما جهت فعالیت، دمایی بین 80 تا 83 درجه سانتی گراد می باشد.

  • ترموستات زمستانه پراید

ترموستات ها از لحاظ عملکرد به دو دسته تابستانه و زمستانه تقسیم می شوند که افراد بر اساس نیاز خود باید در فصول مد نظر خود از آنها استفاده نمایند.

معمولا نمونه های زمستانه دارای درجه بندی کمتر و نمونه های تابستانه دارای درجه بندی بیشتر می باشند تا دما را به خوبی بررسی نمایند.

ترموستات پراید در زمستان ، انواع متفاوت ترموستات هایی که در بازار وجود دارند، بر اساس فصل به دو دسته زمستانی و تابستانی تقسیم بندی می شوند.

این ترموستات ها در فصل های گرم دارای حساسیت بیشتری می باشند و بر روی دمای بیشتری تنظیم می گردند. اما در فصل های سرد حساسیت کمتری دارند. البته نمونه های 4 فصل نیز در بازار وجود دارند.

  • ترموستات تابستانه پراید

برخی از ترموستات هایی که در بازار وجود دارند با نام ترموستات های تابستانه شناخته می شوند.

این موارد دارای درجه بندی حساس تری هستند و به محض اینکه در فصل گرما دمای موتور بالا رفت، فن های خنک کننده را وارد مدار می نمایند تا دما کاهش یافته و خطر انفجار ماشین یا از کار افتادن موتور کاهش یابد.

  • قیمت ترموستات پراید صبا

قیمت ترموستات در بازار زیاد نمی باشد. از همین رو افراد بر اساس ماشین خود می توانند از نمونه مناسب استفاده نمایند. به طور مثال می توان در نظر داشت که قیمت ترموستات پراید صبا حدود 300 تا 400 هزار تومان می باشد.

نمونه های تابستانه اغلب کمی گرانتر از نمونه های زمستانه هستند. البته برندهای مختلف قیمت های گوناگونی دارند.

  • درجه ترموستات پراید صبا در زمستان

پراید صبا یکی از پرفروش ترین ماشین ها در عصر خود بوده و امروزه نیز انواع مختلف آن را در بازار مشاهده می نماییم. این پرایدها دارای ترموستات هایی با سوپاپ بای پس می باشند.

اما باید به تعمیر و تعویض این قطعه نیز توجه ویژه ای داشته باشید. ترموستات هایی که برای این ماشین مناسب هستند باید دارای درجه 82 باشند.

  • دمای ترموستات پراید

بسیاری از افراد که به دنبال خرید ترموستات مناسب می باشند، ترجیح می دهند تا آنها را از لحاظ دمایی با یکدیگر مقایسه نمایند. همواره باید به این مهم توجه داشته باشید که دمای ترموستات ها در ماشین های مختلف متفاوت می باشد.

به طور مثال در پراید عموما عنوان می شود از نمونه هایی استفاده نمایید که دمایی بین 80 تا 83 درجه را پشتیبانی می کنند.

  • بهترین مارک ترموستات کوییک

برای خرید بهترین مارک ترموستات کوییک مدل های متفاوتی در بازار موجود می باشد که از نظر قیمت با هم تفاوت دارند، به نظر ما بهتر است از ترموستات 82 درجه برای این خودرو استفاده کنید.

به این دلیل که می توانید از آن در هر شرایط فصلی استفاده کنید و قیمت بالایی ندارند. خرید نوع مناسب به مدل کوییک نیز وابسته می باشد.

  • کاربرد ترموستات در خودرو

ترموستات خودرو وظیفه دارد تا به صورت مداوم، دمای موتور و آب داخل آن را بررسی نماید. اگر دمای آب افزایش یافت، نیاز است تا حتما سیستم خنک کننده را فعال نماید. این کار کمک می نماید تا بار اضافی بر روی موتور خودروی شما کاهش یافته و راندمان ماشین حفظ شود.

  • راهنمای خرید ترموستات پراید

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که داخل موتور پراید، قطعات بسیار زیادی وجود دارند، این قطعات در هم پیچیدگی های زیادی دارند و از همین رو موجب می شوند تا گرمای زیادی تولید شود.

ترموستات پراید وظیفه دارد تا این گرما را بررسی نموده و در صورت بالا رفتن دما از فن های خنک کننده برای کنترل بهره ببرد.

جمع بندی خرید آنلاین ترموستات خودرو

امروزه خرید اینترنتی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شده است به طوری که می توان به راحتی در خانه یا محل کار تنها با لمس دکمه موبایل در فروشگاههای اینترنتی محصول مورد نظر را جستجو کرد و در کمترین زمان درب منزل تحویل گرفت.

چنانچه قصد خرید ترموستات برای خودرو خود را دارید با مطالعه راهنمای خرید اینترنتی در دسته بندی ابزارآلات و خودرو از یک خرید آنلاین مطمئن و با کیفیت بهره مند شوید. در انتهای مقاله پرفروش ترین مدل های بازار را گردآوری کرده ایم، امیدواریم خریدی رضایت بخشی داشته باشید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: 35 مدل ترموستات خودرو باکیفیت و ارزان + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 50,000 تا 100,000 تومان

امتیاز کاربران

ترموستات باباپارت مدل bpm76 مناسب برای پراید

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا دما ویژگی‌های ترموستات
پراید آلومینیوم 76 درجه سانتی‌گراد مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

ترموستات بابا پارت موتور کد 990504 مناسب برای پژو 405

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا دما ویژگی‌های ترموستات
پژو 405 آلومینیوم -مس 75 درجه سانتی‌گراد مناسب تابستان

امتیاز کاربران

ترموستات بابا پارت موتور کد 71 مناسب برای پراید

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا دما ویژگی‌های ترموستات
پراید آلومینیوم-مس 71 درجه سانتی‌گراد مناسب تابستان

امتیاز کاربران

درب رادیاتور ایساکو مدل 1700501104 مناسب برای پژو 405

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا دما ویژگی‌های ترموستات
پژو 405 پلیمری 110 درجه سانتی‌گراد مناسب چهار فصل
محدوده قیمت 100,001 تا 200,000 تومان

امتیاز کاربران

ترموستات آرپیکو کد (71)5601 مناسب برای پراید

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا دما نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
پراید، سایپا پراید 111، سایپا پراید 131، سایپا پراید 132، سایپا پراید 141 آلومینیوم-مس 71 درجه سانتی‌گراد سواری مناسب تابستان

امتیاز کاربران

ترموستات فرانکو مدل 2168 مناسب برای پژو 405

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شناسه کالا مناسب برای خودرو جنس کالا نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
2905023501061 پژو 405 مس - آلومینیوم سواری مناسب چهار فصل
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ترموستات اچ آی سی کد 49 مناسب برای پراید

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا دما نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
پراید فلز 71 درجه سانتی‌گراد سواری مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

درب ترموستات خودرو کد S18 مناسب برای 405

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شناسه کالا مناسب برای خودرو جنس کالا نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
2905932100010 پژو پارس، دانگ فنگ HC Cross آلومینیوم سواری مناسب چهار فصل
محدوده قیمت 200,001 تا 400,000 تومان

امتیاز کاربران

ترموستات ورنت مدل 89 درجه مناسب برای پژو 206 تیپ 2

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا دما نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
پژو 206 فلز-کائوچو 89 درجه سانتی‌گراد سواری مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

ترموستات ورنت مدل 75 C مناسب برای پژو 405

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا دما ویژگی‌های ترموستات
پژو 405 فلز 75 درجه سانتی‌گراد مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

ترموستات فرانکو مدل 2172 مناسب برای پژو 206

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شناسه کالا مناسب برای خودرو جنس کالا نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
2905023501122 پژو 206 آلومینیوم - مس سواری مناسب چهار فصل
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

ترموستات آراکس یدک مدل AY-1998 مناسب برای رنو L90

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات سایر توضیحات
رنو L90 فلز سواری مناسب چهار فصل 89 درجه - این محصول با بسته بندی آراکس یدک عرضه...
محدوده قیمت 400,001 تا 600,000 تومان

امتیاز کاربران

ترموستات چری مدل 481 مناسب برای ام وی ام 315

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شماره فنی مناسب برای خودرو جنس کالا نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
481H-1306020-01 ام وی ام 315، ام وی ام 530، ام وی ام 550، ام وی ام X33، ام وی ام X33s فلز و لاستیک سواری مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

ترموستات ورنت مدل 60663 مناسب برای رنو L90

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا دما ویژگی‌های ترموستات
رنو L90 فلز 89 درجه سانتی‌گراد مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

ترموستات مدل NZN مناسب برای جک J5

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
جک J5 فلز سواری مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

هوزینگ ترموستات چکاد کد 880064 مناسب برای 405

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات سایر توضیحات
پژو 405 آلومینیومی سواری مناسب چهار فصل زیمنس
محدوده قیمت 600,001 تا 800,000 تومان

امتیاز کاربران

ترموستات شاپ مدل 800317 مناسب براى كيا ريو

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا دما ویژگی‌های ترموستات
کیا ریو فلز 88 درجه سانتی‌گراد مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

هوزینگ ترموستات مدل یدک لوکس مناسب برای پژو 206 تیپ 5

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
پژو 206 پلیمر و فلز سواری مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

هوزینگ ترموستات چکاد کد 880066 مناسب برای ال 90

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
رنو L90 آلومینیومی سواری مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

هوزینگ ترموستات چکاد مدل A98749 مناسب برای پژو 206 تیپ 5/6

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا دما ویژگی‌های ترموستات
پژو 206 پلیمر 89 درجه سانتی‌گراد مناسب چهار فصل
محدوده قیمت 800,001 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

ترموستات شارپ مدل 25600 مناسب برای کیا ریو

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا دما ویژگی‌های ترموستات
کیا ریو فلز 88 درجه سانتی‌گراد مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

ترموستات آب تاما مدل WS73_76.5A مناسب برای تویوتا لندکروزر

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
تویوتا لندکروزر فلز وانت مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

پوسته ترموستات مدل S1041L21153-50009 مناسب برای جک J5

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

شماره فنی مناسب برای خودرو جنس کالا نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
S1041L21153-50009 جک J5 فلز سواری مناسب چهار فصل

امتیاز کاربران

ترموستات آب اچ کی تی مدل ZB64TA_82 مناسب برای تویوتا لندکروزر وانت 4/5f

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

مناسب برای خودرو جنس کالا نوع خودرو ویژگی‌های ترموستات
تویوتا لندکروزر فلز وانت مناسب چهار فصل

56 دیدگاه

    1. سلام دوست عزیز. ممنون از شما.
      می توان گفت فرق ترموستات ۷۵ با ۸۳ در سرعت باز شدن آن ها میباشد.
      پیشنهاد می شود در فصل زمستان از ترموستات ۸۳ برای گرم نگه داشتن اتاق خودرو استفاده شود.
      ترموستات 75 زودتر باز میشود و به همین دلیل فضای داخلی اتاق خودرو را خنک میکند و به همین دلیل پیشنهاد میشود در تابستان از این ترموستات استفاده شود.

    1. سلام به شما، مرسی که مقاله‌ی ما رو خواندین. بهترین درجه ترموستات برای 206 استفاده از ترموستات های 90 می باشد..

    1. از همراهی شما دوست عزیز سپاسگزاریم.
      ترموستات ها دارای 2 دسته بندی دمایی هستند. دسته اول را ترموستات تابستانه می گویند که قدرت دمایی زیر 80 درجه دارند. دسته دوم، ترموستات زمستانه نامیده می شوند و دارای قدرت دمایی بالای 80 درجه هستند. می توان از این دو مدل دسته بندی ترموستات بر اساس نیاز و وضعیت خودرو و شرایط آب هوایی منطقه استفاده کرد. موفق باشید.

    2. آقا کی میگه ترموستان مناسب پژو 90 درجه هست؟ لطفا اصلاح کنید تا بنده خدا کسی که نمیدونه بدبخت نشه

      1. سلام دوست عزیز، از این که تجربه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتین، سپاسگزارم.
        قابل ذکر است مقاله فوق بر اساس تحقیقاتی که در گوگل صورت گرفته گردآوری شده است.
        لذا با توجه به تاکید شما از تعمیرگاه مجاز ایران خودرو این موضوع را پیگیری نموده و با توجه به اطلاعات به دست آمده مواردی در مقاله اصلاح گردید.
        خوشحال می شویم جهت تکمیل مقاله ما را همراهی نمایید. سپاس فراوان.

    1. سلام دوست عزیز.
      ترموستات ها دارای 2 دسته بندی دمایی هستند. 1) ترموستات تابستانه ، که قدرت دمایی زیر 80 درجه دارد. 2) ترموستات زمستانه ، دارای قدرت دمایی بالای 80 درجه. از این دو مدل بر اساس نیاز و وضعیت خودرو و شرایط آب هوایی منطقه استفاده کنید.
      نکته:
      بعد از تعویض ترموستات به میزان مایع رادیاتور توجه کنید.
      بعد از تعویض ترموستات به هواگیری سیستم خنک کننده دقت کنید.

  1. روزتون بخیر 😍
    ضمن تشکر از مقاله کاملتون 🙏🏻🙏🏻
    ممنون میشم به این سوال منم جواب بدید: ترموستات فابریک پراید چند درجه است؟

    1. سلام به شما، مرسی که مقاله‌ی ما رو خواندین.
      ترموستات ها درجه های متفاوتی دارند. با توجه به اینکه ترموستات پراید از چه مدلی باشد، در دماهای مختلف، به اشکال متفاوت عمل می کند.
      عدد توصیه شده برای ترموستات پراید 73 درجه ، 75 درجه و حتی 85 درجه است که مناسب ترین آن برای فصل گرم 73 درجه است.

    1. سلام به شما.
      بهترین درجه ترموستات پژو پارس برابر با 83 درجه میباشد که در ترموستات فابریک این ماشین نیز 83 درجه تعیین شده است.

    1. دوست عزیز از این که این مطلب برای شما مفید بوده خوشحالیم. و متشکر بابت همراهیتون با گرین لیست.

    1. سلام، من پیشنهادم به شما اینه که ترموستات با نشان استاندارد خریداری کنید تحقیق کردم چند شرکت بیشتر نیستند که علامت استاندارد دارند، ولی حتما از فروشگاه های لوازم یدکی معتبر خرید کنید.

    1. سلام به شما.
      بهترین درجه ترموستات برای پژو 405 برابر با 83 درجه میباشد که در ترموستات فابریک این ماشین نیز 83 درجه تعیین شده است.

    1. سلام به شما. تیبا از نظر موتور و کابین با پراید تفاوت دارد ولی اکثر لوازم تیبا در بسیاری جهات با پراید مشترک اند و ترموستات هر دو مشترک هستند.

    1. سلام به شما، مرسی که مقاله‌ی ما رو خواندین. پیشنهاد می‌کنیم به تجربه‌ی خریداران قبلی نگاهی بندازین.

    1. سلام به شما، وقت بخیر.
      عدد توصیه شده برای ترموستات پراید 73 درجه ، 75 درجه و حتی 85 درجه است که مناسب ترین آن برای فصل گرم 73 درجه است.
      همه ترموستات ها درجه های مختلفی دارند. بسته به اینکه ترموستات پراید از چه مدلی باشد، در دماهای مختلف، به اشکال متفاوت عمل می کند. برای انتخاب مدل مناسب حتما با مکانیک خودتون مشورت کنید.

    1. مرسی از این‌که نظرتون رو برای ما نوشتین. بهتر است به تجربه خریداران قبلی توجه کنید.

    1. دوست عزیز از این که این مطلب برای شما مفید بوده خوشحالیم. و متشکر بابت همراهیتون با گرین لیست.
      بهترین درجه ترموستات پژو پارس tu5 برابر با 83 درجه میباشد که در ترموستات فابریک این ماشین نیز 83 درجه تعیین شده است.
      قبل از خرید حتما با مکانیک خودتون مشورت کنید.

    1. سلام دوست عزیز خوشحالیم که مطلب برات مفید بوده .
      حتما در به روز رسانی مقاله این موضوع را بررسی می کنیم.

    1. بسیار عالی دوست خوب که گرین لیست رو همراهی میکنید و مهم تر اینکه این مطلب مورد پسندتون قرار گرفته. موفق باشید

    1. سلام دوست عزیز.
      ترموستات ها دارای 2 دسته بندی دمایی هستند. دسته اول را ترموستات تابستانه می گویند که قدرت دمایی زیر 80 درجه دارند. دسته دوم، ترموستات زمستانه نامیده می شوند و دارای قدرت دمایی بالای 80 درجه هستند. می توان از این دو مدل دسته بندی ترموستات بر اساس نیاز و وضعیت خودرو و شرایط آب هوایی منطقه استفاده کرد.

    1. مرسی از این‌که نظرتون رو برای ما نوشتین. بهتر است به تجربه خریداران قبلی توجه کنید.

  2. سوال دارم برای سمندال ایکس ترموستات 78درجه میخوام ولی پیدا نکردم ولی پراید و پیکان ترموستات 78دارن میخواستم بدونم میشه اونا رو روی سمند بندازم از نظر ابعادی جا میگیره؟

  3. سلام لطفاراهنمایی بفرماییدترموستات برای اچ سی کراس که موترتیوفایوداره چی خوبه البته فابریکیش یک تیکه است میشه دوتیکه(کوزه ای وترموستات جدا)بادمای۸۳درجه گذاشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا