لوازم آشپزخانه

۲۵ مدل تابه باکیفیت و ارزان + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

تابه

تابه از کاربردی ترین ابزارهای پرمصرف در آشپزخانه است. با استفاده از این محصول می توان انواع غذاهای خارجی و ایرانی را تهیه نمود.

عموما از این وسیله کاربردی جهت سرخ کردن یا پخت و پز استفاده می کنند. عوامل موثری بر خرید این وسیله آشپزخانه وجود داشته که می توانند بر انتخاب شما جهت انتخاب بهترین مدل تاثیر بگذارند.

خرید تابه

وجود تابه در آشپزخانه هر ایرانی، بسیار ضروری می باشد. تابه ها در انواع مختلف تک دسته یا دو دسته به بازار عرضه می شوند.

تنوع زیاد این محصول باعث سخت تر شدن تصمیم گیری جهت انتخاب برای بسیاری از خریداران شده است. با در نظر گرفتن یک سری نکات در مورد ویژگی های محصول می توانید جهت خرید بهترین مدل اقدام نمایید.

بهترین مارک تابه

تابه ها از جمله لوازم مهمی بوده که میتوان آنها را در جنس ها و سایزهای متفاوتی در بازار یافت. از مهمترین فاکتورها جهت خرید تابه با کیفیت، توجه به مارک های تولیدی آن در بازار است.

از بهترین مارک های تابه که کیفیت تولیدی بالایی دارند می توان به مرسانا، نالینو، تفال، زرساب، یونیک و لایف اسمایل اشاره نمود.

بهترین ماهیتابه نچسب

ماهیتابه نچسب از لوازم مهم آشپزخانه به شمار می رود. مساله مهمی که ذهن خریداران را به هنگام تهیه این محصول به خود درگیر کرده، انتخاب بهترین مارک از میان برندهای موجود در بازار است.

در حال حاضر، ماهیتابه های نچسب زرساب و یونیک از جمله بهترین برندهای تولیدی بوده که توجه بسیاری از کدبانوهای ایرانی را به خود جلب کرده است.

قیمت ماهیتابه گرانیتی

ماهیتابه گرانیتی، جزو پرکاربردترین وسایل در آشپزخانه هر ایرانی است. این محصول از یک لایه گرانیتی نچسب جهت پخت راحت تر، تشکیل شده است. همین ویژگی در کیفیت تولیدی بالای آن تاثیر گذاشته است.

قیمت ماهیتابه های گرانیتی تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر: برند، جنس، سایز، ابعاد و کیفیت تولیدی بوده که به طور مستقیم بر روی قیمت آنها تاثیر می گذارند.

راهنمای خرید تابه و نکات کلیدی آن

تابه به عنوان یکی از پرکاربرد ترین ظروف موجود در هر آشپزخانه محسوب شده که به وسیله آن می توان انواع غذاهای سرخ کردنی را آماده نمود.

معمولا این گونه ظروف به صورت تک دسته و یا همراه با دو دسته جهت استفاده طراحی شده که درون این گونه ظروف معمولا از مواد نچسب مانند تفلون، سرامیک و… استفاده می شود.

در حال حاضر استفاده از ماهیتابه های نچسب به امری فراگیر تبدیل شده و می توان گفت که این گونه ظروف به طور کلی جایگزین سایر ظروف قدیمی پخت و پز شده است.

امروزه شرکت های زیادی در زمینه طراحی و ساخت انواع اینگونه ظروف فعالیت می نمایند که این موضوع باعث تنوع زیاد این محصول در بازار شده است.

به همین علت در حال حاضر انتخاب یک تابه خوب با وجود تنوع بیشمار این محصول در بازار به امری چالش برانگیز تبدیل شده که بهتر است قبل از خرید و انتخاب آن نسبت به برخی از ویژگی های این محصول اطلاعات کسب نمود.

انواع تابه

تابه جزو کاربردی ترین محصولات آشپزخانه شناخته می شود. این محصول دارای جنس های مختلفی نظیر: سرامیک، چدن، استیل، تفلون، رویی، آلومینیومی و… بوده که هر کدام از آنها ویژگی های مخصوص به خودشان را دارا هستند.

با توجه به یک سری نکات مطرح شده در راهنمای خرید این محصول می توانید راحت تر در مورد انتخاب بهترین مدل تصمیم گیری نمایید.

انواع ماهیتابه

با استفاده از انواع ماهیتابه ها می توان هر مدل غذایی را به راحتی آماده کرد. تنوع این محصول در بازار به حدی زیاد است که گاهی اوقات انتخاب خریداران را با دشواری مواجه کرده است.

ماهیتابه ها از لحاظ جنس و کاربرد به مدل های مختلفی نظیر: چدن، سرامیک، لبه دار، شیشه ای، استیل و رژیمی تقسیم می شوند.

ماهیتابه لبه بلند

مزایای استفاده از ماهیتابه های لبه بلند باعث شده که تقاضا برای آنها در بازار بسیار زیاد باشد. از این محصول کاربردی می توانید جهت پخت انواع غذاهای ایرانی یا خارجی استفاده نمایید.

از مهمترین مزایای این محصول می توان به لبه دار بودن آن اشاره نمود که گزینه مناسبی جهت تهیه غذاهای پر روغن به شمار می رود.

قابلمه دسینی مدل ونتو

قابلمه دسینی مدل ونتو در سایزهای متنوعی تولید شده است. طراحی کف این قابلمه به نحوی است که در پخش سریع حرارت به اطراف آن نقش مهمی دارد.

همین ویژگی باعث سریع تر آماده شدن غذاها خواهد شد. رنگ های متنوع این محصول کاربردی، جذابیت استفاده از آن را جهت پخت و پز چند برابر کرده است.

ماهیتابه برقی ارزان

ماهیتابه برقی را جزو مهمترین لوازم آشپزخانه است که می توان به وسیله آن انواع غذاها را بدون نیاز به روغن یا با روغن بسیار کم، آماده کرد. با این محصول به راحتی می توان هر غذایی را در کمترین زمان ممکن تهیه نمود.

ماهیتابه برقی دارای سایز و ابعاد متنوعی بوده که بر حسب نیاز می توانید جهت خرید مناسب ترین مدل آن اقدام نمایید.

قیمت ماهیتابه رژیمی ارزان

با ماهیتابه های رژیمی می­توان غذاهایی نظیر: مرغ و گوشت را بدون نیاز به آب یا حتی روغن تهیه نمود. تابه های رژیمی، چند منظوره بوده و می توانید از آنها جهت تهیه غذاهای غیر گوشتی هم استفاده نمایید.

انواع ماهیتابه های رژیمی ارزان را می توانید به صورت اینترنتی یا حضوری از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید.

طرز استفاده از تابه گریل نالینو

با تابه گریل نالینو می توان انواع غذاهای گوشتی و فست فودی را گریل و تهیه نمود. امکان پخت غذاهای گوشتی بدون روغن در تابه گریل نالینو وجود دارد.

ابتدا مقداری کمی روغن به تکه های گوشت و مرغ مالیده و آنها را داخل تابه قرار دهید. سپس بعد از گذشت چند دقیقه تکه های گوشت یا مرغ را جهت پخت بهتر، برعکس نمایید.

انواع ماهیتابه های موجود در بازار

همانطور که در ابتدای این مطلب عنوان کردیم تابه ها در انواع گوناگون با ویژگی های متفاوت طراحی و ساخته شده که به صورت مدل های زیر قابل دسترس خواهند بود.

  • مدل معمولی

مدل معمولی اینگونه ظروف یکی از متداول ترین نمونه های موجود در بازار بوده که تقریبا هر خانواده ایرانی تعدادی از آن را در منزل دارد.

تابه های معمولی در ابعاد و اندازه های گوناگونی همراه با جنس هایی نظیر سرامیک، گرانیت، استیل و… طراحی و تولید می گردند.

با استفاده از نمونه های معمولی این ظروف می توان به سادگی انواع مواد غذایی را سرخ نمود.

  • مدل لبه دار

مدل لبه دار را می توان به عنوان یکی از نمونه های پرکاربرد در پخت انواع مواد غذایی پرحجم مانند مرغ و… عنوان نمود.

معمولا در طراحی این گونه ظروف از لبه های بلند برای جلوگیری از پاشیدن روغن به محیط اطراف استفاده می شود.

  • مدل وک

در زمینه انواع ماهیتابه ها می توان به مدل وُک اشاره نمود که معمولا از این مدل ظروف جهت پخت غذاهای چینی استفاده می شود که این ظروف به عنوان یکی از جدید ترین مدل های موجود در کشور به شمار می آیند.

در طراحی مدل وُک از دیواره های بلند برای جلوگیری از پخش شدن مواد استفاده می شود که این موضوع در طبخ موادی مانند سبزیجات تا حدودی باعث حفظ ارزش غذایی آن خواهد شد.

  • مدل گریل

یکی دیگر از تابه های موجود مدل گریل بوده که می توان از آن جهت سرخ کردن انواع گوشت بهره گیری نمود.

در طراحی این گونه ظروف از برخی شیار ها در کف آن استفاده می شود که این موضوع در هنگام سرخ کردن گوشت باعث ایجاد رده هایی بر روی آن شده که می تواند موجب افزایش جذابیت در ظاهر گوشت شود.

به صورت کلی در طراحی ظروف نچسب از موادی همچون تفلون و چدن استفاده می شود.

  • مدل رژیمی

مدل رژیمی این گونه تابه ها مخصوص کسانی بوده که می خواهند غذای خود را با کمترین روغن موجود سرخ نمایند.

طراحی مدل رژیمی این ظروف به صورت دو عدد ماهیتابه بر روی هم دیگر بوده که به وسیله یک لوله و قفل کاملا محکم می شوند. با وجود شیار هایی در کف این گونه ظروف تعبیه شده عملا مانع چسبیدن مواد غذایی به کف آن می شود.

با توجه به موارد ذکر شده در این مطلب، یک تابه خوب باید از ویژگی هایی نظیر عدم چسبندگی مواد، مقاوم در برابر حرارت و ضربه و همچنین از وزن نسبتا سبکی برخوردار باشد.

نکات قابل توجه برای خرید تابه

در حال حاضر نمونه های زیادی از این ظروف با شکل و طراحی متفاوت در بازار موجود هستند که قبل از اقدام به خرید هر یک از آن ها بهتر است با مطالعه راهنمای خرید این گونه ظروف نسبت به برخی از نکات و جزئیات آن آگاه شد.

به همین منظور برخی از نکات قابل توجه برای خرید تابه به شرح زیر می باشند.

  • انتخاب مدل محصول

یکی از اولین نکاتی که در هنگام تهیه اینگونه ظروف باید حتما مورد توجه قرار گیرد مدل محصول بوده که شما عزیزان می توانید با مطالعه بخش ابتدایی این مطلب نسبت به شناخت انواع مدل های ظروف نچسب اطلاعات کافی را بدست آورده و بر اساس نیاز خود یکی از آن ها را تهیه نمایید.

  • جنس بدنه محصول

از دیگر نکاتی که باید در هنگام تهیه تابه حتما مد نظر قرار گیرد جنس بدنه محصول است. در حال حاضر این گونه ظروف از جنس هایی مانند آلومینیومی، سرامیکی، گرانیتی و… طراحی و ساخته می شوند که شما می توانید نسبت به خرید هر یک از آنها اقدام نمایید.

  • گنجایش محصول

گنجایش محصول یکی از موارد مهم در زمینه انتخاب اینگونه ظروف بوده که بهتر است گنجایش ظرف مورد نظر بر اساس نیاز و همچنین حجم مواد غذایی قابل طبخ انتخاب گردد.

به عنوان نمونه اگر شما می خواهید از ماهیتابه برای دو الی سه نفر در جهت پخت و پز استفاده نمایید خرید یک محصول با گنجایش و اندازه بزرگ انتخاب معقولانه ای نخواهد بود.

  • جنس روکش دسته محصول

جنس روکش دسته تابه از دیگر نکاتی بوده که در هنگام خرید یکی از این ظروف باید حتما به آن توجه شود.

این موضوع را به خاطر داشته باشید که جنس روکش دسته محصول مورد نظر باید حتما از مواد نسوز باشد تا بتوان پس از سرخ شدن مواد غذایی به راحتی آن را به دست گرفته و حمل نمود.

  • قیمت ماهیتابه

قیمت ماهیتابه معمولا بر اساس فاکتور هایی همچون طراحی ظاهری، جنس، گنجایش، درب دار بودن یا نبودن و غیره تعیین می شود که البته برند تولید کننده در میزان قیمت آن نقش کلیدی را ایفا خواهد کرد.

راهنمای نگهداری از تابه

استفاده و نگهداری از تابه نیازمند به رعایت کردن برخی از اصول بوده که با انجام آن ها می توان عمر ظروف نچسب خود را افزایش داد که برخی از این مواد عبارتند از:

  • در صورتی که محصول مورد نظر از امکان استفاده در مایکروویو و فر برخوردار نمی باشد از این ظروف در دستگاه های یاد شاده استفاده ننمایید زیرا ممکن است ظرف مورد نظر خراب شده و خاصیت خود را از دست بدهد.
  • هنگام استفاده از تابه در ابتدای کار آن را بر روی حرارت بسیار زیاد قرار ندهید و ابتدا اجازه دهید تا ظرف مورد نظر با حرارت ملایم گرم شود.
  • برای تمیز کردن و شستشوی ماهیتابه هایی که از مواد نچسب در قسمت کف آن استفاده شده از سیم ظرفشویی و مواد شوینده قوی استفاده ننمایید.
  • هنگام استفاده از ظروف نچسب تا حد امکان از قاشق های چوبی و پلاستیکی استفاده کنید زیرا قاشق های فلزی موجب خط افتادن بر روی قسمت کف این گونه ظروف خواهند شد.

جمع بندی خرید تابه

جهت تهیه ماهیتابه می توان علاوه بر مراجعه حضوری به فروشگاه های موجود در سطح شهر آن را به روش خرید اینترنتی تهیه نمود که روش دوم مقرون به صرفه خواهد بود.

در کل پیشنهاد می شود تا بر اساس بودجه خود یکی از مناسب ترین نمونه های موجود را برای خود خریداری نمایید.

امیدواریم مطالعه‌ی راهنمای خرید اینترنتی تابه و مقایسه امروز گرین لیست در دسته بندی لوازم آشپزخانه برای خریدی اقتصادی و ایده آل برای شما مفید باشد.

این راهنمای خرید شما را با تمامی نکات مهم که در زمان خرید باید از آنها اطلاع داشته باشید آشنا می کند و به آسانی می توانید مطابق سلیقه خودتان بهترین محصول را انتخاب کنید.

از اینکه برای مطالعه این مطلب وقت گذاشتید سپاسگذاریم، شما دوستان عزیز می توانید سوالات و نظرات ارزشمند خود را از طریق فرم ارسال دیدگاه برای تیم تحریریه گرین لیست ارسال کنید تا باعث تکمیل و ارتقا این مقاله شوید.

در پایان مطلب بهترین مدل های بازار ایران را با ارزش خرید بالا گردآوری کرده ایم تا شما بتوانید با مقایسه آنها از خریدی مطلوب لذت ببرید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۵ مدل تابه باکیفیت و ارزان + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 100,000 تومان

امتیاز کاربران

تابه مدل MD سایز 14

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری جنس بدنه
14x14x6 سانتی‌متر 250 گرم 14 دسته برای حمل آلومینیوم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه مدل روحی کد 22

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن قابلیت استفاده در
22x22x3 سانتی‌متر 220 گرم فر، یخچال، کشو، سینک، میز

امتیاز کاربران

تابه مدل لی لی پوت سایز 16

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز جنس بدنه جنس روکش
25x15x4 سانتی‌متر 150 گرم 16 آلومینیوم گرانیت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه مدل T23 سایز 23

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس بدنه قابلیت استفاده در
23x23x4 سانتی‌متر 200 گرم آلومینیوم فر
محدوده قیمت 100,001 تا 200,000 تومان

امتیاز کاربران

تابه مدل روحی چکشی سایز 22

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری جنس بدنه
38x22x6 سانتی‌متر 230 گرم 22 دسته روی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه فلاسک کد 001 سایز 20

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس بدنه جنس روکش جنس دسته
33.5x20.5x6 سانتی‌متر 420 گرم آلومینیوم گرانیت باکالیت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه مدل PO3RA سایز 28

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس بدنه جنس روکش تعداد دسته
28x28x9 سانتی‌متر 400 گرم آلومینیوم گرانیت یک عدد

امتیاز کاربران

تابه شفق آلومین مدل تک دسته سایز 26

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری جنس بدنه
26x26x6 سانتی‌متر 340 گرم 26 دسته آلومینیوم
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 200,001 تا 400,000 تومان

امتیاز کاربران

تابه زرساب مدل گرانیتا سایز 18

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز گنجایش امکانات ظاهری
36.2x18x5.2 سانتی‌متر 521 گرم 18 1.3 لیتر دسته
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه مدل Best سایز 20

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری جنس بدنه
24x20x6 سانتی‌متر 550 گرم 20 دسته چدن
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه پیتزا زرساب مدل گرانیتا سایز 24

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز جنس بدنه جنس روکش
25x24x2.9 سانتی‌متر 550 گرم 24 آلومینیوم گرانیت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وون مدل santa سایز 20

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز جنس بدنه جنس روکش
33x20x4.5 سانتی‌متر 550 گرم 20 آلومینیوم گرانیت
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 400,001 تا 800,000 تومان

امتیاز کاربران

تابه زرساب مدل گرانیتا سایز 22

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز گنجایش امکانات ظاهری
40.2x22x5.2 سانتی‌متر 450 گرم 22 1.9 لیتر دسته
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه عروس مدل وک سایز 24

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری جنس بدنه
42x24x8 سانتی‌متر 700 گرم 24 دسته آلومینیوم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه تیارا مدل گرانیت کد tr20pt سایز 20

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن امکانات ظاهری جنس بدنه جنس روکش
33x20x13 سانتی‌متر 1050 گرم در گالوانیزه گرانیت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه زرساب مدل گرانیتا سایز 26

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز گنجایش امکانات ظاهری
44.2x26x5.6 سانتی‌متر 1508 گرم 26 2.9 لیتر در
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 800,001 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تابه اویز مدل سوینگ سایز 26

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن امکانات ظاهری جنس بدنه جنس روکش
38x26x6.5 سانتی‌متر 2135 گرم در آلومینیوم گرانیت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه جی فی نی کد 01 سایز 28

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری جنس بدنه
28x28x5 سانتی‌متر 1000 گرم 28 در آلومینیوم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه چدن نالینو مدل Enzo سایز 22

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز ویژگی ظرف پخت جنس بدنه
41x25x5.5 سانتی‌متر 3125 گرم 22 در با سوپاپ تخلیه بخار چدن
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وون مدل دو دسته Tiara سایز 32

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد سایز جنس بدنه جنس روکش سایر توضیحات
32x32x5 سانتی‌متر 32 آلومینیوم گرانیت پوشش گرانیتی مقاوم -استفاده از روکش نچسب -رنگ ب...
محدوده قیمت 1,000,001 تا 2,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تابه تفلون تابان کد PIR28 سایز 28

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن امکانات ظاهری جنس بدنه جنس روکش
29x29x9 سانتی‌متر 1850 گرم در آلومینیوم تفلون
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه پارس استیل کد 240 سایز 24

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز گنجایش ویژگی ظرف پخت
24x24x6 سانتی‌متر 1120 گرم 24 2.4 لیتر کفه دو جداره
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه گریل وی آی پی چف مدل تینا سایز ۳۷

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن امکانات ظاهری جنس بدنه جنس روکش
37x25x10 سانتی‌متر 4000 گرم در چدن گرانیت، چدن
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه اویز مدل W007 سایز 30

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن امکانات ظاهری جنس بدنه جنس روکش
42x30.5x7.5 سانتی‌متر 2700 گرم در آلومینیوم گرانیت
مشخصات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا