تجهیزات گیمینگصوتی تصویریقطعات کامپیوتر

راهنمای خرید هدست کامپیوتر با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان

راهنمای مطالعه

خرید هدست کامپیوتر

هدست (هندزفری،هدفون) را می‌توان یک وسیله سخت‌افزاری دانست که با اتصال به دستگاه‌هایی نظیر: تلفن همراه هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، امکان استفاده راحت‌ آن را برای بسیاری از کاربران فراهم کرده است. بسیاری از افراد هدست را با هدفون یکی می‌دانند اما در واقع اینطور نیست. طراحی هدست به گونه‌ای است که از بلندگوهای کوچک تشکیل شده که جهت شنیدن صدا روی گوش قرار می‌گیرد و اما میکروفون به کار رفته در ساختار دستگاه تنها وجه تمایز آن با هدفون به شمار می‌رود.

کاربردهای استفاده از این وسیله زیاد بوده و در بسیاری از شغل‌ها مانند: مراکز پشتیبانی فنی و خدمات مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد به نحوی که کاربر آزادی عمل زیادی در ثبت اطلاعات مختلف در رایانه دارد. انواع مختلفی از هدست (هندزفری،هدفون) با توجه به نیاز افراد در بازار موجود بوده که انتخاب بهترین مدل آنها بستگی به مطالعه کامل راهنمای خرید آن دارد. شما می‌توانید پس از آگاهی نسبت به فاکتورهای تاثیرگذار در تهیه این وسیله کاربردی از طریق خرید اینترنتی یا حضوری از فروشگاه‌های معتبر، اقدام نمایید.

جهت اطلاعات بیشتر شما عزیزان باید بگوییم هدست (هندزفری،هدفون) در بازار از لحاظ نحوه قرار گرفتن بر روی گوش به مدل‌های متنوعی تقسیم‌بندی شده که عبارتند از.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین هدفون بی سیم با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان

انواع هدست کامپیوتر

  • پوشش تک گوش: این مدل بیشتر توسط کاربرانی استفاده می‌شود که نیازی به پوشش همزمان دو گوش ندارند. دستگاه به نحوی طراحی شده که جهت استفاده تنها روی یک گوش قرار گرفته و گوش دیگر آزادی کامل دارد. هدست (هندزفری،هدفون) تک گوش برای آندسته از افرادی مناسب است که بتوانند همزمان به فعالیت‌های مختلف پرداخته و با محیط بیرونی هم در تعامل باشند.
  • پوشش همزمان دو گوش: این مدل از لحاظ طراحی با نوع قبلی آن کمی تفاوت داشته به نحوی که ضمن برخورداری از کارایی مدل قبل، دو گوش را به طور همزمان پوشش می‌دهد. استفاده از این هدست (هندزفری،هدفون) جهت شنیدن صدای موسیقی مناسب بوده زیرا از صدای استریو به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه کاربردی همچنین از لحاظ نحوه قرارگیری میکروفون درون آن به مدل‌های زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • میکروفون داخلی: سنسور میکروفون در طول بازو (مسیر کشیده شده از گوش تا نزدیک دهان) کمی عقب‌تر و داخل دستگاه قرار گرفته و به وسیله آن می‌توان حتی نزدیک‌ترین صداها به میکروفون را ضبط کرد.
  • میکروفون خارجی: سنسور مربوط به این مدل میکروفون در قسمت انتهایی طول بازو قرار گرفته و به دلیل وجود نویز گیر در طراحی آن از هرگونه صداهای جانبی و مزاحم موقع کار، جلوگیری می‌کند.

در نهایت مدل‌های متنوع هدست (هندزفری،هدفون) از لحاظ چگونگی نحوه قرارگیری بر روی سر عبارتند از:

  • مدل روی سر: این مدل به نوعی شبیه هدست (هندزفری،هدفون) است که گوشی‌های دستگاه به طور کامل گوش‌ها را پوشش داده و از لحاظ نحوه قرارگیری روی سر قرار می‌گیرد.
  • مدل پشت گردنی: مدل پشت گردنی امکان راحت‌تر استفاده از دستگاه را برای افرادی که از مدل قبلی رنج می‌برند، فراهم کرده است.
  • مدل روی گوش: این هدست (هندزفری،هدفون) به گونه‌ای است که توسط گیره به پشت گوش متصل می‌شود. از مهمترین دلیل استفاده از این مدل‌ این است که کاملا سبک بوده و به دلیل وزن کم آن، توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مدل هندزفری مخصوص تلفن همراه: از رایج‌ترین مدل‌های موجود در بازار که به آنها هندزفری هم گفته می‌شود، جهت استفاده کاملا داخل گوش قرار گرفته و به دلیل دیزاین مناسب محصول در همه مکان‌ها می‌توان از آن استفاده نمود.

نکات مهم هنگام خرید هدست کامپیوتر ارزان قیمت (هندزفری، هدفون):

  • ضبط صدا: میکروفون‌های تعبیه شده داخل دستگاه از لحاظ ضبط صدا از جهات مختلف به مدل‌های یک‌طرفه، دو‌طرفه و تمام‌جهتی تقسیم‌بندی می‌شوند. در مدل‌های یک طرفه، ضبط صدا از جلو بوده که بیشتر مورد استفاده مجریان و نوازندگان قرار می‌گیرند. ضبط صدا هم به وسیله میکروفون‌های تمام جهتی از همه اطراف بوده و به دلیل فیلتر ضعیف آن در مقابل سر و صدای زیاد، مورد علاقه بسیاری از کاربران نیست.
  • نوع اتصال: مدل‌های مختلف هدست (هندزفری، هدفون) از لحاظ نوع اتصال به مدل‌های بی‌سیم و با‌ سیم دسته‌بندی می‌شوند. اگر تمایل به خرید مدل‌های بی‌سیم دارید در درجه اول به مدت زمان پوشش باتری آن جهت نگهداری شارژ توجه نمایید. در مورد تهیه مدل‌های باسیم هم، کیفیت سیم را بررسی نموده که هیچگونه مشکلی از لحاظ تولیدی نداشته باشد.
  • نویز گیر: وجود نویز گیر در طراحی هدست (هندزفری، هدفون) از مهمترین مواردی است که هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد. این قابلیت باعث آنالیز کردن صداهای اطراف شده و به وسیله امواج موجود در آن به حذف صداهای مزاحم از محیط می‌پردازد.
  • کیفیت محصول: طراحی و ساختار هدست (هندزفری، هدفون) را از لحاظ کیفیت تولیدی آن هنگام خرید مورد بررسی قرار دهید. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به نوع مقاوم و سنگین این دستگاه علاقه دارید، باید گفت که این مدل‌ها از عمر و دوام طولانی‌تری هم برخوردار هستند. البته، تهیه مدل‌های فوق‌العاده سبک هدست (هندزفری، هدفون) هم بستگی به نوع فعالیت و نیاز کاربران داشته و کاملا سلیقه‌ای است.
  • توان تولید صدا: میزان توانایی تولید صدا که به آن حساسیت یا سطح فشار صدا (SPL) گفته می‌شود از جمله پارامترهای مهمی است که باید مورد بررسی کاربران هنگام خرید قرار گیرد. مقدار مناسب جهت تولید صدا توسط دستگاه در بازه حساسیت 85 تا 120 دسی‌بل در نظر گرفته شده است. شما با آگاهی کامل از این موضوعات می‌توانید فرایند خرید با کیفیت و مناسبی داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید لوازم کامپیوتر با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان

راهنمای نگهداری از هدست (هندزفری، هدفون):

  • به هیچ عنوان دستگاه را بعد از استفاده در جایی که امکان نشستن گرد و غبار بر روی آن وجود دارد، قرار ندهید. زیرا این کار، باعث کاهش طول عمر مفید آن می‌شود.
  • هدست (هندزفری، هدفون) مانند: سایر وسایل الکترونیکی حساس به آب بوده و حتی‌ا‌لامکان از ورود آب به بخش‌های داخلی دستگاه جلوگیری شود.
  • برای دستگاه خود می‌توانید کیف مخصوص جهت محافظت از آن تهیه کنید. زیرا این روش، مناسب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روشی است که می‌توانید طول عمر محصول خریداری شده خود را افزایش دهید.
  • جهت تمیز کردن دستگاه، می‌توانید محلول تمیز‌کننده را به پارچه اسپری کرده و هرگونه کثیفی را از روی بدنه آن تمیز کنید و در نهایت با استفاده از یک پارچه میکروفایبر تمیز، هدست (هندزفری، هدفون) را به طور کامل از هرگونه آلودگی پاک نمایید.
  • از آنجایی که دمای بالا برای دستگاه مضر است، به هیچ عنوان آن را در مکانی که گرمای بیش از حدی دارد، قرار ندهید.
  • هنگام استفاده، فشار بیش از حد به گوشی‌های هدست (هندزفری، هدفون) وارد نکنید. زیرا بیشتر این محصولات از جنس‌های پلاستیکی ساخته شده که در اثر هرگونه آسیبی به راحتی شکسته می‌شوند.

سخن آخر: حالا احتمالا انواع و اقسام هدست کامپیوتر و نکات مهم هنگام خرید هدست کامپیوتر ارزان قیمت را می شناسید و مطابق با مطالب ذکر شده طبق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید کدام نوع را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید اینترنتی و مقایسه امروز گرین لیست در دسته بندی صوتی و تصویری در خرید اینترنتی به شما کمک کرده باشد. شما مخاطبان عزیز می توانید در به روز رسانی مطالب به ما کمک کنید و نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید. خوشحالیم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید، متشکریم. در انتها لیستی از بهترین محصولات بازار را گردآوری کرده ایم. تمامی این محصولات از کیفیت و قیمت مطلوبی برخوردار هستند که با مقایسه مشخصات آنها می توانید خرید مقرون به صرفه ای داشته باشید.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 400,000 تا 800,000 تومان

امتیاز کاربران

هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T13 ANC

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون پاسخ فرکانسی قطر درایور قابلیت‌های هدفون، هدست و هندزفری محدوده عملکرد
سری اضافه / دفترچه راهنما / کابل شارژر 20 تا 20 هزار هرتز 10 میلی‌متر نشانگر LED 10 متر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T13 TWS

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون قطر درایور منبع تغذیه هدفون قابلیت‌های هدفون، هدست و هندزفری محدوده عملکرد
کابل شارژر Type-C / دفترچه راهنما / سه گوش‌گیر ... 7.2 میلی‌متر باتری نشانگر LED 10 متر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدفون بلوتوثی کی تی مدل Flex3

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون قطر درایور منبع تغذیه هدفون محدوده عملکرد عمر باتری
کابل شارژ 11 میلی‌متر باطری لیتیوم یونی 10 متر 8
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدفون بلوتوثی مدل F10

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون منبع تغذیه هدفون قابلیت‌های هدفون، هدست و هندزفری محدوده عملکرد نوع گوشی
دو جفت سری سیلیکونی با دو سایز متفاوت / کابل شا... محفظه شارژر نشانگر LED تا 15 متر دو گوشی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هندزفری بلوتوثی لیتو مدل LB-8

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون پاسخ فرکانسی قطر درایور قابلیت‌های هدفون، هدست و هندزفری محدوده عملکرد
کابل شارژ تایپ سی 20-20000 هرتز 40 میلی‌متر نشانگر LED 10 متر
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 800,001 تا 1,500,000 تومان

امتیاز کاربران

هدفون بلوتوثی انکر مدل SoundCore R50i A3949

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون قطر درایور منبع تغذیه هدفون قابلیت‌های هدفون، هدست و هندزفری محدوده عملکرد
سری اضافه / بند / کابل شارژر / دفترچه راهنما 10 میلی‌متر محفظه شارژر نشانگر LED تا 10 متر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدست مخصوص بازی لنوو مدل PID HANDSFREE LP5 GAMING

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع گوشی نوع اتصال رابط‌ها مناسب برای ویژگی‌های خاص
دو گوشی بی‌سیم Bluetooth آقایان و بانوان Noise Cancelling Microphone
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدفون بلوتوثی هایلو مدل W1

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون منبع تغذیه هدفون محدوده عملکرد نوع گوشی عمر باتری هدفون در حالت مکالمه
سری اضافه / دفترچه راهنما / کابل شارژر محفظه شارژر 10 متر دو گوشی تا 6 ساعت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هندزفری بلوتوثی انکر مدل Soundcore R100

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون پاسخ فرکانسی قطر درایور نوع آهن‌ربا منبع تغذیه هدفون
کیس شارژ، کابل شارژ USB-C، سه جفت سری سیلیکونی ... 20-20k هرتز 10 میلی‌متر Tirple part driver with bass boosted باتری لیتیوم پلیمری
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدفون مخصوص بازی اونیکوما مدل k10 Pro

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

پاسخ فرکانسی قطر درایور نوع گوشی وزن سایر مشخصات
20-20000 هرتز 50 میلی‌متر دو گوشی 540 گرم کاپ های تهیه شده از Memory Foam پخش صدای 7.1 su...
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 1,500,001 تا 3,000,000 تومان

امتیاز کاربران

هدست بلوتوثی باسئوس مدل NTA D EAR 02 PRO POWER PLANT

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع گوشی نوع اتصال رابط‌ها مناسب برای
دو گوشی بی‌سیم Bluetooth کاربری عمومی

امتیاز کاربران

هدفون بلوتوثی سامسونگ مدل Galaxy Buds FE

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون قطر درایور منبع تغذیه هدفون محدوده عملکرد نوع گوشی
محفظه شارژ / دفترچه راهنما / کابل شارژ / دو عدد... 6.5 میلی‌متر محفظه شارژر تا 10 متر دو گوشی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هندزفری بلوتوثی اُرایمو مدل NECKLACE 4

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون نوع گوشی نوع اتصال رابط‌ها مناسب برای
دفترچه راهنما-کابل شارژ-سرهای مختلف سیلیکونی دو گوشی بی‌سیم، بلوتوث USB Type-C آقایان و بانوان

امتیاز کاربران

هندزفری بلوتوثی هایلو مدل X1 pro

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

منبع تغذیه هدفون نوع آکوستیک نوع گوشی عمر باتری هدفون در حالت پخش موسیقی عمر باتری محفظه شارژ
باتری نیمه‌بسته دو گوشی 9 ساعت 40 ساعت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدست بلوتوثی جی بی ال مدل Tune 520

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون پاسخ فرکانسی قطر درایور منبع تغذیه هدفون محدوده عملکرد
کابل شارژ 20-20.000 هرتز 33 میلی‌متر باتری 10 متر
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 3,000,001 تا 6,000,000 تومان

امتیاز کاربران

هدفون بلوتوثی سامسونگ مدل Galaxy Buds2 Pro

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون قطر درایور منبع تغذیه هدفون عمر باتری نوع گوشی
کابل Type-C / سری اضافه هدفون 10 میلی‌متر باتری تا 29 ساعت دو گوشی
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدفون بلوتوثی جی بی ال مدل JBL Tune 720BT

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون پاسخ فرکانسی قطر درایور منبع تغذیه هدفون قابلیت‌های هدفون، هدست و هندزفری
دفترچه راهنما کابل شارژ 20 – 20000 هرتز 40 میلی‌متر باتری نشانگر LED
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدفون بلوتوثی سونی مدل WH-CH520

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون قطر درایور محدوده عملکرد نوع گوشی عمر باتری هدفون در حالت پخش موسیقی
کابل Type-C 30 میلی‌متر 10 متر دو گوشی 40 ساعت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدفون بلوتوثی جی بی ال مدل Tune 770 NC

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون پاسخ فرکانسی قطر درایور نوع گوشی عمر باتری هدفون در حالت پخش موسیقی
کابل شارژ Type-c / کابل انتقال صدای با جک 3.5 م... 20 تا 20 کیلو هرتز 40 میلی‌متر دو گوشی 70 ساعت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds 2

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

پاسخ فرکانسی نوع آهن‌ربا محدوده عملکرد نوع گوشی عمر باتری هدفون در حالت مکالمه
20-20000 هرتز نئودیمیوم 10 متر دو گوشی در زمان روشن بودن ANS تا 3.5 ساعت و در زمان خام...
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 6,000,001 تا 10,000,000 تومان

امتیاز کاربران

هدفون بی سیم جبرا مدل Elite 4 Active

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

پاسخ فرکانسی محدوده عملکرد نوع گوشی عمر باتری هدفون در حالت پخش موسیقی عمر باتری هدفون در حالت استندبای
20 تا 20 هزار هرتز 10 متر دو گوشی 7 ساعت 275 روز
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدفون مخصوص بازی بی سیم ریزر مدل Kaira for PS5

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع گوشی نوع اتصال رابط‌ها مناسب برای
دو گوشی بی‌سیم Bluetooth آقایان و بانوان

امتیاز کاربران

هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods New Generation

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون نوع گوشی عمر باتری هدفون در حالت مکالمه عمر باتری هدفون در حالت پخش موسیقی عمر باتری محفظه شارژ
دفترچه راهنما / کابل شارژر دو گوشی تا 3 ساعت تا 5 ساعت تا 24 ساعت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدفون مخصوص بازی بی سیم ریزر مدل Kaira Pro for PS5

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

اقلام همراه هدفون نوع گوشی نوع اتصال رابط‌ها امپدانس
دو گوشی بی‌سیم Bluetooth 32 اهم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

هدست بی سیم وان مور مدل PID HANDSFREE ED9001 TRUE

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع گوشی نوع اتصال رابط‌ها مناسب برای ویژگی‌های خاص
دو گوشی بی‌سیم Bluetooth آقایان و بانوان Noise Cancelling Microphone
مشخصات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا