ابزار غیر برقیلوازم اداری

راهنمای خرید انواع کاتر با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان

راهنمای خرید انواع کاتر

کاتر وسیله ای است پرکاربرد که وجود آن در تمامی جعبه های ابزار الزامی است. این وسیله در خانه و محل کار مورد استفاده قرار می گیرد. تیغه های آن مناسب بریدن اجسامی از قبیل: پلاستیک، موکت، پارچه، مقوا، کاغذ و غیره می باشد. بریدن اجسام توسط این وسیله کمک می کند تا عمل برش به راحتی و با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود.

این وسیله گاهی با نام تیغ موکت بری هم شناخته می شود. اما باید توجه داشت که کاربرد آن تنها برای بریدن موکت نیست. برای بریدن موکت باید از کاترهای بزرگ استفاده کرد. تیغ هایی که در کاتر تعبیه شده است عموما قابل تعویض هستند که در صورت کند شدن تیغه می توان با خرید تیغه جدید، آنرا جایگزین کرد. اگر در جعبه ابزار، خانه یا محل کارتان جای این وسیله خالی است بهتر است تا هر چه زودتر یکی از آنها را تهیه کنید تا در صورت نیاز به آن دسترسی آسانی داشته باشید. شاید برایتان سوال باشد که این وسیله چه کاربردهایی دارد؟ در ادامه مقاله به این سوال، پاسخ داده خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین ابزار آلات با معرفی مدل های کاربردی و ارزان 

انواع کاتر

این وسیله در سایزهای متنوعی تولید و به بازار عرضه می شود. انواع کاتر در کارگاههای تولیدی و تعمیرگاهها مورد استفاده قرار می گیرد و برخی دیگر در منازل جهت تعمیرات جزئی کاربرد دارد. کاترها عملکرد یکسانی دارند و تنها تفاوت آنها در اندازه و رنگ می باشد. این وسیله وقتی به شکل پارویی تولید می شود، معمولا برای تمیز کردن شیشه یا سطح صاف کاربرد دارند. نوعی از این وسیله که دارای تیغه های انحنا دار می باشد، برای استفاده در کارخانجات و تولید لوازم پلاستیکی کاربرد دارد.

انواع تیغه کاتر

  • تیغه سرعت: تیغه این وسیله به رنگ سیاه است و دارای پوشش فلورین می باشد که باعث شده تا سرعت کار کردن را به دو برابر افزایش دهد از اینرو برای باز کردن چسب کارتن ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تیغه قلاب: با بهره بردن از تیغه های قلابی می توان با سرعت برش را انجام داد. این تیغه مناسب برای برش دادن محصولات رولی است، بدون اینکه به لایه های زیرین آسیبی وارد کند و کار برش را برایتان راحت و آسان می نماید.
  • تیغه عایق: این تیغه دارای دندانه هایی ریز می باشد که جهت برش عایق از آن استفاده می شود. همچنین برای برش فایبر گلاس، فوم و غیره نیز از این وسیله استفاده می شود.

ضخامت تیغه های انواع کاتر

  • تیغه با ضخامت 25 میلی متری: این تیغه برای برش دادن اجسام ضخیم کاربرد دارد. برش لوله، طناب، عایق های لاستیک، فوم از جمله اجسامی هستند که برای برش نیاز به کاتری با چنین تیغه ای خواهند داشت. این تیغه همچنین مناسب برش های طولانی می باشد.
  • تیغه با ضخامت 18 میلی متر: این تیغه مناسب برای برش دادن کف پوش، موکت، فرش، سیمان و پارچه است که می توانند ضخیم یا نازک باشند.
  • تیغه با ضخامت 9 میلی متر: این تیغه ی ضخیم برای برش دادن نمد، فیلم، قالب بندی پلاستیک، کاغذ دیواری و غیره کاربرد فراوان دارد. برای کار کردن با این تیغه باید ظرافت و دقت بیشتر در حین کار اعمال کرد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید انواع انبر ها با معرفی مدل های باکیفیت و کاربردی

راهنمای خرید اینترنتی کاتر

اگر نگاهی به جعبه ابزار بیندازید حتما یک کاتر را در میان انبوه دیگر وسایل دیگر خواهید دید.

کاتر یکی از لوازم مورد نیازی است که در خانه و محل کار همیشه کاربرد دارد. تیغه تیزی که این وسیله دارد کمک می کند تا به راحتی برای بریدن اجسام بتوانید از آن استفاده کنید. این وسیله در اندازه و سایزهای مختلفی وجود دارد و شما می توانید با توجه به نوع کاربرد آن از سایز، جنس و رنگهای متنوع آن بهره مند شوید.

این وسیله را از فروشگاههای لوازم التحریر یا فروشگاههای ابزار فروشی به راحتی می توان خریداری کرد. انواعی که در لوازم التحریر به فروش می رسد عموما برای برش های نازک مانند کاغذ کاربرد دارد اما انواعی که در فروشگاههای ابزار فروشی به فروش می رسند معمولا برای برش اجسام ضخیم مورد استفاده قرار می گیرد.

در زمان خرید کاتر باید چند نکته را مد نظر داشته باشید که شامل موارد زیر می باشد

  • بهتر است که تیغه داخل یک محفظه باشد تا در زمان هایی که مورد استفاده قرار نمی گیرد، لمس تیغه آن باعث بریدن دست و جراحت نشود.
  • حتما از کاترهایی استفاده کنید که مناسب کاربرد مصرفی شما باشد. مثلا سایز کوچک آن برای بریدن ورق و کارتن استفاده می شود و کاترهای سایز بزرگتر برای بریدن موکت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بهتر است تا از کاتری استفاده کنید که دارای محفظه تیغه زاپاس باشد.
  • در زمان خرید این وسیله به جنس بدنه آن توجه نمایید. جنس بدنه آنها معمولا از پلاستیک و فلز است که جنس فلزی آن دارای مقاومت بیشتری است. البته دسته های پلاستیکی هم وجود دارد که به دلیل کیفیت و ضخامت بالا دارای مقاومت مناسب و قابل قبولی هستند.
  • مطمئن شوید که کاتری که انتخاب می کنید دارای قفل مناسب و مطمئنی باشد زیرا داشتن قفل قوی و خوب از بروز جراحت در زمان کار جلوگیری می کند.
  • در زمان خرید به این نکته مهم توجه نمایید که طراحی دسته آن در حین کار راحت باشد و باعث ایجاد خستگی دست نشود. داشتن یک منحنی در دسته باعث می شود تا راحت تر در دست قرار گیرد و در حین کار دچار لغزندگی نشود.
  • برخی از آنها دو طرفه هستند و با کند شدن تیغه یک طرف، می توان از تیغه طرف دیگر نیز بهره برد.
  • برخی دیگر از آنها قابلیت تغییر تیغه را دارند و می توان به محض کند شدن تیغه قدیمی، با جایگزین کردن یک تیغه جدد به کار ادامه داد اما برخی دیگر با کند شدن تیغه باید کاتر جدیدی خریداری کرد.
  • جنس تیغه کاتر می تواند از فولاد، استیل ضد زنگ و کربن استیل باشد.
  • جنس بدنه این وسیله پر کاربرد از ABS، استیل ضد زنگ و حتی آلیاژ زینک انتخاب شود.
  • چنانچه محیط کاری شما دارای رطوبت و نم می باشد بهتر است که از نوعی استفاده نمایید که در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین انبر دست با معرفی مدل های باکیفیت و کاربردی

سخن آخر: حالا احتمالا انواع کاتر و مشخصات آنها را می شناسید و طبق نیاز خودتان به خوبی می دانید کدام مدل را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید آنلاین و مقایسه امروز گرین لیست در دسته بندی ابزارآلات و خودرو جهت خرید آنلاین به شما کمک کرده باشد. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع پیشنهاد و نظر خود را با ما در میان بگذارید.

چنانچه موارد ذکر شده در راهنمای خرید اینترنتی کاتر در دسته بندی ابزارآلات و خودرو را در نظر بگیرید، می توانید یک خرید آنلاین هوشمندانه داشته باشید.

[digiham81635245594]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا