خانه و آشپزخانهلوازم برقی

۲۵ مدل آرام پز باکیفیت و ارزان + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

آرام پز چیست

آرام پز در واقع یک دیگ می باشد که دارای دستور پخت آرام است. از همین رو برای غذاهایی که نیاز به چندین ساعت پخت دارند، گزینه عالی به شمار می رود.

این غذاسازها می توانند دمایی بین 70 تا 140 درجه سانتی گراد را برای پخت غذا فراهم آورند. مزه و طعم غذاها نیز در آرام پز ها بسیار خوب می باشد.

راهنمای خرید اینترنتی آرام پز

یکی از دغدغه های بسیاری از خانم ها در هنگام انتخاب و خرید وسایل آشپزخانه، خرید آرام پز مناسب و با کیفیت است.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم شما را با راهنمای خرید اینترنتی آرام پز مناسب و مطابق با سلیقه و نیاز خود آشنا کنیم و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

به جرات می توان گفت که این روزها مدل های گوناگونی از این محصول پرکاربرد در شکل ( گرد و بیضی )، طرح و جنس های مختلف تولید و عرضه ی بازار می شود. پس لازم است در هنگام خرید این وسیله

، با دقت تمام به نوع برند محصول و ویژگی های مورد نظر آن همانند ( ظرفیت، سایز، برنامه، تایمر)  دقت نمایید، تا خرید بسیار خوبی داشته باشید.

نکات مهم در هنگام خرید آرام پز

با خرید آرام پز مناسب و خوب به آسانی می توانید به کارهای دیگر خود برسید. هنگام خرید این وسیله برقی پر طرفدار بایستی به یکسری نکات توجه داشته باشید.

  • اطمینان در خرید

خرید از سایت های مطمئن و برندهای معروف که جواب خود را در بازار پس داده اند.

  • گارانتی

بایستی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

  • انتخاب مدل

مدلی را انتخاب و خریداری کنید که از حجم مناسب و متناسب با نیاز شما برخوردار باشد.

  • شکل

دو شکل اصلی آرام پز وجود دارد، بیضی و گرد. آرام پز بیضی شکل برای برش های بزرگتر گوشت ایده آل است، در حالی که آرام پز گرد برای خورش ها و سوپ ها مناسب تر است.

  • انتخاب جنس

مدل های با بدنه ی جنس استیل ( ضد زنگ ) در قیاس با جنس های پلاستیکی از دوام و ماندگاری بالاتری برخوردار هستند همچنین جلوه ی بسیار زیباتر و شیک تری به آشپزخانه شما می بخشند.

  • درب

به دنبال آرام پز با درب محکم بگردید تا رطوبت داخل قابلمه را حفظ کند و غذا را آبدار و خوش طعم کند.

یک درب شیشه ای شفاف به شما این امکان را می دهد که بدون باز کردن درب و آزاد کردن حرارت، غذا را بررسی کنید.

  • تکنولوژی و قابلیتها

وسیله ای که از تکنولوژی و امکانات بهتری ( صفحه ی نمایش) برخوردار است خریداری کنید.

  • کنترل دما

به دنبال یک آرام پز آهسته با گزینه های کنترل دما باشید. برخی از مدل‌ها ممکن است دارای تنظیمات قابل برنامه‌ریزی باشند که به شما امکان می‌دهند زمان‌ها و دماهای پخت را متناسب با نیازهای آشپزی خود تنظیم کنید، در حالی که برخی دیگر ممکن است تنظیمات کنترل دمای دستی یا اولیه داشته باشند.

  • مصرف انرژی

از آنجایی که توان این وسیله ی پر فروش و بی نظیر بر حسب وات ( بین 100 تا 1500 متغیر است ) تعیین می شود. بهتر است دستگاه هایی با مصرف انرژی کمتر خریداری نمایید. هرچه ولت آن بالاتر باشد مصرف انرژی آن بیشتر است.

  • حجم و سایز

همانطور که می‌دانید بیشتر خانواده های امروزی در قیاس با خانواده های قدیمی کم جمعیت تر هستند.

نکته قابل توجهی که در رابطه با حجم و سایز این وسیله کاربردی در هنگام خرید بایستی به آن توجه ویژه نمود،

این است که نمی توان از کل فضای آن برای پخت غذا استفاده کرد بایستی 3/2 آن از غذا باشد و 3/1 باقی مانده خالی باشد ( ظرفیت آن بر حسب لیتر مشخص می شود و بین 1 تا 8 لیتر متغیر است).

در هنگام خرید به اندازه خانواده یا مقدار غذایی که مرتباً در آرام پز می پزید توجه کنید. آرام پزها در اندازه های مختلف از 1.5 لیتری تا 8 لیتری عرضه می شوند. اگر به افراد بیشتری غذا می‌دهید یا مقدار زیادی غذا می‌پزید، آهسته‌پز بزرگ‌تر می‌تواند مفید باشد.

  • قیمت آرام پز

یک نکته ی اساسی و مهم دیگر در هنگام خرید این وسیله ی برقی، قیمت آرام پز است.

قیمت خرید این وسیله با توجه به نوع، مدل و در نهایت ویژگی هایی که دارد تقریبا از 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان می رسد.

برندی را انتخاب کنید که به آرام پزهای با کیفیت شهرت دارد. قیمت یک مدل معمولاً کیفیت را تعیین می کند و مدل های با قیمت بالاتر گزینه های بیشتری را ارائه می دهند و امکانات بیشتری را ارائه می دهند. با این حال، برخی از مدل های مقرون به صرفه هنوز هم می توانند نتایج عالی ارائه دهند.

ویژگی های یک آرام پز خوب

برخی از ویژگی های منحصر به فرد یک آرام پز خوب و با کیفیت که موجبات برتری و محبوبیت بالای این وسیله ی پرکاربرد و خاص در قیاس با سایر وسایل همانند زودپز ، فر ، قابلمه و … را فراهم کرده است عبارتند از:

  • سهولت استفاده از آن
  • آشپزی بسیار آسان
  • پخت انواع غذاها همانند ( پلو، خورشت، کیک، آش و… ) را در دمای مناسب می پزد، بدون آنکه حتی خواص مواد غذایی آن از بین برود.
  • بدون هیچگونه سر و صدا در حین پختن غذا.
  • مصرف انرژی کمتر.
  • یکی دیگر از ویژگی های خوب این وسیله ی برقی، بایستی تایمر داشته باشد، چنانچه مدت طولانی بیرون از خانه باشید (مخصوصا خانم های شاغل).

دستگاه های تایمر دار بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما می باشد. در حالی که برخی از مدل های ساده و بسیار قدیمی فقط دارای دکمه خاموش و روشن هستند.

  • تنظیم خودکار، برخی از مدل های دیگر دارای تنظیمات خاموش خودکار هستند، یعنی بعد از اتمام شدن زمان پخت غذا، دستگاه به طور خودکار خاموش شده بدون آنکه غذا سرد شود یا آن را بسوزاند.

وجود چنین قابلیت ویژه ای علاوه بر قیمت آرام پز در هنگام خرید، جزو مزیت های بارز آن محسوب می شود.

  • مدل های دارای صفحه نمایش علاوه بر آنکه ظاهری بسیار زیبا به آن می بخشد، تنظیمات مورد نظر آن را اعمال کرده و آن را نمایش می دهد.
  • مجهز به سیستم طبخ انواع غذاها، دارای منو و تنظیمات برای پخت انواع غذاها باشد.
  • آرام پزهای درب شیشه ای قابلیت تماشا یا نظارت بر غذا را در حین پختن آسان تر کرده و دیگر نیازی نیست هر بار دری قابلمه را باز و بسته کنید.
  • جنس نچسب، برخی از مدل های آلومینیومی آن لایه نچسب دارند که کار شستن را راحت تر کرده است و غذا به آن نمی‌چسپد.

پرفروش‌ترین‌ مدل های آرام پز اینجاست

آشنایی و بررسی بیشتر آرام پز

  • بهترین مارک آرام پز

امروزه برندهای مختلفی اقدام به تولید و ارائه آرام پز به بازار نموده اند. اما برخی نمونه ها دارای کیفیت و بازدهی عالی می باشند.

به طور مثال میگل جزو برندهای عالی می باشد. اما به صورت کلی قبل از خرید آرام پز لازم است تا هدف خود را مشخص نموده و نوع آرام پز خود را انتخاب کنید.

بهترین آرام پز ، بهترین آرام پزها، مواردی می باشند که به کمک آنها می توانید به راحتی فعالیت های آشپزی دیگر خود را انجام دهید.

لذا نیاز نیست تا به صورت مداوم به غذاهای خود سرکشی نمایید. خوشبختانه امروزه نمونه های بسیاری در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها نیز دارای مزایای مخصوص به خود می باشند. قبل از خرید بهترین نمونه باید با آنها آشنا شوید.

بهترین آرام پز موجود در بازار ، بهترین آرام پزهای موجود در بازار مواردی می باشند که تفلون آنها روکش دار است تا آسیبی به طعم و مزه غذا وارد نشود.

همچنین این آرام پزها در زمان پخت نباید گرما را به بیرون هدایت نمایند به گونه ای که بدنه بیرونی داغ گردد. یک آرام پز خوب برای بخار پز نمودن باید ظرف جداگانه داشته باشد.

  • مدل آرام پز

آرام پز ها می توانند دارای مدل های متفاوتی باشند. برخی از آنها دارای ظاهری مربعی، برخی دایره ای و برخی نیز بیضی شکل می باشند.
هر برند همچون بوش، فلر، کنوود و … یک ظاهر خاص را برای محصولات خود انتخاب می نماید. موارد دایره ای انتخاب بهتری هستند زیرا تمام زوایای غذا به کمک آنها پخته می شوند.

  • آرام پز تایمر دار

آرام پز ها دیگ های فلزی با کاسه های سرامیکی با تفلونی می باشند که به راحتی می توان در آنها انواع غذاهای عالی را طبخ نمود.

یکی از ویژگی های عالی آرامپز این مورد می باشد که تایم دار است. به همین دلیل می توانید بدون نگرانی از سوختن غذاها، آنها را زمانبندی نموده و بپزید.

  • آرام پز میگل

یکی از بهترین آرام پزهایی که در بازار وجود دارد، آرام پزهای میگل می باشند. این برند جزو مطرح ترین برندهای موجود است.

جالب است که بدانید در این آرام پز شما می توانید ماست نیز تهیه نمایید زیرا دارای دستور پخت آرام می باشد. همچنین باید دقت نمود که برند فوق اغلب از نمایشگرهای دیجیتالی برای محصولات خود استفاده می کند.

  • آرام پز برقی

آرام پزهای برقی همانگونه که از نام آنها مشخص است، برای پخت غذاها از انرژی برق استفاده می نمایند. باید در زمان خرید به میزان برق مورد نیاز آنها دقت نمود.

هر اندازه برنامه های پخت یک آرام پز بیشتر باشد، هزینه نیز به همان اندازه بیشتر است. باید در نظر داشت که آرام پز خوب دارای سوپاپ جهت تخلیه بخار اضافی می باشد.

  • آرام پز هوشمند

برخی از آرام پزهایی که در بازار وجود دارند، هوشمند می باشند. این آرام پزها زمانی که پخت غذا را کافی ببینند، پروسه پخت را قطع نموده و دما را کاهش می دهند.

پس از آن وارد مرحله گرم نگه داشتن غذا می شوند. از همین رو بیان می شود که آنها هوشمند هستند.

  • آرام پز جدید

آرام پزهای جدید دارای ویژگی های متعددی می باشند که این موارد بر روی قیمت آنها نیز تاثیر دارد. به طور مثال برای برخی از گزینه ها دارای دستورهای پخت از پیش تعیین شده می باشند.

شما تنها باید مواد غذایی را در ظرف آنها ریخته تا پروسه پخت انجام شود. برخی از آرام پزها برای غذاهای ایرانی و خارجی دستورهای مختلفی دارند.

  • آرام پز قدیمی

آرام پز های قدیمی فاقد تایمر بودند. شما تنها می توانستید گرمای مورد نیاز برای پخت را مشخص نمایید. از همین رو نیاز بود که در زمان های مختلف به غذاهای خود سرکشی نمایید.

در نمونه های جدید، آرام پزها دارای صفحه نمایشگر می باشند که امکان تنظیم زمان و دما را دارند.

  • پخت حلیم در آرام پز

شما می توانید در آرام پز ها انواع غذاهایی که نیاز به پروسه پخت آسان دارند را تهیه نمایید. یکی از غذاهایی که نیاز به زمان پخت بسیار دارد، حلیم می باشد.

برای اینکه آرام پز شما بتواند پاسخگوی پخت حلیم باشد باید توانی حدود 520 وات داشته باشد. این آرام پز ها اغلب دارای ظرفیت بیشتری می باشند تا حلیم به خوبی در آنها بپزد.

  • خرید آرام پز

در زمان خرید آرام پز لازم است تا ابتدا ظرفیت مورد نظر را بر اساس تعدا افراد خانواده خود مشخص نمایید. توصیه می شود که حداقل از نمونه های 5 لیتری استفاده کنید.

بهترین آرام پزهایی که در بازار وجود دارند دارای توان مصرفی 770 وات می باشند. از سوی دیگر دقت نمایید که آرام پز شما دارای زمان بندی پخت باشد.

  • قیمت آرام پز سرامیکی

آرام پزهایی که در بازار وجود دارند دارای انواع متفاوتی می باشند. یکی از پرکاربردترین آنها موارد سرامیکی می باشند که به هیچ وجه طعم و مزه غذا را تغییر نمی دهند.

این موارد در سایزهای مختلفی در بازار یافت می شوند که بنا بر سایز، قیمت آنان نیز متفاوت می باشد. می توانید آنها را با حداقل قیمت 400 هزار تومان در بازار بیابید.

  • دیگ آرام پز

داشتن یک دیگ آرام پز در آشپزخانه بسیار مهم و کاربردی می باشد. به کمک آرام پز ها شما می توانید به راحتی چندین غذا تهیه نمایید و به کارهای مختلف رسیدگی کنید.

در زمان خرید آرام پز لازم است تا حتما به اندازه، امکانات و میزان برق مصرفی آن توجه داشته باشید. امروزه برندهای مختلف محصولات خود را با امکانات متفاوت ارائه می دهند.

  • قابلمه آرام پز

قابلمه یا ظرف آرام پز می تواند دارای انواع متفاوتی باشد. برخی از قابلمه ها از نوع سرامیک می باشند. برخی تفلون و گروهی دیگر نیز چینی هستند.

گزینه هایی که تفلون می باشند، پروسه پخت را سریع تر انجام می دهند اما ممکن است به سلامتی افراد آسیب وارد نمایند. از همین رو نمونه های سرامیکی ترجیح داده می شوند.

قابلمه آرام پز ، قابلمه های آرام پز، قابلمه هایی می باشند که از جنس سرامیک یا تفلون هستند. غذا درون آنها دارای پروسه پخت آسان و سریعی می باشد.

طراحی قابلمه ها می تواند متفاوت باشد. اما مهم است که این قابلمه ها دارای سوپاپ تخلیه و تایمر باشند تا بتوانند پروسه پخت غذا را تکمیل نمایند.

ویژگی های مناسب و خوب این وسیله ی برقی چیست؟ در هنگام خرید این وسیله ی خاص برقی بایستی به چه نکاتی توجه نمود؟ در واقع آرام پز نوعی ظرف برقی است که دارای کاسه ی سرامیکی یا تفلونی است.

این وسیله ی پر کاربرد و موثر انواع غذاها را به آرامی در درجه حرارت بین 70 تا ۱۴0 درجه سانتی گراد ( بستگی به نوع غذا ) با حفظ خاصیت کل مواد غذایی می پزد همچنین کار کردن با آن بسیار آسان است.

شما می توانید با مطالعه دقیق راهنمای خرید آرام پز، انتخاب مناسب و لذت بخشی داشته باشید.

راهنمای نگهداری آرام پز

  • جهت استفاده بهینه و کاربردی و افزایش طول عمر آن بایستی یکسری نکات در حین استفاده از آن رعایت شود.
  • بعد از پختن غذا، تمیز کردن این وسیله ی برقی اولین و مهم ترین نکته اساسی است. بایستی تمام قسمت های داخلی آن به طور کامل به آرامی و با دقت تمیز و شستشو داد.
  • شایان ذکر است بدانید که نوسانات برقی موجب سوختن دستگاه می شود، مطمئن ترین راه این است که دو شاخه آن را به محافظ برق بزنید و بعد از اتمام کار حتما آن را از برق بکشید.
  • برای بهتر جا افتادن انواع خورشت ها بهتر است که درب آن را بسته نگه دارید، تا دمای پخت غذا ثابت باقی بماند. برای اینکه غذای درون آن فاسد نشود لازم است با درجه حرارت کم پخته شود.
  • از مدل هایی با ظرف سرامیکی استفاده نمائید. زیرا راحت تر شسته شده و بعد از آماده شدن غذا می توانید آن را در یخچال نگهدارید.
  • برای گرم کردن دوباره غذا، بهتر است که از این وسیله استفاده نکنید. غذا را درون ظرف های با عمق کم و در روی اجاق گاز گرم کنید.
  • اگر خانواده ی کم جمعیتی دارید، مدل های با سایز کوچک برای شما کفایت می کند.

در پایان سعی کردیم بهترین محصولات موجود در بازار ایران را که ارزش خرید بالایی دارند برای شما عزیزان گردآوری کنیم، بد نیست قبل از اقدام به خرید مشخصات آنها را با هم مقایسه کنید.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 10,000,000 تومان

امتیاز کاربران

زودپز گوسونیک مدل GRC-664

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات جنس بدنه توان مصرفی شناسه کالا
3500 گرم توان مصرفی 1190 وات، گنجایش 6 لیتر، قابلیت تنظی... استیل 1190 وات 2620153174590
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

زودپز برقی تفال مدل CY754830

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات توان مصرفی شناسه کالا اقلام همراه
3000 گرم زودپز و پلوپز تفال، تا 3 برابر زمان پخت کمتر نس... 1090 وات 2620153174604 پیمانه، کفگیر و ملاقه
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

زودپز برقی 4 کاره جی پاس مدل GPC307-6L

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن جنس بدنه توان مصرفی ابعاد اقلام همراه
6300 گرم استیل 1190 وات 37x33x33 1- روغن گیر 2- پیمانه 3-کفگیر کوچک
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

زودپز برقی نوتریکوک مدل SP208K

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایر مشخصات جنس بدنه توان مصرفی شناسه کالا
7200 گرم برنامه ها ( pressure cooker, sauté , slow cook ... استیل ضدزنگ 1200 وات 2620153160214
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

زودپز برقی ولگا مدل VOLGA-99-0

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن جنس بدنه شناسه کالا نوع صفحه نمایش ظرفیت به نفر
5000 گرم استیل 2620153170018 فشاری 6
مشخصات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا