لوازم بهداشتی

۲۵ مدل کرم ضد آفتاب کودک باکیفیت و برتر با خرید اینترنتی

کرم ضد آفتاب کودک یکی از مواردی است که اغلب مادران توجه کمی به آن دارند. از آنجا که پوست کودکان بسیار ضعیف و نازک است لذا در برابر اشعه های خورشید توان مقاومت را ندارد و بسیار آسیب پذیر می باشد. از همین رو توصیه می شود تا کودکان نیز حتما از کرم ضد آفتاب کودک استفاده نمایند. اما برای تهیه اینگونه کرم ها لازم است تا به نکات متفاوتی دقت نمود که برخی از این موارد در راهنمای خرید اینترنتی مقاله فعلی بیان شده است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کرم ضد آفتاب با معرفی مدل های باکیفیت و استاندارد 

چرا باید از کرم ضد آفتاب کودک استفاده نمود؟

نور خورشید می تواند پوست کودکان را سریعا تحت تاثیر قرار دارد به گونه ای که آثار آن تا حدود 1 هفته نیز باقی بماند. کرم ضد آفتاب کودک دارای بافت سبکی بوده و اغلب در برابر آب نیز مقاوم است. این کرم ها بدون ایجاد هرگونه حساسیت یک لایه مقاوم بر روی پوست ایجاد می نمایند تا اشعه های UV خورشید به پوست آسیب وارد ننماید. از سن 6 ماهگی می توان از کرم های فوق برای کودکان بهره برد.

راهنمای خرید اینترنتی کرم ضد آفتاب کودک

برای خرید یک کرم ضد آفتاب مناسب لازم است تا به تنکات متفاوتی دقت نمود که برخی از آنها در زیر لیست شده اند:

  • بهترین کرم ضد آفتاب کودک دارای SPF کمتر از 30 است:

عموما توصیه می شود تا برای کودکان خود از کرم های ضد آفتابی استفاده نمایید که میزان SPF آنها در حدود 15 است. در مواردی که غلظت SPF بالای 30 باشد، می تواند برای پوست کودک شما حساسیت یا خارش ایجاد نماید.

  • کرم انتخابی شما باید در برابر آب مقاوم باشد:

عموما کودکان گریه می کنند و به آب بازی علاقه زیادی دارند. برای این افراد توصیه می شود تا حتما از موارد ضد آب بهره ببرید. معمولا ضد آفتاب هایی که ضد آب هستند به صورت مومی می باشند و در آنها از روغن های مختلف همانند روغن آفتابگردان استفاده شده است تا خاصیت آب گریزی ایجاد شود.

  • کرم شما باید در برابر اشعه های مضر خورشید مقاوم باشد:

حتما کرمی را انتخاب نمایید که در برابر اشعه فرابنفش و ماورای بنفش مقاومت لازم را داشته باشد. در این صورت هیچ گونه قرمزی یا سوختگی بر روی پوست کودک ایجاد نمی شود.

  • کرم ضد آفتاب کودک شما بهتر است دارای مواد معدنی باشد:

توصیه می شود تا کرم هایی را خریداری نمایید که دارای مواد معدنی باشد. در همین راستا گزینه هایی که در ساختار آنها اکسید روی یا اکسید تیتانیوم وجود دارند، موارد مناسبی هستند. البته توجه داشته باشید که توصیه می شود کرم های مذکور را فقط در ناحیه صورت و دست استفاده نمایید. اگر کرم ضد آفتاب شما به صورت معدنی باشد، سریعا جذب پوست خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که این موارد برای دور چشم توصیه نمی شوند زیرا پوست این بخش ها نازک بوده و باعث خارش یا پوست پوست شدن می شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین کرم ضد چروک با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان 

بررسی انواع کرم ضد آفتاب کودک

در بازار انواع کرم های ضد آفتاب کودکان وجود دارد. در زیر برخی از برندهای مهم و مطرح معرفی شده اند:

  • سی گل:

این مورد دارای SPF با غلظت 30 است. در ساختار آن می توانید انواع ویتامین ها اعم از A,B,F و E را مشاهده نمایید. همچنین چون از آلوئه ورا برای تهیه آن استفاده شده است، می تواند پوست را نرم و لطیف نماید.از این مورد می توانید برای پوست صورت و دست ها بهره ببرید. در این کرم ضد آفتاب هیچگونه مواد حساسیت زا یا پارابنی مشاهده نمی شود.

  • ایروکس:

این کرم ضد آفتاب کودکان به دلیل ضد حساسیت زا بودن بسیار مورد توجه است. از لحاظ غلظت SPF عدد 40 را به خود اختصاص داده و می توان از آن برای صورت و بدن بهره برد. ساختار این کرم گیاهی بوده و با توجه به اینکه از موارد معدنی ساخته شده است، سریعا جذب پوست می شود. اگر کودکی دارد که دارای پوست حساس می باشد، می توانید از کرم فوق بهره ببرید. البته توجه داشته باشید که استفاده از کرم فوق برای مادران باردار و شیرده نیز بدون مانع است.

  • اوریاژ:

این کردم دارای SPF 50 می باشد و از آن می توان برای پوست صورت و بدن نوزاد بهره برد. از جمله مزیت های مهم کرم فوق می توان به شاداب و نرم نمودن پوست اشاره کرد. این کرم بدون رنگ بوده و در ساختار آن هیچ گونه مواد حساسیت زا و اسانسی وجود ندارد. تولیدکنندگان کرم فوق بیان داشته اند که این کرم می تواند در برابر اشعه های مضر UV و UVB به خوبی از پوست محافظت کند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کرم ترک پا با معرفی مدل های باکیفیت و تاثیرگذار 

روش های نگهداری از کرم ضد آفتاب کودک

روش استفاده و نگهداری از کرم ضد آفتاب کودکان همانند کرم های مخصوص بزرگسالان می باشد. توصیه می شود تا به موارد زیر در این راستا دقت نمایید:

  • هیچ وقت کرم ها را به صورت مستقیم در برابر اشعه خورشید قرار ندهید و سعی کنید همیشه در جای خشک و خنک بمانند.
  • در زمان استفاده مقدار مناسبی از کرم را بر روی گونه و پوست دست پخش نمایید. البته دقت داشته باشید که با این کار باید یک لایه غلیظ از کرم پوست را کاور نماید تا اشعه های خورشید به پوست آسیب وارد نکنند.
  • توصیه می شود تا حتما 30 دقیقه قبل از اینکه وارد محیط آفتابی شوید، کرم را بر روی پوست خود پخش نمایید. با این کار اثرگذاری کرم بیشتر می شود.
  • اگر کرم ضد آفتاب شما ضد آب است، لازم است تا پس از آبتنی حتما مجدد کرم را تقویت نمایید زیرا با این کار اثرگذاری آن بیشتر می شود. البته به صورت کلی بهتر است که جهت استفاده از مزایای کرم ضد آفتاب حتما هر 2 ساعت آن را تجدید نمایید.

جمع بندی

با توجه به مواردی که در راهنمای خرید اینترنتی امروز بیان شد می توان نتیجه گرفت که استفاده از یک کرم ضد آفتاب خوب می تواند از پوست کودک به خوبی محافظت نماید. اما از آنجا که برند های متفاوت در بازار با ویژگی های مختلف وجود دارند، بهتر است تا هنگام خرید به نکات عنوان شده فوق دقت داشته باشید.

توجه

برای استفاده از تمامی این محصولات در ابتدا مقدار خیلی کمی را روی نقطه‌ی کوچکی از پوست دست کودک تست کنید و بعد از 24 ساعت اگر علائم حساسیت ( اگزما نزد و قرمز نشد ) ظاهر نشد اقدام به استفاده نمایید.

[digiham31644818600]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا