خانه داری

چگونه موی سر و موی حیوانات خانگی را از روی فرش جمع کنیم؟

راهنمای موگیری فرش

فرشی که بر روی آن مو ریخته شده باشد، یکی از معضلات مربوط به امور خانه داری بوده که همه ما با آن روبه‌رو شده‌ایم. گره خوردن تار موهای موجود بر روی زمین به هیچ عنوان مطلوب نیست. زیرا حس کثیفی و نامرتب بودن محیط را به همگی ما منتقل می‌کند. امکان دارد که حتی با یک جارو برقی ساده هم نتوانید موهای موجود بر روی زمین را جمع ‌آوری کنید. با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم می‌توانید به راحتی از شر این مشکل خلاص شده و موهای جمع شده بر روی فرش و کفپوش را تمیز کنید.

همراهان عزیز جهت جمع كردن مو از روي موکت و یا فرش نکات مهمی را جمع آوری کرده ایم. امیدواریم با مطالعه آنها خانه ای ایده آل و مطابق سلیقه خودتان داشته باشید.

گام اول جهت تمیز کردن مو از روی زمین:

  • از نرم‌کننده لباس استفاده کرده و مقداری از آن را درون بطری به همراه آب بریزید.
  • محلول به دست آمده را بر روی کف ‌پوش، اسپری کنید تا حالت مرطوب و نم‌داری به خود بگیرد.
  • به وسیله برسی که سر زبر و سفتی دارد، کفپوش را جارو کنید.
  • بعد از اینکه کفپوش به خوبی خشک شد، می‌توانید همه قسمت آن را به وسیله جارو برقی تمیز نمایید.

توجه به نکات زیر هنگام جمع‌ کردن موها از روی زمین:

  • از آنجا که جارو برقی‌ها دارای سری‌های مختلفی بوده، می‌توانید سر موجمع‌کن را به دستگاه متصل کنید تا تمامی موها را از روی فرش به خوبی جمع کند.
  • جهت بهبود عملکرد جارو برقی بعد از هر بار استفاده، کیسه آن را از آشغال‌های جمع شده تخلیه کنید تا سیستم مکش دستگاه قدرت بهتری جهت جمع‌آوری موها از روی زمین داشته باشد.
  • از آنجا که موهای حیوانات خانگی همه روزه بر روی زمین می‌ریزند، نیاز است که نظافت روزانه جمع ‌آوری موها از روی زمین را در برنامه خود بگنجانید.
  • یکی از بهترین روش‌ها هنگام جمع کردن موها از روی زمین، استفاده از جوش شیرین است. شما با ریختن مقداری از این ماده بر روی فرش و سپس جارو برقی کشیدن کل آن می‌توانید از شر موهای ریخته شده بر روی زمین، خلاص شوید.
  • از مهمترین روش‌های کاهش ریختن موها بر روی زمین این است که موهای خود و یا موهای حیوانات خانگی را به طور مرتب شانه بزنید. این امر باعث کاهش ریزش مو می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین جارو شارژی با معرفی مدل های باکیفیت و ارزان 

گام دوم جهت تمیز کردن مو از روی زمین:

از وسایل زیر جهت جمع ‌آوری موها از روی زمین استفاده کنید. این وسایل عبارتند از:

  • استفاده از تی شیشه ‌شو:

جهت جمع‌آوری موهای گره خورده از روی زمین از تی ‌های شیشه ‌شوی مخصوص ماشین و یا پنجره ‌های منزل استفاده نمایید. ابتدا دستکش پلاستیکی را در دستان خود کرده و با کشیدن دست‌ها بر روی زمین و با استفاده از تی شیشه ‌شو، موهای موجود بر روی زمین را جمع‌آوری کنید.

ابتدا فرش را جارو برقی کشیده و سپس به وسیله بخارشوی، تمامی موهای گره خورده بر روی زمین را جمع‌آوری و تمیز نمایید. بخاری شوی علاوه بر جمع کردن موها هرگونه گرد و غباری را از بافت فرش به صورت اصولی تمیز می‌کند.

  • استفاده از برس‌های پلاستیکی:

از برس‌های همه‌کاره جهت جمع‌آوری موهای موجود بر روی زمین، کمک بگیرید. اگر به جارو برقی دسترسی ندارید استفاده از این وسیله می‌تواند به شما جهت جمع‌کردن اصولی موها از روی فرش و یا کفپوش کمک شایان توجهی نماید.

شما دوستان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه با گرین لیست در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا