صنایع دستی

۲۵ مدل گلدان خاتم کاری ارزان و زیبا با خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

راهنمای خرید آنلاین و قیمت گلدان مسی خاتم کاری

گلدان خاتم کاری یکی از هدایای جالب و هنری است که می توانید به عنوان سوغات از اصفهان تهیه نمایید. البته امروزه وسایل متفاوتی تحت عنوان خاتم کاری به بازار عرضه می شوند اما این گلدان ها دارای زیبایی خاصی می باشند و می توانند با هنر های دیگر همچون میناکاری ترکیب شوند و یک اثر هنری بدیع را خلق نمایند. در راهنمای خرید اینترنتی در خصوص خاتم کاری و گلدان های مذکور توضیحات بیشتری ارائه می شود.

هنر خاتم کاری یک هنر زیبا است و ارزش معنوی زیادی دارد. شما می توانید هم راستا با آن میناکاری، قلمزنی، منبت کاری و … را نیز مشاهده نمایید که علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب نموده اند. قیمت گلدان خاتم کاری اصل به مراتب زیاد است اما متاسفانه امروزه انواع متفاوتی از گلدان های تقلبی نیز در بازار وجود دارند که با همان هزینه گزاف به فروش می رسند. از همین رو توصیه می شود تا در حین خرید به موارد زیر توجه داشته باشید.

راهنمای خرید گلدان خاتم کاری اصل

اگر مایلید تا گلدان شما اصل بوده و زیبایی خارق العاده ای داشته باشد لازم است تا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • مرغوبیت: برای اینکه گلدان خاتم کاری شما دارای کیفیت خوبی باشد لازم است تا شما در هنگام خرید به طرح های موجود بر روی آن بسیار دقت نمایید. اگر طرح ها دقیق و دارای فاصله های هم اندازه باشند، عموما مرغوبیت بالایی دارند.
  • توجه به طرح: طرح گلدان های خاتم کاری همگی با دست کشیده می شوند و ریشه در فرهنگ ایرانیان دارند لذا پس از بررسی طرح و درست رسم شدن آن می توانید با خیالی آسوده اقدام به خرید کنید. در همین راستا دقت داشته باشید، اغلب طرح هایی که برای این گلدان ها استفاده می شوند به صورت قرینه هستند.
  • توجه به رنگ آمیزی: مورد مهم دیگر در خرید گلدان خاتم کاری، توجه به نوع رنگ آمیزی آن می باشد. عموما صنایع دستی خاتم کاری دارای رنگ بندی بسیار جذابی هستند. این رنگ ها هیچگاه از طرح و نقشی که دارند به بیرون کشیده نمی شوند.
  • صاف بودن گلدان: این فاکتور نیز در خرید گلدان خاتم کاری دارای ارزش بسیاری است. در زمان خرید لازم است تا شما دقت نمایید که سطح گلدان شما می بایست کاملا صاف و هموار باشد. به عبارت دیگر هیچگونه برآمدگی و زائده ای بر روی آن وجود نداشته باشد. این فاکتور به راحتی می تواند تفاوت بین گلدان اصل از تقلبی را نشان دهد. از همین رو توصیه می شود تا محصول را در دست خود گرفته و با دست دیگر بر روی آن بکشید. در این وضعیت نباید هیچ ناهمواری بر روی گلدان مشاهده نمایید.

آشنایی با انواع گلدان های خاص برای بررسی قیمت گلدان خاتم کاری

در ایران می توانید انواع صنایع دستی را مشاهده نمایید که علاقه مندان زیادی را نیز به سمت خود جلب نموده اند. در زیر می توانید برخی از این موارد را بشناسید و با آنها آشنا شوید:

  • گلدان مسی: این گلدان همانگونه که از نام آن مشخص است توسط مس ساخته شده است لذا در برابر تغییرات آب و هوا مقاومت بالایی دارد و کمترین تغییر رنگ را از خود نشان می دهد. این گلدان ها اغلب به رنگ مس بوده و در برابر آب نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. قیمت گلدان مسی ساده با توجه به ارتفاع و سایز آن می تواند متفاوت باشد. باید در نظر داشته باشید که مس برای رشد گیاهان نیز بسیار مفید است و می تواند املاح مورد نیاز برای رشد را فراهم آورد.
  • گلدان مسی قلمزنی: این گلدان ها دارای ظاهر بسیار خاص و جذابی می باشند. عموما بر روی آنها از طرح های اسلیمی و شبکه کاری شده استفاده شده است. از سوی دیگر تلاش می شود تا طرح های موجود بر روی آن به صورت قرینه باشند تا ظاهر زیباتری نیز داشته باشند. هر اندازه طرح ها ظرافت بیشتری داشته باشند جذاب تر بوده و افراد بیشتری نیز به سمت خود جلب می نمایند. از آنجا که برای قلمزنی نیاز به دقت زیادی است و کاری زمانبر می باشد از همین رو هزینه این گلدان ها به مراتب نسبت به موارد پیشین بیشتر است.
  • گلدان منبت کاری شده: منبت کاری عموما بر روی چوب انجام می شود. از همین رو در زمان اعمال تزیینات باید دقت داشته باشید که هیچ ترک و شکستگی بر روی گلدان مشاهده نشود. برای اینکه این گلدان ها دارای عمر بیشتری باشند، اغلب بر روی آنها از رنگ های خاص استفاده می شود تا از پوسیدگی و شکنندگی جلوگیری شود. معمولا از این گلدان ها برای تزیین استفاده می شود و کاربرد کمتری دارند.
  • گلدان مسی خاتم کاری: امروزه بسیاری از افراد خاتم کاری را بر روی مس یا نقره انجام می دهند که یک اثر هنری عالی را ایجاد می نماید. قیمت گلدان مسی خاتم کاری شده به نسبت گلدان های مسی معمولی بیشتر است زیرا دقت و ظرافت بیشتری برای ساخت آنها بکار گرفته شده است. این گلدان ها می توانند برای مدت زمان زیادی بدون تغییر رنگ باقی بمانند و مورد استفاده قرار گیرند.
  • گلدان مینا کاری: مینا کاری نیز از آن دسته هنرهای زیبا و جذاب است. قیمت گلدان مینا کاری به نسبت موارد بالا کمتر است اما این مورد چیزی از جذابیت و زیبایی آن نمی کاهد. مینا کاری دارای رنگ های جذاب و زنده ای است به همین دلیل می تواند چشم هر بیننده ای را به سمت خود جلب نماید. البته باید به این مورد نیز دقت نمایید که شما می توانید از مینا کاری بر روی هرگونه ظرفی استفاده نمایید و همین مورد کاربردی بودن آن را ملموس می نماید.

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، گلدان خاتم کاری، منبت کاری و … امروزه می تواند به عنوان یک هدیه خوب مورد استفاده قرار گیرد. این هدایا علاوه بر اینکه زیبایی خاصی دارند، می توانند بخشی از فرهنگ ایرانیان و هنر آنها را نیز نشان دهند که همواره جذاب است. از همین رو اگر به استان هایی چون اصفهان یا شیراز سفر می نمایید از خرید این سوغات غافل نشوید.

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 2,000,000 تومان

امتیاز کاربران

گلدان خاتم کاری مدل سلطنتی کد 20

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد اثر وزن کاربرد محل تولید
20x10x20 سانتی‌متر 250 گرم تزئینی اصفهان

امتیاز کاربران

گلدان خاتم کاری مدل مس کد 20

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد اثر کاربرد
8x8x20 سانتی‌متر کاربردی، تزئینی

امتیاز کاربران

گلدان خاتم کاری مدل 16

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد اثر وزن کاربرد محل تولید
16x7x7 سانتی‌متر 300 گرم رومیزی، مصرفی اصفهان

امتیاز کاربران

گلدان خاتم کاری کد 52

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد اثر وزن نام سازنده محل تولید رنگ داخلی بدنه
7x7x19.5 سانتی‌متر 240 گرم برومند اصفهان مسی

امتیاز کاربران

گلدان خاتم کاری مدل مس کد 16

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد اثر کاربرد محل تولید
7x7x16 سانتی‌متر رومیزی، کاربردی، تزئینی اصفهان
محدوده قیمت 2,000,001 تا 20,000,000 تومان

امتیاز کاربران

گلدان خاتم کاری مدل جعبه لپ تاپی کد 269 به همراه کتاب دیوان حافظ

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد اثر وزن کاربرد نام سازنده محل تولید
31x10x42 سانتی‌متر 5.2 گرم رومیزی، تزئینی انتشارات هلیا تهران

امتیاز کاربران

گلدان خاتم کاری کد S_4027

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد اثر وزن کاربرد
8x8x25 سانتی‌متر 400 گرم تزئینی

امتیاز کاربران

گلدان خاتم کاری مدل سطلنتی کد 25

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد اثر وزن کاربرد محل تولید
25x12x25 سانتی‌متر 430 گرم تزئینی اصفهان

امتیاز کاربران

گلدان خاتم کاری کد 30

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد اثر کاربرد
12x12x30 سانتی‌متر مصرفی، تزئینی

امتیاز کاربران

گلدان خاتم کاری مدل سلطنتی کد 71

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد اثر وزن کاربرد
20x20x50 سانتی‌متر 2000 گرم تزئینی، رومیزی، کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا