دکوراسیون و دکوراتیو

30 مدل پارکت ارزان، شیک و باکیفیت + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

هنگامی که در حال خرید کفپوش ( پارکت ) جدید برای خانه خود هستید، اولین توجه شما ممکن است ظاهر باشد.

هنگامی که کفپوش رویایی خود را در ذهن دارید، وقت آن است که واقعیت را بررسی کنید. نصب یک پارکت جدید یکی از گران‌ترین پروژه‌های بهسازی خانه است که انجام می‌دهید، بنابراین مطمئن شوید که بودجه لازم برای کف پوش مورد علاقه خود را دارید.

برای کمک به شما در انتخاب بهترین کفپوش ما نکات اساسی را برای شما گردآوری کرده ایم، در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای خرید آنلاین انواع پارکت

پارکت چیست ؟ خرید پارکت هم مثل سایر لوازم مستلزم دارا بودن به دانش و آگاهی لازم در این زمینه است.

شما با کسب آگاهی و اطلاعات کافی در این زمینه می توانید انتخاب هوشمندانه و صحیحی را با توجه به نیازهای خود داشته باشید.

ما برای شما در این محتوا اقدام به بررسی تمامی فاکتورهای ضروری به هنگام خرید این محصول و آشنایی کامل با آن پرداخته ایم که با مطالعه ی آن می توانید اقدام به خرید اینترنتی این محصول نیز بپردازید.

آشنایی و دیزاین پارکت

پارکت به نوعی کفپوش از جنس چوب گفته می شود که با آن می توان کف اتاق را فرش چوبی کرد.

این کفپوش از قدمت زیادی برخوردار است. امروزه این کفپوش ها مجددا محبوبیت زیادی بین عموم پیدا کرده است و به عنوان اصلی ترین کفپوش های هر خانه تبدیل شده است.

این نوع کفپوش ها دارای ویژگی های زیادی هستند که به شرح زیر برای شما دسته بندی کرده ایم:

  • قابلیت شست و شوی آسان
  • مقاوم در مقابل جذب مایعات
  • مقاوم در مقابل پرتوهای خورشیدی
  • مقاوم در برابر سوختن با شعله ی سیگار
  • سازگار با سیستم گرمایش از کف ساختمان
  • نیاز یا عدم نیاز به ساب و یا واکس

کفپوش-1

آشنایی با انواع پارکت

  • مدل چوبی

این نوع از پارکت ها صد در صد از چوب به صورت یک تکه تشکیل شده است که با استفاده از زبانه های موجود در گوشه های آن به هم وصل می شوند.

این مدل از کفپوش ها دارای ضخامتی ما بین 12 تا 23 میلی متر می باشد که از مرغوب ترین و گران ترین و با دوام ترین چوب ها ساخته می شود.

با توجه به سلیقه ی مشتری ها می توان روی آن را با لاک های مخصوص براق نمود.

به مرور زمان ممکن است اندکی از رنگ آن ها کمرنگ شود ولی به هیچ عنوان به استحکام آن ها لطمه ای وارد نمی شود.

  • مدل لمینت

این نوع از پارکت ها که از تخته ی فیبر متراکم و چند لایه تشکیل شده است برای استفاده در بیشتر مکان ها و فضاها بسیار مناسب است.

این نوع از کفپوش ها هیچ گونه تفاوت ظاهری با پارکت های چوبی ندارد, از قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تری نیز برخوردار است.

نصب این نوع کفپوش نیز بسیار ساده بوده و به دلیل این که به وسیله ی شیارهای موجود در کنارشان که دارند می توان به راحتی جمع کرد و در محل دیگر مجددا نصب نمود.

کفپوش-2

نکات مهم و تاثیرگذار در قیمت پارکت ارزان و باکیفیت

  • قیمت پارکت

هزینه ای که برای انجام دادن پارکت منزل خود کنار گذاشته اید تاثیر زیادی را در انتخاب نوع، جنس، کیفیت و برندش می تواند داشته باشد.

سعی کنید بودجه ای که برای این کار می خواهید صرف کنید به اندازه ای باشد که یک پارکت با کیفیت و مرغوبی را بتوانید تهیه نمایید. چون در این صورت سالیان سال خیال شما از خراب شدن آن راحت می شود.

  • نوع آن

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید قبل از خرید این کفپوش در نظر داشته باشید انتخاب صحیح نوع آن است.

همان گونه که در بالا به این مورد اشاره شد پارکت ها دارای انواع متفاوت هستند که شما با توجه به نیاز خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب و خریداری نمایید.

  • میزان ضخامت

از دیگر پارامترهایی که باید به هنگام خرید به آن دقت نمایید میزان ضخامت پارکت شما می باشد.

ضخامت های موجود در بازار در حال حاضر به اندازه ی ( شش، هفت، هشت، ده، دوازده، چهارده ) میلی متری می باشد.

شایان به ذکر است که میزان ضخامت کفپوش رابطه ی مستقیم با میزان دوام و استحکام آن دارد.

  • اندازه و شکل هر یک از قطعه ها

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید به هنگام خرید به آن توجه داشته باشید اندازه و شکل تایل ها می باشد.

هم اکنون کفپوش ها در اندازه ها و ابعاد گوناگون در بازار فروش موجود می باشد و شما با در دست داشتن متراژ محل مورد نظر می توانید اقدام به خرید و تهیه ی قالب مورد نظر خود را نمایید.

  • میزان پاخوری آن

از اصلی ترین پارامترهایی که باید قبل از خرید به آن دقت کرد ضریب سایش آن پارکت است. هر اندازه که این ضریب بیشتر باشد به معنای افزایش میزان عمر پارکت شما می باشد.

  • شکل لبه ی تایل ها

قطعه های پارکت ها را به وسیله ی شیار هایی که در گوشه های آن موجود می باشد به هم وصل می کنند که در دو نوع ساده و یا V شکل می باشد. نحوه ی نصب تایل های با شیار ساده بسیار راحت تر از نوع دیگر آن است.

  • جنس آن

از آن جایی که تمامی کفپوش ها از از چوب طبیعی ساخته می شود باید در انتخاب چوب درخت حساس باشید. این محصول از چوب درخت های افرا، گردو، راش و گیلاس ساخته می شود.

  • نوع فضای مصرفی

قبل از خرید این محصول باید به موقعیت فضایی را که قصد کفپوش کردن آن را دارید توجه نمایید به این صورت که اگر قصد پارکت کردن آشپزخانه را دارید باید از نوع قابل شست و شوی آن را انتخاب کنید.

  • طرح و رنگ

دقت به این موضوع کاملا سلیقه ای بوده و شما می توانید با در نظر داشتن رنگ و دکوراسیون محلی که قصد کفپوش کردن آن را دارید طرح و رنگ پارکت خود را انتخاب کنید.

کف پوش-3

راهنمای نگهداری از انواع پارکت

نگهداری از این محصول هم مثل سایر لوازم مستلزم راهنمایی هایی برای افزایش طول عمر آن است به گونه ای که روش های نگهداری از پارکت بسیار حساس بوده و باید دقت کافی را در این زمینه داشته باشید.

جمع بندی خرید پارکت

با مطالعه این مقاله از گرین لیست مشخصات انواع پارکت را می شناسید و طبق سلیقه‌ی خود می توانید بهترین محصول را انتخاب کنید.

امیدواریم راهنمای خرید آنلاین و مقایسه امروز در دسته بندی دکوراتیو برای خریدی رضایت بخش به شما کمک کند.

شما دوستان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظری را که دارید با ما در میان بگذارید. خوشحالیم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید، متشکریم.

در ادامه این راهنمای خرید اینترنتی پارکت برای شما پرفروش ترین مدل های بازار را گردآوری کرده ایم که بد نیست آن ها را مشاهده کنید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت برتری که دارند رضایت کاربران را جلب کنند.

منبع: howdensconsumerreports

مشاهده نسخه pdf مقاله: 30 مدل پارکت ارزان، شیک و باکیفیت + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله

محدوده قیمت 700,001 تا 900,000 تومان

امتیاز کاربران

پارکت لمینت فورمیکا مدل پلاس کد 139/587

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

گروه پارکت نوع سطح طول هر تایل عرض هر تایل ضخامت
داینامیک پلاس مات 120.5 سانتی متر 19.5 سانتی متر 8.3
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 900,001 تا 2,000,000 تومان

امتیاز کاربران

پارکت لمینت امیران پلاس مدل ویولا 1704

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع سطح کشور مبدا برند طول هر تایل عرض هر تایل ضخامت
مات ایران 79.5 سانتی متر 12 سانتی متر 8 میلی‌متر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پارکت لمینت امیران پلاس مدل رزا کد 1101

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

طول هر تایل عرض هر تایل ضخامت وزن هر تایل تعداد تایل در بسته‌بندی
120 سانتی متر 19 سانتی متر 8mm 1720 گرم 8 عدد
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پارکت لمینت باراتکس مدل 4084

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

جنس نوع سطح طول هر تایل عرض هر تایل ضخامت
لمینیت مات 120 سانتی متر 19 سانتی متر 8mm
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پارکت لمینت امیران پلاس مدل ویولا 1705

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

نوع سطح کشور مبدا برند طول هر تایل عرض هر تایل ضخامت
مات ایران 79.5 سانتی متر 12 سانتی متر 8 میلی‌متر
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پارکت لمینت مدل هانوفر کد 6608

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

گروه پارکت نوع سطح کشور مبدا برند طول هر تایل عرض هر تایل
کلاسیک مات ایران 120 سانتی متر 18.1 سانتی متر
مشخصات بیشتر

 

سوالات متداول خرید پارکت

هنگام برنامه ریزی خرید کفپوش جدید چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

  • پای پیاده

محل قرار دادن تخته های کف جدید نقش مهمی در انتخاب نوع مناسب برای فضای شما دارد. به عنوان مثال، برخی از قسمت های خانه بیش از سایرین مورد استفاده قرار می گیرند و ترافیک بالایی را دریافت می کنند، مانند راهروها و مکان های پخت و پز. این اتاق ها برای مقاومت در برابر استفاده روزانه به مواد بادوام نیاز دارند.

  • مرطوب

مشابه با پا، برخی از اتاق‌ها در خانه وجود دارند که بیشتر از بقیه در معرض رطوبت هستند، از جمله حمام، سرویس بهداشتی و توالت. باغ‌ها، ایوان‌ها، تأسیسات و محل‌های پخت و پز نیز در این دسته قرار می‌گیرند، زیرا مستعد تغییر دما هستند و به مواد پایدار نیاز دارند.

  • گرما

اگر به دنبال احساس گرم تری در زیر پا هستید، نوع کف مناسب می تواند تفاوت را ایجاد کند و جلوه ای عالی در خانه ارائه دهد. اغلب این مناطق در فضاهای نشیمن مانند اتاق خواب، اتاق پذیرایی یا اتاق غذاخوری یافت می شوند که مواد طبیعی انتخاب اصلی برای این مناطق است.

  • قیمت کفپوش

هزینه تخته های کف تاثیر زیادی بر انتخاب شما می گذارد، زیرا برخی از مواد نسبت به سایرین هزینه کمتری دارند. بسته های تخته کف نیز بر حسب متر مربع اندازه گیری می شوند، بنابراین هر چه مساحت بزرگتر باشد، بودجه شما نیز بیشتر است. همچنین توصیه می‌کنیم پنج درصد اضافی برای تغییرات برش و هدر رفتن اضافه کنید.

انواع کفپوش چیست؟

  • وینیل

وینیل مقاوم و بسیار مقاوم در برابر آب است و در طول زمان از نشت و لکه محافظت می کند. این بدان معناست که این یک سرمایه گذاری مناسب در مناطق پرتردد یا مناطق مستعد شرایط مرطوب مانند دستشویی ها و راهروها است. نگهداری و تمیز کردن آن آسان است، برای خانه های شلوغ عالی است و برخی از انواع آن را می توان با سیستم های گرمایش از کف استفاده کرد.

  • لمینت

لمینت یک انتخاب عملی برای صاحبان خانه‌های دارای سلیقه است زیرا وسیع‌ترین طیف رنگ‌ها و پرداخت‌ها را ارائه می‌دهد. با گزینه هایی که ظاهر چوب، سنگ و الگوهای شهری را تکرار می کنند، اغلب جایگزین مقرون به صرفه تری برای چیز واقعی است. همچنین می‌توان از آن در اتاق‌های سرتاسر خانه یا در اماکن تجاری استفاده کرد که آن را بادوام و همه‌کاره می‌سازد.

  • چوب

چوب واقعی با افزودن تأثیرات اصیل و ارگانیک به فضا، گزینه‌ای ممتاز است که می‌تواند در مناطق پرترافیک مقاومت کند و به دلیل حفظ گرما و گرم شدن آن در زیر پا مشهور است. نسبت به سایر گزینه ها با سنباده و لکه گیری معمولی به نگهداری بیشتری نیاز دارد. این همچنین به این معنی است که می توان آن را در طول زمان تازه کرد یا با لکه ای دلخواه برای ظاهری منحصر به فرد سفارشی کرد.

  • سنگ مهندسی شده

این سطح دست ساز قوی ترین گزینه ما است زیرا 100 درصد ضد آب، ضد خش، حرارت و ضد لک است و این باعث می شود برای اجاره، املاک تجاری و صاحبان خانه که به دنبال یک تناسب طولانی مدت هستند، گزینه ای عالی باشد. همچنین به لطف سیستم کلیک فیت، نصب آن آسان است و نیازی به زمان برای سازگاری با یک فضا یا ابزارهای تخصصی برای نصب ندارد.

کفپوش مهندسی از چه چیزی ساخته شده است؟

چوب واقعی که به عنوان چوب مهندسی نیز شناخته می شود، از چندین لایه لمینت تشکیل شده است که با یک لایه چوب جامد برای جلوه چوب اصیل پوشانده شده است. لایه‌های لمینت تأثیر عوامل محیطی مانند رطوبت را به حداقل می‌رسانند و جایگزین چوب پایداری را ارائه می‌دهند.

تفاوت بین چوب مهندسی شده و کفپوش چوبی واقعی چیست؟

در جایی که چوب واقعی از ترکیبی از الوار و لایه های مصنوعی ساخته شده است، چوب جامد کاملاً از چوب جامد ساخته شده است. این نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد و ماندگاری طولانی دارد، در حالی که چوب واقعی سریعتر و مقرون به صرفه تر است. همچنین می توانید گرمایش از کف را در زیر چوب های مهندسی شده قرار دهید.

مزایای کفپوش چوبی ترکیبی با لمینت چیست؟

مقرون به صرفه است و به راحتی در طول زمان تجدید می شود، چوب واقعی یک گزینه کاربردی است که برای سال های آینده زیبا به نظر می رسد. برای کشف مزایای بیشتر با ما همراه باشید.

سبک ارگانیک مقرون به صرفه

اگر می خواهید ظاهر چوب واقعی را بدون داشتن قیمت بالایی داشته باشید، چوب واقعی یک جایگزین عالی برای خانه شما است. فقط لایه بالایی از مواد طبیعی ساخته شده است که به کاهش هزینه این سبک بی انتها کمک می کند.

آسان برای سفارشی کردن

ماندن در مد با چوب واقعی آسان است، زیرا لایه بالایی چوب را می توان تا سه بار دوباره سمباده زد و دوباره تمام کرد. این کفپوش را با رنگ ها، روغن ها، لکه ها و لاک ها شخصی سازی کنید تا ظاهری سفارشی در خانه خود ایجاد کنید.

طولانی مدت و همه کاره

لایه های لمینت این نوع کف به خوبی در برابر نوسانات رطوبت و گرما مقاومت می کنند و آن را به گزینه ای همه کاره تبدیل می کنند که می تواند در چندین قسمت از خانه استفاده شود. همچنین به این معنی است که سریعتر جا می شود زیرا به سازگاری کمی نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا