لوازم آشپزخانهلوازم پذیرایی

۲۴ مدل سفره باکیفیت و زیبا + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

سفره

اگر قصد خرید سفره ای را دارید تا بتوانید مواد غذایی خود را بر روی آن قرار دهید، در گام اول به جنس سفره خود دقت داشته باشید.

سفره های پارچه ای و مجلسی که دارای جنس ضخیم تری می باشند، نمونه های عالی و کاربردی هستند. سفره ها می توانند در طرح ها و رنگ های مختلفی ارائه گردند.

سفره غذاخوری

در زمان خرید سفره غذاخوری لازم است تا بسیار دقت نمایید که از چه جنسی تهیه شده اند. از سوی دیگر بخش رو و پشت آن نیز باید کاملا قابل تشخیص باشد.

سفره شما نباید به گونه ای باشد که آلودگی را به خود جلب نماید. زیرا در این صورت سلامت افراد به خطر می افتد.

مدل سفره پارچه ای

سفره های پارچه ای اغلب از قبل بریده شده اند و در طرح ها و مدل های مختلف داخل بازار وجود دارند.

البته باید در نظر داشته باشید که این موارد هم به صورت دم دستی و هم به صورت مجلسی داخل بازار وجود دارند. از همین رو قیمت آنان با یکدیگر متفاوت است. نمونه های مجلسی گران تر می باشند.

مدل سفره غذاخوری

هر مدل سفره غذاخوری و متری که تهیه می نمایید، لازم است تا این مورد را نیز به خاطر بسپارید که این سفره ها نباید به هیچ وجه کثیف شوند.

به عبارت دیگر باید دقیقا بررسی نمایید که غذایی بر روی آنها باقی نماند. در غیر این صورت این امکان وجود دارد تا سفره های شما پس از مدتی دچار کپک زدگی شوند.

مدل سفره پلاستیکی جدید

سفره های پلاستیکی جدید، دارای انواع مدل ها هستند که افراد بر اساس سلیقه خود می توانند از آنها استفاده نمایند.

توصیه می شود که اگر مایلید تا این سفره ها را چند بار استفاده نمایید، بهتر است تا آنها را زیر نور آفتاب قرار دهید. عموما برای سفره های پارچه ای توصیه می شود تا آنها را هر چند مدت یکبار با آب ولرم شستشو دهید.

مدل سفره غذاخوری جدید ، سفره های غذاخوری جدید در انواع مدل ها در بازار وجود دارند. برخی از سفره ها بر اساس تعداد اعضای خانواده مربعی و برخی دیگر به صورت دایره ای و مستطیلی می باشند.

بهتر است تا این سفره ها را حتما با پارچه های نم دار تمیز نمایید. در این صورت می توان مطمئن بود که آلودگی ها به صورت کامل از روی آنها حذف می شوند.

مدل سفره متری شیک ، اگر قصد دارید تا سفره متری شیکی برای خود تهیه نمایید، لازم است تا مدل آن را انتخاب کنید.

در این رابطه توجه به تعداد افراد خانواده بسیار مهم است. زیرا برخی از سفره ها دارای طرح بندی های خاص می باشند که بر اساس آنها می توان سفره را در ابعاد تعیین شده برش زد.

سفره ژله ای

برخی از سفره های موجود در بازار از نوع ژله ای هستند. این سفره ها دارای مقاومت بالایی می باشند. شما می توانید از این مورد هم برای مجالس و هم برای دورهمی های خودمانی استفاده کنید.

سفره های ژله ای دارای انواع طرح ها و رنگ ها هستند که می توانند نظر مثبت هر فردی را جلب نمایند.

سفره پارچه ای مجلسی

برخی از انواع سفره های یکبار مصرف با نام سفره های مجلسی شناخته می شوند. این سفره ها چون از جنس پارچه می باشند لذا دیرتر پاره می شوند و کلفت تر نیز هستند.

البته باید این مورد را نیز در نظر داشت که سفره های فوق دارای طرح بندی جذابی نیز هستند که برای مهمانی ها عالی می باشند.

سفره غذاخوری جدید

خوشبختانه امروز، انواع سفره غذاخوری در بازار وجود دارد که افراد بنا بر نیاز خود می توانند از آن استفاده نمایند.

اگر قرار است تا از سفره هایی بهره ببرید که درون آنها نان و موارد داغ قرار می دهید، توصیه ما استفاده از نمونه های پارچه ای هستند. سفره های پلاستیکی برای این مورد کاربرد ندارند.

جنس سفره

در زمان خرید سفره متری بهتر است تا از نمونه های پارچه ای یا حصیری استفاده نمایید. زیرا این موارد را می توان به راحتی تمیز نمود.

همچنین باید در نظر داشت که اگر سفره شما کثیف شد و قابل تمیز شدن نیز نبود، لازم است تا آن را تعویض نمایید زیرا در غیر این صورت می تواند باکتری ها و ویروس ها را به خوبی منتقل نماید.

بهترین جنس سفره

بهترین جنس برای سفره به نوع استفاده شما وابسته است. اگر مایلید تا سفره شما پس از یکبار استفاده دور انداخته شود، می توانید از نمونه های یکبار مصرف و پلاستیکی استفاده نمایید.

در غیر این صورت پیشنهاد ما استفاده از سفره های پارچه ای می باشد. سفره های پارچه ای دوام بیشتری نیز دارند.

بهترین سفره ، برخی از افراد برای تهیه سفره، مواردی را خرید می نمایند که بخش پشتی آنها دارای کرک می باشد.

برخی دیگر کل سفره را از پلاستیک تهیه می نمایند. هر دو مورد بر روی سلامت افراد تاثیر منفی دارند زیرا به راحتی آلودگی ها را به خود جذب نموده و به بدن افراد منتقل می نمایند.

جدیدترین سفره متری

سفره هایی که با عنوان سفره های متری امروزه شناخته می شوند، یکی از نمونه های کاربردی می باشند که افراد بر اساس نیاز خود می توانند، آنها را بریده و مورد استفاده قرار دهند.

چون اغلب این موارد یکبار مصرف می باشند لذا از نوع پلاستیک هستند. البته امروزه سفره های پارچه ای نیز به صورت متری ارائه می شوند.

خرید سفر

همانگونه که می دانید، سفره ها دارای انواع متفاوتی می باشند. به طور مثال، نمونه های پارچه ای و پلاستیکی دو مورد از سفره های پرکاربرد هستند.

اما باید در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد در حال حاضر از سفره های یکبار مصرف استفاده می نمایند. این موارد هم برای مصارف داخل خانه و هم برای گردش مناسب هستند.

خرید سفره متری

سفره های متری یکی از پرکاربردترین انواع سفره ها می باشند که در بازار وجود دارند. این سفره ها بنا بر نیاز مشتری می توانند بریده شوند.

باید توجه داشته باشید که این سفره ها می توانند از جنس پلاستیک یا پارچه باشند. لازم است تا بر اساس نیاز خود اقدام به خرید کنید.

سفره متری زیبا

امروزه انواع سفره متری در جنس ها و طرح های مختلف داخل بازار وجود دارند. برای تهیه یک سفره بسیار مهم است که ریزبین باشید زیرا سفره ها به صورت مستقیم با مواد غذایی در ارتباط می باشند.

از همین رو سفره های پارچه ای یکی از مواردی می باشند که تاثیر بدی بر روی سلامت بدن نمی گذارند.

سفره دم دستی

سفره های دم دستی باید به نحوی باشند که بتوان آنها را به راحتی تمیز نمود. زیرا اگر کثیفی بر روی آنها باقی بماند، موجب پوسیدگی سفره می شود.

از همین رو بیان می گردد تا برای موارد دم دستی حتما از سفره های پارچه ای یا مواردی که جنس آنها کلفت است، استفاده کنید.

سفره ،یکی از وسایل پر کاربرد است که روزانه و به دفعات زیاد مورد استفاده خانواده های ایرانی قرار می گیرد.

به همین خاطر، سفره جز آن دسته از محصولاتی است که باید در لیست خرید ضروری وسایل منزل قرار گیرد.

در بازار می توانید مدل های مختلف این محصول را بیابید و با توجه به سلیقه خود، بهترین جنس آن را در مقایسه با مدل های دیگر انتخاب نمایید.

همانطور که می دانیم از این محصول در مناسبت های مختلف مانند: مجالس پذیرایی و مهمانی ها استفاده می کنند.

پس اولین نکته ای که در خرید سفره مجلسی و یا دم دستی باید در نظر داشته باشید، توجه به نوع استفاده از آن است.

این محصول از لحاظ استفاده به انواع متنوعی دسته بندی و به بازار عرضه می شوند. به عنوان مثال، شما می توانید از آن در زمان های پذیرایی از مهمان یا جهت مصرف شخصی استفاده نمایید.

اما اینکه چه نوعی از محصول و با چه کیفیتی را از بازار تهیه نمایید، نیازمند وقت گذاشتن و رعایت نکات مربوط به خرید اینترنتی سفره متری آن است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

شما علاوه بر تهیه انواع مختلف سفره ها به صورت حضوری از فروشگاه می توانید از طریق خرید اینترنتی، فرآیند انتخاب این محصول ضروری و پر کاربرد را برای خود آسان تر نمایید.

آشنایی با انواع جنس سفره غذاخوری جدید

اینکه شما در صدد خرید چه جنسی از سفره و یا به دنبال خرید سفره ساده یا طرح دار هستید به سلیقه و پسند شما مربوط می شود.

اما آن موردی که نیاز است بگوییم، این است که بعضی از سفره های موجود در بازار از لحاظ مواد تشکیل دهنده، برای سلامتی کاملا مضر هستند و به هیچ عنوان جهت خرید توصیه نمی شود.

خریدار حتما باید با ویژگی های هر از کدام از مدل ها آشنا شود و بعد از شناخت کلی، جهت خرید آن محصولی که مناسب تر است، اقدام نماید.

در ادامه شما را با نمونه هایی از سفره های موجود در بازار و ویژگی های هر کدام از آنها، آشنا می کنیم:

  • جنس پارچه ای

سفره پارچه ای از محبوب ترین مدل های موجود در بازار است که طرفداران زیادی هم در بین خانم های خانم دار دارد.

شما می توانید از این نوع جنس در مهمانی های مجلل خود استفاده نمایید. از مهمترین معایب این محصول می توان به جذب آلودگی از زمین، تمیز کردن سخت آن اشاره کرد.

اما از لحاظی می توان گفت جنس پارچه ای این محصول از لحاظ زیبایی در مقایسه با مدل های دیگر برتری دارد.

  • جنس نایلونی یکبار مصرف

سفره های نایلونی یکبار مصرف از آن دسته محصولاتی هستند که بیشتر در مهمانی ها و پیک نیک، مورد استفاده قرار می گیرند.

این محصول در نوع یک لایه و دو لایه از جنس پلی اتیلن و کاغذ در بازار موجود هستند.

هنگام خرید این محصول توجه داشته باشید که حتما آن را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید که موقع استفاده، مشکلی از لحاظ سلامتی ایجاد نشود.

  • سفره پلاستیکی

از مهمترین مزایای سفره پلاستیکی این است که می توانید آن را در طرح و رنگ بندی های زیبا و شیک از بازار تهیه نمایید.

تمیز کردن این جنس بسیار آسان بوده و از این لحاظ مورد توجه بسیاری از خریداران جهت تهیه، قرار گرفته است.

از جمله ویژگی های آن می توان به عدم جذب رطوبت اشاره کرد که مدل های دیگر از این ویژگی برخوردار نیستند.

آشنایی با نکات مهم هنگام خرید سفره و تاثیرگذار در قیمت سفره جدید

جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با این محصول به مهمترین نکات هنگام خرید آن اشاره می کنیم که دانستن آنها برای کسانی که تمایل به تهیه این وسیله ضروری و پرکاربرد را دارند، ضروری است. پس در ادامه ما را همراهی کنید:

  • انتخاب مدل

حتما قبل از خرید سفره، نسبت به مدل های مختلف آن در بازار آگاه بوده و با در نظر داشتن همه معایب و مزایای آن، جهت خرید نهایی اقدام نمایید.

سعی کنید در خرید این محصول، مدل های پلاستیکی را در مقایسه با دیگر مدل ها مانند: حصیری و پارچه ای، انتخاب کنید، زیرا تمیز کردن آن به راحتی و به آسانی انجام می شود.

  • سایز

سفره از جمله محصولاتی به شمار می رود که باید با توجه به نفرات اعضای خانواده انتخاب شود.

پس قبل از خرید با بررسی این موضوع، آن مدل از محصولی را از لحاظ سایز انتخاب کنید که جهت استفاده برای شما مورد قبول تر است.

  • جنس

هنگام خرید محصول توجه کنید آن جنسی را انتخاب نمایید که از لحاظ سلامتی هیچ گونه مشکلی را برای شما ایجاد نکند.

اگر چه مدل های حصیری و پارچه ای در مقایسه با مدل های دیگر، بسیار زیبا و شیک به نظر می رسند، اما متاسفانه این محصولات از لحاظ جذب آلودگی و هر گونه گرد و خاکی از روی زمین برای سلامتی شما مشکل ایجاد می کنند.

  • شکل ظاهری

مهمترین موردی که قبل از خرید باید به خاطر بسپارید، توجه به شکل ظاهری محصول است. پشت و روی سفره را از لحاظ کیفیت بررسی کنید.

حتی الامکان سفره ای را انتخاب کنید که از لحاظ پشت و روی آن به راحتی قابل تشخیص باشد. معمولا بسیاری از خریداران این مورد مهم را هنگام خرید این محصول نادیده می گیرند.

راهنمای نگهداری از سفره غذاخوری جدید

در ذیل به موارد مربوط به راهنمای نگهداری از این محصول کاربردی و مورد نیاز خانواده های ایرانی اشاره می کنیم:

  • بعد از استفاده، حتما سفره را به وسیله یک دستمال مرطوب یا حوله نخی تمیز نمایید.
  • به هیچ عنوان موقع جمع کرده سفره، سطح بیرونی نباید با سطح داخلی آن در تماس قرار گیرد. زیرا این کار باعث انتقال آلودگی های موجود بر روی زمین به داخل سفره می شود.
  • گاهی ممکن است مواد غذایی روی سفره بریزد، در این هنگام تمیز کردن آن به وسیله مواد شوینده و آب گرم توصیه می شود تا هر گونه چربی غذا و کثیفی از روی سفره به طور کامل پاک شود.
  • حتما بعد از شستن سفره، آن را زیر نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود.
  • همیشه خاطرتان باشد که مواد غذایی مانند: خرده های نان از روی سفره باید به طور کامل جمع آوری شود. تمیز نکردن خرده های نان و مواد غذایی دیگر، باعث ایجاد کپک درون آن می شود.

در انتهای راهنمای خرید اینترنتی امروز در دسته بندی لوازم آشپزخانه لیستی از محصولات باکیفیت و ارزان قیمت را جمع آوری کرده ایم امید است برای خرید به شما کمک کند.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۴ مدل سفره باکیفیت و زیبا + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 100,000 تومان

امتیاز کاربران

سفره 4 نفره مدل پالو

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای
100x100x0.1 سانتی‌متر 300 گرم چهار نفر

امتیاز کاربران

سفره یکبار مصرف مدل فونیکس رول 10 متری

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای جنس
10x12x15 سانتی‌متر 120 گرم هشت نفر پلاستیک

امتیاز کاربران

سفره یکبار مصرف طرح گل رول 50 متری بسته 2 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای جنس
27*5*5 سانتی‌متر 100 گرم هشت نفر پلاستیک

امتیاز کاربران

سفره 6 نفره مدل دو رو کد 01

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای
150x100x0.1 سانتی‌متر 500 گرم شش نفر

امتیاز کاربران

سفره پلاستیکی چهار نفره طرح سوسن رنگ کرم و قهوه ای سایز 92×120 سانتی متر

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای جنس سایر توضیحات
1×92× 120 سانتی‌متر 93 گرم چهار نفر پلاستیک طرح: سوسن آج: شیشه ای درصد نرمی: 42 درصد قابل ش...
محدوده قیمت 100,001 تا 300,000 تومان

امتیاز کاربران

سفره چهار نفره طرح ترمه مدل پشت نخی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای جنس سایر توضیحات
100x100x0.5 سانتی‌متر 200 گرم چهار نفر پی وی سی ابعاد سفره 100 در 100 سانت با رویه نسوز و ضدلک ...

امتیاز کاربران

سفره 4 نفره مدل راه پهن کد 11

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای جنس سایر توضیحات
100x100x0.2 سانتی‌متر 190 گرم چهار نفر نخ سفره کاملا نخی طرح راه پهن سایز 1x1 متر با کابر...

امتیاز کاربران

سفره 4 نفره مدل ترمه پشت نخی طلاکوب 5

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای
100x100x1 سانتی‌متر 400 گرم چهار نفر

امتیاز کاربران

سفره 6 نفره مدل پشت نخی اکلیلی کد 07

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای
140x100x0.1 سانتی‌متر 300 گرم شش نفر

امتیاز کاربران

سفره 4 نفره مدل جنوبی کد 11

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای جنس سایر توضیحات
100x100x0.2 سانتی‌متر 180 گرم چهار نفر نخ سفره کاملا نخی مدل جنوبی سایز 1x1 متر (با چند س...
محدوده قیمت 300,001 تا 600,000 تومان

امتیاز کاربران

سفره 8 نفره آینیک مدل لاو

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای
180x140x0.1 سانتی‌متر 190 گرم هشت نفر

امتیاز کاربران

سفره 14 نفره مدل پشت نخی کد 048

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
300x140x0.1 سانتی‌متر 1200 گرم

امتیاز کاربران

سفره 4 نفره مدل قلمکار زابلیان طرح بته سنتی کد S120

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای جنس
120x120x0.5 سانتی‌متر 300 گرم چهار نفر پارچه

امتیاز کاربران

سفره 10 نفره مدل پشت نخی اکلیلی کد 07

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای
250x140x0.1 سانتی‌متر 800 گرم نفر 10

امتیاز کاربران

سفره 12 نفره مدل پشت نخی اکلیلی کد 07

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای
300x140x0.1 سانتی‌متر 1500 گرم 12 نفر
محدوده قیمت 600,001 تا 800,000 تومان

امتیاز کاربران

سفره 24 نفره مدل پشت نخی فانتزی کد A100-T500

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای سایر توضیحات
500x100x0.5 سانتی‌متر 1000 گرم 24 نفر سفره رزین 24 نفره در ابعاد 500×100 سانتی متر با...

امتیاز کاربران

سفره 24 نفره مدل پشت نخی طلاکوب کد 05

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای سایر توضیحات
600x100x0.1 سانتی‌متر 1600 گرم 24 نفر طول 6 متر عرض 1 متر

امتیاز کاربران

سفره 24 نفره مدل پشت نخی قلب کد A100-T500

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای سایر توضیحات
500x100x0.5 سانتی‌متر 1000 گرم 24 نفر سفره رزین 24 نفره در ابعاد 500×100 سانتی متر با...

امتیاز کاربران

سفره 20 نفره مدل اکلیلی پشت نخی طرح گل

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن
400x140x0.1 سانتی‌متر 1500 گرم

امتیاز کاربران

سفره هشت نفره مدل گل گل کد LRG2FLOWERS.150200

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای جنس سایر توضیحات
200x150x0.1 سانتی‌متر 200 گرم هشت نفر پارچه جنس 100٪ پلی استر و نرم و لطیف هر چهار طرف محصو...
محدوده قیمت 800,001 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

سفره شش نفره مادام کوکو مدل Ancre-SQR.

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای جنس
140x140x0.1 سانتی‌متر 300 گرم شش نفر پی‌وی‌سی

امتیاز کاربران

سفره شش نفره مادام کوکو مدل Agnes-R140.

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای جنس
140x140x0.1 سانتی‌متر 300 گرم شش نفر پی‌وی‌سی

امتیاز کاربران

سفره شش نفره مادام کوکو مدل Nora-R140.

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای جنس
140x140x0.1 سانتی‌متر 300 گرم شش نفر پی‌وی‌سی

امتیاز کاربران

سفره شش نفره مادام کوکو مدل Bukuria-R140.

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن مناسب برای جنس
140x140x0.1 سانتی‌متر 300 گرم شش نفر پی‌وی‌سی

9 دیدگاه

  1. سلام ضمن تشکر از مقاله عالیتون 😍🙌
    اگر امکانش هست یک مدل برای سفره غذا خوری کودک هم پیشنهاد بدید 🙏🙏

    1. سلام دوست عزیز، تلاش می‌کنیم در مطلب‌های آینده از سفره غذا خوری کودک هم بنویسیم. ممنون که نظرتون رو به ما گفتین.

    1. سلام دوست عزیز، شستن سفره پلاستیکی در ماشین لباسشویی کار درستی نیست.
      ما به شما توصیه می کنیم از این کار دوری کنید زیرا مواد سازنده برخی از این پلاستیک ها زمانی در مقابل حرارت و یا رطوبت قرار می گیرد، واکنش می دهد و سرطان زا می شود. البته همه به این شکل نیستند.

  2. سلام وقتتون بخیر 😍
    عالی بود 🙏
    یه سوال داشتم برای خرید سفره پارچه ای کدوم برند رو پیشنهاد میکنید؟

    1. سلام به شما، مرسی که مقاله‌ی ما رو خواندین. پیشنهاد می‌کنیم به تجربه‌ی خریداران قبلی نگاهی بندازین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا